Even kennismaken... en meteen een vraagje !

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
AGM RT
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2007, 19:06
Locatie: Wevelgem W-Vl

Even kennismaken... en meteen een vraagje !

Bericht door AGM RT »

Hallo Beemers,

Ik lees hier (bijna)dagelijks het wel en wee van veel BMW-rijders. Heb zelf vroeger al eens gepost als GeertK100 op het K-forum en veel reacties gekregen die de moeite waard waren.
Ben onlangs overgestapt van mijn K100RS van '86(130000 km) naar een R1150RT van 2004 met 26000 km. Nog geen moment spijt van gehad, je merkt dat ze een paar generaties verschillen.
Mijne RT rijdt geweldig, ik heb echter één vraagje. Wat is normaal gezien het stationaire toerental ? Ik heb namelijk de indruk dat dat bij mijn machine aan de lage kant is, zo'n 850 à 900 tr/min, waardoor hij niet echt soepel lijkt te draaien. Of zou het kunnen dat het maar een gevoel is omdat ik ervoor een 4-cilinder had ?

Hier enkele foto's (om te proberen)
Afbeelding
Afbeelding

Groeten, Geert
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Welkom op het beste BMW-forum van België :wink:

Hoeveel toeren stationair ..... 'k weet het eigenlijk niet ..... nog niet op gelet ..... 'k vertrek altijd nogal snel :P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
RobVM
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:19
Locatie: Hengstdijk NL

Bericht door RobVM »

ook bij mij een toerental van een 1000 RMP ( BMW 1100 RT )
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

welkom en proficiat met uw R

het stationair toerental is normaal 1000 a 1100 toeren :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

BiemeRT schreef:Welkom op het beste BMW-forum van België :wink:
Niet overdrijven hé Wim, zoveel forums zijn er dan ook niet.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Boskrabber schreef:
BiemeRT schreef:Welkom op het beste BMW-forum van België :wink:
Niet overdrijven hé Wim, zoveel forums zijn er dan ook niet.
maar wel het beste :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Boskrabber schreef:
BiemeRT schreef:Welkom op het beste BMW-forum van België :wink:
Niet overdrijven hé Wim, zoveel forums zijn er dan ook niet.
DAAROM zijn we ook het beste, hé :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
AGM RT
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2007, 19:06
Locatie: Wevelgem W-Vl

Bericht door AGM RT »

het stationair toerental is normaal 1000 a 1100 toeren
Dat toerental haal ik pas met de choke helemaal open. Ik denk dat ik het stationair toerental best wat laat verhogen. Of is dat gemakkelijk zelf te doen ? Ben normaal gezien niet van plan zelf te sleutelen tijdens het jaar garantie dat ik heb gekregen.

Groeten en bedankt voor de verwelkoming.
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Op mijn 1150 heb ik 't dmv het stelschroefje aan 't stuur wat hoger afgeregeld. Komt zonder choke iets boven de streep van 1.000 tpm.
Vind ik mooier draaien, als het iets lager staat dan valt het toerental wat terug in ralenti met ingeknepen rem. :?
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Wingman X schreef:Op mijn 1150 heb ik 't dmv het stelschroefje aan 't stuur wat hoger afgeregeld. Komt zonder choke iets boven de streep van 1.000 tpm.
Vind ik mooier draaien, als het iets lager staat dan valt het toerental wat terug in ralenti met ingeknepen rem. :?
Doe maar wat dienen tist van hierboven zegt en draai wat aan dat stelschroefke. Je machientje draait een beetje te laag, en das voor niks goed. :wink:
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

van harte welkom!


zelfs een oeroude boxer (de zonet overgenomen r110/7 bouwjaar '77 met rt kuip van animal) draait prachtig aan 800toeren, maar inderdaad ietsje te laag.

We hebben dan ook maar meteen eens goed aan de "tettenknopkes" gedraait en hem op 1000 toeren gezet.... Ideaal zo
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Intruder
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 mei 2007, 08:13
Locatie: Hamme
Contacteer:

Re: Even kennismaken... en meteen een vraagje !

Bericht door Intruder »

AGM RT schreef:Hallo Beemers,

Ik lees hier (bijna)dagelijks het wel en wee van veel BMW-rijders. Heb zelf vroeger al eens gepost als GeertK100 op het K-forum en veel reacties gekregen die de moeite waard waren.
Ben onlangs overgestapt van mijn K100RS van '86(130000 km) naar een R1150RT van 2004 met 26000 km. Nog geen moment spijt van gehad, je merkt dat ze een paar generaties verschillen.
Mijne RT rijdt geweldig, ik heb echter één vraagje. Wat is normaal gezien het stationaire toerental ? Ik heb namelijk de indruk dat dat bij mijn machine aan de lage kant is, zo'n 850 à 900 tr/min, waardoor hij niet echt soepel lijkt te draaien. Of zou het kunnen dat het maar een gevoel is omdat ik ervoor een 4-cilinder had ?

Hier enkele foto's (om te proberen)
Afbeelding
Afbeelding

Groeten, Geert
Welkom Geert ,mijn RT draaid op stationaire op 1100 toeren . als de motor warm is natuurlijk
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Bericht door Stelo »

Hello Geert,

Welkom op dit toffe forum.
Fijn alweer een streekgenoot op het forum te vinden.

Je had een mooie beemer, en hebt er opnieuw ene.
Je zal er ongetwijfeld massa's plezier aan beleven.

Greetz, en tot in den draai,

Stelo
R1200RT
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Welkom gebeur! Aje i Meende passeert, zwaait ne ké ;)
Afbeelding
VDBD
Berichten: 130
Lid geworden op: 07 jan 2006, 12:42
Locatie: Soy

toerental

Bericht door VDBD »

hallo, de mijne draait ook rond de 800 toeren en dan draait hij inderdaad niet echt soepel . Hoe verhoog je juist dat toerental aan het stuur ?
AGM RT
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2007, 19:06
Locatie: Wevelgem W-Vl

Bericht door AGM RT »

Stoffel schreef:Welkom gebeur! Aje i Meende passeert, zwaait ne ké ;)
Stoffel, ik passeer daar 2 maal per dag. Ik werk in Ieper en doe dagelijks , weer of geen weer, het traject Wevelgem-Ieper met de moto.
Alé, nu overdrijf ik : als ze sneeuw of ijzel voorspellen neem ik de auto of de trein. In de voorbije 4 jaar heb ik dat gemiddeld 6 à 7 keer per jaar moeten doen.

Welk stelschroefje aan het stuur is dat eigenlijk om het toerental te regelen ? kan iemand misschien antwoorden met een afbeelding ?

Thanks, Groeten, Geert
Plaats reactie