benzinepomp
Moderator: GVN
benzinepomp
Laatste tijd hoor ik een zoemend geluid op mijn gsa.
Gisteren naar de dealer geweest en laten luisteren lawaai
komt vermoedelijk van de bezinepomp dacht het zelf ook
al maar was het niet zeker. Als ik vroeg om er naar te kijken
en een nieuwe filter te steeken was het verwachte antwoord
geen tijd de wachttijden zijn nu 5 a 6 weken.Heb dan maar
zelf een filter getoken maar het lawaai is er nog.Een nieuwe
pomp kost 250 euro zou dat te vinden zijn 2de hands?Of gewoon
verder rijden tot....!
Alvast bedankt voor de reacties hierop!
Gisteren naar de dealer geweest en laten luisteren lawaai
komt vermoedelijk van de bezinepomp dacht het zelf ook
al maar was het niet zeker. Als ik vroeg om er naar te kijken
en een nieuwe filter te steeken was het verwachte antwoord
geen tijd de wachttijden zijn nu 5 a 6 weken.Heb dan maar
zelf een filter getoken maar het lawaai is er nog.Een nieuwe
pomp kost 250 euro zou dat te vinden zijn 2de hands?Of gewoon
verder rijden tot....!
Alvast bedankt voor de reacties hierop!
Zou het kunnen dat je de laatste tijd ook een andere helm draagt, wegens warmer weer? Of meer met open vizier rijdt? Of geen sjaaltje en helmmuts meer draagt wegens niet meer nodig? Want dan hoor je de dingen anders dan volledig ingepakt. En als de tank haast leeg is, dan hoor je de pomp ook wel draaien. Ik zou nog niet meteen naar een andere pomp gaan zoeken, luister eens naar de motor van een collega-BMW-rijder met ongeveer dezelfde kilometers, misschien is hetgeen je hoort wel normaal.
-
George Michael
ook ik hoor mijn benzinepomp, vooral inderdaad bij een lege tank. bij dealer langsgegaan en hij maakt wel iets meer geluid dan andere RT's. maar niet iets om wakker van te liggen.
schijnt per RT te verschillen in volume.
schijnt per RT te verschillen in volume.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Bij contact aanzetten zoemt ze tot er genoeg druk is en
valt dan stil.Maar bij het starten van de motor hoor ik
duidelijk meer gezoem dan voordien heb nu 40000 km
en weet zeker dat het voordien veel stiller was.De bezine
filter is vervangen maar op de pomp zit er ook een soort
filter(een zwart zakje)moet dat ook vervangen worden?
-
Dirk Pauwels
Zakje wordt bij mijn weten niet mee vervangen, je hebt de filter toch in de juiste richting gemonteerd, waarschijnlijk wel, staat een pijl op. Aangezien je het probleem al had voor je de filter verving neem ik ook aan dat je de electrische aansluitingen van de pomp en de stekker rechts vd tank hebt nagekeken? Treed het verschijnsel enkel op bij heel warm weer? Zou dan ook een soort van vapor lock kunnen zijn, luchtbel in de benzine leiding waardoor de pomp te weinig debiet krijgt. Ik zou demonteren, buiten de tank terug aansluiten op 12v , spoelen met nieuwe, zuivere benzine en testen of ze het dan ook nog heeft.kds schreef:Bij contact aanzetten zoemt ze tot er genoeg druk is en
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
George Michael
Is vandaag bij de dealer een nieuwe gel-accu in gestoken. Tot mijn verbazing is mijn hard zoemende benzinepomp-geluid bij het contact aan doen verdwenen
De lood-accu die er eerst in zat was helemaal op. Motor start als een tierelier
Had dus blijkbaat iets met accu te maken.
De lood-accu die er eerst in zat was helemaal op. Motor start als een tierelier
Had dus blijkbaat iets met accu te maken.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Toen ik mijn Rockster enkele maanden had, is dat zoemend geluid mij ook opgevallen.
Eerst dacht men dat het veroorzaakt werd door mijn sportuitlaat, dus bij wijze van test een standaard uitlaat erop gezet- zelfde resultaat.
Dan werd de benzinepomp ook vernoemd, een oude helm, een nieuwe helm enz ... maar dat zoemend geluid bleef hardnekkig doorgaan.
Ik rijd meestal met oordopjes en hoor er weinig van maar toch....
Nu lees ik dat een gel-accu soelaas kan brengen, eens vragen bij mijn volgend onderhoud.
Eerst dacht men dat het veroorzaakt werd door mijn sportuitlaat, dus bij wijze van test een standaard uitlaat erop gezet- zelfde resultaat.
Dan werd de benzinepomp ook vernoemd, een oude helm, een nieuwe helm enz ... maar dat zoemend geluid bleef hardnekkig doorgaan.
Ik rijd meestal met oordopjes en hoor er weinig van maar toch....
Nu lees ik dat een gel-accu soelaas kan brengen, eens vragen bij mijn volgend onderhoud.
Het luid zoemen van de benzinepomp is weg!
Ik heb een additief aan de benzine toegevoegd om het hele benzine circuit te reiningen, en ook de cylinders en daarna was het weg. Nu maakt de benzine pomp een nauwelijks hoorbaar gezoem.
Wat het was weet ik niet, maar t'is in ieder geval weg
Selchte benzine, verstopte filters? Wie zal het zeggen...
ErikD.
Ik heb een additief aan de benzine toegevoegd om het hele benzine circuit te reiningen, en ook de cylinders en daarna was het weg. Nu maakt de benzine pomp een nauwelijks hoorbaar gezoem.
Wat het was weet ik niet, maar t'is in ieder geval weg
ErikD.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
Husqvarna WR 250 - 1988
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Heb ervaring met bezinepompen, welliswaar niet van moto's.
Indertijd (spreek 15j terug) een voorkomend fenomeen bij Mercedes 190E en BMW 3-reeks (320i,323i en 325i) , als je de benzinepomp begon te horen mocht je denken om ze te vervangen, de ene liep toen nog 5000km de andere 20.000km er was toen geen lijn in te trekken.
Zou zeggen indien je een grote reis geplant hebt zou ik ze preventief vervangen, anders aan jou de keuze.
Mvg Motard d'Allier
Indertijd (spreek 15j terug) een voorkomend fenomeen bij Mercedes 190E en BMW 3-reeks (320i,323i en 325i) , als je de benzinepomp begon te horen mocht je denken om ze te vervangen, de ene liep toen nog 5000km de andere 20.000km er was toen geen lijn in te trekken.
Zou zeggen indien je een grote reis geplant hebt zou ik ze preventief vervangen, anders aan jou de keuze.
Mvg Motard d'Allier
zoemende benzinepomp
dag allen,
ik had laatst hetzelfde voor met een k1100: eerst zoemde de pomp enkel bij zeer warme omstandigheden en bijna lege tank, daarna bij zeer warme omstandigheden en volle tank, uiteindelijk zomede ze constant. Heb dan de hele pomp (dus inclusief "het zakje" maar nog niet de filter) vervangen, en het zoemen was voorbij.
Liever dat dan ergens odnerweg in het buitenland met een defecte pomp te komen zitten. Had gelukkig nog een pomp liggen uit mijn vorige geaccidenteerde K1100...
Guy
ik had laatst hetzelfde voor met een k1100: eerst zoemde de pomp enkel bij zeer warme omstandigheden en bijna lege tank, daarna bij zeer warme omstandigheden en volle tank, uiteindelijk zomede ze constant. Heb dan de hele pomp (dus inclusief "het zakje" maar nog niet de filter) vervangen, en het zoemen was voorbij.
Liever dat dan ergens odnerweg in het buitenland met een defecte pomp te komen zitten. Had gelukkig nog een pomp liggen uit mijn vorige geaccidenteerde K1100...
Guy
R1100GS 1994
"Reizen is je openstellen voor de wereld"
"Reizen is je openstellen voor de wereld"