Ik wilde vanmorgen mijn remblokken vervangen via de beschrijving die op dit forum gepost staat.
Het viel mij op dat de geleidepen die de remblokken op de plaats houdt, bij mij geen borgveer heeft (ook geen gleuf daarvoor) , met een platbektang kan ik de as wel draaien, dus ik dacht dat het een schroefsysteem zou zijn.
maar na een half uur heb ik die hoop ook opgegeven. Heeft iemand enig idee hoe ik deze pen eruitkrijg zodat ik de blokken kan wisselen ? Of moet de hele klauw open
kunt ge die er niet uittikken met nen puntslag langs de binnenkant van de klauw? zo doe ik het altijd met mijn klauwen. (! zijn wel andere dan de uwe, maar is't principe niet gelijk?)
Die borgveertjes zitten er wel degelijk op hoor cees! Maar die zie je enkel als de pen er uit is. En tik die er gewoon langs de binnenkant uit zoals hierboven door jerre is aangehaalt. Let op dat het brugje niet verloren raakt, Dat zit rond één van de pennen.
John schreef:Die borgveertjes zitten er wel degelijk op hoor cees! Maar die zie je enkel als de pen er uit is. En tik die er gewoon langs de binnenkant uit zoals hierboven door jerre is aangehaalt. Let op dat het brugje niet verloren raakt, Dat zit rond één van de pennen.
Ik ben bang dat ik het niet volg.
Wie is cees ?
Ik begrijp 'langs de binnenkant uit' , niet en ik heb maar 1 pen , jij hebt het over meerdere ?
Ik begrijp 'langs de binnenkant uit' , niet en ik heb maar 1 pen , jij hebt het over meerdere ?
Cees is de algemene roepnaam voor gasten van over de noordermeet. (grapje dus )
En die pennen was mijn fout, op de Ktjes zitten twee pennen. Maar goed, dat verandert niet veel aan de wekwijze hé. Zolang je maar niet gaat rammen op die pennen zit het wel goed.
Ben eens even naar eentje van mij gaan piepen en op mijn Brembo´s zitten er toch borgveertjes op hoor! Er zullen wel modellen zijn met een veertje rond de as maar op die van mij zit een borging dat door een gaatje in de pen past. Aan de bovenkant van de remklauw in een ovaal geplooid om makkelijk beet te pakken. Misschien zijn ze er bij jou vergeten op te steken.
En van binnen uit tikken wil zeggen dat je aan de wielzijde moet tikken.
Vreemd ,op mijn R1100RT 1999 ,zijn die pinnen ook geborgd.
Voor ,met een splitpennentje door een gaatje in de borgstift.
Achter met een circlip rond de borgstift.
Volgens de handleiding :
voor:
•
Maak de remklauw los/verwijder hem.
e Attentie:
[RS/R/RT] Bekras de velg niet, plak hem zonodig
af.
• Trek de splitpen uit de borgstift (1).
• Tik de borgstift (1) uit de boring.
• Trek de remblokken naar onderen uit de
remklauw.
Achter:
• Maak de remklauw los/verwijder hem.
• Trek de splitpen uit de borgstift (1). Dit is op de RT een circlips.
• Tik de borgpen (1) in de wielzijde los.
• Verwijder de remblokken.
• Druk voor de montage van de remklauw de zuiger
geheel terug.
• De montage geschiedt in omgekeerde volgorde.
Maar ja ,als jij zegt dat er geen uitwendige borging is ,zal dat zo wel zijn op een 1100RS.
11rt schreef:Vreemd ,op mijn R1100RT 1999 ,zijn die pinnen ook geborgd.
Voor ,met een splitpennentje door een gaatje in de borgstift.
Achter met een circlip rond de borgstift.
Volgens de handleiding :
voor:
•
Maak de remklauw los/verwijder hem.
e Attentie:
[RS/R/RT] Bekras de velg niet, plak hem zonodig
af.
• Trek de splitpen uit de borgstift (1).
• Tik de borgstift (1) uit de boring.
• Trek de remblokken naar onderen uit de
remklauw.
Achter:
• Maak de remklauw los/verwijder hem.
• Trek de splitpen uit de borgstift (1). Dit is op de RT een circlips.
• Tik de borgpen (1) in de wielzijde los.
• Verwijder de remblokken.
• Druk voor de montage van de remklauw de zuiger
geheel terug.
• De montage geschiedt in omgekeerde volgorde.
Maar ja ,als jij zegt dat er geen uitwendige borging is ,zal dat zo wel zijn op een 1100RS.
Maakt nie veel uit hé? Hoe ze geborgt zijn. Als ze er maar niet uit vallen.