problemen met versus 9 mapsource

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

patrickvandenbranden

problemen met versus 9 mapsource

Bericht door patrickvandenbranden »

Hoi,
Wie weet er raad op volgende vraagjes:
- Ik heb de DVD van city navigator V9 ontvangen, kaarten geunlocked en overgezet op PC. ik stel vast dat ik thans twee versies heb, links bovenaan op het scherm. Versie V7 en V9.
Indien ik versie 9 aanklik en daarna bij help kaart-produktinfo kijk staat er nog altijd versie 7. Is dit bij jullie ook zo?
- thans wil ik de kaarten van versie 9 overzetten op de streetpilot 2610.
- Moet ik eerst de oude kaarten verwijderen (versie 7) of worden die overschreven bij versie 9 in te laden
- Hoe kan ik zien welke kaarten ik thans op de 2610 heb staan daar ik maar een kaart heb van 1 giga en juist dezelfde kaarten er wil op zetten.
- Hoe breng ik die versie 9 over, gewoon kaarten aanklikken met kaartknop, die worden vervolgens roze gekleurd en dan overzetten naar GPS
Veel vraagskes maar ik wil zeker zijn vooraleer ik geen enkele kaart meer heb.
Thanks for answering
Patrick Beemer
0485/289650
03/8305514
Groeten
Patrick Beemer
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik moet ook eerst de kaarten uit mijn GPS verwijderen voor ik er nieuwe opzet
ik denk ook dat dit de veiligste procedure is
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
John
Contacteer:

Bericht door John »

Die kaarten worden gewoon gewist als je nieuw materiaal naar je GPS zend. Je kan (mag) ook versie 7 wissen van je PC als je graag wat meer ruimte hebt. Maar of het gaat lukken van dezelfde regios op 1 Gb te krijgen betwijfel ik. Alles is weer wat uitgebreider geworden. Dus...
TonTon

Re: problemen met versus 9 mapsource

Bericht door TonTon »

Patrick Van den Branden schreef:Hoi,
Wie weet er raad op volgende vraagjes:

- Hoe breng ik die versie 9 over, gewoon kaarten aanklikken met kaartknop, die worden vervolgens roze gekleurd en dan overzetten naar GPS
zo doe je dat idd , de andere kaarten op de 2610 worden dan eerst gewist , onnodig dit zelf te doen , gebeurt automatisch bij het uploaden van nieuw kaartmateriaal...
patrickvandenbranden

en wat met mijn eerste vraagske.komt bij jullie ook de vermelding versie 7 onder productinfo bij versie 9 :?:
Groeten
Patrick Beemer
sprint

Bericht door sprint »

let ook op met eigen routes, dat je deze ook terug herberekend in je nieuwe kaartversie voor je ze in je gps laad.
Ik heb dat vorig jaar gehad, na een kaart update onze oldtimerit ingeladen en ik stond daar schoon aan de start :lol:
Marnix.

Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

Patrick Van den Branden schreef:en wat met mijn eerste vraagske.komt bij jullie ook de vermelding versie 7 onder productinfo bij versie 9 :?:
dat kan ik niet meer achterhalen , ik heb versie CN7 verwijderd na de update naar CN9 , kwestie van plaats te maken op m'n harde schijf...
ferre10

Bericht door ferre10 »

ik heb versie 6+8 op de pc.waneer ik bij 8 naar productinfo ga staat daar 8.als ik versie 6 kies staat daar ook 8 :?: :?:
je kan enkele kaarten laden bv. Belgie en dan een route maken in de nieuwe versie en die naar je toestel sturen.als je dan geen foutmelding krijgt is het in orde.je kan ook in je toestel zien welke versie geladen is maar ik heb een 276 en weet niet hoe het op jou toestel moet.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
patrickvandenbranden

Beste
ik heb zojuist de mapsource versie 9 ontvangen. vooraleer ik het kaartmateriaal installeer van de PC naar de GPS 2610, wil ik de routes en waypoints en tracks opslaan op de PC. De PC vindt het toestel en na 12% valt hij uit, er staat nog 4 minuten resterendt, het verandert in 5 min en dan verschijnt er : er is een fout opgetreden tijdens de communicatie met uw apparaat<<<<<<<
Het apparaat is aangesloten en ingeschakeld. ik heb reeds tientallen keren het apparaat herstart maar steeds op hetzelfde ogenblik krijg ik die melding.
What's wrong.
Ik vertrek binnenkort op reis met de GPS en heb het toestel dringend nodig.
tweede vraagje: hoe kan ik vaststellen welke kaarten ik thans op de 2610 heb staan.
Thanks for answering
Patrick Beemer
Contacteer:

Bericht door John »

Patrick, probeer eens van enkel de waypoints, dan je routes enz. van je GPS te halen en niet alles tegelijkertijd.
TonTon

Bericht door TonTon »

Patrick Van den Branden schreef: tweede vraagje: hoe kan ik vaststellen welke kaarten ik thans op de 2610 heb staan.
Thanks for answering
Patrick Beemer

Problemen opgelost. 2610 gereset, alle info kwijt en terug opnieuw beginnen
Al goed dat het regent
Thanks for helping
Groeten
Patrick Beemer
patrickvandenbranden

Eindelijk alles Ok, veel hulp gekregen van Fluppie. Wat een service. Een aanrader voor iedereen.
Groeten
Patrick Beemer
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Wat liep er nu fout?
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
patrickvandenbranden

enkel de waypoints konden overgenomen worden, de routes niet. Waarschijnlijk zat in één van die routes een bug. Dan maar een volledige reset van het toiestel gedaan en klaar is kees. Mijn routes die nik niet had opgeslagen ben ik wel allemaal kwijt.
Verstand komt niet voor de jaren???
Groeten
Patrick Beemer
jakke

Bericht door jakke »

Om hier ff op verder te bomen !!

Ik heb mijn DVD ontvangen en de kaarten bijgewerkt. Maar telkens ik mapsource open, moet ik ontgrendelen. :?
Zijn de kaarten in de GPS nu automatisch bijgewerkt of niet ??
Als ik de kaarten in Mapsource versie 8 bekijk, heb ik veel meer details dan in de nieuwe versie 9 die ik juist op de PC gezet heb. :?

:wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

Niemand een idee ??? :?
Afbeelding
ex-GTboy
Contacteer:

Bericht door ex-GTboy »

jakke schreef:Om hier ff op verder te bomen !!

Ik heb mijn DVD ontvangen en de kaarten bijgewerkt. Maar telkens ik mapsource open, moet ik ontgrendelen. :?
Zijn de kaarten in de GPS nu automatisch bijgewerkt of niet ??
Als ik de kaarten in Mapsource versie 8 bekijk, heb ik veel meer details dan in de nieuwe versie 9 die ik juist op de PC gezet heb. :?

Hoi,

je moet bij Garmin.com nog een unlock-code aanvragen ( bij eerste upgrade is die gratis ) en deze code dan ingeven op je PC. Dit staat ook vermeld in de handleiding die bij de CD zit :wink:

De kaarten nadien in jou GPS toestel laden.
Groetjes,
Dirk
Watour
Contacteer:

Bericht door Watour »

Hey Jakke,
Je moet de kaart unlocken.
Volg nauwgezet de procedure die in de handleiding staat die je erbij kreeg. Je krijgt dan per mail een 25cijferige code toegestuurd waarmee je dit kunt doen.
Een update-unlock kost ong. 70euro tenzij je recht hebt op een gratis update.
Niet ge-unlockt heb je een kaart zonder details.
jakke

Bericht door jakke »

Watour schreef:Hey Jakke,
Je moet de kaart unlocken.
Volg nauwgezet de procedure die in de handleiding staat die je erbij kreeg. Je krijgt dan per mail een 25cijferige code toegestuurd waarmee je dit kunt doen.
Een update-unlock kost ong. 70euro tenzij je recht hebt op een gratis update.
Niet ge-unlockt heb je een kaart zonder details.
Hey Watour,
Ik heb idd recht op een gratis update en heb alles gedaan zoals op de folder van de meegestuurde DVD stond.
Als er gevraagd wordt om de 25 cijferige code in te tikken, geef ik de code in die op dat gele papiertje staat dat bij de GPS geleverd is.
Als ik nadien de registratiecode moet ingeven dan zegt men dat het toestel reeds geregistreerd is. verder gebeurd er niets en kan ik niet anders dan opnieuw proberen of afsluiten. :?
Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

Het is gelukt !! :P

Ik moest een andere code ophalen via de Garmin site !!
De code die op het gele briefje stond was de unlockcode voor de eerdere versie. :?

is eigenlijk wel nogal wat meer dan alleen DVD'ke bestellen en in de PC steken. :?

Nu alleen nog zoeken hoe ik de nieuwe kaarten in de 2720 krijg.

Iemand tips AUB.

Gr. en op voorhand bedankt, Jakke. :wink:
Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

jakke schreef:
Nu alleen nog zoeken hoe ik de nieuwe kaarten in de 2720 krijg.

Iemand tips AUB.

Gr. en op voorhand bedankt, Jakke. :wink:
als je in Mapsource bent selecteer Je eerst je kaartversie ( links boven ) , zet je detail op "laagst" , zet je kaartschaal op bv 100 km , kies dan in de menubalk de "kaart" tool , je zult zien dat als je met je cursor over de kaart beweegt dat er telkens vakken GEEL omrand worden , als je daar links klikt dan veranderd de kleur van het vak naar ROZE.
doe dit voor alle kaartvakken die je wilt toevoegen , bv Belgie/Nederland/Duitsland/Frankrijk tot je geheugen vol is.
als je in het menu "kaarten/waypoints/routes/tracks" ( bevind zich links onder de menu balk ) kiest voor "kaarten" zie je terwijl je kaarten toevoegt hoe groot de omvang wordt in MB van je op te slaan kaartmateriaal.
éénmaal je kaartmateriaal gekozen ga je naar de tool om te uploaden/downloaden en verzend je kaarten naar je toestel.
de oude worden overschreven en dit kan nogal een tijdje duren , zorg er dan ook voor dat er zo weinig mogelijk software op de achtergrond draait op je pc , kwestie van het verzenden niet te storen/onderbreken.
succes :wink:
J
Contacteer:

Bericht door J »

Veel antwoorden heb ik hier al gevonden http://forum.gps.nl/

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
jakke

Bericht door jakke »

Bedankt Arnold en J.

Heb gisteren al zoiets geprobeerd maar nog niet naar de gps doorgestuurd.

Ben ik gegevens kwijt als ik de kaarten verander in de gps, zoals favorieten ???

Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

Weet ik niet zeker, maar normal gepsroken niet aangezien uw favorieten opgeslagen zijn onder breedte en lengtegraad. Dit zou op elke kaart hetzelfde punt moeten zijn. Daarbij zijn uw favorieten ook in een ander deel van de gps opgeslagen dan uw kaarten volgens mij.

Zeker ben ik het niet voor 100%. Heb je uw favorieten ook niet op uw pc opgeslagen via Mapsource?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Plaats reactie