Onze kledij: 't ultieme oordeel

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Wingman X
Contacteer:

Onze kledij: 't ultieme oordeel

Bericht door Wingman X »

Hi all,

Bij deze een kleine oproep aan de doorrijders en de vakantiegangers. Met dezen topic zou ik de bevindingen over ons gerief in de kijker willen zetten. Liefst na inzet gedurende vele uren en hondeweer. Bedoeling is om 't kaf van't koren te scheiden en den brol in de winkelrekken te laten hangen. Als't kan ook vermelden welke moto je gebruikt en en fotooke van 't kledingsstuk.

De Alpenlusters zullen na hun tripje zekers al van wal steken.
Ik doe alvast mijn duit in 't zakje. Dit alles op een RT1150.
botten: BMW allroad: comfortabel, waterdicht na +50.000km.
sjaal: Polar Buff: lang om elke kier te dichten en perfect in de winter

Arai Astro. Is mijn 3e helm en zweer ondertussen bij Arai. Topcomfort, veilige sluiting, effectieve verluchting, uitneembare voering en mooi gemaakt. Wel aan de luide kant op moto met lage ruit. Luide verluchting in het vizier. Prijzig gerief.

Mijn vest en broek zijn van HG. Exacte model moet ik eens opzoeken.
Laatst gewijzigd door Wingman X op 06 mar 2017, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

helm =BMW sportintegraal, pin lock : zit zeer comfortabel en is waterdicht
kledij = richa: momenteel 2.5 jaar oud en begint toch her en der redelijke slijtage sporen na te laten, ook de goretex (vooral de broek) durft wel eens vocht doorlaten
botten = ABL: goed ingevet en nog nooit natte voeten gekregen
helmmutsje met windstopper aan de hals en in de winter een fleesbufje er boven
handschoenen winter = BMW met goretex en gaan nu al 5 jaar mee zonder probleem.
handschoenen zomer = richa of IXS

momenteel op verlanglijsje:
voor de winter = BMW streetgard pak
voor de zomer = BMW boulder jas (heb ik al :D ) en bijpassende broek
en eens BMW motorbotten (maar heb hier nog enkele paren ABL boots die eerst gaan moeten verslijten :? )
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

helm airoh ar300
vest1: dainese D-dry: nog nooit nat tot op het vel geweest hiermee
vest2: Ixon Roadster: heerlijk in de winter
broek 1: goedkoop spul, doch heerlijk om dragen
broek 2: leder, lekker droog en warm bij slecht weer
broek 3: Ixon Roadster: perfect maatje groter voor over de werkteneu

schoenen1: Kochman... wel wat aan de zware kant
schoenen2: een paar legerbottines amerikaans type. perfect en heerlijk stevige schoen
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
fast

Bericht door fast »

helm schuberth c2 top helm en lekker stil
jas 1 grand canyon lekker warm maar niet helemaal droog
jas 2 leer richa
broek 1 grand canyon zie jas
broek 2 leer ixs
laarzen probiker spotgoedkoop en waterdicht ( http://www.motozoom.nl )
de ene keer zit het niet mee ,
en de andere keer zit het tegen
naftje

Bericht door naftje »

helm Schubert C2: op naked bike - top :!:
helm AGV Longway: doenbaar achter hoog scherm - naked een ramp :evil:
leder (mijn voorkeur): jas Highway 1 Cruiser + broek Cafe Racer Timeless 2 - beiden waterdicht na GOED invetten
textiel: Fieldsheer: jas XP-Tech + broek Astro - slechts 2x in regen gereden dus ..., slechte klittersluiting
handschoenen: zomer Fieldsheer Atack: OK - winter Probiker ?? : top :!:
boots: Probiker Traveller en Touring Stiefel goed ingevet: top

Mijn droom (als er centen voor zijn): tweedelig pak op maat van Daemen Leathers of Lookwell

Greetz, J-P
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Helm: HJC FS-MAX: met uitklapbaar zonneklepje :lol: Tot nu toe ben ik er tevreden over.
Jas: Rev'it off track: Met uitneembare fleece en uitneembare waterdichte voering: Al enkele keren gedragen in serieuze regenbui, hield me goed droog, nog niet gedragen met echt koud weer.
Broek: Rev'it Dakar: Idem als jas.
Botten: Rev'it (beetje assorti blijven he...): Waterdicht tot nu toe, nog niet gedragen met koud weer.
Handschoenen: Rev'it Sp Flight Sport: Zomerhandschoenen, kben er content van.

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
the riding man

Bericht door the riding man »

alles wat ik hier ga vermelden over de kledij gaat over textiele stof, op de botten na die zijn leder.
mijn allereerste botten: oxtar, zeer tevreden over geweest, zéér veel uren gedragen. In jaren uitgedrukt heb ik die nu 7jaar waarvan de laatste 2intensief gedragen. ze waren int begin volledig droog, daarna nog droog maar na lang in heftige regen te rijden begonnen ze wel door te sijpelen, ent doorsijpelen kwam sneller en heviger met de tijd. Nu staat ze sinds 2weken in mijn garage als reserve en heb ik ze vervangen door botten van revit. Hier kan ik dus nog niks over zeggen.
allereerste motojas kwam van de zwarte markt in dessenderlo. Allerslechtste dat ik ooit gehad heb. Een motojas die van int begin totaal niet waterdicht was (terwijl ze daar wel voor verkocht werd), en ze was kapot na amper een paar weken dragen. Nooit meer zo een goedkoop gerief voor mij! die vervangen door een richa vest, heel content van geweest. Kwam geen lek door, met uitneembare fleece. Den hond heeft die te pakken gekregen en er schoot niet veel meer van over :cry: terug een nieuwe richa vest gekocht en die draag ik nu al zo een 3jaar waarvan de laatste 2 heel intensief, door alle weer en wind dat ge u maar kunt voorstellen (kheb geen ander vervoermiddel) en nog steeds poeier droog bij de hevigste regenbuien. Ongeveer gelijktijdig met voorgaande richa vest heb ik mijn revit broek gekocht en even content van. Ook met uitneembare winterfleec. Nu onlangs heb ik mijn eerst exemplaar zomerkledij gekocht. Jas van bering (flow true of zoiets) en dat werkt dus super goed he, tis precies of ge rijdt in t-shirt maar ge zit natuurlijk wel "goed?" beschermd met protectoren en al in. Niet waterdicht en daarom heb ik er maar ineens een regenjaske van held bijgekocht om altijd mee te nemen in mijn koffers. Heb gelijktijdig ook een zomerbroek van revit gekocht die wel waterdicht is. Vroeger reed ik ook altijd zonder enige uitzondering met beschermkledij en heb wat afgepuft in de zomer hoor :evil: maar das gedaan vanaf nu :D
Oja, mijn helmen: mijn eerste helm was caberg en was kapot na een paar maand. Vervangen door ne lazer vertigo waar ik super content van was (in vergelijking van de caberg), deze dan terug vervangen door dezelfde in zwarte uitvoering en die heb ik ook onlangs vervangen door de lazer revolution. Vorige vertigo ligt nu samen met mijn botten in mijn reserve vakje.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Deze was ik nog vergeten; BMW Phase Change onderkledij.

Afbeelding

Heb ik altijd bij. Snel even aantrekken op 'n koude morgen of de rit richting bergcol. Dankzij dit superspul met neopreeninzetstukken kan ik de volumineuse voering van mijn jas meestal thuislaten en is T-shirt ruim voldoende. Zou ik nooit meer kwijt willen. Zit ook uitstekend rond mijn lijf. Heb ook de broek, maar is op RT enkel nodig in extreme winters...

Botten zijn deze. Wat hard in den beginne, maar nu goed.
Was toen eigenlijk op zoek naar waterdichte comfortabele Daytonas. De modellen van Hein Gericke zaten niet lekker. Botste op deze van BMW met Gore Tex en competitief prijsje van 160€ dacht ik.
Laatst gewijzigd door Wingman X op 06 mar 2017, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

@ Wingman => die BMW Phase Change onderkledij, welke prijscategorie is dit ong. :?: , lijkt me interessant
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Harald

Bericht door Harald »

(s)Campi schreef:@ Wingman => die BMW Phase Change onderkledij, welke prijscategorie is dit ong. :?: , lijkt me interessant
Ongeveer 100€ voor de broek en 100€ voor de vest.
Ik heb die ook en moet zeggen zijn geld waard :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Ik draag een textiel pak van Richa; laat bij hevige stortbuien wel wat water door :( . Vandaar, bij hondeweer, een eendelig regenpak erover, probleem opgelost...
In de winter een fleece met hoge kraag en een buff, nog nooit kou gehad...
Handschoenen: BMW summer rain, met verwarmde handvaten zelfs in de winter warm genoeg.
Schoenen: halfhoge Caterpillars, tot hiertoe nog niet nat geworden (en toch al veel water mogen slikken...)
Helm: Schuberth Concept: waterdicht, zeer comfortabel, enkel wat veel lawaai op de RT; op mijn K100LT had ik veel minder rumoer...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Sedert dit weekend nieuw outfit van Revit aangekocht. Geïnteresseerden, in Sluis is Biker Store terug begonnen met zijn verdelersstatuut. Vriendelijk en zeer behulpzaam.

Jas: Revit! - Devil Textil Jacket met uitneembare winter- en waterdichte voering. Heb ook Ralley II Pro (zwart), goed, doch geen winterpak!
Broek: Revit! - Laser Textile Pant - idem als Revit! jas
En voor de prijs van beide heb je juist een Ralley II Pro van BMW met GoreTex :shock:
Zal uitrusting uitvoerig testen tijdens komende reis!
Botten: BMW botten - geen kl...en waard :twisted: , regent meer in de botten dan er buiten. Daarom Daytona Outing GTX - uitstekend warm en waterdicht schoeisel. Eveneens hoge Goretex Lafuma bergschoenen.
Handschoenen: BMW Handschoenen winter & zomer, enkel in extreme omstandigheden BMW Pro winter (nadeel geen gevoel met handvat!)
Helm: nu BMW offroad helm na jaren een Lazer systeemhelm. BMW helm is goed tot zeer goed.
Afbeelding
Hanzy_S

Bericht door Hanzy_S »

helm: shoei xr1000 joust
jas: dainese flanker
broek: dainese
handschoenen: dainese duel
botten: sidi corsa
sinds dit jaar ook een externe rugbeschermer: dainese gilet wave 2 neck

Broek en jas zijn goed waterdicht (geen goretex maar D-dry). handschoenen en botten totaal niet, maar dat wist ik voor aankoop al.
[ s ]R1100R[ /s ]
R1200S
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Korte broek en t-shirt, alle merken.
Helm van de Aldi.
Sportschoenen.

Nooit goedkoper gesteld geweest en lekker luchtig, want in de winter rij ik toch niet.
I respect your opinion. But I don't give shit.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Relax schreef:Korte broek en t-shirt, alle merken.
Helm van de Aldi.
Sportschoenen.

Nooit goedkoper gesteld geweest en lekker luchtig, want in de winter rij ik toch niet.

'strandjannet' :wink:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Helmen; Shoei Multitec en Schuberth J1 voor de warmere dagen.
Jassen; BMW Savannah, BMW Ralley II en BMW Streetguard
Broeken; TopSkin leren broek (Politie), BMW Voyage2, BMW Street, BMW Summer en BMW Airflow.
Laarzen; BMW Savannah en Daytona
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Obiwan schreef:Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik ben een para.
Ik kom altijd uit de lucht gevallen! 8)
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Charles

Bericht door Charles »

Helm: Reevu Titanium zilver met spiegel
Kleding: BMW Tourance
Schoenen: BMW Sneakers
Regenkleding: heb ik niet, het meeste valt er toch naast.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Willy

Bericht door Willy »

Helm:
1) Uvex Boss 3000, vooral tevreden mbt tot (niet) aandampen, niet de stilste.
2) Shoei police (met Ray-Ban natuurlijk) voor als 't warm is.
Benen:
1) MJK leder toerbroek, bijzonder aangenaam maar lek als een zeef.
2) BMW Atlantis, te nieuw voor veel commentaar, ruikt nog naar de koe, eerste indrukken positief.
Lijf:
1) Richa textiel met membraam ??, best ok, zeker voor zijn prijs. Nu (voorlopig??) aan de kapstok vanwege Atlantis.
2) HG Touareg zomervest, lekker fris, lichte kleur helpt (is wel snel een vuile boel).
Laarzen: Daytona's met GTX, prima spul.
Handschoenen:
Vanalles maar niks speciaals.
Regenkledij: Afgeschaft!
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

1. Helm: Shoei Multitec met pinlock (super tevreden) en sinds kort ook Scala Bluetooth.
Airoh jethelm voor als het warm is, maar heeft geen verluchting, dus niet zo tevreden van. Prijs was ook maar 33€!

2. Winterpak: RevIt! heel tevreden, waterdicht, behalve broek (kruis) laat na verloop van tijd water door.

3. Zomerpak: BMW Savannah II; Prima materiaal. Goede verluchting bij warme dagen. Zit erg goed ook. Lekker veel zakken om iets op te bergen.
In combinatie met windstopper van BMW komt het winterpak nog zelden uit de kast.
Is niet waterdicht zonder de goretex binnenvest, maar daarvoor heb ik een ééndelig regenpak, voor mij nog steeds het beste bij regen.

4. Schoenen: winter en zomer Meindl trekkingshoes. Jaren gereden met ABL boots: zijn goed hoog van schacht maar niet zo handig in gebruik. Bij warm weer ook sneller zweetvoeten in ABL boots.

5. Bril: draag steeds bril, rij ook bijna altijd met open vizier, behalve bij regenweer. Merk: Serengetti. Top kwaliteit. Ook bij het binnen- en buitenrijden van tunnels geen problemen met lichtverschil.

6. Handschoenen: winter: Revit!: heel goed. zomer: BMW zomer goretex: heel goed.

Voor het overige steeds gewone Buff, geen thermisch ondergoed, een T Shirt en that's all.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Wulf

Bericht door Wulf »

helm : bmw systeem 4 heb ik omgebouwd tot jethelm, leuk bij mooi weer
shubert S1, grote helm een beetje moeilijk om op te zetten, maar éénmaal aan zeer comforttabel en stil.

botten : bmw, ik denk de alround ze bestaan ondertussen niet meer, combinatie van veters en velcro, gewoon perfect.

bril : revo, een bril om te skien, glazen zijn gelijk aan die van vuarnet, zeer tevreden

handschoenen : bmw comfort voor de winter en airflow voor de zomer

winter en zomerpak : bmw streetguard, in de winter gebruik ik een lange onderbroek en een bmw jas phase ..
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
oer gs'r

Bericht door oer gs'r »

Charles schreef:Regenkleding: heb ik niet, het meeste valt er toch naast.
:lol: :lol: :lol:
ne moto veu me te rein en ene veu oan te prutse.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Helm : BMW EVO 5 met Scala Rider Teamset

Zomerpak : BMW Club Jack + Summer broek met BMW ProRain overjas en broek voor regen.

Winter/tussenseizoen pak : BMW Streetguard I, begin dit zelfs ook al in de zomer te dragen... super gewoon !

Botten : BMW Contour Plus (volgens mij nog steeds de beste die BMW ooit maakte... waarom ze er nu niet meer zijn is me een raadsel)

Zomerhandschoenen : BMW GS

Winterhandschoenen : BMW ProWinter (water en winddicht)

Bril : BMW Smoke (collectie 2007)

Verder nog :

Thermisch onderpak van BMW (Neopreen) = ideaal op een roadster als je een ritje wil doen aan koude temperaturen, getest tot -5°C en prima !

Buff

Voor de duo :

Helm : BMW EVO 5 met Scala Rider Teamset

Pak : BMW Streetguard I vest + BMW Tourguard broek

Botten : BMW Contour Plus

Zomerhandschoenen : BMW Airflow

Winterhandschoenen : BMW ProWinter

Bril : BMW Tri-vision (super!)

Verder nog :

Thermisch ondergoed van BMW (katoen) = goed voor koude temperaturen tussen 10 en 5°C

WindBreaker van BMW (super tevreden !)

Buff
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Buff en onderbroek ook van BMW Jürgen? 8)
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Stoffel schreef:Buff en onderbroek ook van BMW Jürgen? 8)
ben wel geintereseert in die termische bmw string van de duo 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie