én maar 1
twas fris van de morgen ... brrrr
Moderator: GVN
-
brit
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Vanmorgen een ritje gedaan met ons bendeken... WouteRS, Ronny GS, lekker genoten van het laagstaande zonnetje, ritje langs Ronse, Flobecq, Ellezelles, Brakel, Oudenaarde, Welden, Zwalm en retour Merelbeke.
Prima weertje, droge wegen, beetje wind en lekkere koffie in Oudenaarde
. Hmmm we zien al uit naar de warmere periodes... 
Prima weertje, droge wegen, beetje wind en lekkere koffie in Oudenaarde
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Jurgen,
Jullie moesten eens afgestapt zijn hier in Merelbeke voor een lekkere pot koffie!!! Ik was namelijk van dienst.
Greetz
Jullie moesten eens afgestapt zijn hier in Merelbeke voor een lekkere pot koffie!!! Ik was namelijk van dienst.
Greetz
Laatst gewijzigd door Scarto op 02 jan 2005, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Martin,
Volgende keer doen we dat zeker... je mag er van uitgaan als het droog is en goed weer (ttz geen ijzel, rijmplekken of mega mist) zijn we altijd van de partij op zondagvoormiddag.
We proberen altijd de rit te houden van 8h30 tot maximaal 12h30. Zo hebben we de tijd een mooie rit te maken en hebben we nog de middag voor "quality time" met het gezin
Volgende keer doen we dat zeker... je mag er van uitgaan als het droog is en goed weer (ttz geen ijzel, rijmplekken of mega mist) zijn we altijd van de partij op zondagvoormiddag.
We proberen altijd de rit te houden van 8h30 tot maximaal 12h30. Zo hebben we de tijd een mooie rit te maken en hebben we nog de middag voor "quality time" met het gezin

-
Consigliori Wim
- Contacteer:
Ik ben er deze morgen ook door gereden. 't Was -4 °C maar goede wind protectie en handvatverwarming maakten het best tof om zo door de (stuif)sneeuw te rijden.
Gisteren was het zelfs -8 °C. Heb toen geen motors gezien.
Ik heb wel het voordeel dat het grootste deel van mijn traject autostrade en grote wegen zijn. Die zijn meestal goed berijdbaar.
Gisteren was het zelfs -8 °C. Heb toen geen motors gezien.
Ik heb wel het voordeel dat het grootste deel van mijn traject autostrade en grote wegen zijn. Die zijn meestal goed berijdbaar.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Inderdaad meestal. Vorig jaar twee dagen gehad dat ik niet met de motor naar't werk kon en dit jaar nog geen al te grote problemen gehad.
Het grootste probleem is de verkaveling uitgeraken want daar strooien ze zelden/nooit.
Ik hoop nu wel dat de voorspelde sneeuw voor vanacht niet voor deze namiddag is want anders heb ik wel een logistiek probleem vrees ik.
Het grootste probleem is de verkaveling uitgeraken want daar strooien ze zelden/nooit.
Ik hoop nu wel dat de voorspelde sneeuw voor vanacht niet voor deze namiddag is want anders heb ik wel een logistiek probleem vrees ik.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
kou
Ben gisteren wel geweest met de moto, was koud maar droog.
Maar inderdaad om vandaag met de moto te gaan moet je goed gek zijn, middelijnen liggen onder de sneeuw en dan weer die koude, is vandaag in tegenselling tot gisteren geen zon dus het voelt véél kouder aan.
Maar inderdaad om vandaag met de moto te gaan moet je goed gek zijn, middelijnen liggen onder de sneeuw en dan weer die koude, is vandaag in tegenselling tot gisteren geen zon dus het voelt véél kouder aan.
Hoi
Vorige week een ritje gaan rijden ter controle voor de dealerdagen. Het was toen ook bar koud en het hagelde af en toe. Ik had een collega bij met een kawazaki 600 welke me voor de rit uitlachte met mijn "jannetemachete" ... Tijdens onze stop kreeg hij zijn zomerhandschoentjes niet meer uit van de kou...rarara wie kwam er vandaag op werk met gloednieuwe verwarmde handvaten op zijn "supersportje" ... hij heeft het mogen horen want vanaf nu zijn die buikschuivers allemaal jannetebakken

Vorige week een ritje gaan rijden ter controle voor de dealerdagen. Het was toen ook bar koud en het hagelde af en toe. Ik had een collega bij met een kawazaki 600 welke me voor de rit uitlachte met mijn "jannetemachete" ... Tijdens onze stop kreeg hij zijn zomerhandschoentjes niet meer uit van de kou...rarara wie kwam er vandaag op werk met gloednieuwe verwarmde handvaten op zijn "supersportje" ... hij heeft het mogen horen want vanaf nu zijn die buikschuivers allemaal jannetebakken
twas fris van de morgen....Brrr
Zondag morgen om een uur of 8 vertrokken te deinze , de e 17 tot Gent , e 40 naar Luik via Brussel natuurlijk ! afrit crisnee op e 40 , afspraakje in Tongeren en dan binnendoor naar Hasselt waar ik terug de snelweg naar Deinze heb genomen via Antwerpen ! totaal 390 km bijna allemaal snelweg kilometers ! en kmoet eerlijk toegeven dat ik me op bepaalde plaatsen op "glad ijs heb begeven" een paar sneeuwbuien en wat hevige rukwinden zijn men deel geweest ! maar heelhuids terug thuis geraakt !
ja twas twee weken geleden dat ik een ritje had gedaan en ja tbloed kruipt waar tniet gaan kan awoar !!!
greetz ,
Jochen
ja twas twee weken geleden dat ik een ritje had gedaan en ja tbloed kruipt waar tniet gaan kan awoar !!!
greetz ,
Jochen
Genesis, 2, 15: "Toen bracht God de mens in de tuin van Eden, om die te bewerken". Het resultaat van deze bewerking kan je HIER ondermeer zien...
koud
Hoy de mannen,
heb zondag ook een ritje van +-100 km gedaan maar kreeg het toch koud op mijn 12 GT!!
Daarom deze vraag.Ik ben van plan nieuw leder pak aan te schaffen,maar is dit wel warm genoeg om bij vriestemperaturen te rijden??
Wat dragen jullie als onderkleding??
Graag enkele tips.
heb zondag ook een ritje van +-100 km gedaan maar kreeg het toch koud op mijn 12 GT!!
Daarom deze vraag.Ik ben van plan nieuw leder pak aan te schaffen,maar is dit wel warm genoeg om bij vriestemperaturen te rijden??
Wat dragen jullie als onderkleding??
Graag enkele tips.
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Mike,
Een Streetguard pak in combinatie met een windbreaker en thermisch ondergoed van BMW, geen problemen tot nu toe.. en het ijs stond ook al eens op mijn zadel
Is wel geen leder pak, maar ik denk dat dan een pak zoals de Atlantis wel een ideale partner kan zijn
Een Streetguard pak in combinatie met een windbreaker en thermisch ondergoed van BMW, geen problemen tot nu toe.. en het ijs stond ook al eens op mijn zadel
Is wel geen leder pak, maar ik denk dat dan een pak zoals de Atlantis wel een ideale partner kan zijn

t'is fris.
Mike,
Een lederen pak heeft als voordeel dat het aanvoelt als een tweede huid maar heeft helaas ook slechte thermische kwaliteiten. De lichaamstemperatuur van de rijder hangt hierdoor teveel af van de weersomstandigheden.
Bijkomend nadeel is dat als het pak goed aansluit er weinig mogelijkheden zijn om daaronder nog eens thermische kledij te dragen. Mijn kniestukken durven dan wel eens protesteren.
Persoonlijk wissel ik af tussen een lederen pak en een gore-tex (winterpak) al naar gelang het weer (en mijn gewicht). Niet dat ik het dan warmer heb, maar ik geraak dan niet meer in mijn lederen pak.
Een lederen pak heeft als voordeel dat het aanvoelt als een tweede huid maar heeft helaas ook slechte thermische kwaliteiten. De lichaamstemperatuur van de rijder hangt hierdoor teveel af van de weersomstandigheden.
Bijkomend nadeel is dat als het pak goed aansluit er weinig mogelijkheden zijn om daaronder nog eens thermische kledij te dragen. Mijn kniestukken durven dan wel eens protesteren.
Persoonlijk wissel ik af tussen een lederen pak en een gore-tex (winterpak) al naar gelang het weer (en mijn gewicht). Niet dat ik het dan warmer heb, maar ik geraak dan niet meer in mijn lederen pak.
K1200 GT ('04) + R1200S ('07) + R 1150 GS (02)
-
J-P
- Contacteer:
Hoi, heb gister een hele dag gereden, maandag ook. Het geheim: een gerbing binnenjasje en handschoenen, beiden electrisch verwarmd. Thermostaat ingebouwd op de motor, inpluggen en rijden. Heerlijk. Enig nadeel, je kunt in de winter dus gewoon niet meer zonder als je dit gewend bent.
De inbouw op de 1150 van mijn vrouw:

De inbouw op de 1100GS van mijzelf:

De kleding is te zien op de Gerbing Website[/url]
De inbouw op de 1150 van mijn vrouw:

De inbouw op de 1100GS van mijzelf:

De kleding is te zien op de Gerbing Website[/url]
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik verklaar mezelf dikwijls voor gek, niet alleen dan de kou maar soms het gevaar; die gekke vierwielers!!SilverRT schreef:J-P,
prachtig werk!! Kan voor BMW-origineel doorgaan!!
Gorik,
Om met zo'n weer op de motor te rijden hoef je niet echt gek te zijn, maar het helpt natuurlijk wel. En geen auto hebben (mijn echtgenote wel)kan natuurlijk ook motiverend zijn.
-
J-P
- Contacteer:
Waar ik van sta te kijken is dat ik zoals gister of vandaag leerlingen moet afbellen omdat er niet gereden kan worden dat ze dan teleurgesteld reageren en zij hebben niet eens handvatverwarming of echt warme kleding en een les kost in Nederland veel geld. Geeft toch aan hoe graag ze willen leren motorrijden!
J-P
-
lucGSselman
Hi Harald...Sjanch dat het U billen waren héé maat ...Harald schreef:Deze morgen om 06.30 Hr vertrokken .
De termometer op mijn RT gaf 0.5 ° aan .
Op het werk aangekomen na 25min en op mijn werkpaardje gekropen .
Heb vandaag enkel last gehad van de laagstaande zon en aandampende zonnebril .
Heel af en toe van koude billen , nogal logich in mijn lederen broek .