iemand hier ervaring mee, goede of slechte?
Tis dat ik eigenlijk in de eerste plaats op zoek was naar een bluethoot ontvanger voor mijne zumo en zo opt net beginnen zoeken en daarop uitgekomen. Bijkomend is dat hij dan ook nog kan gebruikt worden voor de gsm te gebruiken (ook via zumo) en vooral het radiootje dat zelf zijn posten aanpast tijdens het rijden vind ik super.
scala rider fm
Moderator: GVN
-
the riding man
Zoek ne keer bij "communicatie" en gij zult vinden....
Ma kom, omdat ge genen aardige zijt zal ik u mijn ervaring ne keer meegeven
.
- De gesproken instructies komen zeer duidelijk door, maar als je op je Zumo je MP3 speler aanzet hoor je de muziek door de telefoon (erbarmelijke kwaliteit).
- De verbinding is tamelijk stabiel, in die zin dat ze op een ganse dagrit een keer of 2 wegvalt. Op te lossen door op de Zumo een paar knoppen in te duwen maar zou eigenlijk niet mogen.
- Bellen gaat 100 % duidelijk en perfect. De automatische volumeregeling naargelang het omgevingslawaai helpt hierbij perfect.
- Inbouwen is in de meeste helmen kinderspel en de speakers zijn vlak genoeg om niet te hinderen.
- De ontvangst van de radio is goed, zonder meer.
Het gebrek aan stereo hindert mij niet.
Minpunten zijn dus :
- gebrek aan lage tonen bij muziek
- muziek uit mp3 speler erbarmelijk van kwaliteit
- soms verlies van de verbinding
Al bij al wel tevreden, al zou een goede mp3 ontvangst het helemaal af maken.
Ma kom, omdat ge genen aardige zijt zal ik u mijn ervaring ne keer meegeven
- De gesproken instructies komen zeer duidelijk door, maar als je op je Zumo je MP3 speler aanzet hoor je de muziek door de telefoon (erbarmelijke kwaliteit).
- De verbinding is tamelijk stabiel, in die zin dat ze op een ganse dagrit een keer of 2 wegvalt. Op te lossen door op de Zumo een paar knoppen in te duwen maar zou eigenlijk niet mogen.
- Bellen gaat 100 % duidelijk en perfect. De automatische volumeregeling naargelang het omgevingslawaai helpt hierbij perfect.
- Inbouwen is in de meeste helmen kinderspel en de speakers zijn vlak genoeg om niet te hinderen.
- De ontvangst van de radio is goed, zonder meer.
Het gebrek aan stereo hindert mij niet.
Minpunten zijn dus :
- gebrek aan lage tonen bij muziek
- muziek uit mp3 speler erbarmelijk van kwaliteit
- soms verlies van de verbinding
Al bij al wel tevreden, al zou een goede mp3 ontvangst het helemaal af maken.
hallo Riding man,
ik ben onlangs over geschakeld van de scala rider naar de Interphone.
scala rider werkt goed, maar de interphone heeft als belangrijk voordeel als je bijrijder er ook ééntje heeft dat je hem kan gebruiken als intercom ook.. zelfs tot afstanden van 200 meter !!
hier: http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... tercom.htm kan je er meer over vinden
scala rider werkt goed, maar de interphone heeft als belangrijk voordeel als je bijrijder er ook ééntje heeft dat je hem kan gebruiken als intercom ook.. zelfs tot afstanden van 200 meter !!
hier: http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... tercom.htm kan je er meer over vinden
-
the riding man
zou normaal toch geen probleem mogen zijn om met 2 scala riders ook met elkaar te communiceren dacht ikgeebee schreef:hallo Riding man,
in elk geval... ik rij slechts af en toe met duo en heb de scala rider inmiddels gekocht, in gebruik genomen, en heel goed bevonden. Enkel de boxjes die plakken niet in de voering van de helm. Er zijn speciaal zelfklevende stukjes bij geleverd maar die zijn al reeds gelost. Gaat simpel opgelost worden door deze met secondenlijm of misschien zelfs met draad en naald erin te bevestigen. Maar dit heeft dus niks met de werking van de scala rider zelf te maken, die doet het uitstekend.