intercom op twee motoren???????

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
J
Contacteer:

intercom op twee motoren???????

Bericht door J »

Beste kenners,
wij (mijn vrouw en ik) zijn van plan om een intercom op de onze moto's te installeren. Bij BMW raden ze aan op op mijn gsa een sys te zetten met meerdere ingangen, en op de motor van mijn vrouw f650gs een soort van walki talki (blauw spul).

Als wij dit kiezen ong 650€ moeten we dus ook steeds een knop induwen willen we tegen elkaar praten. Zijn er geen andere sys waar we zonder knop tegen elkaar kunnen praten (continu)?

(zoals jullie al kunnen merken ik heb geen verstand van de sys. ik heb hier al veel gelezen op het forum, maar ik vind niets in deze aard)

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
asterix
Contacteer:

Re: intercom op twee motoren???????

Bericht door asterix »

http://www.interphone.cellularline.com/

+- €175/set
dus 2 X €175
Laatst gewijzigd door asterix op 22 mei 2007, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

de scala teamset...

geen kabels
bleutooth voor gps (garmin en tomtom!)
bleutooth voor gsm
leuke prijs....
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ik heb een 2770 garmin gps, dus zonder bluetooth, dus daar moet ik ook rekening mee houden. anders voor gewoon te praten ziet der interphone en de scala er zeer goed uit.

Thanks,

J
jakke

Bericht door jakke »

J schreef:Ik heb een 2770 garmin gps, dus zonder bluetooth, dus daar moet ik ook rekening mee houden. anders voor gewoon te praten ziet der interphone en de scala er zeer goed uit.

Thanks,

J
Welk model is dat ?? Zal 2720 moeten zijn D8 ik !

Als je het Bike to Bike systeem zou gebruiken van de Starcom advance, staat de knop vlak tegen de linkerduim gemonteerd en gebruik je die zoals je de pinker of claxon bediend.
Ik zie dat niet echt als een onoverkomelijk probleem. maar dat is zuiver mijn persoonlijke mening hoor. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
asterix
Contacteer:

Bericht door asterix »

Schalkseruiter® schreef:
JH. schreef:de scala teamset...

geen kabels
bleutooth voor gps (garmin en tomtom!)
bleutooth voor gsm
leuke prijs....
Als het voor bike to bike moet dienen vergeet deze dan maar.....Bluetooth heeft op 10 meter afgedaan...
Schalkse®
klopt
de intercellulars (nieuwe versie) gaan tot 500 meter in open ruimte. (de oudere versies tot 150 m)
Motorista7

Bericht door Motorista7 »

@J: wij hebben heel recent een intercom en bike2bike geinstalleerd op onze motos (R en RT) - met zo'n PTT knop. Net 5 dagen uitgetest :). Ook wij waren eerst niet echt voor zo'n knop te vinden, maar iedereen raadde ons het VOX systeem (zender geactiveerd door je stem) af.

Ik moet zeggen dat dat knoppeke nogal meevalt. Eenmaal je het gewend bent, stoort dit niet (veel minder dan verwacht). Soms effe vervelend, als je bv. moet schakelen moet je even wachten met spreken. VOX zelf nog niet geprobeerd.

Wij hebben de klassieke combinatie intercom + bike2bike (Kenwood zenders) gekocht omdat we zeker wilden zijn van connectie over een degelijke afstand. Eerst hadden we veel bezwaren tegen die kabel naar de helm, maar eerlijk gezegd went dit echt snel.

Wij zijn heel tevreden van de intercom en bike2bike! Zouden het niet meer willen missen! :D
R1200R
aiki

Re: intercom op twee motoren???????

Bericht door aiki »

asterix schreef:http://www.interphone.cellularline.com/

+- €175/set
dus 2 X €175
Waar te koop in het antwerpse :?:
geebee

Bericht door geebee »

l&c motors in olen
dainese

Bericht door dainese »

kijk ook eens in de topic :"bleutooth helm" :wink:
ongeveer 5 lijntjes onder de jouwe.
Norton,Harley,Yamaha,Bmw,Vespa '70,k1200lt,k1600gtl
J
Contacteer:

Bericht door J »

He Brabantse 'Motociclista', kan ik niet eens komen kijken wat jij hebt. ik woon ook in het Brabantse Als je me zegt dat het knoppeke duwen niet echt een probleem is zal ik misschien dit toch eens proberen.

Indien het mogelijk is, kan je me dan eens een pm sturen?

Thanks alvast,

J
Plaats reactie