Inschrijvingsbewijs
Moderator: GVN
Inschrijvingsbewijs
Sinds vorige week heb ik mijn nieuwe motor gaan afhalen bij de Dealer. Enkele dagen ervoor had ik van de dealer het papier al gekregen om een nieuw inschrijvingsbewijs aan te vragen. Dit bewijs heb ik bij mijn verzekeringsmakelaar in de bus geduwd en hij heeft het dezelfde dag opgestuurd naar.....? Nu bijna 14 dagen later heb ik mijn nieuw inschrijvingsbewijs nog niet. Maar morgen vertrek ik met de motor naar de het buitenland, een reis die al van vorig jaar geboekt is. Wat kunnen de gevolgen zijn om te rijden zonder inschrijvingsbewijs in het buitenland? Ik heb wel een kopie van de aanvraag.
Roger
R1100RT/K1200LT/K1200LT/K1600GTL/K1600GTL
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
R1100RT/K1200LT/K1200LT/K1600GTL/K1600GTL
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
-
Iron Gonzo
neem voor de zekerheid ook de gegevens van uw verzekeringsmakelaar mee
moest je al een controle krijgen (dus normaal rijden hé) kan je hem opbellen.
moest je al een controle krijgen (dus normaal rijden hé) kan je hem opbellen.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Toch wel raar dat dat zo lang moet duren. Normaal heb je dat binnen de week.
Enfin, wat uw zorgen betreffen denk ik niet dat dit voor veel problemen kan zorgen. Je hebt uw aanvraag die normaal afgestempeld is op de achterzijde, je hebt uw nummerplaat die gekoppeld is aan het chassisnummer van de motorfiets en het aller belangrijkste heb je ook en da's de verzekering. Zolang je die maar mee hebt zit alles redelijk dik in orde. Misschien kan je anders voor alle veiligheid ook nog de aankoopfactuur meenemen, dan heb je nog een bewijsstuk bij.
Veel plezier in alle geval
Enfin, wat uw zorgen betreffen denk ik niet dat dit voor veel problemen kan zorgen. Je hebt uw aanvraag die normaal afgestempeld is op de achterzijde, je hebt uw nummerplaat die gekoppeld is aan het chassisnummer van de motorfiets en het aller belangrijkste heb je ook en da's de verzekering. Zolang je die maar mee hebt zit alles redelijk dik in orde. Misschien kan je anders voor alle veiligheid ook nog de aankoopfactuur meenemen, dan heb je nog een bewijsstuk bij.
Veel plezier in alle geval
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
Goeiemorgen Roger,
Als jouw makelaar aangesloten is op WEBDIV, dan kan hij via zijn computer nagaan hoe het staat met de afwerking van uw dossier op het ministerie van verkeerswezen. (dit aan de hand de cijfercode => 9 cijfers ergens onderaan het formulier net boven het btw-vakje).
Moest jou makelaar dat niet hebben, geef me dan een mailke op mijn kantoor. Ik kijk het dan wel eens na voor je.
stefaan.loosvelt@dvvlap.be
Geef me in die mail jouw telefoonnummer, dan bel ik jou terug.
Indien het een ingevoerde motorfiets betreft, dan kan het al wel eens zijn dat het wat langer duurt. Zoniet moet dit normaal binnen de 3 werkdagen in orde zijn.
Indien je het inschrijvingsbewijs nog niet ontving, dan zou ik zoveel mogelijk documenten meenemen. Copie van 'aanvraag om inschrijving', aankoopfaktuur, groene kaart, gelijkvormigheidsattest, .....
Als je geen officiele documenten bijhebt, zou het kunnen dat ze in het buitenland gaan denken dat je met een gestolen motorfiets de baan op bent.
Groetjes,
Stelo
Als jouw makelaar aangesloten is op WEBDIV, dan kan hij via zijn computer nagaan hoe het staat met de afwerking van uw dossier op het ministerie van verkeerswezen. (dit aan de hand de cijfercode => 9 cijfers ergens onderaan het formulier net boven het btw-vakje).
Moest jou makelaar dat niet hebben, geef me dan een mailke op mijn kantoor. Ik kijk het dan wel eens na voor je.
stefaan.loosvelt@dvvlap.be
Geef me in die mail jouw telefoonnummer, dan bel ik jou terug.
Indien het een ingevoerde motorfiets betreft, dan kan het al wel eens zijn dat het wat langer duurt. Zoniet moet dit normaal binnen de 3 werkdagen in orde zijn.
Indien je het inschrijvingsbewijs nog niet ontving, dan zou ik zoveel mogelijk documenten meenemen. Copie van 'aanvraag om inschrijving', aankoopfaktuur, groene kaart, gelijkvormigheidsattest, .....
Als je geen officiele documenten bijhebt, zou het kunnen dat ze in het buitenland gaan denken dat je met een gestolen motorfiets de baan op bent.
Groetjes,
Stelo
R1200RT
Roger,
Eén van m'n klanten heeft vorig jaar hetzelfde voorgehad.
In Frankrijk werd hij door politie gestopt wegens 15 km/u te snel rijden, en heeft een hoop gezever gehad omdat hij het inschijvingsboekje niet had. Hij is mee naar de politiepost gemogen en daar hebben ze contact genomen met België. Heeft 'm uiteindelijk enkele uren en een administratieve boete (+ boete snelheid) gekost.
Greetz, J-P
Eén van m'n klanten heeft vorig jaar hetzelfde voorgehad.
In Frankrijk werd hij door politie gestopt wegens 15 km/u te snel rijden, en heeft een hoop gezever gehad omdat hij het inschijvingsboekje niet had. Hij is mee naar de politiepost gemogen en daar hebben ze contact genomen met België. Heeft 'm uiteindelijk enkele uren en een administratieve boete (+ boete snelheid) gekost.
Greetz, J-P
Ik heb mijn origineel inschrijvingsbewijs nooit ontvangen, verstuurd bij DIV, nooit bij mij aangekomen. Verloren in de de post. Klacht ingediend bij de post, ze gingen het onderzoeken. 3 maand later bericht; geen idee wat er met uw verloren poststuk gebeurt is meneer.
Je kan slechts één duplicaat aanvragen en daar rij ik nu mee rond, als ik dat verlies.....geen idee hoe het dan moet.
Je kan slechts één duplicaat aanvragen en daar rij ik nu mee rond, als ik dat verlies.....geen idee hoe het dan moet.
De miserie een beetje voor zijn en uw huidige nummerplaat binnendoen...vervolgens een nieuwe aanvragen met een nieuw inschrijvingsbewijs.stefke schreef: Je kan slechts één duplicaat aanvragen en daar rij ik nu mee rond, als ik dat verlies.....geen idee hoe het dan moet.
En het zelf gaan halen ipv te laten opsturen ?
Nil volentibus arduum
Hoi Rocketman,Raketman schreef:De miserie een beetje voor zijn en uw huidige nummerplaat binnendoen...vervolgens een nieuwe aanvragen met een nieuw inschrijvingsbewijs.stefke schreef: Je kan slechts één duplicaat aanvragen en daar rij ik nu mee rond, als ik dat verlies.....geen idee hoe het dan moet.
En het zelf gaan halen ipv te laten opsturen ?
Ik vrees dat bij de herinschrijving op naam van dezelfde titularis de nummerplaat niet persoonlijk kan afgehaald worden. Je moet immers bij het roze formulier 'aanvraag om inschrijving' uw oud inschrijvingsbewijs bijvoegen. En als ik het goed voorheb kunnen nummerplaten niet afgehaald worden als er bij de Aanvraag om Inschrijving een bijlage is bijgevoegd.
Toch nog wel een positieve noot : er dient niet opnieuw BIV betaald te worden.
Greetz,
Stelo
R1200RT
-
xantingo
- Contacteer:
Ik heb al twee keer mijn nummerplaat zelf afgehaald bij de DIV in Kontich, binnengewandeld met het roze formulier + het inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar, en direct mijn plaat meegekregen.Stelo schreef: Ik vrees dat bij de herinschrijving op naam van dezelfde titularis de nummerplaat niet persoonlijk kan afgehaald worden. Je moet immers bij het roze formulier 'aanvraag om inschrijving' uw oud inschrijvingsbewijs bijvoegen. En als ik het goed voorheb kunnen nummerplaten niet afgehaald worden als er bij de Aanvraag om Inschrijving een bijlage is bijgevoegd.
...R1200RT... Bij mij dus 2 keer NIET gelukt.xantingo schreef: Ik heb al twee keer mijn nummerplaat zelf afgehaald bij de DIV in Kontich, binnengewandeld met het roze formulier + het inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar, en direct mijn plaat meegekregen.
Antwoord DIV Kontich: "nr.platen voor motoren moeten van Brussel komen"
Greetz, J-P
Raar, ik heb dat ook al 2 keer gedaan in Kontich, en geen enkel probleem hoor, ik kreeg ze ook direct mee, de dame in kwestie nam ze gewoon uit een bakje.naftje schreef:Bij mij dus 2 keer NIET gelukt.xantingo schreef: Ik heb al twee keer mijn nummerplaat zelf afgehaald bij de DIV in Kontich, binnengewandeld met het roze formulier + het inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar, en direct mijn plaat meegekregen.
Antwoord DIV Kontich: "nr.platen voor motoren moeten van Brussel komen"![]()
Greetz, J-P
Misschien dat ze juist bij jou zonder zaten of zo ?