tussentijdse kleine inspectie
Moderator: GVN
tussentijdse kleine inspectie
Ik kocht een in januari dit jaar een pracht van een occasie, een BMW RT1150 van donkerblauwe kleur met ongeveer een 45600 km op de teller. De motor werd altijd perfect volgens de voorziene onderhoudsintervallen op onderhoud gedaan bij Raf's Motorshop te Hamme. Laatste onderhoud was op 03.06.06 - 40000 Km ( prijs 834 Euro : vervangen remblokken voor,gasklephuis, oliefilter, luchtfilter, bougies,kopp.vloeistof, olie boit en cardan, remvloeistof, kopp.vloeistof..)
Tevens onderging de motor de ABS-controle.
Mijn vraag is de volgende : ik heb nu 47000 km (twee maanden niet gereden) en ik denk eraan om een tussentijdse kleine inspectie te laten uitvoeren, in afwachting dat de motor binnengaat op 50000 km. Dit vooral om me gerust te stellen dat alles in orde is. 'T is tenslotte mijn eerste BMW en ik ben zelf zo geen technisch talent...zacht uitgedrukt.
Lijkt dit voor jullie nuttig of zou it pure geldverspilling zijn?
Moet in principe toch binnen om voedingskabel voor mijn Garmin te plaatsen.
Groeten, zed :?:
Tevens onderging de motor de ABS-controle.
Mijn vraag is de volgende : ik heb nu 47000 km (twee maanden niet gereden) en ik denk eraan om een tussentijdse kleine inspectie te laten uitvoeren, in afwachting dat de motor binnengaat op 50000 km. Dit vooral om me gerust te stellen dat alles in orde is. 'T is tenslotte mijn eerste BMW en ik ben zelf zo geen technisch talent...zacht uitgedrukt.
Lijkt dit voor jullie nuttig of zou it pure geldverspilling zijn?
Moet in principe toch binnen om voedingskabel voor mijn Garmin te plaatsen.
Groeten, zed :?:
" beem me up, scotty !!"
Pure geldverspilling !! Slechts 1400km gereden, het enige wat je kan en steeds regelmatig moet doen is je oliepeil controleren. Voor de rest kan ie er gerust tegen tot z'n 50.000km. Of je moest iets abnormaals opmerken
maar met gewone rijstijl en gebruik van je beemer lijkt mij dit praktisch onmogelijk.

Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Lijkt mij geldverspilling
Je kan imho beter wachten tot je aan de 50.000 Km zit, of net voor de winterstop, wat ook het eerst komt. Als je de motor voor de winterstop binnendoet, kan hij met nieuwe olie, dito remvloeistof etc overwinteren en hoef je je geen zorgen te maken over onderhoud als je volgend jaar terug begint te rijden... (tenzij je tijdens de winter doorrijdt natuurlijk
)


-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Bij Cenmotto zijn ze ook heel categoriek in die dingen: "Rij eerst maar tot benodigde kilomerstand en DAN zullen we de puntjes eens op de i zetten" 

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

tussentijds onderhoud
Tiens,
mijnen 1200RT van bij CEN... zou nochtans terug op onderhoud moeten op 6.000km stond er op de factuur van het 1000km onderhoud vermeld
Danny
mijnen 1200RT van bij CEN... zou nochtans terug op onderhoud moeten op 6.000km stond er op de factuur van het 1000km onderhoud vermeld






Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
Erens ,GS Nl forum dacht ik ;heeft iemand een onderschrift :
"niet lullen ,gas geven".
Dat moet je gewoon doen:rijden ,en bij de volgende 10K onderhoud uitvoeren.Het is zo voorzien ,om de 10k is voldoende.
Je moet niet ongerust zijn.Het is je eerste bmw ,maar er rijden er duizende anderen !Dus ,beter gezegd:"niet piekeren,blik op de weg en op oneindig ,en rijden maar
,zonder zorgen.
"niet lullen ,gas geven".
Dat moet je gewoon doen:rijden ,en bij de volgende 10K onderhoud uitvoeren.Het is zo voorzien ,om de 10k is voldoende.
Je moet niet ongerust zijn.Het is je eerste bmw ,maar er rijden er duizende anderen !Dus ,beter gezegd:"niet piekeren,blik op de weg en op oneindig ,en rijden maar

Re: tussentijds onderhoud
Tot 10.000 km met minerale olie gereden, heb daarom ook op 6.000 km verse olie laten opdoen. Misschien was het niet nodig, maar kwaad kan het in ieder geval niet.dbr schreef:Tiens,
mijnen 1200RT van bij CEN... zou nochtans terug op onderhoud moeten op 6.000km stond er op de factuur van het 1000km onderhoud vermeld![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Danny
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
noufast schreef:als je een moto wil hebben waar je continue aan moet sleutelen of laten sleutelen moet je een Harley kopen![]()
en geen beemer![]()
![]()


van die jappen kan BMW echt wel wat leren.
(na mijn 4e en 11 jaar bmw rijden, mag ik dat wel zeggen, dunkt me

tussentijdse kleine inspectie
Nu ik alle reacties lees, ben ik gerustgesteld en ervan overtuigd dat ik beter mijn geld in mijn zakken hou en gewoon gas geeft tot de teller op 50000 km staat...Bedankt voor de reacties en het delen van jullie jarenlange ervaring !
" beem me up, scotty !!"