MPS-GDB-bestanden

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dejos

MPS-GDB-bestanden

Bericht door dejos »

Ik heb een route doorgestuurd gekregen die gemaakt is in versie 9.(zumo).Wanneer ik deze wil openen krijg ik de volgende melding"Het bestand kan niet worden gelezen omdat het een latere bestandsversie heeft.Dit programma is geschikt voor MPS-bestanden en GDB-bestanden van versie 2 en lager".Zelf heb ik ook een zumo ,versie 9 .Wat moet ik doen om deze route te openen en wat zijn de termen MPS en GDB. Ben nog maar een beginneling met gps en mapsource.Alle hulp welkom.
Thanks . Jos
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Jos, gewoon je Mapsource versie updaten naar de laatste, en alles is opgelost.

Is al veel voorbij gekomen deze vraag.
Oplossing oa hier

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... rce+update
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Dwz dat deze met een latere versie van Mapsoep* is gemaakt...de persoon die 'm heeft gemaakt kan hem anders opslaan, ttz save as en dan versie 2 kiezen...dacht ik...dan kun je hem wél openen.

Of je kan natuurlijk upgraden, welke versie heb je (de meest recente is 6.12.3 => deze kun je gratis upgraden via Garmin.

*Mapsoep=Mapsource
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
dejos

Bericht door dejos »

Update gelukt en ik kan de doorgestuurde routes openen en opslaan in de zumo , de maker van de routes heeft mij telefonisch ,stap per stap alles uitgelegt terwijl ik aan de pc zat. Thanks Guido. :)
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
Charles

Bericht door Charles »

(s)Campi schreef:Dwz dat deze met een latere versie van Mapsoep* is gemaakt...de persoon die 'm heeft gemaakt kan hem anders opslaan, ttz save as en dan versie 2 kiezen...dacht ik...dan kun je hem wél openen.

Of je kan natuurlijk upgraden, welke versie heb je (de meest recente is 6.12.3 => deze kun je gratis upgraden via Garmin.

*Mapsoep=Mapsource
Gaat hard met die updates... versie 6.12.4 is er al..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Plaats reactie