Wie wil testritje met mijn moto doen?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

kurt1973

Wie wil testritje met mijn moto doen?

Bericht door kurt1973 »

Hej,

Zoals de titel al zegt, wie wil er met mijne moto een testritje doen? Ik zal even in het kort uitleggen waarover het gaat:

Ik heb mijn machien (nen R1150RT uit 2001 met ongeveer 32000 km) een goei twee weken nu, en het is mijn eerste moto. Ik ben er eigenlijk wel tevreden over, op één ding na, soms valt hij stil, en ik heb de indruk dat hij soms vierkant draait. De eerste keer ben ik ermee teruggeweest, en dan zijn de lambdasonde, de bougies, en de o-ring (of zoiets) vervangen. Al bij de eerste testrit na de reparatie viel ik twee keer stil, volgens de technicus van de garage kwam dit omdat het achterwiel soms blokkeert door het integraal remsysteem, en als je dan net de koppeling intrekt, valt hij stil.

Ik kreeg de raad om terug een band met mijn machine te ontwikkelen, dus ik heb het even tijd gegeven. Nu, de afgelopen week ben ik nog een aantal keren stilgevallen, de laatste keer vandaag. Ik stond aan het rode licht te wachten, in neutraal, ineens valt het toerental, rood lampje licht zwak op, ik wil gas geven, toerental stijgt terug (geen gas gegeven), ik laat gas los, en paf, stilgevallen (en net groen natuurlijk). 8)

Dit heeft zich deze week verscheidene keren voorgedaan, dus niet als ik rem, gewoon bij het uitbollen bijvoorbeeld, koppeling ingetrokken.

Ik ga de verkoper contacteren, ik heb mijn vertrouwen in de machine verloren, daarom wil ik even een second opinion van iemand die er iets van kent, vandaar mijn vraag, wie wil er eens een testrit met mijn moto doen???

Ik woon in Lint, als je in de buurt woont, en je voelt je geroepen om bijvoorbeeld maandag een ritje te doen, laat iets weten, ik kom wel tot bij u (hopelijk vind ik het), en op het eerstvolgende treffen van de BMW MOTOR CLUB zijn uw pintjes (cola's) op mijn kosten :wink:

Kurt.
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

volgens de technicus van de garage kwam dit omdat het achterwiel soms blokkeert door het integraal remsysteem, en als je dan net de koppeling intrekt, valt hij stil.
:? :? :shock: :?: :?: :?:

rare technicus als je het mij vraagt.

is hij nog in garantie :?:

steek eens andere bobijnen of hallgever
en doe dan eens de test

hebben ze hem uitgelezen???

anders eens naar andere dealer gaan en probleem uitleggen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Harald

Bericht door Harald »

De ontsteking ?
Ik wil u wel helpen met is te rijden met uw beestje,
maar ik werk de hele dag :roll:

De mijne viel ook soms stil aan de lichten.
Probleem = bobijn kapot en de kleppen stonden
helemaal ontregeld.

Nu terug een zwitsers horlogeke :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
edargpu

Bericht door edargpu »

Misschien eens een andere technieker opzoeken,want deze heeft er precies niet te veel kaas van gegeten :?:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
RBee

Re: Wie wil testritje met mijn moto doen?

Bericht door RBee »

kurt1973, schreef:
Ik heb mijn machien (nen R1150RT uit 2001 met ongeveer 32000 km) een goei twee weken
Terug naar dealer, en dat hij het maar oplost. :evil:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Wel, dat is ook mijn mening, dat hij het maar oplost, maar dat zult ge zien, dan brengt ge die binnen, en dan valt die natuurlijk niet stil. Vandaar mijn vraag of iemand er ne keer mee wil rijden, om ne keer te horen bvb of de ralentie (of hoe schrijft ge dat :P ) goed draait, en die dingen, kan ik tegen die dealer tenminste nen deftige uitleg houden, want ik heb er zo geen kaas van gegeten. Enne, ja, hij is nog in garantie, dus dat valt al mee (1 jaar). O ja, morgenvroeg (zondag dus) kan ik ook, moest iemand zin hebben.

Kurt
To moto dus

F800r
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ralentie
leegloop :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
naftje

Bericht door naftje »

IRON GONZO schreef:
ralentie
leegloop :lol: :lol:
stationair draaien in 't schoen Vloms :lol:

Kurt, je hebt die machine toch bij een dealer gekocht met het idee dat deze dan in orde zou zijn en je garantie hebt, niet? Dan moet je de dealer ook op een beleefde, maar dringende manier duidelijk maken dat je hiervan niet gediend bent. Anders had je'm net zo goed bij een partikulier kunnen kopen, en mss voor veel minder geld.
Op je strepen staan :!: :!: :!:
Greetz, J-P
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

De eerste mail is al vertrokken, en ik ga dit zeker niet over mijn kant laten gaan, maar ik zou graag een second opinion horen van iemand die er iets meer van kent.
To moto dus

F800r
John
Contacteer:

Bericht door John »

Meten is weten. Dus eerst eens deftig nakijken van klepspeling, gasschuiven, onderdruk enz. Er eens mee rijden gaat je niet veel wijzer maken dunkt me. Wie is die dealer, verkoper?
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Als ge het niet erg vindt, ga ik dat nog even voor mij houden, kga hem eerst de kans geven het op te lossen.

Kurt
To moto dus

F800r
poestexas

Bericht door poestexas »

kurt1973 schreef:Wel, dat is ook mijn mening, dat hij het maar oplost, maar dat zult ge zien, dan brengt ge die binnen, en dan valt die natuurlijk niet stil. Vandaar mijn vraag of iemand er ne keer mee wil rijden, om ne keer te horen bvb of de ralentie (of hoe schrijft ge dat :P ) goed draait, en die dingen, kan ik tegen die dealer tenminste nen deftige uitleg houden, want ik heb er zo geen kaas van gegeten. Enne, ja, hij is nog in garantie, dus dat valt al mee (1 jaar). O ja, morgenvroeg (zondag dus) kan ik ook, moest iemand zin hebben.

Kurt
Kurt zal wel degelijk een second opinion willen om zeker te zijn dat het niet aan hem ligt dat de motor stil valt. Zo kan de dealer die reden niet meer aanhalen.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

You nailed it :lol:
To moto dus

F800r
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Ja Kurt ik zou ook pisnijdig worden met zo'n situatie, laat de dealer het maar oplossen en een tweede getuige van de voorvallen is zeker wel goed om uw klapke te doen.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Ed Vollegaas
Contacteer:

Bericht door Ed Vollegaas »

Hoi Kurt,
Ik woon in Mortsel en ik wil best wel eens een ritje doen met je moto om je mijn bevindingen kenbaar te maken, spijtig moet ik maandag tot 19:00 uur werken en zondag morgen is al gepasseerd. Eventueel zondag late namiddag of avond of maandag na 20:00uur.

Grtz Ed.
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
hvandrunen

andere dealer

Bericht door hvandrunen »

Ga gewoon eens naar een andere gereomeerde gerenomeerde BMW-dealer.
Laat daar een monteur op je motor rijden en een prijsopgave van de reparatie doen.
Nu heb je een stok om mee te slaan en wanneer je de zaak uitlegt zal bovenstaande dealer je begrijpen.

Vervolgens bel je naar je eigen motorzaak op en breng je ze op de hoogte van wat je te horen heb gehad overde reparatie.
Kans is groot dat zij de reparatie nu wel uitvoeren.

Ik heb een soortgelijkprobleem gehad met schakelproblemen nog net binnen de garantie die er volgens mijn toenmalige dealer niet waren.
De hele koppeling vervangen moest worden; kosten 1100 euro.
Na deze reparatie ben ik nooit meer bij deze dealer geweest en overgestapt naar degene die het juiste probleem had vastgesteld.

Succes, Gr. Hans van Drunen
K1200gt 2003 titansilber
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Kurt, voor zover ik kan uitmaken uit jou info zit 't probleem alvast (toch voor een groot stuk m.i.) niét tussen jou oren, m.a.w. er zal een technische oorzaak zijn...dus terug naar de dealer ermee en definitieve herstelling eisen.

Je kan eventueel nog tussen de lijnen zeggen dat je een topic op Bmw MC Vl heb lopen hierover... :wink: :idea:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Bedankt allemaal voor de commentaar, en ed vollegaas, ik ga u kortelings een pm'meke sturen, om eventueel ne keer af te spreken.

Kurt
To moto dus

F800r
Fox30

Bericht door Fox30 »

kurt1973 schreef:Bedankt allemaal voor de commentaar, en ed vollegaas, ik ga u kortelings een pm'meke sturen, om eventueel ne keer af te spreken.

Kurt
Kurt,
ik wil volgend weekend wel even langs komen als je wil.
Geef maar een berichtje via PM met je gegevens, en of zaterdag dan wel zondag goed uitkomt.
Morgen, maandag, ga ik nog met enkelen een ritje Zeeland rijden.
Zie deze link.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Schalkseruiter® schreef:ik wil ook wel testritjes doen hoor......................maar niet op uwe moto :mrgreen:

als iemand met zijn motor gaan rijden is en zijn madam achterop.....

me wat gade gij dan rijden?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Lol, we zijn vertrokken zene :) Alleszins, fox30, merci voor de offerte, ik houd u eraan, enne, zie dat ge niet verzuipt in Zeeland, ze geven precies zo geen goei weer...

Kurt
To moto dus

F800r
Fox30

testrit

Bericht door Fox30 »

kurt1973 schreef:Lol, we zijn vertrokken zene :) Alleszins, fox30, merci voor de offerte, ik houd u eraan, enne, zie dat ge niet verzuipt in Zeeland, ze geven precies zo geen goei weer...

Kurt
Net terug van Zeeland.
Voormiddag kurkdroog
net na de middag, toen we aan de sluis van Kortgene stonden werden ook de sluizen van boven opengetrokken. 't was nat.
In de namiddag wat druppels, maar niet genoeg om de lol te bederven.

Vergeet je niet je tel nr of Email adres op te geven om volgend weekend af te spreken?
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Fox, je hebt pm :)
Kurt
To moto dus

F800r
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Testrit gebeurd, en tot mijn groot jolijt zie ik ze nog niet vliegen (toch niet te veel), maar scheelt er wel degelijk iets aan de motor of de afstelling ervan. Fox30 heeft er een (uitgebreide) testrit mee gedaan, en inderdaad geconstateerd dat hij niet volledig zuiver draait.

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben terug naar de dealer gegaan, en heb mijn vertrouwen in de motor opgezegd. Ik heb met een (redelijke) opleg nu een R1150RT gekocht van het jaar 2003, met verhoogde ruit (zegen voor mijn lange gestalte), topkoffer (miste ik op de deze), en hopelijk minder problemen dan de deze.

Chapeau wel voor de service van CENMOTO, dat ik de motor zo maar mocht binnenleveren zonder problemen, en dat hij een redelijke prijs vroeg voor de motor die ik nu kocht.

Kurt
To moto dus

F800r
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

allez... veel suc6 ermee deze keer!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Plaats reactie