Vervangruit R1150RT
Moderator: GVN
Vervangruit R1150RT
Ik ben erg geïnteresseerd in het windscherm van Cee Bailey's. Welk type en grootte zou ik voor mijn lengte van 1.74 m nemen? Het is vooral als verbetering voor de passagier bedoeld. De passagier meet 1.69 m. Ik had gedacht aan design nr 2, model 2004, clear, standard cut, 2½ taller. Op de motor staat het origineel verlaagd zadel (het vroegere standaard).
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Brik,
Effe je oog te kijken zetten bij volgend topic, misschien vind je wel wtat je zoekt ? http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewtopic.php?t=136
Effe je oog te kijken zetten bij volgend topic, misschien vind je wel wtat je zoekt ? http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewtopic.php?t=136
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Jürgen,
Helaas vind ik daar niet wat ik zoek. De motaars die daar hun ruitje beschrijven zijn allemaal reuzen. Daar wordt er nog alleen nog over de levering geschreven en niet erg veel over de ervaringen met passagier. Ik weet wat het kost en dat het eventueel iets langer kan duren dan de Belgische post (hmm), maar er zijn zoveel maten. Ik had graag wat meer feedback.
Helaas vind ik daar niet wat ik zoek. De motaars die daar hun ruitje beschrijven zijn allemaal reuzen. Daar wordt er nog alleen nog over de levering geschreven en niet erg veel over de ervaringen met passagier. Ik weet wat het kost en dat het eventueel iets langer kan duren dan de Belgische post (hmm), maar er zijn zoveel maten. Ik had graag wat meer feedback.
Voor bv Ceebaileys kan je je maten doorgeven via hun website. Dit heb ik in het verleden ook gedaan en kreeg de verschillende mogelijkheden van schermen die voor mijn lengte geschikt zijn (is altijd nog wel wat subjectief) en dan kan je zo eventueel naar meer ervaringen zoeken.
Ikzelf ben 1m80 en heb een Ceebaileys design #1 hoogte+4 breedte+1, lichtgrijs getint besteld.
Ikzelf ben 1m80 en heb een Ceebaileys design #1 hoogte+4 breedte+1, lichtgrijs getint besteld.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Heb jij dit scherm effectief besteld ?Brik schreef:Bedankt,
Dit was een zeer nuttige tip. Ik heb gemaild en onmiddellijk daarop een antwoord ontvangen. Daar ik de voorkeur geef aan design #2 raden ze me voor mijn lengte het 2½’’ hoge scherm aan. Nu nog bestellen. Thanks
Zo ja, wat zijn uw bevindingen ?
Kan je misschien ook een paar foto's plaatsen ?
R1150RT (blauw) + Perfect Pilot (red)
-
®win
- Contacteer:
Als je voor een vervangingsruit gaat zoeken en CeeBailey's importeren uit de US overweegt, kijk dan ook eens op de site van California Scientific. Dit bedrijf heeft o.a. de complete nieuwe vloot FJR's van de NL Kon. Marechaussee van vervangingsruiten voorzien. De ruit voor de RT1150 is van 6 mm dik polycarbonaat gemaakt en is zelfs bestand tegen klein kaliber vuurwapens!
Als je een wat grotere steen tegen de acrylaat ruit van CeeBaileys aan krijgt, dan heb je al kans op scherven. Laat staan wat er gebeurd bij een aanrijding
Een verhelderend filmpje over het verschil tussen beide grondstoffen verwerkt in ruiten, is te vinden op de site van Z-Technik. Kijk en verbaas je.
Als je een wat grotere steen tegen de acrylaat ruit van CeeBaileys aan krijgt, dan heb je al kans op scherven. Laat staan wat er gebeurd bij een aanrijding
Een verhelderend filmpje over het verschil tussen beide grondstoffen verwerkt in ruiten, is te vinden op de site van Z-Technik. Kijk en verbaas je.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
-
Iron Gonzo
dat filmpje laat je toch 2 keer nadenken over welk ruitje je gaat steken 
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
®win
- Contacteer:
Hmm, zojuist op een US site gelezen dat CALSCI ook acrylaat gebruikt en geen polycarbonaat. 't Zou overigens wel gaan om versterkt acrylaat wat tot 8x zo sterk is als gewoon acrylaat.
Via via kun je op de site van CALSCI op een pagina komen waar o.a. staat
Via via kun je op de site van CALSCI op een pagina komen waar o.a. staat
Volgens die pagina zou polycarbonaat ruim 30x zo sterk zijn als acrylaat (4x zo sterk als het 'impact modified' acrylaat.at this time only California Scientific, Clearview and Aeroflow use Impact modified acrylic to make their windshields.
Groet,
Erwin
Erwin
-
TonTon
héhé die ziet er héél mooi uit , beetje ( veel®win schreef:kijk dan ook eens op de site van California Scientific.
de ruit zou mij "normaal" 240 US$ kosten , "shipping" inbegrepen..dt is heel schappelijk maar als er dan plots 87 € extrakosten bijkomt ( ergens gelezen ) dan ziet het plaatje er gans anders uit....
zie ook de kosten bij een "laminar" ruit :
GT-boy schreef:Hoi,
in december 2006 ook een Laminar lip besteld en geleverd na 10 dagen![]()
alleen de bijkomende kosten waren niet mis![]()
prijs bij Laminar: 106,90 dollar
betaald aan Taxipost:
kosten voor voorschot: 0,26 euro
formaliteiten: 25,00 euro
Belgische Douanerechten: 3,07 euro
BTW import: 23,32 euro
dus in totaal 51,65 euro bijkomende kosten![]()
![]()
-
TonTon
-
Johannetje
GIVI
Ik zweer bij mijn Givi, 5 cm hoger met een lichte afbuiging naar boven.
Estethisch mooie ruit en leuk geprijsd, 110 euro bij RAD....
gr
Johan
gr
Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.
Garmin Zumo 550 Europe
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Garmin Zumo 550 Europe
-
Johannetje
Re: GIVI
Weet je dat zeker ?Arnold schreef:idd Johan , maar voor mij nét ietsje te laag...Johannetje schreef:Ik zweer bij mijn Givi, 5 cm hoger met een lichte afbuiging naar boven.
gr
Johan
Ik ben 1.84 lang en heb mijn zadel op de middelste stand staan en heb een normale verhouding benen, torso en armen en ik zit geheel uit de wind als ik wil.....
Garmin Zumo 550 Europe
Garmin Zumo 550 Europe
-
TonTon
ik ben te veel verwend zeker , of anders is mijne kop nie zoals de restJohannetje schreef:Weet je dat zeker ?Arnold schreef:idd Johan , maar voor mij nét ietsje te laag...Johannetje schreef:Ik zweer bij mijn Givi, 5 cm hoger met een lichte afbuiging naar boven.
gr
Johan
Ik ben 1.84 lang en heb mijn zadel op de middelste stand staan en heb een normale verhouding benen, torso en armen en ik zit geheel uit de wind als ik wil.....
-
Johannetje
Arnold schreef:ik ben te veel verwend zeker , of anders is mijne kop nie zoals de restJohannetje schreef:Weet je dat zeker ?Arnold schreef: idd Johan , maar voor mij nét ietsje te laag...
Hahaha, dat zijn jouw woorden, ik zou ze niet in mijn mond durven nemen, alhoewel, ik hoop dat je niet op je avatar lijkt, dan kan het kloppen.......
Garmin Zumo 550 Europe
Garmin Zumo 550 Europe
BVDV,
Ja, ik heb de ruit besteld en heb het me nog geen minuut beklaagd. Het is werkelijk een enorm verschil met de originele ruit. Na 2 jaar is de ruit nog steeds in perfecte staat, en ik rijd iedere dag van Hasselt naar Brussel. Laatst heb ik een ongelukje gehad in de garage waarbij de motor van de middenbok schoof en tegen de muur aanviel. Het hele gewicht kwam op het ruitje terecht en op een schrammetje na aan de zijkant heeft het ruitje het gehouden. Het demofilmpje zet je aan’t denken, maar CB levert zelfs de ruitjes voor de vliegtuigindustrie en die kunnen wel zonder brol.
Mijn bevindingen: wel de afmetingen kun je het best vergelijken met de originele grote ruit voor de RT van BMW. Rijdend heb ik het ruitje nooit hoger staan dan 5 cm onder de ooglijn. Zowel de passagier als ik zitten dan uit de wind, plus geen onderdruk voor de passagier en piloot. Visueel oogt het ook nog, maar dat is natuurlijk ieders goesting. Bij de keuze van de ruit heb ik de raad van CB opgevolgd. Meestal zie je dat voor het grootste wordt gekozen, maar het nadeel hiervan is dat je dan niet veel speelruimte hebt en als het eens te warm wordt kan je de ruit niet meer laten zakken. Windgeruis is ook een pak minder dan het origineel. Met open helm, Nolan systeemhelm, kan ik zonder probleem via de intercom muziek luisteren en met mijn partner praten.
Kortom een prima aankoop.
Ja, ik heb de ruit besteld en heb het me nog geen minuut beklaagd. Het is werkelijk een enorm verschil met de originele ruit. Na 2 jaar is de ruit nog steeds in perfecte staat, en ik rijd iedere dag van Hasselt naar Brussel. Laatst heb ik een ongelukje gehad in de garage waarbij de motor van de middenbok schoof en tegen de muur aanviel. Het hele gewicht kwam op het ruitje terecht en op een schrammetje na aan de zijkant heeft het ruitje het gehouden. Het demofilmpje zet je aan’t denken, maar CB levert zelfs de ruitjes voor de vliegtuigindustrie en die kunnen wel zonder brol.
Mijn bevindingen: wel de afmetingen kun je het best vergelijken met de originele grote ruit voor de RT van BMW. Rijdend heb ik het ruitje nooit hoger staan dan 5 cm onder de ooglijn. Zowel de passagier als ik zitten dan uit de wind, plus geen onderdruk voor de passagier en piloot. Visueel oogt het ook nog, maar dat is natuurlijk ieders goesting. Bij de keuze van de ruit heb ik de raad van CB opgevolgd. Meestal zie je dat voor het grootste wordt gekozen, maar het nadeel hiervan is dat je dan niet veel speelruimte hebt en als het eens te warm wordt kan je de ruit niet meer laten zakken. Windgeruis is ook een pak minder dan het origineel. Met open helm, Nolan systeemhelm, kan ik zonder probleem via de intercom muziek luisteren en met mijn partner praten.
Kortom een prima aankoop.
-
TonTon
Hallo, ik zou dus graag voor volgende ruit willen gaan : http://calsci.com/motorcycleinfo/R1150RTprod.html , komt op 209 € verzendkosten incluis , de afmetingen zijn 76 cm wijd en 51 cm hoog.
daarom mijn vraag aan de techneuten onder ons : aangezien dit toch een serieus verschil maakt , moet ik schrik hebben voor de supports en het mechanisme van de elektrische ruit ? kunnen de armen die de ruit vasthouden de extra druk aan van zo'n grote ruit ?
graag Jullie deskundige mening
daarom mijn vraag aan de techneuten onder ons : aangezien dit toch een serieus verschil maakt , moet ik schrik hebben voor de supports en het mechanisme van de elektrische ruit ? kunnen de armen die de ruit vasthouden de extra druk aan van zo'n grote ruit ?
graag Jullie deskundige mening
Smaak is keus natuurlijk hé, maar ik vind dat model van ruit niet echt mooi afgestemd op de vorm van de neus van de RT. Geen enkele lijn komt overeen. Net of je halstarrig toch de ruit van een andere motor/merk hebt gemonteerd
Misschien een vertekend beeld doordat de ruit op de foto's telkens op de hoogste stand staat
Maar dat is mijn mening hé
Misschien zit je er daardoor net perfect mee uit de wind 
Misschien een vertekend beeld doordat de ruit op de foto's telkens op de hoogste stand staat
Maar dat is mijn mening hé
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop