Zoals de titel al zegt, wie wil er met mijne moto een testritje doen? Ik zal even in het kort uitleggen waarover het gaat:
Ik heb mijn machien (nen R1150RT uit 2001 met ongeveer 32000 km) een goei twee weken nu, en het is mijn eerste moto. Ik ben er eigenlijk wel tevreden over, op één ding na, soms valt hij stil, en ik heb de indruk dat hij soms vierkant draait. De eerste keer ben ik ermee teruggeweest, en dan zijn de lambdasonde, de bougies, en de o-ring (of zoiets) vervangen. Al bij de eerste testrit na de reparatie viel ik twee keer stil, volgens de technicus van de garage kwam dit omdat het achterwiel soms blokkeert door het integraal remsysteem, en als je dan net de koppeling intrekt, valt hij stil.
Ik kreeg de raad om terug een band met mijn machine te ontwikkelen, dus ik heb het even tijd gegeven. Nu, de afgelopen week ben ik nog een aantal keren stilgevallen, de laatste keer vandaag. Ik stond aan het rode licht te wachten, in neutraal, ineens valt het toerental, rood lampje licht zwak op, ik wil gas geven, toerental stijgt terug (geen gas gegeven), ik laat gas los, en paf, stilgevallen (en net groen natuurlijk).
Dit heeft zich deze week verscheidene keren voorgedaan, dus niet als ik rem, gewoon bij het uitbollen bijvoorbeeld, koppeling ingetrokken.
Ik ga de verkoper contacteren, ik heb mijn vertrouwen in de machine verloren, daarom wil ik even een second opinion van iemand die er iets van kent, vandaar mijn vraag, wie wil er eens een testrit met mijn moto doen???
Ik woon in Lint, als je in de buurt woont, en je voelt je geroepen om bijvoorbeeld maandag een ritje te doen, laat iets weten, ik kom wel tot bij u (hopelijk vind ik het), en op het eerstvolgende treffen van de BMW MOTOR CLUB zijn uw pintjes (cola's) op mijn kosten
Kurt.