lampje abs blijft pinken

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
the riding man

lampje abs blijft pinken

Bericht door the riding man »

daarstraks eindelijk mijn "nieuw" machientje (k1200gt bwjaar2003) gaan afhalen. Rijdt echt super plezant, als een wekkertje. Kom er mee thuis en nadat hij een tijdje stilstond, hem terug gestart en het lampje van de abs blijft pinken gepaard met een geluidje (vergelijkbaar geluidje met pinkers die opstaan in de wagen). Wat nu? Direct mee terug naar de garage of is er soms iets dat ik over het hoofd zie?
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Is normaal :wink:
Dat lampje van de ABS gaat pas uit bij het rijden van een paar meter :!:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
the riding man

:oops: :oops: :oops:
wist niet dat het bleef branden als ik stilstond. Tis mijne eerst moto met abs he :wink:
Ik zal dat sevens eens uittesten of het uitgaat tijdens het rijden, maar dat zal dan wel. Dus het is volkomen normaal dat het blijft pinken (tis dus niet constant branden maar pinken) tijdens stilstand he?
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

idd, blijft pinken tot je een tiental meter gereden hebt.
volldig normaal.
is controle van je abs.
dooft als alles in orde is. maar niet bij stilstand. maar pas na tiental meters gereden te hebben.

try it.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

idd... na gereden te hebben gaat ie uit.

eens uit, mag het niet meer branden bij stilstand..

Komt steeds voor bij het starten van de motor
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
ex-GTboy
Contacteer:

Bericht door ex-GTboy »

the riding man schreef::oops: :oops: :oops:
wist niet dat het bleef branden als ik stilstond. Tis mijne eerst moto met abs he :wink:
Ik zal dat sevens eens uittesten of het uitgaat tijdens het rijden, maar dat zal dan wel. Dus het is volkomen normaal dat het blijft pinken (tis dus niet constant branden maar pinken) tijdens stilstand he?
Hoi,

alle nieuwe dingen moet men leren gebruiken :?

en dat ABS lampke gaat uit bij de eerste meters rijden :D

dus maak je maar geen zorgen :wink:

BTW, heb je geen handleiding gekregen bij de motor :?:

zo niet, zou ik daar toch om vragen :!:
Groetjes,
Dirk
the riding man

lampje gaat dus inderdaad uit van het moment dat ik vertrokken ben. Geen probleem dus. Moet inderdaad de nieuwe dingen leren kennen. En die remmen!!! Man toch, das precies dat ge tegen ne muur rijdt :o van remkracht opbouwen is dus echt geen sprake meer, eerder van... raak uw rem lichtjes aan en zorg dat ge zeker niet harder gaat knijpen.
Maar den abs is dus geen probleem.

thx iedereen!
KLT-SE

Bericht door KLT-SE »

Het is bij mij, en ook andere K1100 gebruikers wel eens voorgekomen dat de ABS lampjes bleven pinken, zelfs na 20 km rijden. Toen de motor uitgezet was en de contactsleutel een keer uit het slot gehaald bleek alles weer in order te zijn.

Een ervaren K-rijder wijt dit euvel aan het feit dat er na een aantal dagen of zelfs weken niet genoeg stroom meer in de accu zou zitten om de ABS-check te doen. Na een tiental kilometer zou de accu weer genoeg bijgeladen zijn om dit wel te doen...
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
fast

Bericht door fast »

heeft een r ook last van,
als je mijn 1100 rt start met licht aan blijft het abs lampje ook wel eens pinken.
contact uit en herstarten is de remedie. :P
de ene keer zit het niet mee ,
en de andere keer zit het tegen
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Ik zit hier niet in het juiste forum, ik heb een R1150RT, maar toch ff reageren. Ik heb mijn moto nu twee dagen, en de eerste dag al bleef het lampje van het ABS pinken. Controle door de garage bracht aan het licht dat het peil van de remvloeistof te laag was, en dat het lampje daardoor bleef pinken. MIsschien nuttig om het peil een keer na te kijken?

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Bij mijn K1200 zijn de lampjes eveneen beginnen pinken en blijven ze ook pinken nadat ik een 50 tal meter gereden heb. Kontakt uit en aan helpt niets. Ik ben eens benieuwd :?
Ik zal ondertss de remvloeistof eens kontroleren zoals hier vernoemd ...

mvg

Stef
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Als het blijft pinken kan het ook zijn dat het ABS-systeem moet gereset worden in de garage. Dat had ik toch op mijn Roadster :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie