starterknop r1200rt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
marray

starterknop r1200rt

Bericht door marray »

Heb vorig jaar in Frankrijk kortsluiting gehad nadat de motor in een zwaar onweer stond terwijl wij lekker droog zaten.De motor startte vanzelf (na enkele uren rijden) bij het opzetten van het contact.Is dit toeval of is dit een meer voorkomend gebrek bij BMW?Ik ben niet meer zeker nu,en dat is toch nodig voor een ontspannende trip naar het zuiden.
De BMW Assistence was ook niet om over naar huis te schrijven;gelukkig heeft mijn dealer me goed geholpen.
Een nieuwe boxerverslaafde.
MHV642
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

Ik heb ook zo iets voorgehad: mijn pinklichten begonnen te branden, en ik kreeg ze niet meer uit : zeeer gevaarlijk was dat.
Uiteindelijk een bus vochtverdrijver in een warenhuis gekocht, en de knoppenhandel volledig met dat spul volgespoten :?
De volgende dag regende het niet meer, en waren de problemen van de baan :lol:
Bij de dealer achteraf konden ze wel iets zien bij het uitlezen van de computer, maar konden niets verdacht meer vinden.
Het probleem heeft zich sindsdien ook niet meer voorgedaan (wegens geen stortregens meer met de opwarming van het klimaat ? :lol: :lol: )

Bart
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Jaren geleden met mijn Honda naar de "carwash" in de school ten voordele van......
Na de wasbeurt door de kinders: geen starten meer aan. Ik was nochtans naar daar gereden, dus de motor was warm.

Terug naar huis geduwd en laten staan. Een uur later starten zonder problemen.
't is dus niet alleen BMW die natproblemen kan hebben!
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Tsja, BMW en elektrische problemen. Bij de K100/75 serie kwam het spontaan starten ook voor. Dit werd veroorzaakt door het slechte contact van het ontlast relais. Dit relais maakt massa via de startmotor. Als je dus 12 volt op de startmotor zet, valt dit relais af en wordt allerhande onodige zooi (knipperlichten handvatverwarming verlichting etc afgeschakeld zodat maximale accu capaciteit voor het starten beschikbaar is.
Als je nu een slecht contact had kon e.e.a. nog wel eens vreemd gedrag vertonen, zoals uitvallende verlichting reuze handig in het donker.....
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Een leuk ander probleem was een koelventialtor sluiting. Alles werkt normaal todat je ventilator werd ingeschakeld, pof motor dood. Dus sta je met pecht.. motor koelt af, jij duwt nieuwe hoofdzekering er in, en rijden maar weer.
Volgende file pof motor weer uit. Procedure opnieuw nieuwe zekering niets meer aan de hand......

Dat is dus zoeken.... Duurde fff voor ik er achter was.
Petrik

Bericht door Petrik »

Ik heb ook iets dergelijks aan de hand gehad: de drukknop voor de ruit reageerde niet meer of het scherm stopte pas na volledig open te staan en de cruise control bleef niet meer ingezet staan. Dit alles als gevolg wellicht van vochtinsijpeling. Deze week breng ik mijn RT binnen om in garantie te laten herstellen.
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Dit we in het zwarte woud na een 2daagse stortbui gingen mijn standlichten niet meer uit en kon ik de pinkers niet meer uitzetten,heb de pinkers dan maar afgekoppeld en s'avonds de batterij .
Nu blijkt er niets meer aan de hand,ik de.nk dat ze mij daar een behoorlijke uitleg gaan mogen over geven en garanderen dat dit nooit meer voorvalt.Morgen(dinsdag)gaan ze een mooi telefoontje van mij krijgen :twisted: :twisted: :twisted: :evil:
Andalousie 09/2018
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Petrik schreef:Ik heb ook iets dergelijks aan de hand gehad: de drukknop voor de ruit reageerde niet meer of het scherm stopte pas na volledig open te staan en de cruise control bleef niet meer ingezet staan. Dit alles als gevolg wellicht van vochtinsijpeling. Deze week breng ik mijn RT binnen om in garantie te laten herstellen.
Bij te schrijven op ons lijstje 'mee te nemen" voor onze trip naar Schotland : een haardroger :shock:
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Petrik

Bericht door Petrik »

Bij te schrijven op ons lijstje 'mee te nemen" voor onze trip naar Schotland : een haardroger
[/quote]

Ik hoop de haardroger niet nodig te hebben want mijn moto is ondertussen terug uit herstelling. Up to The Highlands now.
hvandrunen

schakelaar alarm kan ook zulke problemen veroorzaken

Bericht door hvandrunen »

Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad met mijn k1200. Heel weekend regen en bij tanken, sleutels niet in het contact, begon alles ineens te knipperen.

Het probleem zat toen niet in de motor maar(een paar druppels water) in de afstandbediening van het alarm.
Dat kastje joeg zo de hele boel overstuur.
K1200gt 2003 titansilber
Plaats reactie