Daar gaan we weer .
Een tijdje geleden had ik al een vraag over mijn Meta Alarm , ik wilde toen weten wat te doen als je enkel nog één afstandsbediening hebt en verder niets , zelfs geen code.
Twee nieuwe afstandsbedieningen bestellen ( +/- 65 € per stuk) en dan via een speciale procedure de centrale herprogrameren.
Nu ben ik dit weekend naar A&M geweest in Mechelen ( is een verdeler van Meta) en daar wisten ze mij te zeggen dat de centrale uit de moto moet gehaald worden, die moet met de bestaande afstandsbediening opgestuurd worden naar een technisch centrum van Meta , daar herprogrameren ze het geheel en dan moet de centrale terug gemonteerd worden. PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Is dat echt zo omslachtig ? Kan me niet inbeelden dat er in Belgie niemand dit kan doen zonder die hele winkel te moeten demonteren, opsturen en terug te monteren.
Laat de voorstellen maar komen mannen
groetjes
Philippe
META ALARM
Moderator: GVN
META ALARM
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
-
Sven 12RT
Re: META ALARM
Volledig verkeerde info, verdere uitleg verder in het topicK-lover schreef:twee nieuwe afstandsbedieningen bestellen ( +/- 65 € per stuk) en dan via een speciale procedure de centrale herprogrameren.
Laatst gewijzigd door Sven 12RT op 07 mei 2007, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sven 12RT
Bon, slecht nieuws.
M'n installateur wist me te vertellen dat afstandsbedieningen toevoegen zonder het code-plaatje niet mogelijk is. Toch niet zonder het alarm te demonteren.
Een Meta-alarm kan 7 of 8 afstandsbedieningen aanvaarden, in totaal en over de gehele levensduur. Dus als je er 6 stuk maakt ga je er geen 3 meer kunnen aansluiten.
Er is wel een weg omheen. Als je een Meta-alarm openmaakt, dan kan je het alarm aansluiten op een pc. Met een aangepast programma reset je het alarm, genereer je een nieuwe code en dan kan je weer van vooraf aan beginnen. Als ik het goed begrepen heb zal die ene afstandsbediening die je nu hebt ook niet meer werken, omdat er een nieuwe code werd gekozen.
Maar... een motor alarm is niet voorzien om opengemaakt te worden. Dat ding zit volledig in hars om waterdichtheid te garanderen. Een auto alarm zou geen probleem vormen.
Om op je vraag over het opsturen en zo te antwoorden, mijn gast doet herprogrammeren zelf, maar aan dat motor alarm wil ie niet beginnen.
M'n installateur wist me te vertellen dat afstandsbedieningen toevoegen zonder het code-plaatje niet mogelijk is. Toch niet zonder het alarm te demonteren.
Een Meta-alarm kan 7 of 8 afstandsbedieningen aanvaarden, in totaal en over de gehele levensduur. Dus als je er 6 stuk maakt ga je er geen 3 meer kunnen aansluiten.
Er is wel een weg omheen. Als je een Meta-alarm openmaakt, dan kan je het alarm aansluiten op een pc. Met een aangepast programma reset je het alarm, genereer je een nieuwe code en dan kan je weer van vooraf aan beginnen. Als ik het goed begrepen heb zal die ene afstandsbediening die je nu hebt ook niet meer werken, omdat er een nieuwe code werd gekozen.
Maar... een motor alarm is niet voorzien om opengemaakt te worden. Dat ding zit volledig in hars om waterdichtheid te garanderen. Een auto alarm zou geen probleem vormen.
Om op je vraag over het opsturen en zo te antwoorden, mijn gast doet herprogrammeren zelf, maar aan dat motor alarm wil ie niet beginnen.