ervaring met "Scala Rider" Bluetooth headset

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Heb de Scala 4 dagen uitvoerig getest.
Werkt prima ! Zeer tevreden. Hoe de GSM kwaliteit is kan Martin M misschien beter evalueren, hij heeft me gebeld ginds, als ik aan het rijden was.

En voor een Roadster nog wel... dus iemand met een degelijk windscherm moet helemaal in de wolken zijn. :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wannes

Bericht door Wannes »

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het teamset?
Ik gebruik het samen met Garmin-zumo.
Bij ons werkt het duoset niet naar mijn verwachting.
Intercom (spreken met elkaar) werkt niet .
Muziek komt wel door, maar dan samen met de GPS-stem .
Is die stem uit te schakelen voor de duozitter?
Doe ik misschien iets verkeerd en is het simpel op te lossen?
Het grootste probleem is dat er geen uitgebreide beschrijving is meegeleverd voor het teamset.

Wannes
Baco
Contacteer:

Bericht door Baco »

Wannes schreef:Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het teamset?
Ik gebruik het samen met Garmin-zumo.
Bij ons werkt het duoset niet naar mijn verwachting.
Intercom (spreken met elkaar) werkt niet .
Muziek komt wel door, maar dan samen met de GPS-stem .
Is die stem uit te schakelen voor de duozitter?
Doe ik misschien iets verkeerd en is het simpel op te lossen?
Het grootste probleem is dat er geen uitgebreide beschrijving is meegeleverd voor het teamset.

Wannes
Anders de PDF handleiding eens bekijken: http://www.cardowireless.com/included/d ... QGuide.pdf ? Of is dit dezelfde die er bijgeleverd is?
Wannes

Bericht door Wannes »

Hallo Baco
Deze handleiding zit erbij ,maar ik heb er niet veel aan :oops:
Mvg
Wannes
Baco
Contacteer:

Bericht door Baco »

Zal eens checken met de mijne. Ik heb ook zo'n setje, maar helaas nog niet kunnen testen :?
WM

Bericht door WM »

De voice control van de intercom activeer je door luid te spreken. Soms moet ik brullen en wordt hij nog niet geactiveerd, soms is een klein geluidje voldoende. Werkt toch niet zoals het moet.
Regelmatig is de verbinding met de Zumo verbroken. Dan moet je naar instellingen>bleutooth en daar zie je dan dat Scala Rider afgevinkt staat. Gewoon terug aanvinken en er is terug connectie. Vrij vervelend.
Salle
Contacteer:

Scala Rider

Bericht door Salle »

Wanneer je geen belang echt aan waarborg en service naverkoop dan is dat geen punt, Webshops zijn ervoor bekend, zij kunnen maar met de prijs argumenteren, niet met service.
Producent van GPS tracking systemen
Salle
Contacteer:

Scala Rider Handleiding

Bericht door Salle »

Als je het goed gebruikt, gaat het van zelf. Wil je een Nederlands talig handleiding, stuur een mail naar info@securilux.com en je krijg het in pdf
Veel rij plezier.
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

waar is de scala te koop in Limburg?
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Motorista7

Bericht door Motorista7 »

GS'er: is dat die van het merk Cardo (of iets dergelijks :? )? Hoor dan es bij Multitudo - geloof dat ik daar eentje heb gezien. Contactgegevens vind je op http://www.multitudo.be
R1200R
Salle
Contacteer:

Scala Rider

Bericht door Salle »

GS 'er schreef:waar is de scala te koop in Limburg?
Bij ATAF Westerlo is het zeker op voorrad tel: +32 14 53 82 20
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

twee van mijn adverteerders op de website verkopen ze en ze bevinden zich op Limburgs grondgebied. Gezien de reclame verwijs ik je naar mijn website waar je de info kan vinden...
GS 'er schreef:waar is de scala te koop in Limburg?
Rikkes

Bericht door Rikkes »

Ik wil alleen maar even melden dat ik eergisteren de Motorola L6 gekocht heb INDENALDI :? en dat die ook perfect samenwerkt met de Scala headset en mijn TT Rider (first edition :wink: ).

Ik heb de combinatie al in de zeikende regen (excusez moi le mot) getest en heeft tot nu toe geen krimp gegeven. Leve Bluetooth 8)
R1150RT 10/2004
Rikkes

Bericht door Rikkes »

O ja, volgende week vertrekken we vor een vijftal dagen naar de Elzas en de Jura. Hopelijk blijft het enigzins droog :wink:

Ik laat nog wel weten hoe de combinatie TT rider - Motorola L6 en Scala headset zich gedraagt in het verre buitenland 8)
R1150RT 10/2004
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

Heb vandaag mijn Scala afgehaald, gemonteerd en de nodige uitleg gekregen bij Schalkse, waarvoor nogmaals hartelijk dank.
Alles ter plaatse uitgetest en op het eerste zicht is het dik in orde.
Volgende week vertrek ik voor vier dagen naar de Moesel en de week erachter voor vier dagen naar het Sauerland, dus tijd en mogelijkheden genoeg om de bluetooth te testen, zowel voor navigatie als om te telefoneren.

Ik hou jullie op de hoogte.
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

net terug van een vierdaagse in de Moesel. Scala dus goed kunnen testen, wat betreft gps info en telefoneren.

De stem is heel duidelijk te horen, ook slechts met één oortje.
Telefoneren verloopt heel simpel en is prima verstaanbaar.
Qua muziek kan ik niks beoordelen, want daarvoor gebruik ik het niet.

Enige minpunt is dat ie soms wel eens de verbinding verliest tss Zumo en Scala.
Dan moet je via menu terug de Scala aanvinken.
Is vrij vervelend.
Ik denk dat dit euvel aan de Scala ligt, want toen ik nog kabel tss Zumo en helm had, is dit nooit voorgekomen.

Iemand een oplossing hiervoor?
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Gisteren afgehaald en geplaatst en inderdaad voor de teamset (twee stuks dus) duurt het 10 minuten maximum om ze te plaatsen.

De pairing met de tomtom rider gaat perfect en de instructies zijn duidelijk verstaanbaar.

Madam is ook tevreden...

We kunnen nu tetteren zonder kabel die toch maar in de weg zitten bij op en afstappen.

Leuk hebbedingetje van goeie kwaliteit tegen een scherpe prijs!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

JH. schreef:Gisteren afgehaald en geplaatst en inderdaad voor de teamset (twee stuks dus) duurt het 10 minuten maximum om ze te plaatsen.
op integraal helmen of systeem helmen ? wij hebben beiden een BMW IV systeem helm....
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

op systeemhelm Airoh ar300...

tis echt poepsimpel...

clip opschuiven en vastdraaien met bijgeleverde inbussleutel
vervolgens de twee draadjes voor linker en rechter luidspreker wegwerken onder de bekleding van de helm en klaar is scala
Afbeelding
fronteradriver

Bericht door fronteradriver »

Een tijdje geleden heb ik ook een Zumo gekocht. Bij wijze van actie kreeg ik een Scala rider van Cardo voor de prijs van 129 euro bij Moto 2000.
Ben niet zo te vinden voor die high-tech, maar heb er toch een gekocht omdat het scherm van de Zumo bij zonlicht slecht af te lezen valt..integenstelling tot de SPIII.

Ik heb hem proberen monteren op mijn Airoh PR2000 en heb hem gelijk eraf gezwierd.

Reden: Dat microfoontje zat constant in de weg. Als het kinstuk dichtgeklapt was voelde ik dat zitten en bij het openen en sluiten moest ik dat herpositioneren. Naar voor of naar achter schuiven maakte geen verschil.

Daar ik een hekel heb aan telefoneren - laat staan op de motor :( - denk ik eraan de kniptang in de micro te zetten. Doen of niet doen?
Gl1800 (2002)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Niet doen.... plooi hem gewoon naar achteren als je hem toch niet gebruikt...
Afbeelding
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

micro inbouwen in kinstuk dan heb je er geen last meer van :wink:

zie: http://www.normgrills.net/iba/helmet.html
Gele: wel snel , niet rap
Rikkes

Bericht door Rikkes »

Ben sinds vanavond terug na 2.785 km Elzas en Jura. Op donderdag 17 mei hebben we de verbinding Elzas-Jura gemaakt: meer dan driehonderd km in de gietende regen. De scala teamset heeft altijd gedaan wat ie moest doen: de instructies en telefoons kabelloos doorgeven in de helmset.

Mijne compagnon had een BMW IV helm. Daar moet je met het mes ingaan om de scala te installeren - hebben we dus niet gedaan.

Ik vond het wel erg dat je op eender welke helm een scala kan installeren, behalve op die dure "bullen met wielen-helmen" :wink:

btw: we hebben een aantal uiterst prachtige ritten gedaan ginder; enorm veel kleine baantjes met uiterst leuke bochtjes. Ritten werden gemaakt in de donkere dagen met Autoroute en geconverteerd met INC naar .itn routes.

Leve Tomtom - leve Autoroute maar vooral ..... Leve de moto !!!!!!!!!

Wie wil, stuur ik graag de routes op (.axe of .itn - maakt nie uit). Hier en daar is er wel een schoonheidsfoutje in de route, maar dat is mijn schuld :oops:
R1150RT 10/2004
TonTon

Bericht door TonTon »

Rikkes schreef:
Mijne compagnon had een BMW IV helm. Daar moet je met het mes ingaan om de scala te installeren - hebben we dus niet gedaan.

Ik vond het wel erg dat je op eender welke helm een scala kan installeren, behalve op die dure "bullen met wielen-helmen" :wink:
ola , blij ( of eigenlijk niet ) om dit te lezen , dachten er al aan om ons dit aan te schaffen als intercom maar we hebben bieden zo'n "bullen met wielen-helmen" dus gaan het niet doen , trouwens geen slecht woord over die helmen , zijn er anders héél tevreden over !
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

@Arnold... Kom anders eens tot in Roeselare.

dan proberen we toch gewoon even of het gaat of niet?
Afbeelding
Plaats reactie