Alplutsers, Editie 2007!!

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

Wingman X schreef:Zijde gulder al door? Ik vertrek morgenvroeg ook richting Suisse :D
Het geplande allee - retourtje Milaan?

Have fun

Ludo :wink:
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dalpino

Bericht door dalpino »

Jongens amusement en veel plezier
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ludo vp schreef:
Wingman X schreef:Zijde gulder al door? Ik vertrek morgenvroeg ook richting Suisse :D
Het geplande allee - retourtje Milaan?

Have fun

Ludo :wink:
yep,

wellicht raken we zover niet wegens dag korter, maar allez, toch allez-retour 8)

ik haat alleen het inpakken, pff. Tijd voor 'n LT, dan kan ik alles in de bakken zwieren. :roll:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
VoskenGSA

Bericht door VoskenGSA »

Have fun en hou het veilig :wink:
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Voila, dit zal zowat m'n laatste berichtje zijn, den bike is gepakt en gezakt ( :shock: , amaai, en ik dacht dat ik plaats te veel zou hebben, te weinig ja) en staat klaar om morgenvroeg (zéér vroeg) beklommen te worden, en de wijde wereld tegemoet te rijden :lol:

Mannekes, merci voor de complimenten, en als 't de moeite is houden we wel contact met 't thuisfront via SMS.

Allé, en nu bijna m'n beddeke in (alsof ik ga kunnen slapen :roll: ) want binnen minder dan 6uurkes loopt de wekker af :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Shulty

Bericht door Shulty »

Dit wordt mijn laatste bericht voor vertrek....kom net thuis van een feestje en moet er binnen 6,5u uit :?
Iedereen hier van de week goe werken, of wa ge ook doet.....have fun;
Wij zijn er mee weg!!!

Tot volgende week :wink:

Grts,
peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

dit leest hij dan bij terug komst :P

veel plezier :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Harald

Bericht door Harald »

'k heb net een SMS gekregen van Koppel.

De alplutsers zitten in Grenoble
25° schitterend weer.
Toffe baantjes
Gs in Panne gevallen, zonder brandstof op 200m van benzinnestation.
Benzinnemeter geeft een foute aanduiding aan.
Effe de GS moeten duwen dus.
Maar het was een prachtig dagske.

citaat Koppel.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
naftje

Bericht door naftje »

Hopelijk is dat eerste én laatste pech.
Wens ze veel plezier en veilige km toe.
Greetz, J-P
Harald

Bericht door Harald »

Vandaag terug een SMS gekregen van Koppel,
met een stukske van zijn dagboek.

Shulty en Rusor gisteren goed aangekomen.
Het weer is wat minder,21°C en bewolkt maar droog.

Gisteren George Du Verdon in rcord tijd gedaan.
Van de ene naar de andere kant in 25min!. "Kicken"!

Voetsteun en middenbok aan de grond gereden, eindelijk :lol:
Mont Ventoux was koud, maar staat op film;

Gtz Koppel
Iron Gonzo

hmmmmm dat klinkt veel belovend
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Harald

Bericht door Harald »

nieuw bericht gekregen van Koppel, gisteren donderdag 17/05.

Dinsdag toer van ongeveer 500Km gedaan tot Italie.
Off-road over de Tende.
Om19u s'avonds nog!
150Km over cols, "the max"
Vandaag col du parpaillon gedaan, tot in de sneeuw.
Superveel fun en prachtige foto's.
Morgen huiswaarts, over de Alpen.
Zaterdag thuis, tot dan Gtz Koppel
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

En bij deze zijn we allen terug behouden thuis geraakt :P

't Was formidastisch, ongeloofloos prachtig gewoon :!:

Wat we allemaal meegemaakt hebben, ne mens houdt 't niet voor mogelijk :lol:

Een verslagske zal één dezer komen, wel ff werk want véél, héél veel te vertellen, en nog meer fotookes te plaatsen 8)

@Danny, Wim, Frank en Peter: Mannekes, bedankt voor de compagnie, en de prachtige week die ik meegemaakt heb, thanks :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

welcome home mannen!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
-Wim-

Bericht door -Wim- »

@ Koppel,

Het genoegen was aan onze kant. Ik heb me in elk geval reuze geamuseerd in tof gezelschap.

De foto's volgen eerstdaags.

Groeten,

Wim
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Wij danken onze grote lei(ij)der voor de ongelooflijke week. Wat wij deze week allemaal spontaan hebben beleefd komt een normale motorrijder niet tegen in een heel motorleven :roll: :roll: Maar dat verhaal laat ik over aan de Koppel.
Wij zijn in ieder geval terug..... en voor diegene die benieuwd zijn naar enkele foto's :wink: :wink: :wink:

Afbeelding

Die vind je hier.....
http://rusor.smugmug.com/gallery/2871590#P-1-9

Zij die liever het serieuzere werk zien....
Afbeelding

Die vind je hier.....
http://rusor.smugmug.com/gallery/2871794#P-1-9

Lutsers het was geweldig....

GRTS Danny

PS volgend jaar naar Utrecht denk ik :wink:
Laatst gewijzigd door RUSOR op 19 mei 2007, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

mooi mooi mooi mooi mooi.... gewoonweg prachtige fowtows!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Jan Lt

Bericht door Jan Lt »

Alvast hele knappe foto's.
Kreeg er soms wat koud van vooral die besneeuwde foto,s

Wij wachten nog op het verslag.
Denk dat ik ook maar een gs ke ga aanschaffen.

greetz
Jan
lt:lekker toeren
Iron Gonzo

welkom terug en het moet daar weer de moeite geweest zijn.

die goed bepakte GS zijn achterbandje was redelijk pletse :shock: en dan zie je bij jullie groep 1tje met lekke band :lol: :lol: :lol:
TRIUMPH TROPHY SE
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Mijn foto's kan je hier bekijken.

http://users.telenet.be/abr/Alplutsers/ ... index.html

Mvg,

Wim
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Knappe foto's allemaal, maareuh, bij die van Wim krijg ik hier en daar rode kruiskes, der is iets nie zjust me gedacht :?

Mijn foto's staan op m'n Smugmugaccount, en zijn te bekijken zoals al m'n andere via m'n onderschrift 8)

Enneuh, ga morgen beginnen met da verslagske, maar da zal nie op een uurke klaar zijn me dunkt, heb babbelvoer voor verscheidene dagen, en 'k babbel nog rapper dan 'k tijp... :roll:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

luc boxer

Bericht door luc boxer »

Wouw knappe foto's
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Allé, zal me er maar is tegen zetten zekers, zal waarschijnlijk in stukskes van nen dag, of max. enkele dagen zijn.

bij deze: 't verslag :D

Dag 1, zaterdag.
(03u00) De wekker loopt af, binnen twee uur moet ik aan Aire de Wanlin zijn, da's exact 140km van bij m'n deur. Ff mijne kop uit 't raam steken, de lucht inschatten, en besluit van direct maar m'n regenpakske aan te doen, 't is trouwens nie echt warm ook, goed induffelen dus.
(03u30) Na afscheid genomen te hebben van die van ons bestijg ik m'n stalen ros, en begeef ik me de weide wereld in ( :roll: !), soit, naar de plaats van afspraak.
(05u00) Aangekomen te Aire de Wanlin, Frank en Wim zijn er reeds, onderweg enkele regendruppels maar niets noemenswaardigs tegengekomen.
(05U30) Terwijl we ons zo stillekes aan klaarmaken om te vertrekken draaien ze hierboven ons de kraan is goed open, met "nen drasj national" tot gevolg :shock: , euh, daar bol ik niet door zulle, 'k em ne GS, génen U-boot. Danny en Wim pruttelen absoluut niet tegen, en hebben ondertussen ook hun regenpakske aangedaan.
(06u00) Een half uurke later is 't zo goed als gedaan met gieten, tegen dat we echt de baan oprijden, is de enige nattigheid waarmee we rekening moeten houden opspattend water v.d banden. Op naar Air de de Berchem, onze volgende stop.
(07u15) De naftbak goe volgepropt, en dan aan da bankske ons moto's geplaatst, hier zet ik de moto reeds 3 jaar op 't zelfde plekske, en er is altijd plaats, want eigenlijk staat ge op 't voetpad.

Afbeelding

Na een taske koffie, en een hapke (zijn ondertussen al wel 4u wakker) kunnen we verder, hop, naar La Douce France 8)
(08u45) Net de péage voorbij, ff de benen strekken, tiens, dit plekske komt me bekend voor, maar dan in nattere omstandigheden. Ondertussen is 't zo goed als droog gebleven, wel een beetje winderig.

Afbeelding

(ong. 09u00) Ik passeer een bord met aanduiding van naftpompen, volgende op 50km, en zie dat m'n benzinemeter nog voor 70km aangeeft, no problem dus.
(ong. 09u20) Bijna 50km verder, aan 140km/u voel ik de GS plots inhouden, en zet me direct op de rechtse strook. Benzine kan 't niet zijn, heb nog voor 21km aan boord zegt de meter mij. Toch maar zeker spelen, en laten zakken tot een goeie 100km/u. Nog 500m voor de naftpomp, en dan is 't volledig gedaan, in alle versnellingen, zelfs geen vrijloop meer, motor slaat af, laat me uitbollen over de pechstrook, en mag de laatste 200m (bergop :x ) de GS tot aan de naftpomp duwen. Verdomme, dat kreng zegt me dat ik nog voor 20km heb, en toch is 'm poeierdroog, f#ck, what's next :evil:
Krijg er trouwens maar een dikke 19L in, da's normaal toch meer, soit, 't vertrouwen is weg, rij vanaf nu gewoon op de km's.
(11u00) Volgende benzinestop, een dikke 200km verder, geen risico's meer, Aire de Jura, vorig jaar ook hier een stop gedaan.
Frank rijdt ondertussen rond met een bidon van 10L naft op z'n rekske, bij mij was er geen plaats meer, en 'k ben nog niet zeker of 't gewoon een probleem is met de benzineaanduiding, dan wel iets anders.

Afbeelding

(ong. 13u00) We verlaten de autosnelweg, te Amberieu, en nemen vanaf hier gewone baantjes tot in Grenoble, eindelijk wordt 't leuk.
't Weer is ondertussen veranderd van bewolkt maar droog in uitermate zonnig en warm, we klagen niet, zeker niet :D

Afbeelding

Langs de N504, of nu veranderd in D1504 nemen we richting Yenne, waar we ff rechts houden tot in Novalaise, om de kleine Col de l'Epine te beklimmen, vorig jaar een fiasco, daar de top was afgesloten wegens een locale autosrally, dit jaar een sucses.
(14u30) In Novalaise rusten we ff uit, 't wordt nu wel héél warm, temperaturen van net geen 30°C, we klagen (nog) niet, maar te warm is natuurlijk ook niet goed :wink:

Afbeelding

Onderweg naar de top van de Epine komen we achter een cammionette v.d Gendarmerie terecht, en besluit om die mannen maar niet voorbij te gaan, gelukkig, anders hadden we volgend uitzicht gemist.

Afbeelding

(15u00) Boven op de Epine enkele obligate foto's, en weer verder, richting Chambéry, alwaar we direct de Chartreuse induiken, op weg naar nog "Collekes" 8)

Afbeelding

(16u00) Wim en Frank hebben beiden honger, ik eigenlijk ook, maar de fantastische uitzichten verdringen dit gevoel compleet. Boven op de Col du Granier eten we een lichte, lekkere salade, met frietjes.

Afbeelding

Prachtig uitzicht trouwens, met zcht op de Mt. Blanc.

Afbeelding

(ong. 17u00) We rijden verder, richting Grenoble, over de Col du Cucheron, de Col de Porte en de Col de Vence, alvorens de duik te maken richting Grenoble stad.
(18u45) De moto's hebben stilaan terug dorst gekregen, Wim doet me teken dat we hem moeten volgen, hij heeft op z'n GPS het dichtsbijzijnde benzinestation gevonden.
Net voor sluitingstijd doen we de GS'en vol, Frank zet z'n GSA opzij, een dwaze fietser wil z'n banden oppompen, en draait z'n fiets om, BOENK, recht op de zijkoffers van Franks GSA. Diene vent excuseert zich met veel moeite, en blijkt maar niet te begrijpen aan welk onheil hij maar nipt ontsnapt is :evil:
Wim heeft ondertussen de cöordinaten van 't juiste Formule1 hotel in z'n GPS gevonden, en leidt ons door de wirwar van straatjes die Grenoble rijk is. Soms met mooie beelden tot gevolg.

Afbeelding

Afbeelding

(19u45) Aangekomen aan onze overnachtingsplaats, dag 1 zit erop.

Afbeelding

't Was de moeite, net geen 1000km, bijna 17u onderweg, uitgezonderd van m'n benzineincident, of beter 't gebrek eraan, is alles probleemloos verlopen, wel moet ik rekening houden met twee hongerige GS'ers, die op tijd en stond gevoed moeten worden :mrgreen:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Shulty

Bericht door Shulty »

Het was echt schitterend, wat we gezien en meegemaakt hebben!!!

Nog eens bedankt aan de andere lutsers voor hun toffe companie :wink:

Mijn foto's zet ik er straks wel even op.

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Welcome back allemaal, en nog zonder brokken: des te beter!!
Benieuwd naar fotos, tips en bevindingen!!

wij maken ons lagzaam aan klaar :twisted:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Plaats reactie