Problemen motor R1100RT
Moderator: GVN
Problemen motor R1100RT
Kan me iemand helpen,
Ik heb een probleem met mijn motor R1100RT.
Dit probleem doet zich vooral voor bij een warme motor.
Bij koude motor nog niet echt ondervonden.
Het is ook vooral in 3de, 4de en 5de versnelling.
Als ik op een toerental kom van ongeveer 2500 toeren (motor pruttelt) heeft hij problemen om dit toerental te overschrijden. Onder deze toeren en boven deze toeren heeft hij een normaale trekkracht.
Ook in neutraal stand bij heel warme motor (na rit) bij het gas geven ondervind ik dit probleem soms ook.
De carbu's zijn gesyncroniseerd en motor heeft groot onderhoud gehad ongeveer 1500 km geleden.
Dit probleem begint nu pas dus niet na het onderhoud.
Ik heb een probleem met mijn motor R1100RT.
Dit probleem doet zich vooral voor bij een warme motor.
Bij koude motor nog niet echt ondervonden.
Het is ook vooral in 3de, 4de en 5de versnelling.
Als ik op een toerental kom van ongeveer 2500 toeren (motor pruttelt) heeft hij problemen om dit toerental te overschrijden. Onder deze toeren en boven deze toeren heeft hij een normaale trekkracht.
Ook in neutraal stand bij heel warme motor (na rit) bij het gas geven ondervind ik dit probleem soms ook.
De carbu's zijn gesyncroniseerd en motor heeft groot onderhoud gehad ongeveer 1500 km geleden.
Dit probleem begint nu pas dus niet na het onderhoud.
-
Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
moeilijk te zeggen
maar als hij een groot onderhoud heeft gehad,zal het volgens mij niet aan de benzine en luchtfilter liggen (zouden toch moeten vervangen zijn)
ik verdenk eerder de halgevers in deze situatie
maar als hij een groot onderhoud heeft gehad,zal het volgens mij niet aan de benzine en luchtfilter liggen (zouden toch moeten vervangen zijn)
ik verdenk eerder de halgevers in deze situatie
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... t=halgever
hoi Lomax
ik heb dit draadje terug gevonden op het forum
het zou wel eens een vervuilde injector kunnen zijn ook
hoi Lomax
ik heb dit draadje terug gevonden op het forum
het zou wel eens een vervuilde injector kunnen zijn ook
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
STerling Will
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 26 apr 2007, 18:22
- Locatie: Scherpenheuvel
Als het de hallsensoren zouden zijn dan moet ie het in alle versnellingen hebben. Bougie kabels zou kunnen.
Het kan ook zo zijn dat er iets goed mis is in de aandrijflijn. Dat hij in zijn 3 en hoger onvoldoende vermogen heeft om e.e.a. van zijn plek te krijgen.
Vastgelopen rem achter, rot lager etc.
Of zou het het motormanagemnet systeem zijn wat in thuiskomst prog staat.
Resetten van dat ding zou kunnen helpen.
Het kan ook zo zijn dat er iets goed mis is in de aandrijflijn. Dat hij in zijn 3 en hoger onvoldoende vermogen heeft om e.e.a. van zijn plek te krijgen.
Vastgelopen rem achter, rot lager etc.
Of zou het het motormanagemnet systeem zijn wat in thuiskomst prog staat.
Resetten van dat ding zou kunnen helpen.
-
John
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Waar haal je het!CeesBmw schreef: Bougie kabels zou kunnen.
Het kan ook zo zijn dat er iets goed mis is in de aandrijflijn. Dat hij in zijn 3 en hoger onvoldoende vermogen heeft om e.e.a. van zijn plek te krijgen.
Vastgelopen rem achter, rot lager etc.
Of zou het het motormanagemnet systeem zijn wat in thuiskomst prog staat.
Resetten van dat ding zou kunnen helpen.
Wat haal je waar?
Koppel vermogen kromme bij diverse overzet verhoudingen.
Theoretisch is dat heel goed mogelijk dat een defect lager of vastgelopen rem voor die problemen zorgt Waarschijnlijk is het weliswaar niet maar dat schreef ik ook niet.
Hall sensoren kunnen het niet zijn omdat het dan ook in de 1ste versnelling zou moeten optreden tenzij de motor niet boven die toeren wordt gebruikt in zijn 1 en 2.
Kortom
Waar ik het haal, ehhh gewonen fysisca. Beetje elektrotechniek etc
Koppel vermogen kromme bij diverse overzet verhoudingen.
Theoretisch is dat heel goed mogelijk dat een defect lager of vastgelopen rem voor die problemen zorgt Waarschijnlijk is het weliswaar niet maar dat schreef ik ook niet.
Hall sensoren kunnen het niet zijn omdat het dan ook in de 1ste versnelling zou moeten optreden tenzij de motor niet boven die toeren wordt gebruikt in zijn 1 en 2.
Kortom
Waar ik het haal, ehhh gewonen fysisca. Beetje elektrotechniek etc
Ik kocht vorige zomer zeer impulsief een occasie RT 1100 van 97 in zeer mooie staat. Al snel stelde ik vast dat bij gedeeltelijk gas geven (gas licht tot half open) de motor verschrikkelijk schokt en hapert wanneer hij rond de 3000 toeren passeert. Wanneer je het gas verder open trekt, en goed doortrekt is er geen voelbaar probleem. Ik liet hem volledig nazien bij de dichtsbijzijnde BMW specialist. Op mijn vragen probeerde hij eveneens met andere injectoren. Geen effekt. Uiteindelijk ben ik hem na veel zoeken terug gaan ophalen, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Lijkt dit op hetzelfde? Of is dit iets anders, en heeft iemand dit al meegemaakt?
Koert
Koert
-
Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
wat dat veel zoeken betreftKoert schreef:Ik kocht vorige zomer zeer impulsief een occasie RT 1100 van 97 in zeer mooie staat. Al snel stelde ik vast dat bij gedeeltelijk gas geven (gas licht tot half open) de motor verschrikkelijk schokt en hapert wanneer hij rond de 3000 toeren passeert. Wanneer je het gas verder open trekt, en goed doortrekt is er geen voelbaar probleem. Ik liet hem volledig nazien bij de dichtsbijzijnde BMW specialist. Op mijn vragen probeerde hij eveneens met andere injectoren. Geen effekt. Uiteindelijk ben ik hem na veel zoeken terug gaan ophalen, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Lijkt dit op hetzelfde? Of is dit iets anders, en heeft iemand dit al meegemaakt?
Koert
kan je specficeren wat er juist allemaal aan gedaan is
by the way welkom op het forum
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
- By the way, Ben inderdaad nieuw op het forum.
Ben eigenlijk sowieso niet thuis in het gebruik van een forum tout court....
Ben hier misschien eigenlijk ook iemand anders zijn topic in een andere richting aan 't sturen (hoewel het ook over motorproblemen R 1100 rt gaat..). Laat maar weten indien ik beter een nieuw topic opstart...
- Motor was binnen van 21 juli tot eind augustus verleden jaar bij dealer te Wielsbeke. Deze heeft een uitstekende reputatie, en ik heb er tot op heden dan ook alle vertrouwen in. 't Was natuurlijk ook vakantieperiode en tevens topseizoen... Alles wat kon geregeld worden binnen de mogelijkheden van een onderhoudsbeurt (kleppen, gaskabels, injectoren,...) zou nagezien zijn. De mekanieker heeft ermee gereden en heeft de hapering zelf ook gevoeld. Hij heeft bij een andere motor 2 goede injectoren geleend om eens uit te proberen, maar zonder resultaat. De storing was hem totaal onbekend. Mogelijkheden volgens hem waren vervangen van de gas-potentiometers, of alles opengooien om na te zien of de cilinderwand misschien aan 't zakken was. Beide zaken zonder garantie op resultaat, maar met een redelijk zwaar kostenplaatje. Op zijn suggestie ben ik mijn motor toen weer gaan ophalen om te zien hoe het evolueert, en om eens rond te zien of iemand dit euvel reeds gehad heeft, en ons misschien in de juiste richting zou kunnen zetten...
- En zo kwam ik hier terecht...
- Voor de rest wel tevreden. Ik was wegens gezinsuitbreiding, en het overnemen van een zaak meer dan 15 jaar "motorloos". In mijn jongere jaren had ik steeds gedroomd van een "RT", maar had er toen de middelen niet voor. Verelden jaar ben ik echter, totaal impusief voor deze occasie bezweken. Voor de een "de max", voor de ander misschien een "lompe bak", maar voor mij leek het een vaststaande zaak dat als ik ooit zou bezwijken , het voor een RT zou zijn... Het is in ieder geval totaal niet te vergelijken met mijn "japannerke van 450 cc dat ik vroeger had...
Ben eigenlijk sowieso niet thuis in het gebruik van een forum tout court....
Ben hier misschien eigenlijk ook iemand anders zijn topic in een andere richting aan 't sturen (hoewel het ook over motorproblemen R 1100 rt gaat..). Laat maar weten indien ik beter een nieuw topic opstart...
- Motor was binnen van 21 juli tot eind augustus verleden jaar bij dealer te Wielsbeke. Deze heeft een uitstekende reputatie, en ik heb er tot op heden dan ook alle vertrouwen in. 't Was natuurlijk ook vakantieperiode en tevens topseizoen... Alles wat kon geregeld worden binnen de mogelijkheden van een onderhoudsbeurt (kleppen, gaskabels, injectoren,...) zou nagezien zijn. De mekanieker heeft ermee gereden en heeft de hapering zelf ook gevoeld. Hij heeft bij een andere motor 2 goede injectoren geleend om eens uit te proberen, maar zonder resultaat. De storing was hem totaal onbekend. Mogelijkheden volgens hem waren vervangen van de gas-potentiometers, of alles opengooien om na te zien of de cilinderwand misschien aan 't zakken was. Beide zaken zonder garantie op resultaat, maar met een redelijk zwaar kostenplaatje. Op zijn suggestie ben ik mijn motor toen weer gaan ophalen om te zien hoe het evolueert, en om eens rond te zien of iemand dit euvel reeds gehad heeft, en ons misschien in de juiste richting zou kunnen zetten...
- En zo kwam ik hier terecht...
- Voor de rest wel tevreden. Ik was wegens gezinsuitbreiding, en het overnemen van een zaak meer dan 15 jaar "motorloos". In mijn jongere jaren had ik steeds gedroomd van een "RT", maar had er toen de middelen niet voor. Verelden jaar ben ik echter, totaal impusief voor deze occasie bezweken. Voor de een "de max", voor de ander misschien een "lompe bak", maar voor mij leek het een vaststaande zaak dat als ik ooit zou bezwijken , het voor een RT zou zijn... Het is in ieder geval totaal niet te vergelijken met mijn "japannerke van 450 cc dat ik vroeger had...