Scala Rider Teamset ... ervaringen ?

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
WimLT
Contacteer:

Scala Rider Teamset ... ervaringen ?

Bericht door WimLT »

Misschien nog wat vroeg dag met zo'n nieuw product, maar ..... iemand :?

Ik overweeg sterk mij zo eentje aan te schaffen via ..... eum ..... just :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

ik ben tevreden..; Goei product en zeeeer eenvoudig in gebruik
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
naftje

Bericht door naftje »

idem als JH, supercontent van.
Greetz, J-P
qluc

Bericht door qluc »

Ik ben er niet tevreden over , ik krijg hem bijna niet geactiveert en mijn passagier ook niet ( soms wel en meestal niet), ik gebruik het in combinatie met een bta2 voor mijn streetpilot 2610 maar ik moet het geluid op max zetten van beide toestellen wil ik truus iets horen zeggen
Ik vind dit geheel zekers geen 225 euros waard :twisted:
En niemand die raad weet (zelfs scala niet)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik heb de topics over dit onderwerp van dichtbij gevolgd, maar iedere aansluiting en alle gebruikerswensen zijn natuurlijk verschillend.

Wat ik als piloot vooral wil is een bt-verbinding met mijn TT Go 700 en spreken met de duo. Gsm mag, maar moet niet echt ('k ben soms blij dak er eens efkes vanaf ben :P ) En verbinding met de ingebouwde radio zal niet mogelijk zijn, denk ik, maar is ook geen prioriteit.

Als ik het goed heb begrepen, kan de duo alleen maar communiceren met mij en hoort voor de rest niks anders :? ( zo zou het altijd moeten zijn :mrgreen: )

Maandag hak ik de knoop door maar het gaat toch al 90% in de "goei" richting 8)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Deze voormiddag afgehaald bij ATAF-Westerlo met de bekomen korting door Schalkse. Nu begint het geknutsel :P

geebee

Bericht door geebee »

heb mijne scala rider aan de kant gezet voor de Interphone van cellular line.. heeft als groot voordeel dat hij ook als intercom werkt tot op afstanden van +/- 200 meter.. werkt perfect samen met de zumo.
geebee

Bericht door geebee »

heb mijne scala rider aan de kant gezet voor de Interphone van cellular line.. heeft als groot voordeel dat hij ook als intercom werkt tot op afstanden van +/- 200 meter.. werkt perfect samen met de zumo.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Indruk na eerste test is dat bij beide sets (piloot & duo) precies alleen de rechter earphone werkt :?

Joss

Bericht door Joss »

geebee schreef:heb mijne scala rider aan de kant gezet voor de Interphone van cellular line.. heeft als groot voordeel dat hij ook als intercom werkt tot op afstanden van +/- 200 meter.. werkt perfect samen met de zumo.
Weet nie of dit wel zo n goed idee is
Heb er twee gekocht en telkens na een ritje stuk
Ik hoor alles maar kan niet antwoorden.
geebee

Bericht door geebee »

heb zelf al eens een laderke stuk gehad maar dezelfde week nog vervangen onder garantie Joss.
bij mij doen ze het perfekt voor de rest
Wannes

Bericht door Wannes »

Ik heb ook het gedacht dat er maar een oortje werkt.De intercom werkt
bij ons enkel als de mp3 van de zumo speelt.Anders krijg ik hem niet
geactiveerd , zelf niet door te ROEPEN in de micro.
Zolang ik alleen ben werkt het goed,maar samen zou ik het toch anders
willen.Of doe ik iets verkeerd :oops:
Mvg
Johan
aiki

Bericht door aiki »

Kan je de Scala-Rider teamset ook gebruiken al bike to bike communicatie :?:
Wannes

Bericht door Wannes »

Bedankt Schalkse,
Ik heb dit allemaal al gedaan maar zal morgen wel eens opniew proberen .
Blijven zoeken en testen is de boodschap.
Mvg
Johan
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Vandaag mijn Scale Team Set terug binnengegeven in Westerlo. Bt van mijn Go 700 was niet compatibel met dat van de Scala :cry: En om dan dat geld te besteden alléén om met die van ons te kunnen zeveren via intercom :? :lol:

Toch een dikke pluim voor zowel Schalkse - die zaterdagavond om 22h00 reeds :shock: het probleem bij ATAF telefonisch had aangekaart en gevraagd of er een regeling kon getroffen worden - , als voor ATAF-Westerlo - die zonder morren de Scala terugnamen en mijn geld bij wijze van spreken al klaar hadden liggen toen mijn zoon vanmiddag binnenkwam 8) 8) 8)

De chocomelk kan weer rijkelijk vloeien :wink: :lol: :lol:

Ik blijf het wel spijtig vinden, want het is echt een mooi en gemakkelijk te monteren dingetje :wink:

JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Hetgeen ik niet snap is dat Bluetooth een wereldwijd bekend protocol is en dat er toch fabrikanten in slagen er niet compatibel mee te zijn...

P.S. Mijn Teamset doet het prima, onlangs gekoppeld aan de 2820 en Truus is duidelijk verstaanbaar, heb haar dan ook direct de mond gesnoerd 8)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

JüRgen schreef:Hetgeen ik niet snap is dat Bluetooth een wereldwijd bekend protocol is en dat er toch fabrikanten in slagen er niet compatibel mee te zijn...
De Go 700 is één van de eerste Tommers mét BT en blijkbaar zijn/waren er dus meerdere systemen :?

Intussen is TomTom helemaal mee, hoor. Straffer nog: bij de TT Rider2 krijg je nu gratis een Scala Rider meegeleverd 8)

Pierre C

Bericht door Pierre C »

Vraagje. Kunnen de oortjes van de scala-rider zonder snij- of breekwerk in de helm geplaatst worden. In mijn geval een Airoh sv 55.
Greetz
Pierre
R1250R
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Pierre C schreef:Kunnen de oortjes van de scala-rider zonder snij- of breekwerk in de helm geplaatst worden. In mijn geval een Airoh sv 55.
Yep, met velcrostripjes .

NOOIT breek- en snijwerk met de Scala :wink:

Kris adv

Bericht door Kris adv »

JüRgen schreef:Truus is duidelijk verstaanbaar, heb haar dan ook direct de mond gesnoerd 8)
:lol: :lol: :lol:
CoolFox

Bericht door CoolFox »

Ik overweeg ook van mij zo'n Scala Rider Teamset aan te schaffen, weet iemand mij te vertellen waar ik hiervoor het best terecht kan ?

Alvast bedankt :wink:
BMW R1100RT '99 39.000 km (and counting...)
aiki

Bericht door aiki »

CoolFox schreef:Ik overweeg ook van mij zo'n Scala Rider Teamset aan te schaffen, weet iemand mij te vertellen waar ik hiervoor het best terecht kan ?

Honda Meskens - Merksem :wink:
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

CoolFox schreef:Ik overweeg ook van mij zo'n Scala Rider Teamset aan te schaffen, weet iemand mij te vertellen waar ik hiervoor het best terecht kan ?

Je hebt PM.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Plaats reactie