Even voorstellen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
EasyRider

Even voorstellen

Bericht door EasyRider »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ton en ik ben nieuw op dit forum. Om exact te zijn is de hele motorwereld nieuw voor mij.
Ik ben geboren in het Hollandse, maar woon al weer tien jaar in het Belgische.
Sinds een paar weken is de moto-bug ook bij mij toegeslagen (ja, ja, ik ben 40 geworden). Sindsdien heb ik al vele uren lezend doorgebracht op dit forum en heb ik al veel geleerd.
Ik ben voornemens om een BMW R 1150 RT aan te schaffen. Dat is een prachtige machine die uitstekend het aangename met het praktische weet te combineren.
Op dit forum heb ik gelezen dat ik het beste kan zoeken naar een machine vanaf 2003. Klopt dit? Zijn er zaken waar ik specifiek naar moet vragen als ik om informatie vraag (buiten het onderhoudsboekje).
Zijn er behouden http://www.motozone.be nog andere goede belgische motorwebsites?
Of is de R 1200 RT, ondanks het prijsverschil, toch een betere keuze?

Thanks,

Ton
Harald

Bericht door Harald »

Welgekomen op dit Forum.
Uw keuze is uitstekend.
Een motor van voor '03 is zeker niet slechter dan ééntje van erna.
Het verschil zit'm in de Twin spark.

Ik heb er momenteel ééntje te koop, omdat ik een andere wil kopen
kijk effe op deze linkhttp://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=12038 :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Welkom Ton,
Ik rij nu ook al 5 jaar een R1150RT en ik vindt hem nog altijd prachtig.
Veel geluk met je zoektocht :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Welkom, welkom, bij de drie beemertjes .... (of zoiets :lol: )

Den R1150RT is the best 8)

De mijne is van 2002, maar zelfs ik ben suppercontent :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

wreed wel gekomen hier op het forum

allezinds veel plezier gewenst in de toekomst
en er staan hier enkele RT bij te koop
maak gerust uw keuze
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
EasyRider

Bericht door EasyRider »

Bedankt voor het welkom. :)

De keuze in deze motoren is inderdaad ruim. Het is lastig om er de beste uit te halen.

@ Harald: Dat is een mooie machine. Kan je mij een berichtje sturen met de vraagprijs?

Woensdag ga ik eens kijken bij Motorhuis Hasselt. Ook staat er op motozone.be een mooie 1150 RT met 12.000 km voor € 9500.
Decisions, decisions.

Hoe is dat eigenlijk geregeld? Moet je met de motor naar de keuring voordat je hem in verkeer brengt?
"The problem with the French is that they dont have a word for entrepreneur."
George W. Bush
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

nee niet naar de keuring :shock:

gewoon met uw papierhandel naar de verzekerings agent gaan en die brengt alles in orde
normaal heb je de dag later al uw Nr plaat en kan je rijden
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Ik zie niet echt in waarom een pré-2003 minder goed zou zijn... het grootste verschil is de twin-spark vanaf 2003, maar of dat echt zoveel uitmaakt?

Ik rijd sinds eind oktober vorig jaar met een RT van 2002, heb in dat half jaar 12000 km gereden, en heb die twee extra bougies nog niet gemist...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
EasyRider

Bericht door EasyRider »

xantingo schreef:Ik zie niet echt in waarom een pré-2003 minder goed zou zijn... het grootste verschil is de twin-spark vanaf 2003, maar of dat echt zoveel uitmaakt?

Ik rijd sinds eind oktober vorig jaar met een RT van 2002, heb in dat half jaar 12000 km gereden, en heb die twee extra bougies nog niet gemist...
Het is niet mijn mening hoor. Ik heb er ZEKER geen verstand van. Ik dacht zoiets gelezen te hebben op dit forum. Loopt de motor niet rustiger met een twinspark?

Is er trouwens een groot verschil met de 1200 RT? Dat is ook een pracht machine, maar wel een heel stuk duurder.
George W. Bush
George Michael

Bericht door George Michael »

Welkom, een RT is een mooie machine. Rij zelf op een 1150RT uit 2001. Prima fiets en mis die twin spark absoluut niet. Er zijn zelfs forum-mensen die zweren op een 1150RT boven een 1200RT :wink:
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Welkom op het juiste forum...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

Idd, welkom op de Beemerkermis. :wink:

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Roadrunner

Bericht door Roadrunner »

Hallokes,
Welkom op het forum. Goede keuze volgens mij om de aankoop van een 1150 RT te overwegen.
Ik heb de mijne aangekocht in Nederland. Ben er zeer tevreden mee. De prijs in Nederland lag iets lager. Indien je interesse hebt laat iets weten via mail en dan geef ik je gegevens van een verkoper.
Groetjes

Yves......
Ride your bike with pride
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Wees welkom bij de RT-familie.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Een twin-spark is wat minder gevoelig voor het KFR-verschijnsel dan een single-spark. En dus ook wat minder onderhevig aan de gevolgen van minder goede afstelling. Als een pre-2003 goed is afgesteld, dan zal er weinig verschil in zitten, en de eigenaars wennen ook wel aan het verschijnsel en weten het zelfs te vermijden door de manier van rijden. Als er geen verschil zou zijn, zou BMW die kosten toch niet gedaan hebben?
Een R1200RT is een hele andere motor, lichter, wendbaarder, soepeler en vooral duurder. De remmen zijn ook iets beter te doseren, bij de 1150 moet je wat wennen aan het voorzichtige voetje. Maar de 1150 voelt volgens mij wat stabieler aan op hoge snelheden in rechte lijn, en de wind en regenbescherming zou ook een ietsje beter zijn, maar dat kan natuurlijk subjectief gevoel zijn. Voor een beginner zou ik durven stellen dat een 1200 sneller went, een 1150 moet je wat meer tijd gunnen, vooral om de gasrespons op lage toeren gewoon te worden. En de 1150 ziet er ook wel vetter uit, maar dat is dan mijn smaak :wink:
Nog een tip? Motoren worden in eerste instantie geprijsd in functie van het bouwjaar. Als je dus niet moet kijken naar fiscale aftrekbaarheid (dan koop je gewoon een dure, de aftrek compenseert het waardeverlies), ga dan voor een oudere met weinig kilometers en goed onderhouden. Het verschil tussen een 2003 en een 2004 durft al snel meer dan 1500 euro bedragen. En het verschil tussen een 'koopje' en de gangbare prijs, vaak meer dan 1000 euro, daar kom je ook al een eind mee.
Mijn mening natuurlijk.
EasyRider

Bericht door EasyRider »

Dank! Dat is duidelijk.
Is de 1200 echt zoveel wendbaarder dan de 1150?
Wat is het KFR verschijnsel (ja, ik ben een echte leek).
Omdat ik in NL werk heb ik geen fiscaal voordeel. Ik rij de motor prive en krijg een rijkostenvergoeding.

Zag trouwens net nog een mooie 2003 1150 RT te koop op dit forum. :)
George W. Bush
LOMAX

Bericht door LOMAX »

In de zoekfunctie even KFR intikken, daar vind je zeker wel een beschrijving van het fenomeen.
Zeer summier kan je stellen dat de motor, bij een bepaalde, constante snelheid de neiging heeft om af en toe wat in te houden of onregelmatig te draaien, ten gevolge van een onvolledige en niet-optimale ontsteking van het mengsel in de toch wel redelijk grote cylinders van een twin-boxer van 1150 cc. De tweede bougie zorgt voor een beter verbrandingspatroon.
Triker

Bericht door Triker »

Afbeelding
(gepikt van Schalkse) :twisted:
Kurt1200

Bericht door Kurt1200 »

ik kom van een R1150RT en rij nu een R1200RT
ikzelf vind het een groot verschil qua rijden (soepeler, wendbaarder) en ook de bescherming vind ik beter.
Natuurlijk is ook de R1150RT een hele goeie moto, maar de 1200 vind ik toch beter. Ermee proefrijden, niet een uurtje, maar een weekend en je zult zelf al een beter idee hebben als je er de extra euro's voor over hebt...
Plaats reactie