Motorpak Tourance
Moderator: GVN
Motorpak Tourance
Wie heeft dit pak en wat zijn je ervaringen: positief/negatief 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Blijkbaar heeft niemand dit
Dan zal't wel gene vette zijn
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

ikke heb het.
voordeel is dat het erg licht is, dus het zit lekker. de broek heeft (helaas) geen uitneembare voering en dat maakt dat je bij koud weer iets extra eronder moet aandoen. wat waterdichtheid betreft zit het grootste minpunt. ik hoop dit te kunnen oplossen met een spray.
maar ik heb aanvankelijk getwijfeld met een bering van net iets goedkoper en zat iets strakker dat leek me beter. dus vooral een questie van smaak.
bmw kleding is OK, maar erg duur m.i.
na dit seizoen wil ik het verkopen en dan toch maar die bering.
voordeel is dat het erg licht is, dus het zit lekker. de broek heeft (helaas) geen uitneembare voering en dat maakt dat je bij koud weer iets extra eronder moet aandoen. wat waterdichtheid betreft zit het grootste minpunt. ik hoop dit te kunnen oplossen met een spray.
maar ik heb aanvankelijk getwijfeld met een bering van net iets goedkoper en zat iets strakker dat leek me beter. dus vooral een questie van smaak.
beter verstrooid zijn dan verstrooid worden
Oké, bedankt voor je uitvoerige reactie. Maakt al veel duidelijk
En trouwens welkom op het forum . Gefeliciteerd met je eerste post
En trouwens welkom op het forum . Gefeliciteerd met je eerste post

Ik heb ook een Tourance, sinds vorige week.dynamicus schreef:ikke heb het.
Binnenvoering broek is niet te verwijderen dus wordt het met een beetje zonnig weer enigzins warm.
Verder is het pak lekker licht en degelijk van materiaal.
Draagt prettig en zou volgens BMW water en winddicht moeten zijn.
Winddicht klopt, waterdicht nog geen idee..
Verder qua prijs (BMW technische gezien) aantrekkelijk
Succes BiemeRT
Grtz.
Charles
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Misschien een beetje laat dat ik antwoord... maar toch wil ik je mijn ervaring meegeven. Ik ben ook een gelukkige eigenaar van een TOURANCE-pak. Ik zeg "gelukkige" eigenaar omdat ik heel tevreden ben van het pak. Het pak is voorzien van een waterdicht "membraan" (oppassen dus!! geen pins of spelden in steken) en zorgt ervoor dat het dus waterdicht is en ook blijft. Dit werkt. Ben al door een ferme plensbui gereden en was niet nat tot op mijn vel...! Het is tevens voorzien (op de linkerborst) van een extra waterdicht zakje voor je portefeuille of andere waardepapieren in te steken. Uit de jas kan je de binnenvoering uitnemen hetgeen de mogelijkheid biedt om het pak ook bij warmere dagen te dragen.
Wordt het écht warm dan is het aan te raden om een zomerpak te dragen eventueel gecombineerd met een regenoverall. Je bent dan absoluut beschut tegen wind en hevige regen. Alleen rijdt zo'n overall minder prettig dan zo'n TOURANCE-pak. Wat mij betreft is het absoluut een aanrader als ALLROUND-pak én zeker geschikt voor ons Belgisch weertype.
Ga je echter regelmatig naar het Zuiden van Frankrijk of Italië dan wordt het met temperaturen boven de 30 graden wel écht warm in de TOURANCE en kan ik je het pak SANTIAGO aanbevelen.
Ik heb als zomerpak de keuze gemaakt tussen LIGHT N EASY en de SANTIAGO. Dit laatste pak is voorzien van diverse ritssluitingen (is hierdoor ook niet meer waterdicht) en een doorlatende stof. Dit geeft je werkelijk een aangenaam gevoel als de wind "door" je pak gaat en je lichaam gekoelt wordt en transpiratievocht opdroogt.
Ik heb ze beiden getest en de LIGHT N EASY is weliswaar heel beweeglijk en heel dun, maar je transpireert heel wat meer (en dan overdrijf ik niet) dan in de SANTIAGO. Uiteindelijk heb ik de SANTIAGO gekocht als echt zomer omdat dit een ongelooflijk fijne ervaring geeft doordat je met de ritssluitingen de juiste keuze van ventilatie kan bepalen. Je kan bijvoorbeeld de lucht via je armen sturen en langs achter via de rug opnieuw naar buiten... werkelijk super!
Ik ben van mijn TOURANCE en mijn SANTIAGO (ondanks de toch vrij hoge kostprijs) ABSOLUUT TEVREDEN en kan je de TOURANCE absoluut aanraden !!!
Succes met je keuze!
Groeten,
Wordt het écht warm dan is het aan te raden om een zomerpak te dragen eventueel gecombineerd met een regenoverall. Je bent dan absoluut beschut tegen wind en hevige regen. Alleen rijdt zo'n overall minder prettig dan zo'n TOURANCE-pak. Wat mij betreft is het absoluut een aanrader als ALLROUND-pak én zeker geschikt voor ons Belgisch weertype.
Ga je echter regelmatig naar het Zuiden van Frankrijk of Italië dan wordt het met temperaturen boven de 30 graden wel écht warm in de TOURANCE en kan ik je het pak SANTIAGO aanbevelen.
Ik heb als zomerpak de keuze gemaakt tussen LIGHT N EASY en de SANTIAGO. Dit laatste pak is voorzien van diverse ritssluitingen (is hierdoor ook niet meer waterdicht) en een doorlatende stof. Dit geeft je werkelijk een aangenaam gevoel als de wind "door" je pak gaat en je lichaam gekoelt wordt en transpiratievocht opdroogt.
Ik heb ze beiden getest en de LIGHT N EASY is weliswaar heel beweeglijk en heel dun, maar je transpireert heel wat meer (en dan overdrijf ik niet) dan in de SANTIAGO. Uiteindelijk heb ik de SANTIAGO gekocht als echt zomer omdat dit een ongelooflijk fijne ervaring geeft doordat je met de ritssluitingen de juiste keuze van ventilatie kan bepalen. Je kan bijvoorbeeld de lucht via je armen sturen en langs achter via de rug opnieuw naar buiten... werkelijk super!
Ik ben van mijn TOURANCE en mijn SANTIAGO (ondanks de toch vrij hoge kostprijs) ABSOLUUT TEVREDEN en kan je de TOURANCE absoluut aanraden !!!
Succes met je keuze!
Groeten,
Misschien een beetje laat dat ik antwoord... maar toch wil ik je mijn ervaring meegeven. Ik ben ook een gelukkige eigenaar van een TOURANCE-pak. Ik zeg "gelukkige" eigenaar omdat ik heel tevreden ben van het pak. Het pak is voorzien van een waterdicht "membraan" (oppassen dus!! geen pins of spelden in steken) en zorgt ervoor dat het dus waterdicht is en ook blijft. Dit werkt. Ben al door een ferme plensbui gereden en was niet nat tot op mijn vel...! Het is tevens voorzien (op de linkerborst) van een extra waterdicht zakje voor je portefeuille of andere waardepapieren in te steken. Uit de jas kan je de binnenvoering uitnemen hetgeen de mogelijkheid biedt om het pak ook bij warmere dagen te dragen.BiemeRT schreef:Blijkbaar heeft niemand dit![]()
Succes met je keuze!
Groeten,