diefstal verzekering
Moderator: GVN
diefstal verzekering
Hey,
Wie weet welke maatschappij je motor tegen diefstal verzekert?
Ervaringen?
Groeten!
T
Wie weet welke maatschappij je motor tegen diefstal verzekert?
Ervaringen?
Groeten!
T
-
Iron Gonzo
diefstal
Vele maatschappijen doen dat. Controleer wel de voorwaarden en de kostprijs. Dit is niet goedkoop. Ook sommige voorwaarden zijn belachelijk voor ze een diefstal aanvaarden. Zo bestaan en regels die zeggen dat: het betrefend voertuig in een afgesloten garage, op slot en met alarm moet gestaan hebben. Andere vragen dan weer een type alarm met (VV1 of VV2)certificaat. Zo heb je veel verschillende concepten van eisen gesteld aan een diefstal. Dus het beste is alle maatschappijen contacteren en de kleine lettertjes lezen. 
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
yann
- Contacteer:
Verzekering tegen diefstal
Beste,
mijn verzekering kost €745,00 waarin: burgerlijke aansprakelijkheid, brand, rechtsbijstand en diefstal zit. Bij wie? Ethias.
mijn verzekering kost €745,00 waarin: burgerlijke aansprakelijkheid, brand, rechtsbijstand en diefstal zit. Bij wie? Ethias.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
R1200GSA LC TB '16
Hoi zoals ik reeds in ander item gepost voor verzekeringen.
Betaal ik bij DVV (een van de duurste), Brand/Diefstal/BA Full Omnium op een bedrag van 20000 Euro waarde van de motor.
1600 euro per jaar, denk ik dat niet zoveel.
En heb nog nooit problemen had met vergoedingen van DVV.
Beste maatschappij dat ik ken, vergeleken met AXA verz. voor de wagen is DVV wel 2 x zo kostelijk
Betaal ik bij DVV (een van de duurste), Brand/Diefstal/BA Full Omnium op een bedrag van 20000 Euro waarde van de motor.
1600 euro per jaar, denk ik dat niet zoveel.
En heb nog nooit problemen had met vergoedingen van DVV.
Beste maatschappij dat ik ken, vergeleken met AXA verz. voor de wagen is DVV wel 2 x zo kostelijk
"Once you drive BMW, always ..."
-
Iron Gonzo
om mijn motoren te stelen zul je eerst een pittbulleke moeten passeren.
mijn motorstalling is tevens zijn slaap en speelterrein.
mijn motorstalling is tevens zijn slaap en speelterrein.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
ik vind hem toch een beetje te groot voor dat mandeke vooraan op de moto hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
betaburned
Ik vermoed dat de bovenstaande referentie enkel klopt indien deze verzekering wordt genomen in combinatie met die van je wagen?
Omwille van een leasewagen viel die bij mij weg & mijn makelaar vertelde mij dat er quasi geen enkele maatschappij nog wil verzekeren op basis van een moto alleen (en dan natuurlijk ook aan een tarief van rond de 3500 € voor een RT 1150 van 2003).
Zijn er nog onder jullie in dit geval?
Omwille van een leasewagen viel die bij mij weg & mijn makelaar vertelde mij dat er quasi geen enkele maatschappij nog wil verzekeren op basis van een moto alleen (en dan natuurlijk ook aan een tarief van rond de 3500 € voor een RT 1150 van 2003).
Zijn er nog onder jullie in dit geval?
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
zoals ik ook al zei ... bij KBC is dat vlot over de 2000 € en dat zelfs in combinatie met een wagen ... (wel een nieuwe RT 2004)
@ R1100RS : allee gij ?! te groot voor uw mandeke ? ge kunt misschien zo ne koffer van ne GS adventure gebruiken ?
ziet er wel een doeltreffend alarm uit ... weinig batterijverbruik, luide sirene, ... alleen de afstandsbediening is er nie bij zekers
@ R1100RS : allee gij ?! te groot voor uw mandeke ? ge kunt misschien zo ne koffer van ne GS adventure gebruiken ?
ziet er wel een doeltreffend alarm uit ... weinig batterijverbruik, luide sirene, ... alleen de afstandsbediening is er nie bij zekers
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
yann
- Contacteer:
Ethias verzekering
Mark,
Wat betaal jij aan Ethias jaarlijks zonder dat je wagen bij hen verzekerd is?
Wat betaal jij aan Ethias jaarlijks zonder dat je wagen bij hen verzekerd is?
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
R1200GSA LC TB '16
-
Iron Gonzo
alarm
Hij bijt automatisch in diegene die zijn terrein betreed hun poep
dus afstandsbediening is niet nodig.groetjes
Zoals de meeste zeggen een diefstal verzekering is erg duur. Ik denk dan dat je beter investeerd in een alarm met terug vindsysteem dat werkt via sateliet
Zoals de meeste zeggen een diefstal verzekering is erg duur. Ik denk dan dat je beter investeerd in een alarm met terug vindsysteem dat werkt via sateliet
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
yann,
ga naar hun website en je kan een simulatie maken voor jouw persoonlijke situatie. http://www.ethias.be/nl/index.go
Als je geen auto bij hen verzekerd hebt, komt een BA op 515 € en voor mij komt daar voor diefstal en brand nog eens 410 € bovenop.
ga naar hun website en je kan een simulatie maken voor jouw persoonlijke situatie. http://www.ethias.be/nl/index.go
Als je geen auto bij hen verzekerd hebt, komt een BA op 515 € en voor mij komt daar voor diefstal en brand nog eens 410 € bovenop.
Ik ben zeker dat dit dus wel kan want een vriend van mij heeft dit gedaan
Om even trerug te komen op DVV waar ik zo 1600 euro voor neerleg.
Is alleen de motorfiets geen andere verzekering nodig van 2de voertuig of dergelijke ... onozelheden
Snap niet Ethias wil als "goede" prijs concurrente maatschappij voor de dag komen en je moet eerst een andere voertuig verzekeren...
Is alleen de motorfiets geen andere verzekering nodig van 2de voertuig of dergelijke ... onozelheden
Snap niet Ethias wil als "goede" prijs concurrente maatschappij voor de dag komen en je moet eerst een andere voertuig verzekeren...
"Once you drive BMW, always ..."
Begrijp je opmerking niet silent one.
Bij Ethias betaal je zonder auto te hebben ongeveer een 920 € in totaal (BA + diefstal + brand) wat nog altijd een smak minder is dan jouw 1600 € bij DVV.
Denk nu niet dat ik aandelen van Ethias heb of zo, maar ik heb in de tijd de verzekeringsmarkt redelijk grondig afgezocht naar een betaalbare diefstalverzekering en ik kan je verzekeren dat je niet snel beter zal vinden dan het aanbod van Ethias, zelfs zonder de "tweedevoertuig korting".
Denk nu niet dat ik aandelen van Ethias heb of zo, maar ik heb in de tijd de verzekeringsmarkt redelijk grondig afgezocht naar een betaalbare diefstalverzekering en ik kan je verzekeren dat je niet snel beter zal vinden dan het aanbod van Ethias, zelfs zonder de "tweedevoertuig korting".
-
pvde
- Contacteer:
Bike-Finder
Kijk eens naar http://www.xfinder.be , daar heeft men een alarm-installatie met sateliet-tracking, de coördinaten van je motorfiets worden doorgeseind naar je GSM en je kan via je GSM de motor immobiliseren.
Kostprijs +/- 850 EUR zonder extra batterij, met batterij +/- 1050 EUR niet geplaatst. Dealers zijn te vinden op de website.
Is dit misschien niet te overwegen als alternatief?
Kostprijs +/- 850 EUR zonder extra batterij, met batterij +/- 1050 EUR niet geplaatst. Dealers zijn te vinden op de website.
Is dit misschien niet te overwegen als alternatief?

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
die spullen kan je ook vinden bij http://www.motosat.be
prijs is ongeveer hetzelfde denk ik ... misschien is het wel hetzelfde systeem ?

prijs is ongeveer hetzelfde denk ik ... misschien is het wel hetzelfde systeem ?
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
Didier R1150RT
Besten,
Een diefstalverzekering is geen oplossing ( te laat ), een alarm ook niet ( niemand reageert hier nog op ), zelfs een slot niet ( voor een geoefende dief enkele seconden tot max enkele minuten open te krijgen ), en gps tracking evenmin ( satelietsignalen gaan niet door metaal waardoor de laatste positie de plaats delict is - maar die zal de benadeelde eigenaar best wel terugvinden, niet ?).
Ik laat mijn RT'ke niet alleen achter, verandering van mentaliteit dus wel, al is het soms ter ergernis van mijn vrouwke.
Nadeel is dat je moet kiezen tussen rondtoeren, en shoppen.
Nu jullie...
Iedereen veel zorgeloe kilometers gewenst ( liefst op je eigen motor ).
Een diefstalverzekering is geen oplossing ( te laat ), een alarm ook niet ( niemand reageert hier nog op ), zelfs een slot niet ( voor een geoefende dief enkele seconden tot max enkele minuten open te krijgen ), en gps tracking evenmin ( satelietsignalen gaan niet door metaal waardoor de laatste positie de plaats delict is - maar die zal de benadeelde eigenaar best wel terugvinden, niet ?).
Ik laat mijn RT'ke niet alleen achter, verandering van mentaliteit dus wel, al is het soms ter ergernis van mijn vrouwke.
Nadeel is dat je moet kiezen tussen rondtoeren, en shoppen.
Nu jullie...
Iedereen veel zorgeloe kilometers gewenst ( liefst op je eigen motor ).
Diefstal kan je moeilijk vermijden . Wat je wel kan doen is het de dief zo moeilijk mogelijk maken .
Enkele tips die ik nooit ben vergeten is , hang je slot niet op de grond , zodat een kniptang een moeilijk instrument is voor de dief .' (geen hefboom mogelijk )
Plaats je motor op een opvallende plaats , veel volk en of onder verlichtingspaal .
Een dief dewelke zijn " werk " in moeilijke omstandigheden moet doen raakt mischien ontmoedigd en laat zijn buit dan ook achter .
Enkele tips die ik nooit ben vergeten is , hang je slot niet op de grond , zodat een kniptang een moeilijk instrument is voor de dief .' (geen hefboom mogelijk )
Plaats je motor op een opvallende plaats , veel volk en of onder verlichtingspaal .
Een dief dewelke zijn " werk " in moeilijke omstandigheden moet doen raakt mischien ontmoedigd en laat zijn buit dan ook achter .
-
Iron Gonzo
Ik plaats mijn RSke altijd in het zicht.
Bv: recht tegenover cafe of winkel waar ik binnen ga.
Bij grote winkels vraag ik aan kassa madam om oogje in zeil te houden, meestal na het winkelen ga ik dan ook via die kassa naar buiten.
Als ik op cafe of tea-room iets nuttig, zal ik ook plaats nemen aan het venster of met zicht naar RSke toe.
Bij grote treffens zal ik hem parkeren dat maneuvers maken voor de dief moeilijk wordt, Ik zit dan zelf wat te kl**ten maar het helpt.
Als ik ooit enen betrap die met kwade bedoeningen nen vinger uitsteekt naar mijn RSke is zijn doodvonnis getekend
zie zo enkele tips, maar ik denk dat de meeste dit wel toepassen.
Bv: recht tegenover cafe of winkel waar ik binnen ga.
Bij grote winkels vraag ik aan kassa madam om oogje in zeil te houden, meestal na het winkelen ga ik dan ook via die kassa naar buiten.
Als ik op cafe of tea-room iets nuttig, zal ik ook plaats nemen aan het venster of met zicht naar RSke toe.
Bij grote treffens zal ik hem parkeren dat maneuvers maken voor de dief moeilijk wordt, Ik zit dan zelf wat te kl**ten maar het helpt.
Als ik ooit enen betrap die met kwade bedoeningen nen vinger uitsteekt naar mijn RSke is zijn doodvonnis getekend
zie zo enkele tips, maar ik denk dat de meeste dit wel toepassen.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE