zadel van Wunderlich

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

marcpe

Bericht door marcpe »

hallo;

Heeft er al iemand ervaring met het zadel van BAGSTER voor op een R1200RT :?:
Op http://www.bagster.com kan je ze bewonderen, en persoonlijk vind ik ze heel mooi, maar zijn ze ook goed :?:
BMW R1200RT Donker met bleek grijs zoals mijn haar
Spencer

Bericht door Spencer »

Diegenen die een Bagster zadel hebben zijn tevreden van gebruik en kwaliteit. Ik heb nog ergens een foto van het zadel op een RT gezien. Zodra il het terug vind krijg je een kopietje.

Ondertussen staan de Wunderlich zadels niet meer op de site.

En ik had oog graag wat back-up gehad over het Touratech zadel: waarom is het beter dan het oorspronkelijke ?
poestexas

Bericht door poestexas »

Ik kom van een K1200Lt en bijzonder mijn madam vond het zadel van de r1200rt maar povertjes in vergelijking met het vorige zadel. Voornamelijk het steeds naar voor schuiven stoorde ons allebeide.
Op dit forum opende ik daarom een topic met vraag om mij wat foto's van andere zadels toe te sturen. Toen bleek dat ik maar 1 of 2 reacties hierop kreeg heb ik er dan maar de topic afgehaald, waarschijnlijk uit ontgoocheling.
Ondertussen heb ik het zadel van madam door een firma onder handen laten nemen en met verrassend goed resultaat.
Het zadel werd langs beide zijden met 3cm verbreed en in V-structuur heropgebouwd. dit geeft een ondersteuning voor zowel het zitvlak als voor de billen.
In het zitvlak werd een cup-structuur gemanipuleerd zodat het naar voor glijden van madam tot het verleden behoort. Om het volledig te maken werd het zadel herovertrokken met dezelfde bekleding zodat het niet opvalt als je het niet weet.
Madam heel content en zegt dat het zitvlak van de Lt benaderd wordt.
Conclusie: madam content, ik content maar stel mij toch de vraag waarom Bmw deze originele zadels aflevert.
Groeten
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Spencer

Bericht door Spencer »

Minder duur, maar ook minder mooi. :(
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Spencer schreef:
Minder duur, maar ook minder mooi. :(
Minder duur??? Nou zeg... Voor het gebodene vind ik het belachelijk duur en je moet je zadels nog opsturen ook. Waar ga je dan mee rijden?
Don't fix it if it ain't broken...
Helios

Bericht door Helios »

poestexas schreef: Ondertussen heb ik het zadel van madam door een firma onder handen laten nemen en met verrassend goed resultaat.
Groeten
Door welke firma heb je dit laten doen? Overweeg je ook om je eigen zadel aan te laten passen??
Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
Spencer

Bericht door Spencer »

marcpe

Bericht door marcpe »

Hello,

Wauw, :lol: nog knapper dan dat ik dacht! Maar de prijs zal ook niet min zijn zeker? :? Ik heb trouwens dezelfde motor in dezelfde kleuren dus nu zie ik direct het resultaat. Prachtig, gewoonweg prachtig! :lol: :lol:

Groetjes, Marc
BMW R1200RT Donker met bleek grijs zoals mijn haar
HanzThePanz

Inderdaad een heel mooi zadel! Kan je me vertellen waar ik zoiets kan bestellen? Ik heb wat ge-google't maar geen verkooppunt kunnen vinden... Sterker nog, zie allerlei zadels maar géén voor de R1200RT.
Laatst gewijzigd door HanzThePanz op 30 mei 2007, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Spencer

Bericht door Spencer »

Vraag het aan een speciaalzaak in motor artikelen.

In het Brusselse is er Bikezone en The Good Bike.
HanzThePanz

Leuk berichtje van Duits Forum. (zie http://www.r1200st.de ga naar Forum en kies bij het hoofdstuk R1200RT vervolgens Zubehör) Vrij vertaald komt het hier op neer; er komt een nieuwe Wunderlich buddy voor de R1200RT. Het slechte nieuws is dat het pas volgend jaar leverbaar is...

Hallo Leute,

ich war am Wochenende bei den Hamburger Motorrad Tagen (HMT). Dort war auch die Fa. Wunderlich mit einer neuen edlen Sitzbank für die 1200 RT vertreten. Da ich schon seit dem letzten Jahr überlege mir eine andere Sitzbank für meine 1200 RT zuzulegen, ist die Entscheidung auf der Messe sofort gefallen und das gute Stück von mir bestellt worden. Da der Wunderlich Mitarbeiter noch keine Artikelnummer hatte und auch noch keinen Liefertermin nennen konnte, hoffe ich mal das die Bank vor dem Ende des Sommers 2007 bei mir ankommt. Also wer noch auf der Suche nach einer Sitzbank ist, sollte sich das gute Stück auf jeden Fall vorher auf einer Messe ansehen. Sie ist übrigens noch nicht im Katalog drin und ein Anruf bei einem Wunderlich Mitarbeiter am heutigen Tage brachte nur die Erkenntnis, dass er die Bank noch nicht einmal kannte. Zum Preis soll dieser ca. 40,- Euronen höher ausfallen, als die Ergo Bank. Am 08.02.07 teilte mir mein Wunderlich Stützpunkpartner mit, dass eine voraussichtliche Auslieferung im Juni 07 erfolgen soll.

Ich werde Euch auf den laufenden halten, wie es weitergeht mit der Sitzbank. Auf das es endlich Frühling wird.

Gruß
RLaui
11rt

Bericht door 11rt »

Hmm,ik zou voor een zadel met minder naden gaan ,zeker in de zitzone.
Zet de foto van Hörnig naast Bagster :ik zie weinig(geen) verschil in vormgeving.

En effen zwart ,één kleur ,gaat er na een week intensief rijden nog hetzelfde ,ttz goed en proper,uitzien.Ik had ,destijds ,op mijn rode GS een geel zadel :nooit meer wil ik een gekleurd zadel.Na een week intensief rijden zag er dat niet uit en het was bovendien nog heel moeilijk proper te krijgen.We rijden nu eenmaal buiten ,in regen en stof,slijk en straatvuil ,niet in de showroom of salon.
Plaats reactie