Benzinepompinlaatfilter: hoe los maken?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
fubar

Benzinepompinlaatfilter: hoe los maken?

Bericht door fubar »

Ben bezig mijn benzinepomp naar een andere (grotere) tank om te bouwen wegens andere vlotter. Hoe krijg ik het filterzakje van de bezinepomp los? Iemand dit al gedaan?
Recht achteruit trekken? Losschroeven? Kwart/halve slag draaien en lostrekken?
Durf niet te hard te trekken of te wringen, voelt redelijk fragiel aan.
Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld. :D
Danny

Bericht door Danny »

gewoon trekken...er zit een dikke rubber tussen
ben je een TT tank aan't steken en de aanzuigverlenging aan't plaatsen??
Paul vde

Bericht door Paul vde »

Kan zijn dat u dat filtertje kapot trekt maar dat is los te krijgen in de handel en ook dat de o ring onder de vulstop te groot geworden is knip er één stukje tussen uit en plak het terug met sec.lijm of koop één nieuwe.
fubar

Bericht door fubar »

Aah, merci heren.
@Danny: nee een adventure (32L) tank, hier was een nieuwe plaat met andere vlotter bij. Benzinepomp en filter moet ik echter overbouwen.
Danny

Bericht door Danny »

ja ge moet dus voorzichtig zijn he maar 't gaat ik heb er al enkele gedaan en die gingen niet kapot...ge moet het metalen ringetje goed vastnemen en niet aan de gaas trekken :wink: dat van de O-ring van't vuldeksel was ik vergeten... die krijg je er in één stuk dus nooit meer in (vraag me af hoe ze 't in de fabriek doen of hoe die ring kan groeien??? doen zoals paul zegt, 't mes erin en onder een hoek van 45° door snijden...de juiste maat nemen d.m.v. in de opening te passen en dan een drup secondelijm er tussen en je kan de tankstop weer rustig plaatsen...
Paul vde

Bericht door Paul vde »

Dichtingen van de Wibra :lol: :lol: :wink:
fubar

Bericht door fubar »

Ok, vanavond eens voorzichtigkes proberen.
Eenmalige slangklemmen van BMW vervang ik wel door spanklemmekes oftewel briedekes. Iets dat hier tegen spreekt?

Er is wel iets dat ik niet snap (maar ja, wie ben ik, geen enkele technische onderbouw). Benzinepomp zit helemaal in de benzine ondergedompeld, er komt daar toch electriciteit toe. Sluit dat niet kort? Of sla ik hier weer helemaal de bal mis? :?:
metteke

Bericht door metteke »

Yep, benzine geleid niet genoeg om op de lage 12v spanning 'door te slaan'.
Je benzinepomp draait ook best volledig in de benzine, vooral voor de koeling van de pomp.
Danny

Bericht door Danny »

klopt.... enneh metalen spanbanden gebruiken en geen plastieken brietekes of de naft spuit rond je oren :wink:
fubar

Bericht door fubar »

Bedankt voor den uitleg. Weer iets geleerd vandaag. :lol:
@Danny: was ik wel van plan zene, toch merci voor het erop wijzen. :P
Plaats reactie