kersverse k1200gt bezitter

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

the riding man

kersverse k1200gt bezitter

Bericht door the riding man »

vandaag 2de hands gekocht bij cenmoto. moto heeft 23000km en is van (ik denk :oops: )2003. Zeer weinig gebruikssporen te vinden. Een héél klein beetje steenslag op de vorkbenen en een heel klein schrammetje op de koffer verder in onberispelijke staat. Al een testrit achter de rug en die heeft me onmiddellijk doen beslissen. Ik heb héél sterk getwijfeld aan een r1200rt wat ik een super machien vind maar al bij al toch voor de k gekozen. Mijn vriendin was ook totaal weg van het uiterlijk van de k en dat speelt natuurlijk ook mee in de uiteindelijke beslissing, ze rijdt er wel niet mee maar ze betaald er wel mee voor :wink:
Een jaar garantie op dus ben al een jaar gerust al hoop ik deze natuurlijk nooit nodig te hebben. Hij zal klaar staan tegen ongeveer den 11de. zaterdag 12 moet ik natuurlijk weeral werken :evil: maar de zondag als alles goed gaat rij ik ermee rond als de verzekering daartegen in orde is, anders pas maandag of dinsdag daarna.
Zijn er nog gelijkgestemde zielen die met deze zelfde moto rijden, possitieve en negatieve ervaringen ermee? Laat maar horen he.

groetjes.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

proficiat met uw K1200GT!!!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
naftje

Bericht door naftje »

Gefeliciteerd en vééééél veilige kilometers :!:
Greetz, J-P
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Nu zijt ge dan ineens ook lid van een deftig forum 8)

In tegenstelling met dat andere :twisted:

:mrgreen:
Gele: wel snel , niet rap
the riding man

Gele schreef:Nu zijt ge dan ineens ook lid van een deftig forum 8)

In tegenstelling met dat andere :twisted:

:mrgreen:
ik was ook al zoiets in de aard aan het denken :twisted: :P
voordeel is ook dat ik nu mijn hand niet meer hoef op te steken naar al die rijstkokers, enkel nog naar deftige (lees:bmw) mensen :P
OOps! Heb ik dat nu echt geschreven? :twisted: :mrgreen:
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Allé proficiat !

Nu hebt ge ineens al 2 sleutelmoto's.
Den deze is wel iets ingewikkelder dan dienen andere.

:P :lol: :wink:
Nil volentibus arduum
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

dikke proficiat 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
the riding man

@allemaal:
bedankt voor de toffe reactie's
Stelo

Bericht door Stelo »

Hello Riding Man,

Je nam de goede beslissing.
Aan die 1200RT was toch wel een reukje.
Begrijp me niet verkeerd. Zelf ben ik kiekezot van een 1200RT, maar de onduidelijkheden die er waren ivm de documenten vond ik toch wel vreemd.
Nu heb je je een pak zekerheid aangekocht, en daarbovenop een hoop rijplezier!
Geniet met volle teugen !!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Greetz,

Stelo
R1200RT
ex-GTboy
Contacteer:

Bericht door ex-GTboy »

Hoi,

allereest proficiat met je goede keuze :oops:

ik rij ook met een K1200GT van 2003 enkele maanden terug aangekocht met 41000 km op de teller en heb er nu al 46000 :D

In het begin vond ik hem iets zwaar sturen in korte bochten maar dat raak je snel gewoon.

Wel heb ik op 1 mei jl. , aan de Moezel, de pechverhelping mogen opbellen dit door een lekkende snelkoppeling op een benzineleiding rechts van de motor. Dit werd echter snel opgelost door de man van dienst en ik kon onze terugreis verder zonder problemen afrijden :lol:

Tot dus ver tervreden van mijn aankoop en ja, mijn verbruik is 5,6 l op 100km :wink:
Groetjes,
Dirk
PHILIP

Bericht door PHILIP »

proficiat met je aankoop. Ik had eveneens mijn oog laten vallen op de donkerblauwe GT, een machtige machine en ik ging zaterdag een 2de keer zien alvorens te beslissen. Zie ik plots een k12gt rijden met proefrittenplaat, en inderdaad, de k12 stond niet meer in de showroom.
spijtig voor mij.
Je hebt een mooie motor gekocht in een volgens mij zeer betrouwbare zaak.

philip
the riding man

hey philip,

de wereld is toch klein he. Tja niettenstaande we al lange tijd op zoek zijn naar een goeie occassie is deze koop toch wel heel vlug gegaan. Op tijd van een pakweg een uurtje zat ik er op te rijden en een half uurtje later was het contract getekend! Je zal zeker nog wel je zin vinden.
the riding man

GT-boy schreef:Hoi,

allereest proficiat met je goede keuze :oops:

ik rij ook met een K1200GT van 2003 enkele maanden terug aangekocht met 41000 km op de teller en heb er nu al 46000 :D

In het begin vond ik hem iets zwaar sturen in korte bochten maar dat raak je snel gewoon.

Wel heb ik op 1 mei jl. , aan de Moezel, de pechverhelping mogen opbellen dit door een lekkende snelkoppeling op een benzineleiding rechts van de motor. Dit werd echter snel opgelost door de man van dienst en ik kon onze terugreis verder zonder problemen afrijden :lol:

Tot dus ver tervreden van mijn aankoop en ja, mijn verbruik is 5,6 l op 100km :wink:
ook proficiat, deze moto is blijkbaar nog steeds erg in trek en heb er eigenlijk nog niks dan goeds over gehoord. Dat zwaar sturen in de bochten (vooral lagere snelheden) heb ik ook ervaren (is dus wel typisch voor deze moto) maar ik neem graag van je aan dat je dit snel gewend bent, je krijgt er dan ook het grote voordeel tegenover dat hij enorm stabiel ligt bij rechtuit rijden op bijvoorbeeld snelweg en zo. Zo van die super kleine defectjes kan je bij elke moto van gelijk welk merk wel voorhebben, daarvoor heb ik trouwens altijd wel een minimum aan gereedschap (bovenop het bijgeleverde paketje) bij onderweg.
Verbruik valt blijkbaar dan ook heel goed mee. Veel hangt natuurlijk van je rijstijl af. Ik noem mezelf een vlotte rijder die nooit overdrijft dus dat zal dan ook wel goed meevallen.
Nog veel succes met je k he.
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

PHILIP schreef:Ik had eveneens mijn oog laten vallen op de donkerblauwe GT, een machtige machine en ik ging zaterdag een 2de keer zien alvorens te beslissen. Zie ik plots een k12gt rijden met proefrittenplaat, en inderdaad, de k12 stond niet meer in de showroom.
spijtig voor mij.
Ik was gisteren bij L&C in Olen en daar staat ook een donkerblauwe GT te koop; hij staat trouwens op hun website.
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
PHILIP

Bericht door PHILIP »

tiens , ik ben pas bij l&c geweest en er stond geen k1200gt binnen, er kwam ook niks binnen.
Mogelijk bedoelt u die nieuwe K1200GT, ik zoek een "oud" model van 2003 of 2004 (2005?)

philip
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Het is inderdaad het nieuwe model:
Afbeelding
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
mike gt

Mike Gt

Bericht door mike gt »

Ik kan al deze uitspraken beamen:in het begin beetje aanpassen aan het gewicht,maar voor de rest :
ongelooflijke baanligging,meer als genoeg power en kracht vanaf laag toerental,comfortabel,zuinig en zeer betrouwbaar.M.a.w. je zal je deze aankoop zeker niet beklagen en van elke kilometer genieten!Welkom bij de club!
Shulty

Bericht door Shulty »

PHILIP schreef:tiens , ik ben pas bij l&c geweest en er stond geen k1200gt binnen, er kwam ook niks binnen.
Mogelijk bedoelt u die nieuwe K1200GT, ik zoek een "oud" model van 2003 of 2004 (2005?)

philip
Er staat er toch nog ene bij Cenmoto (Selbach), nen grijsgroene.
http://www.cenmoto.be/NL/tweedehands-de ... 01200%20GT

Moet wel zeggen, die staat er al een jaar, misschien nog wat afdingen :wink:

Grts
R1150GSA '04
R1200GSA '10
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

JH. schreef:proficiat met uw K1200GT!!!
Toffe moto,en zeker in het blauw,prachtige kleur!!!!
Veel plezier en veilige KM toegewenst!!!
Frank :)
the riding man

Shulty schreef:
PHILIP schreef:tiens , ik ben pas bij l&c geweest en er stond geen k1200gt binnen, er kwam ook niks binnen.

philip

Grts
die kost nog meer als de gt1200 die ik gekocht en er staan zelfs nog 4000km meer op en de kleur spreekt niemand echt enorm aan. Vandaar dat mijn keuze ook snel gemaakt was. Als ge daar nu nog 1000euro zou kunnen afkrijgen dan wordt dat natuurlijk al een heel pak interessanter maar daar vrees ik voor.

Heeft eigenlijk iemand een gedacht hoe lang die blauwe k12gt daar al ongeveer binnenstond?
Shulty

Bericht door Shulty »

the riding man schreef:
Shulty schreef:

philip

Grts
die kost nog meer als de gt1200 die ik gekocht en er staan zelfs nog 4000km meer op en de kleur spreekt niemand echt enorm aan. Vandaar dat mijn keuze ook snel gemaakt was. Als ge daar nu nog 1000euro zou kunnen afkrijgen dan wordt dat natuurlijk al een heel pak interessanter maar daar vrees ik voor.

Heeft eigenlijk iemand een gedacht hoe lang die blauwe k12gt daar al ongeveer binnenstond?
Die heeft er bij mijn weten niet zo lang gestaan, heb er een tweetal weken nog naar gekeken toen de mijne binnen was voor onderhoud.

Proficiat trouwens, het is een mooie motor, prachtige kleur :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
ferre10

Bericht door ferre10 »

ik ben verleden week nog bij cenmoto geweest en die donkerblauwe is wel in zeer slechte staat(karosserie). veel putjes en krassen en de koffers moeten herspoten worden.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
the riding man

ferre10 schreef:ik ben verleden week nog bij cenmoto geweest en die donkerblauwe is wel in zeer slechte staat(karosserie). veel putjes en krassen en de koffers moeten herspoten worden.
ferre
We hebben het toch over dezelfde he? Mag van mezelf zeggen dat ik vrij kritisch geweest ben, en mijn vriendin ook en we vonden dat hij in heel mooie staat stond. Uiteraard als je héél dicht bij gaat kijken dan vind je wel hier en daar een inslagje van een steentje of zo en op ene koffer staat een krasje van 1cm. Maar nu zijn we echt wel aan het muggeziften hoor. Tis tenslotte een occassie en als je een nieuwe koopt staat die er ook zo bij na een paar maand autosnelwegkm's (en daar gaat hij voor een groot gedeelte voor gebruikt worden). Ben in elk geval super tevreden en vind het een héél mooi machientje.
the riding man

ferre10 schreef:ik ben verleden week nog bij cenmoto geweest en die donkerblauwe is wel in zeer slechte staat(karosserie). veel putjes en krassen en de koffers moeten herspoten worden.
ferre
We hebben het toch over dezelfde he? Mag van mezelf zeggen dat ik vrij kritisch geweest ben, en mijn vriendin ook en we vonden dat hij in heel mooie staat stond. Uiteraard als je héél dicht bij gaat kijken dan vind je wel hier en daar een inslagje van een steentje of zo en op ene koffer staat een krasje van 1cm. Maar nu zijn we echt wel aan het muggeziften hoor. Tis tenslotte een occassie en als je een nieuwe koopt staat die er ook zo bij na een paar maand autosnelwegkm's (en daar gaat hij voor een groot gedeelte voor gebruikt worden). Ben in elk geval super tevreden en vind het een héél mooi machientje.
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Goeie keuze! Heb met erg veel plezier bijelkaar 10 jaar op een K1200RS en GT gereden en het zijn fantastische motoren. Dat zware sturen in korte bochten is iets waar je aan moet wennen, krijg je wel spierballen van! Ik ben met deze motoren in GB, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Tsjechië, Oostenrijk en Italië geweest (ja, ook in het schone België :wink:) en het K-blok heeft me nimmer in de steek gelaten.
Een enorme power en trouwe reisgezel. Waarom nu dan toch een RT? Omdat ik na 10 jaar wel eens wat anders wou en de nieuwe GT foeilelijk vind...

Heel veel veilige, zonnige en zorgeloze kilometers toegewenst!

PS: krasjes en vooral steenslag zijn heel goed weg te werken met een lakstift. Mijn ega reed in een donkerblauwe metallic Ford Fiesta en die kleur kwam perfect overeen met mijn GT...
Don't fix it if it ain't broken...
Plaats reactie