k1200gt rolantie bijregelen
Moderator: GVN
-
the riding man
k1200gt rolantie bijregelen
kan je dit makkelijk zelf doen, en zoja hoe? Tis wel een injectiefiets maar met mijne klv1000 was er alsnog een regelvijske voorzien. Met den deze ook?
der van uitgaan dat het blok van een K1200 een evolutie is van dat van een K100, dan zit er links bovenop de cilinderkop een rail met in u geval 4 injectoren aan. (eventueel een stuk kuip demonteren?)
En op/rond/achter die rail zitten er verschillende vijskes, pas op want ge moogt niet aan om't even welk draaien. als je naar die rail kijkt en ondertussen de gas opendraait (of laat opendraaien) zul je zien dat die rail omhoog gaat. ergens centraal onderaan die rail hangt er dan een stelvijsje, waarmee je dan die volledige rail stationair hoger of lager kan draaien, zo regel je stationair toerental.
der zijn ook vijsjes waarmee je per cilinder wat kan afregelen, maar blijf daar maar af.
enfin, zo is't bij een K75/100/1100 toch...
En op/rond/achter die rail zitten er verschillende vijskes, pas op want ge moogt niet aan om't even welk draaien. als je naar die rail kijkt en ondertussen de gas opendraait (of laat opendraaien) zul je zien dat die rail omhoog gaat. ergens centraal onderaan die rail hangt er dan een stelvijsje, waarmee je dan die volledige rail stationair hoger of lager kan draaien, zo regel je stationair toerental.
der zijn ook vijsjes waarmee je per cilinder wat kan afregelen, maar blijf daar maar af.
enfin, zo is't bij een K75/100/1100 toch...
K100 RS 16v
-
the riding man
ik heb 2klein boekskes gekregen. allebei int frans en daar ken ik de ballen vanRaketman schreef:RTFM !
![]()
Of hebt ge'r gene bijgekregen ?
het ene is zeker het onderhoudsboekje met nog een pak extra info over hoe de kuipen enzo moeten gedemonteerd worden. In het andere staat meer technische info maar ik kan er niet veel uit opmaken. Kzal is bellen of daar nog een nederlandstalig exemplaar voor te krijgen is. Anders zoeken op het net of zo.
-
the riding man
daar koopt ge al bijna een werkplaatshandboek voor waar dat ook zeker moet instaan. Dan is mijn keuze vlug gemaakt natuurlijk.ferre10 schreef:ik heb ook geen instructieboekje bij mijne GT. heb dan is een mailtje gestuurd naar BMW Belgium om te vragen of er nog was aan te geraken. kon makkelijk opgestuurd worden , geen enkel probleem :PRIJS 31€![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ferre
-
Noel-K1200RS
Gewoon bij je lokale 'vriendelijke' gaan, Die had het (voormij althans) gewoon in voorraad. En indien niet, 's anderendaags.het ene is zeker het onderhoudsboekje met nog een pak extra info over hoe de kuipen enzo moeten gedemonteerd worden. In het andere staat meer technische info maar ik kan er niet veel uit opmaken. Kzal is bellen of daar nog een nederlandstalig exemplaar voor te krijgen is. Anders zoeken op het net of zo.
Beter is proberen aan de cd-rom te geraken, wordt regelmatig via eBay en zo verkocht.
BMW, wat anders?