GPS mount voor de BMW R1200RT
Moderator: GVN
-
pirre105
- Contacteer:
GPS mount voor de BMW R1200RT
Heeft er iemand ervaring met deze GPS mount voor de BMW R1200RT
Verbergt die GPS dan niet teveel het zicht?
Lukt me niet om er de foto bij te plaatsen maar is hier te vinden
http://www.gps.nl/r1200rt.html
Productinformatie
Met deze GPS mount voor uw BMW R1200RT kunt u uw GPS monteren waar hij hoort te staan: net onder uw normale gezichtslijn, net boven de tellers. Als u dan naar uw GPS-toestel kijkt, richt u uw blik niet helemaal van de weg af zoals bij een montage op het stuur. Zo kunt u nog zien wat er in het verkeer rondom u gebeurt.
* gemaakt van zwart geanodiseerd aluminium
* geleverd met EEN 1" RAM kogel, waarop u elk GPS toestel met een RAM beugel kunt monteren
* voorzien voor max. DRIE 1" RAM kogels, om verschillende toestellen tegelijkertijd te monteren (zie foto's)
* extra 1" RAM kogels zijn apart verkrijgbaar
* de mogelijkheden met RAM mounts zijn bijna eindeloos: GSM's, mp3 spelers, radar detectoren, camera's, ..
* de mount wordt gemonteerd op bestaande schroefgaten, 3-puntsbevestiging, geen gaten boren, wel super stabiel!
* laat geen sporen na als u de mount later verwijdert
* montage vraagt ongeveer 5 minuten
Verbergt die GPS dan niet teveel het zicht?
Lukt me niet om er de foto bij te plaatsen maar is hier te vinden
http://www.gps.nl/r1200rt.html
Productinformatie
Met deze GPS mount voor uw BMW R1200RT kunt u uw GPS monteren waar hij hoort te staan: net onder uw normale gezichtslijn, net boven de tellers. Als u dan naar uw GPS-toestel kijkt, richt u uw blik niet helemaal van de weg af zoals bij een montage op het stuur. Zo kunt u nog zien wat er in het verkeer rondom u gebeurt.
* gemaakt van zwart geanodiseerd aluminium
* geleverd met EEN 1" RAM kogel, waarop u elk GPS toestel met een RAM beugel kunt monteren
* voorzien voor max. DRIE 1" RAM kogels, om verschillende toestellen tegelijkertijd te monteren (zie foto's)
* extra 1" RAM kogels zijn apart verkrijgbaar
* de mogelijkheden met RAM mounts zijn bijna eindeloos: GSM's, mp3 spelers, radar detectoren, camera's, ..
* de mount wordt gemonteerd op bestaande schroefgaten, 3-puntsbevestiging, geen gaten boren, wel super stabiel!
* laat geen sporen na als u de mount later verwijdert
* montage vraagt ongeveer 5 minuten
Ik hou van Lut en mijn GSA.
Mijn GPS staat op mijn K75 Rt ook gemonteerd met RAM-accessoires en de kwaliteit lijkt me heel stevig .
Door die kogelgewrichten kan je hem zodanig onder je gezichtsveld plaatsen dat hij enerzijds niet hindert maar anderzijds dat je enkel je ogen (en niet je hoofd) moet bewegen om te kunnen aflezen.
Door die kogelgewrichten kan je hem zodanig onder je gezichtsveld plaatsen dat hij enerzijds niet hindert maar anderzijds dat je enkel je ogen (en niet je hoofd) moet bewegen om te kunnen aflezen.
K 75 RT - 1995 - Lid
-
Sven 12RT
-
Boskrabber
Ik heb ook de GPS-mount van MiGSel en ik deel de positieve ervaringen van bovenstaande personen: praktisch, mooi (afgewerkt), degelijk, multi-toepasbaar ...
Ik combineer de GPS met een aangepaste Chalmet-roadbookroller A4 (indien nodig) => buitenste bolletjes voor roadbookroller (korte klemmen) en middenste voor GPS (middellange klem). De GPS staat boven roadbookroller en ik bevestig alles zodanig dat het dashboarddisplay nog volledig te zien is.
Op een dergelijke mount had ik speciaal gewacht om de combinatie GPS & roadbookroller makkelijk
te kunnen gebruiken. Zo kan ik nu bv. op roadbook rijden én van de diverse GPS-functies genieten.
MCC-RT
Ik combineer de GPS met een aangepaste Chalmet-roadbookroller A4 (indien nodig) => buitenste bolletjes voor roadbookroller (korte klemmen) en middenste voor GPS (middellange klem). De GPS staat boven roadbookroller en ik bevestig alles zodanig dat het dashboarddisplay nog volledig te zien is.
Op een dergelijke mount had ik speciaal gewacht om de combinatie GPS & roadbookroller makkelijk
MCC-RT

BMW Motor Club Vlaanderen-lid
ik heb ook de migsel-mount. Mooi afgewerkt en gemakkelijke installatie.
De trillingen storen soms wat, maar die moet je der bij nemen.
De gps op het stuur plaatsen onder de instrumenten heeft geen zin als je de originele tanktas wil gebruiken aangezien deze dan voor de gps komt te staan en de gps dan onzichtbaar wordt.
De gps op het stuur plaatsen onder de instrumenten heeft geen zin als je de originele tanktas wil gebruiken aangezien deze dan voor de gps komt te staan en de gps dan onzichtbaar wordt.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
offshore_class1
Heb zelfde originele GPS mount als "hla" alsook de originele tanktas.poestexas schreef:ik heb ook de migsel-mount. Mooi afgewerkt en gemakkelijke installatie.
Geen trillingen.
Gps alleen een beetje meer kantelen, als u de tanktas gebruikt.
Vroeger op mijn R1150RT zelfde situatie, en nooit problemen mee gehad.
Mvg
Ik heb - weliswaar op mijn R1150RT, één van de vier stuurbouten van de linkerstuurhelft op de kroonplaat vervangen door een rammount-kogel, en kan nu met de middellange rammount-arm mijn Zumo perfect in alle denkbare posities zetten.
Zeer goeie en betaalbare (21 euro) oplossing.
Zeer goeie en betaalbare (21 euro) oplossing.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
GPS mount
Hoi,
ik gebruik op de 12OORT dezelfde oplossing als Patrick : één stuurbout vervangen door RAM-mount kogel. De GPS staat dan net onder de instrumenten. Met de standaard arm had ik last van wiebelen van de GPS. De standaardarm nu vervangen door de kortste versie en weg is het wiebelen.
Kostprijs : €18
Groeten,
Danny
ik gebruik op de 12OORT dezelfde oplossing als Patrick : één stuurbout vervangen door RAM-mount kogel. De GPS staat dan net onder de instrumenten. Met de standaard arm had ik last van wiebelen van de GPS. De standaardarm nu vervangen door de kortste versie en weg is het wiebelen.
Groeten,
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
Aan wie van de vorige posters stel je die vraag ?pirre105 schreef:Isde afleesbaarheid van de GPS dan niet gedeeltelijk verstopt door de tanktas?
Bij mij (op mijn R1150RT) is het scherm van de Zumo nog altijd perfect afleesbaar. Ik mag natuurlijk niet alle tussenstukken van de tank gebruiken, want dan kan ik er zelf al bijna niet meer overkijken
Greetz,
P@trick
P@trick
-
MiGSel
- Contacteer:
Dat vind ik niet eens de belangrijkste vraag.pirre105 schreef:Is de afleesbaarheid van de GPS dan niet gedeeltelijk verstopt door de tanktas?
Als je zo ver naar beneden kijkt, zie je niets meer van het verkeer. Net zoals bij het kijken naar een kaart in het tanktas-kaartvak.
Met je GPS boven de tellers gemonteerd, zie je nog altijd de remlichten van de auto voor je aanfloepen als je naar het GPS-scherm kijkt.
Dat is veel veiliger.

De mount op de R1200RT trilt net zo veel of zo weinig als de kuip van de RT. Op normaal wegdek niets aan de hand.
Op Vlaamse kasseien trilt heel de moto - dus ook de mount - dus ook de gps...
Salut,
Michel
-
pirre105
- Contacteer:
Aan wie van de vorige posters stel je die vraag ?
Sorry, vraag was bedoeld voor DBR en Patrick die één stuurbout vervangen hebben door RAM-mount kogel.
Aangezien ik die tanktas van de 1200 maar enkel op foto kon zien vond ik, dat deze redelijk hoog komt en zo eventueel gedeeltelijk voor de GPS zou komen.
Vind persoonlijk die MIGSEL houder wel goed gevonden en de meesten klagen er percies niet van maar kan de ruit dan nog volledig naar beneden?
En nog een vraagske, hoe zetten jullie een stukje tekst in zo een wit kader?
Sorry, vraag was bedoeld voor DBR en Patrick die één stuurbout vervangen hebben door RAM-mount kogel.
Aangezien ik die tanktas van de 1200 maar enkel op foto kon zien vond ik, dat deze redelijk hoog komt en zo eventueel gedeeltelijk voor de GPS zou komen.
Vind persoonlijk die MIGSEL houder wel goed gevonden en de meesten klagen er percies niet van maar kan de ruit dan nog volledig naar beneden?
En nog een vraagske, hoe zetten jullie een stukje tekst in zo een wit kader?
Ik hou van Lut en mijn GSA.
GPS Mount
@pirre105 :
ik heb geen tanktas op mijn RT, maar ik vermoed wel dat de tanktas het zicht op de GPS zal verhinderen.
ik heb eventueel wat foto's van de mount gezet op http://foto.zita.be/1956264279
Groeten,
Danny
ik heb geen tanktas op mijn RT, maar ik vermoed wel dat de tanktas het zicht op de GPS zal verhinderen.
ik heb eventueel wat foto's van de mount gezet op http://foto.zita.be/1956264279
Groeten,
Danny
Re: GPS mount
Ken je eventueel de referentienummer van die RAM-stuurbout? Ik had dit vroeger ook op mijn 1150, maar die bout was te lang voor de 1200RT.dbr schreef:Hoi,
ik gebruik op de 12OORT dezelfde oplossing als Patrick : één stuurbout vervangen door RAM-mount kogel. De GPS staat dan net onder de instrumenten. Met de standaard arm had ik last van wiebelen van de GPS. De standaardarm nu vervangen door de kortste versie en weg is het wiebelen.![]()
![]()
Kostprijs : €18
Groeten,
Danny
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Ram-mount
@GVN,
het referentienr van die ram-mount-bout ken ik niet maar ... ik heb die overgenomen van iemand die een RT1150 had, dan gebruikt op mijn GS1150 en nu op de RT1200. Verwondert me dus een beetje als je zegt dat die niet past op je RT1200. En ook op de site van bvb http://www.gps.nl staat die bout, maar een staan geen varianten vermeld voor bepaalde bmw-types.
Groeten,
Danny
het referentienr van die ram-mount-bout ken ik niet maar ... ik heb die overgenomen van iemand die een RT1150 had, dan gebruikt op mijn GS1150 en nu op de RT1200. Verwondert me dus een beetje als je zegt dat die niet past op je RT1200. En ook op de site van bvb http://www.gps.nl staat die bout, maar een staan geen varianten vermeld voor bepaalde bmw-types.
Groeten,
Danny