YOO
Allé, zal me er maar is tegen zetten zekers, zal waarschijnlijk in stukskes van nen dag, of max. enkele dagen zijn.
bij deze: 't verslag
Dag 1, zaterdag.
(03u00) De wekker loopt af, binnen twee uur moet ik aan Aire de Wanlin zijn, da's exact 140km van bij m'n deur. Ff mijne kop uit 't raam steken, de lucht inschatten, en besluit van direct maar m'n regenpakske aan te doen, 't is trouwens nie echt warm ook, goed induffelen dus.
(03u30) Na afscheid genomen te hebben van die van ons bestijg ik m'n stalen ros, en begeef ik me de weide wereld in (

!), soit, naar de plaats van afspraak.
(05u00) Aangekomen te Aire de Wanlin, Frank en Wim zijn er reeds, onderweg enkele regendruppels maar niets noemenswaardigs tegengekomen.
(05U30) Terwijl we ons zo stillekes aan klaarmaken om te vertrekken draaien ze hierboven ons de kraan is goed open, met "nen drasj national" tot gevolg

, euh, daar bol ik niet door zulle, 'k em ne GS, génen U-boot. Danny en Wim pruttelen absoluut niet tegen, en hebben ondertussen ook hun regenpakske aangedaan.
(06u00) Een half uurke later is 't zo goed als gedaan met gieten, tegen dat we echt de baan oprijden, is de enige nattigheid waarmee we rekening moeten houden opspattend water v.d banden. Op naar Air de de Berchem, onze volgende stop.
(07u15) De naftbak goe volgepropt, en dan aan da bankske ons moto's geplaatst, hier zet ik de moto reeds 3 jaar op 't zelfde plekske, en er is altijd plaats, want eigenlijk staat ge op 't voetpad.
Na een taske koffie, en een hapke (zijn ondertussen al wel 4u wakker) kunnen we verder, hop, naar La Douce France
(08u45) Net de péage voorbij, ff de benen strekken, tiens, dit plekske komt me bekend voor, maar dan in nattere omstandigheden. Ondertussen is 't zo goed als droog gebleven, wel een beetje winderig.
(ong. 09u00) Ik passeer een bord met aanduiding van naftpompen, volgende op 50km, en zie dat m'n benzinemeter nog voor 70km aangeeft, no problem dus.
(ong. 09u20) Bijna 50km verder, aan 140km/u voel ik de GS plots inhouden, en zet me direct op de rechtse strook. Benzine kan 't niet zijn, heb nog voor 21km aan boord zegt de meter mij. Toch maar zeker spelen, en laten zakken tot een goeie 100km/u. Nog 500m voor de naftpomp, en dan is 't volledig gedaan, in alle versnellingen, zelfs geen vrijloop meer, motor slaat af, laat me uitbollen over de pechstrook, en mag de laatste 200m (bergop

) de GS tot aan de naftpomp duwen. Verdomme, dat kreng zegt me dat ik nog voor 20km heb, en toch is 'm poeierdroog, f#ck, what's next
Krijg er trouwens maar een dikke 19L in, da's normaal toch meer, soit, 't vertrouwen is weg, rij vanaf nu gewoon op de km's.
(11u00) Volgende benzinestop, een dikke 200km verder, geen risico's meer, Aire de Jura, vorig jaar ook hier een stop gedaan.
Frank rijdt ondertussen rond met een bidon van 10L naft op z'n rekske, bij mij was er geen plaats meer, en 'k ben nog niet zeker of 't gewoon een probleem is met de benzineaanduiding, dan wel iets anders.
(ong. 13u00) We verlaten de autosnelweg, te Amberieu, en nemen vanaf hier gewone baantjes tot in Grenoble, eindelijk wordt 't leuk.
't Weer is ondertussen veranderd van bewolkt maar droog in uitermate zonnig en warm, we klagen niet, zeker niet
Langs de N504, of nu veranderd in D1504 nemen we richting Yenne, waar we ff rechts houden tot in Novalaise, om de kleine Col de l'Epine te beklimmen, vorig jaar een fiasco, daar de top was afgesloten wegens een locale autosrally, dit jaar een sucses.
(14u30) In Novalaise rusten we ff uit, 't wordt nu wel héél warm, temperaturen van net geen 30°C, we klagen (nog) niet, maar te warm is natuurlijk ook niet goed
Onderweg naar de top van de Epine komen we achter een cammionette v.d Gendarmerie terecht, en besluit om die mannen maar niet voorbij te gaan, gelukkig, anders hadden we volgend uitzicht gemist.
(15u00) Boven op de Epine enkele obligate foto's, en weer verder, richting Chambéry, alwaar we direct de Chartreuse induiken, op weg naar nog "Collekes"
(16u00) Wim en Frank hebben beiden honger, ik eigenlijk ook, maar de fantastische uitzichten verdringen dit gevoel compleet. Boven op de Col du Granier eten we een lichte, lekkere salade, met frietjes.
Prachtig uitzicht trouwens, met zcht op de Mt. Blanc.
(ong. 17u00) We rijden verder, richting Grenoble, over de Col du Cucheron, de Col de Porte en de Col de Vence, alvorens de duik te maken richting Grenoble stad.
(18u45) De moto's hebben stilaan terug dorst gekregen, Wim doet me teken dat we hem moeten volgen, hij heeft op z'n GPS het dichtsbijzijnde benzinestation gevonden.
Net voor sluitingstijd doen we de GS'en vol, Frank zet z'n GSA opzij, een dwaze fietser wil z'n banden oppompen, en draait z'n fiets om, BOENK, recht op de zijkoffers van Franks GSA. Diene vent excuseert zich met veel moeite, en blijkt maar niet te begrijpen aan welk onheil hij maar nipt ontsnapt is
Wim heeft ondertussen de cöordinaten van 't juiste Formule1 hotel in z'n GPS gevonden, en leidt ons door de wirwar van straatjes die Grenoble rijk is. Soms met mooie beelden tot gevolg.
(19u45) Aangekomen aan onze overnachtingsplaats, dag 1 zit erop.
't Was de moeite, net geen 1000km, bijna 17u onderweg, uitgezonderd van m'n benzineincident, of beter 't gebrek eraan, is alles probleemloos verlopen, wel moet ik rekening houden met twee hongerige GS'ers, die op tijd en stond gevoed moeten worden
Grtz, Philip!