GPS mount voor de BMW R1200RT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pirre105
Contacteer:

GPS mount voor de BMW R1200RT

Bericht door pirre105 »

Heeft er iemand ervaring met deze GPS mount voor de BMW R1200RT
Verbergt die GPS dan niet teveel het zicht?

Lukt me niet om er de foto bij te plaatsen maar is hier te vinden

http://www.gps.nl/r1200rt.html

Productinformatie
Met deze GPS mount voor uw BMW R1200RT kunt u uw GPS monteren waar hij hoort te staan: net onder uw normale gezichtslijn, net boven de tellers. Als u dan naar uw GPS-toestel kijkt, richt u uw blik niet helemaal van de weg af zoals bij een montage op het stuur. Zo kunt u nog zien wat er in het verkeer rondom u gebeurt.

* gemaakt van zwart geanodiseerd aluminium
* geleverd met EEN 1" RAM kogel, waarop u elk GPS toestel met een RAM beugel kunt monteren
* voorzien voor max. DRIE 1" RAM kogels, om verschillende toestellen tegelijkertijd te monteren (zie foto's)
* extra 1" RAM kogels zijn apart verkrijgbaar
* de mogelijkheden met RAM mounts zijn bijna eindeloos: GSM's, mp3 spelers, radar detectoren, camera's, ..
* de mount wordt gemonteerd op bestaande schroefgaten, 3-puntsbevestiging, geen gaten boren, wel super stabiel!
* laat geen sporen na als u de mount later verwijdert
* montage vraagt ongeveer 5 minuten
Ik hou van Lut en mijn GSA.
polski

Bericht door polski »

Mijn GPS staat op mijn K75 Rt ook gemonteerd met RAM-accessoires en de kwaliteit lijkt me heel stevig .
Door die kogelgewrichten kan je hem zodanig onder je gezichtsveld plaatsen dat hij enerzijds niet hindert maar anderzijds dat je enkel je ogen (en niet je hoofd) moet bewegen om te kunnen aflezen.
K 75 RT - 1995 - Lid
Erik

Bericht door Erik »

klik op MiGSel
die is van hier en de ontwerper
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Bij mij staat hij op het stuur, dus onder mijn "dashbord".
Ik heb daar geen last van, ik kijk ernaar zonder veel problemen en ik luister nog beter zonder tegensputteren :lol:

Afbeelding
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
FREEBIKER

Bericht door FREEBIKER »

Ik heb mijn gps gemonteerd met een houder gekocht bij BMW Meeussen in Meerhout
Moeten geen extra bevestigings gaten geboord worden de bestaande gaten worden gebruikt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Freebiker
1600GT
KimG

Bericht door KimG »

Hoi Pirre105,

ik heb deze GPS-mount op m'n R1200RT staan. Is niet goedkoop, maar is wel proper afgewerkt. Bovendien vind ik de plaatsing ideaal, staat goed in het gezichtsveld zonder het zicht op de baan te belemmeren.

Vriendelijke groeten,

Kim
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Ik heb ook de mount bedoeld door de OP.
Zeer mooi afgewerkt, twee extra (wat langere) vijzen meegeleverd.
Het staat absoluut niet in de weg, maar je hoeft ook weer niet omlaag te kijken om je gps te zien.
Zeker z'n kost waard
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Ook ik heb deze mount op mijn RT. Het gaat een beetje saai worden, maar ook ik ben er tevreden over.
Past perfect, geeft niet al te veel trillingen door aan mijn Zumo, het zicht op de tellers is niet belemmerd en de ruit kan nog steeds in de laagste stand.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
pietpiet
Contacteer:

Bericht door pietpiet »

heb ook de migsel en die oogt ook mooi zonder gps gemonteerd. vond dat ook niet onbelangrijk. enne, montage is simpel en goed.
japanse 4, britse 3 en nu een duitse 2 cylinder... R1200RT titan
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Mijne gps staat ook boven het dashboard met zo'n soortelijk systeem en het zicht wordt niet belemmerd. Ik krijg wel goesting om te veranderen naar een migsel omdat ik het dan ietsje meer kan veranderen in de plaatsing door middel van de bollen.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
MCC-RT

Bericht door MCC-RT »

Ik heb ook de GPS-mount van MiGSel en ik deel de positieve ervaringen van bovenstaande personen: praktisch, mooi (afgewerkt), degelijk, multi-toepasbaar ... :D

Ik combineer de GPS met een aangepaste Chalmet-roadbookroller A4 (indien nodig) => buitenste bolletjes voor roadbookroller (korte klemmen) en middenste voor GPS (middellange klem). De GPS staat boven roadbookroller en ik bevestig alles zodanig dat het dashboarddisplay nog volledig te zien is.

Op een dergelijke mount had ik speciaal gewacht om de combinatie GPS & roadbookroller makkelijk :!: te kunnen gebruiken. Zo kan ik nu bv. op roadbook rijden én van de diverse GPS-functies genieten.

:wink:

MCC-RT
Afbeelding
BMW Motor Club Vlaanderen-lid
poestexas

Bericht door poestexas »

ik heb ook de migsel-mount. Mooi afgewerkt en gemakkelijke installatie.
De trillingen storen soms wat, maar die moet je der bij nemen.
De gps op het stuur plaatsen onder de instrumenten heeft geen zin als je de originele tanktas wil gebruiken aangezien deze dan voor de gps komt te staan en de gps dan onzichtbaar wordt.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
offshore_class1

Bericht door offshore_class1 »

poestexas schreef:ik heb ook de migsel-mount. Mooi afgewerkt en gemakkelijke installatie.
De trillingen storen soms wat, maar die moet je der bij nemen.
De gps op het stuur plaatsen onder de instrumenten heeft geen zin als je de originele tanktas wil gebruiken aangezien deze dan voor de gps komt te staan en de gps dan onzichtbaar wordt.
Heb zelfde originele GPS mount als "hla" alsook de originele tanktas.
Geen trillingen.
Gps alleen een beetje meer kantelen, als u de tanktas gebruikt.
Vroeger op mijn R1150RT zelfde situatie, en nooit problemen mee gehad.
Mvg :wink:
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

Ik heb - weliswaar op mijn R1150RT, één van de vier stuurbouten van de linkerstuurhelft op de kroonplaat vervangen door een rammount-kogel, en kan nu met de middellange rammount-arm mijn Zumo perfect in alle denkbare posities zetten.
Zeer goeie en betaalbare (21 euro) oplossing.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
dbr

GPS mount

Bericht door dbr »

Hoi,

ik gebruik op de 12OORT dezelfde oplossing als Patrick : één stuurbout vervangen door RAM-mount kogel. De GPS staat dan net onder de instrumenten. Met de standaard arm had ik last van wiebelen van de GPS. De standaardarm nu vervangen door de kortste versie en weg is het wiebelen. :lol: :lol: :lol: Kostprijs : €18

Groeten,

Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
pirre105
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Isde afleesbaarheid van de GPS dan niet gedeeltelijk verstopt door de tanktas?
p@rick

Bericht door p@rick »

pirre105 schreef:Isde afleesbaarheid van de GPS dan niet gedeeltelijk verstopt door de tanktas?
Aan wie van de vorige posters stel je die vraag ?
Bij mij (op mijn R1150RT) is het scherm van de Zumo nog altijd perfect afleesbaar. Ik mag natuurlijk niet alle tussenstukken van de tank gebruiken, want dan kan ik er zelf al bijna niet meer overkijken :lol: maar onder "normale" tanktasomstandigheden : geen probleem.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
MiGSel
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

pirre105 schreef:Is de afleesbaarheid van de GPS dan niet gedeeltelijk verstopt door de tanktas?
Dat vind ik niet eens de belangrijkste vraag.
Als je zo ver naar beneden kijkt, zie je niets meer van het verkeer. Net zoals bij het kijken naar een kaart in het tanktas-kaartvak.
Met je GPS boven de tellers gemonteerd, zie je nog altijd de remlichten van de auto voor je aanfloepen als je naar het GPS-scherm kijkt.
Dat is veel veiliger.

Afbeelding

De mount op de R1200RT trilt net zo veel of zo weinig als de kuip van de RT. Op normaal wegdek niets aan de hand.
Op Vlaamse kasseien trilt heel de moto - dus ook de mount - dus ook de gps...

Salut,
Michel
Afbeelding
pirre105
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Aan wie van de vorige posters stel je die vraag ?

Sorry, vraag was bedoeld voor DBR en Patrick die één stuurbout vervangen hebben door RAM-mount kogel.
Aangezien ik die tanktas van de 1200 maar enkel op foto kon zien vond ik, dat deze redelijk hoog komt en zo eventueel gedeeltelijk voor de GPS zou komen.
Vind persoonlijk die MIGSEL houder wel goed gevonden en de meesten klagen er percies niet van maar kan de ruit dan nog volledig naar beneden?
En nog een vraagske, hoe zetten jullie een stukje tekst in zo een wit kader?
dbr

GPS Mount

Bericht door dbr »

@pirre105 :

ik heb geen tanktas op mijn RT, maar ik vermoed wel dat de tanktas het zicht op de GPS zal verhinderen.
ik heb eventueel wat foto's van de mount gezet op http://foto.zita.be/1956264279

Groeten,

Danny
MCC-RT

Bericht door MCC-RT »

pirre105 schreef:kan de ruit dan nog volledig naar beneden?
Ja :!:

Je beslist zelf onder welke hoek je een RAM-mount op die rubberkogel vastzet en je ruit is toch hol aan de binnenzijde.

:wink:

MCC-RT
Afbeelding
BMW Motor Club Vlaanderen-lid
GVN
Moderator

Re: GPS mount

Bericht door GVN »

dbr schreef:Hoi,

ik gebruik op de 12OORT dezelfde oplossing als Patrick : één stuurbout vervangen door RAM-mount kogel. De GPS staat dan net onder de instrumenten. Met de standaard arm had ik last van wiebelen van de GPS. De standaardarm nu vervangen door de kortste versie en weg is het wiebelen. :lol: :lol: :lol: Kostprijs : €18

Groeten,

Danny
Ken je eventueel de referentienummer van die RAM-stuurbout? Ik had dit vroeger ook op mijn 1150, maar die bout was te lang voor de 1200RT.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
dbr

Ram-mount

Bericht door dbr »

@GVN,

het referentienr van die ram-mount-bout ken ik niet maar ... ik heb die overgenomen van iemand die een RT1150 had, dan gebruikt op mijn GS1150 en nu op de RT1200. Verwondert me dus een beetje als je zegt dat die niet past op je RT1200. En ook op de site van bvb http://www.gps.nl staat die bout, maar een staan geen varianten vermeld voor bepaalde bmw-types.

Groeten,

Danny
Plaats reactie