Oostenrijk

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
marc

Oostenrijk

Bericht door marc »

Hallo,
ik start dit topic omdat ik met een serieuze vraag zit waarop ik tot op heden nog geen serieus antwoord heb gehad.

Ik zou met mijn R1150R eens naar Oostenrijk willen rijden en meer bepaald het Ötztal ,waar ik trouwens al jaren op vakantie ga, ik wil wel 's nachts rijden en daarom hier de volgende vraag en nu reeds dank voor de eventuele reactie's.

Vroeger mocht je in Oosten rijk tussen 22.00 uur 's avonds en 06.00 uur
'S morgens niet met de motor rijden.
Geldt dit verbod nog altijd of bestaat dit niet meer?

Mijn reisroute is meestal in Aken richting Koblenz en zo richting Stutgart en dan via Füssen/Memmingen via de Fernpass tot in het Ötztal, en zoals reeds gezegd rij ik meestal 's nachts.
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

http://www.anwb.nl/vakantie/buitenland/ ... er&land=at

Ik lees alleen dat er in die periode een snelheids beperking is.
Goede reis
pirre105
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Interessante lectuur want vertrek in juli ook naar Oostenrijk.
Vind het wel straf dat voor de Silvretta-Hochalpenstrasse voor motoren 10,20 en voor auto 11 euro tolgeld gevraagd wordt. Maar ja, als er 3 wagens rijden zie je daar wel 50 motoren voor en tis wel de moeite waard. Ze weten daar ook wel waar ze het moeten gaan halen!
Hoe zit dat eigenlijk met de Zumo want ik merk dat GPS toestellen met flitspaalindicaties verboden zijn.
Ik hou van Lut en mijn GSA.
Harald

Bericht door Harald »

Stuur ééns een mailke naar Touring of naar VTB.

En anders naar de ambasade/consulaat van Oostenrijk :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Zwette

Bericht door Zwette »

Ik kom al jaren in Oostenrijk en inderdaad bij aanvang van de weggetjes die door de dorpen zelf lopen staat nog steeds veel zo'n verbodsbord.
Echter op de hoofdwegen die er langst rijden is dat nooit van toepassing.
Ik heb het eens bij een plaatselijk politiekantoor nagevraagd en daar stelden ze dat het geen probleem is wanneer je na het verbodsuur toch door de betrokken wegen bolt, wanneer je naar je verblijf gaat. Zolang je maar geen onnodige hinder veroorzaakt, vooral wat betreft geluidsoverlast.

Vriendelijke types trouwens die plaatselijke agenten.
Individuen maken de kudde
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Tja, Oostenrijk is zowat mijn tweede vaderland geworden door de jaren heen, maar telkens opnieuw hoor ik praten over regels en wetten die al lang zouden bestaan, maar waar ik persoonlijk nog nooit van had gehoord en dus zeker ook nog nooit voor was beboet bij onvrijwillige overtreding ervan :oops:
Deze borden ken ik nu toevallig wel, maar laat dat nu net het tijdstip zijn dat ik zelf in mijn bedje lig. (van het gezoem dat mijn RTeeke voortbrengt, zullen 's nachts wel minder mensen last hebben dan dat wat de meeste Harley's produceren :mrgreen: )

Maar in Oostenrijk komt de toerist nu eenmaal op de eerste plaats. Het toerisme heeft van het arme Oostenrijk midden vorige eeuw in zeer korte tijd een wel héél welvarend land gemaakt en dat zullen ze ginder niet snel vergeten. Zeker de oudere generaties niet. Dus als jij je blijft gedragen en niet echt flagrant de idioot uihangt, dan is de arm der wet er heel wat flexibeler dan hier :wink:

Dus Oostenrijk en regeltjes ..... :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
marc

oostenrijk

Bericht door marc »

Ondertussen heb ik een reactie gehad van het ÖAMTC, en die mensen zeggen klaar en duidelijk volgende dingen:
1) rijden met een motor tussen 22.00 uur en 06.00 uur is NIET verboden(uitgezonderd in heel maar dan ook heel weinig dorpen), het verbod geldt enkel voor motoren van minder dan 50 cc.
2) het gebruik van een GPS toestel is verboden indien er op het toestel een software staat die flitspalen en dergelijke aangeeft.

Persoonlijk heb ik dit alles nogmaals telefonisch nagevraagd en hebben zij mij dit antwoord bevestigd.
Plaats reactie