autonomie 1150 gsa
Moderator: GVN
autonomie 1150 gsa
Ik heb een vraagje
op mijn gsa 1150 staat een Leo Vinci uitlaat en ik heb een autonomie met de gewone benzinetank van om en bij de 300 km... een vriend beweert dat hij gemakkelijk 380 km kan rijden met een volle benzinetank... zijn rijstijl is bijna dezelfde of de mijne...
kan het zijn dat mijn motor veel meer verbruikt met de Leo Vinci zonder catalysator dan de originele uitlaat?
dank voor de respons
op mijn gsa 1150 staat een Leo Vinci uitlaat en ik heb een autonomie met de gewone benzinetank van om en bij de 300 km... een vriend beweert dat hij gemakkelijk 380 km kan rijden met een volle benzinetank... zijn rijstijl is bijna dezelfde of de mijne...
kan het zijn dat mijn motor veel meer verbruikt met de Leo Vinci zonder catalysator dan de originele uitlaat?
dank voor de respons
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Mijn vriend zijn GSA verbruikt (net zoals mijn GS) gemiddeld geen 6 liter/100Km. Als je je tankinhoud kent kan je de autonomie uitrekenen. Met zijn 30 liter gaat hij ver boven de 450 Km. Ik kan het maximaal 350 uitzingen.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Hoeveel je haalt met een volle tank, is afhankelijk van de mate waarin je de tank leegrijdt. En hoe vol je ze oorspronkelijk hebt gedaan.
Meet gewoon even het verbruik op de klassieke manier, dan heb je een beter idee.
Andere uitlaat zal volgens mij niet meer verbruiken. Tenzij je nu natuurlijk onbewust toch ietsje anders bent gaan rijden. Aan het rode licht af en toe een propje gas, meer terugschakelen om dat extra plofje nog eens te horen, iets langer, of juist minder lang in de versnellingen doortrekken (door het veranderde geluid denk je soms dat je sneller gaat).
Het is een beetje zoals de rijder die na éénmaal een ander merk benzine tanken, meteen kan zeggen dat ie minder verbruikt. Maar elke rit geeft andere resultaten. Afhankelijk van het gezelschap verbruik ik 4,8 tot 6 liter.
Meet gewoon even het verbruik op de klassieke manier, dan heb je een beter idee.
Andere uitlaat zal volgens mij niet meer verbruiken. Tenzij je nu natuurlijk onbewust toch ietsje anders bent gaan rijden. Aan het rode licht af en toe een propje gas, meer terugschakelen om dat extra plofje nog eens te horen, iets langer, of juist minder lang in de versnellingen doortrekken (door het veranderde geluid denk je soms dat je sneller gaat).
Het is een beetje zoals de rijder die na éénmaal een ander merk benzine tanken, meteen kan zeggen dat ie minder verbruikt. Maar elke rit geeft andere resultaten. Afhankelijk van het gezelschap verbruik ik 4,8 tot 6 liter.
korte ritten verbruiken meer
wil zeggen als ge de zelfde rijstijl hebt maar ge rijdt maar naar uw werk dat 4 km ver is en de ander rijdt ook naar z'n werk dat 25 km ver is dan gaat ge meer verbruik hebben met zelfde rijstijl
1150 gs werk thuis 9 liter
op vakantie naar portugal : 6 liter met open uitlaat zonder cat
dus zo zie je maar hé
veel stoppen en aanzetten verbruik hoger
das toch mijn conclusie
groeten
wil zeggen als ge de zelfde rijstijl hebt maar ge rijdt maar naar uw werk dat 4 km ver is en de ander rijdt ook naar z'n werk dat 25 km ver is dan gaat ge meer verbruik hebben met zelfde rijstijl
1150 gs werk thuis 9 liter
op vakantie naar portugal : 6 liter met open uitlaat zonder cat
dus zo zie je maar hé
veel stoppen en aanzetten verbruik hoger
das toch mijn conclusie
groeten
Ik rij sinds een 3 tal maanden ook met een leo vinci uitlaat onder mijn gs van '99 . Ik rij zo goed als evenveel kilometers als toen met mijn originele uitlaat met catalysater met een zelfde tankinhoud. Het verbruik is volgens mij niet afhankelijk van te uitlaat maar wel van je rijstijl en type afstanden .
Wel vet geluid hé die leo inci , was even wennen maar ven best tevreden , het hoort meer bij de look van mijn gs .
Wel vet geluid hé die leo inci , was even wennen maar ven best tevreden , het hoort meer bij de look van mijn gs .
inderdaad en... loud pipes save life'sTom S. schreef:Ik rij sinds een 3 tal maanden ook met een leo vinci uitlaat onder mijn gs van '99 . Ik rij zo goed als evenveel kilometers als toen met mijn originele uitlaat met catalysater met een zelfde tankinhoud. Het verbruik is volgens mij niet afhankelijk van te uitlaat maar wel van je rijstijl en type afstanden .
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150