Ben bezig mijn benzinepomp naar een andere (grotere) tank om te bouwen wegens andere vlotter. Hoe krijg ik het filterzakje van de bezinepomp los? Iemand dit al gedaan?
Recht achteruit trekken? Losschroeven? Kwart/halve slag draaien en lostrekken?
Durf niet te hard te trekken of te wringen, voelt redelijk fragiel aan.
Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld.
Kan zijn dat u dat filtertje kapot trekt maar dat is los te krijgen in de handel en ook dat de o ring onder de vulstop te groot geworden is knip er één stukje tussen uit en plak het terug met sec.lijm of koop één nieuwe.
Aah, merci heren.
@Danny: nee een adventure (32L) tank, hier was een nieuwe plaat met andere vlotter bij. Benzinepomp en filter moet ik echter overbouwen.
ja ge moet dus voorzichtig zijn he maar 't gaat ik heb er al enkele gedaan en die gingen niet kapot...ge moet het metalen ringetje goed vastnemen en niet aan de gaas trekken dat van de O-ring van't vuldeksel was ik vergeten... die krijg je er in één stuk dus nooit meer in (vraag me af hoe ze 't in de fabriek doen of hoe die ring kan groeien??? doen zoals paul zegt, 't mes erin en onder een hoek van 45° door snijden...de juiste maat nemen d.m.v. in de opening te passen en dan een drup secondelijm er tussen en je kan de tankstop weer rustig plaatsen...
Ok, vanavond eens voorzichtigkes proberen.
Eenmalige slangklemmen van BMW vervang ik wel door spanklemmekes oftewel briedekes. Iets dat hier tegen spreekt?
Er is wel iets dat ik niet snap (maar ja, wie ben ik, geen enkele technische onderbouw). Benzinepomp zit helemaal in de benzine ondergedompeld, er komt daar toch electriciteit toe. Sluit dat niet kort? Of sla ik hier weer helemaal de bal mis?
Yep, benzine geleid niet genoeg om op de lage 12v spanning 'door te slaan'.
Je benzinepomp draait ook best volledig in de benzine, vooral voor de koeling van de pomp.