Radio voor R 1150 RT 2004 ?
Moderator: GVN
Radio voor R 1150 RT 2004 ?
Hi. Na jaren Honda en Suzuki dan toch het licht gezien en een BMW gekocht...
Nu op zoek naar een Radio & stuurbedienening voor m'n R 1150 RT 2004, er lijkt niet veel 2de hands op de markt daarin. Iemand tips ?
Alvast bedankt en tot in den draai,
Johan
Nu op zoek naar een Radio & stuurbedienening voor m'n R 1150 RT 2004, er lijkt niet veel 2de hands op de markt daarin. Iemand tips ?
Alvast bedankt en tot in den draai,
Johan
R 1150 RT 2004
(Suzuki Intruder 1500 - Honda CB900F - Yamaha 550)
-
Iron Gonzo
welkom hier op het forum en dikke proficiat met uw RT
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Gij zijt ook nen toffe pee, want gij rijd met een .....
(RT)

Trouwens voor uw radio + bediening zult ge nog efkes de kat uit de boom moeten zien, want daar is 2dehands idd weinig aanbod en hééééél vééééél vraag naar gezien de belachelijke nieuwprijs
TIP: ge kunt dat altijd oplossen met een Sony-radio + joystick op het stuur

Trouwens voor uw radio + bediening zult ge nog efkes de kat uit de boom moeten zien, want daar is 2dehands idd weinig aanbod en hééééél vééééél vraag naar gezien de belachelijke nieuwprijs

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
hvandrunen
joystick
Joystick is wel niet waterdicht. Beschermen tegen regen!!
Verder werkt dit systeem beter dan dat van bmw.
gr. Hans
Verder werkt dit systeem beter dan dat van bmw.
gr. Hans
K1200gt 2003 titansilber
[/quote]
Klopt, is ee foto van mijn RTke.
Staat er nu ruim 3 jaar op en nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Tot nu toe 2 maal verzopen Joy-stick.
De motor stond heel de dag in een stortbui, as zo één van die dagen dat half Belgie was ondergelopen (overstromingen).
Thuis effe de Joy-stick laten uitleken en probleem opgelost.
Ben er heel tevreden ver.
[/quote]Klopt, is ee foto van mijn RTke.
Staat er nu ruim 3 jaar op en nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Tot nu toe 2 maal verzopen Joy-stick.
De motor stond heel de dag in een stortbui, as zo één van die dagen dat half Belgie was ondergelopen (overstromingen).
Thuis effe de Joy-stick laten uitleken en probleem opgelost.
Ben er heel tevreden ver.
-
Dirk_1150rt
-
hvandrunen
hierbij alle informatie
Zoek een fatsoenlijke autoradiowinkel en zij kunnen je verder helpen.
Onderstaand type en prijzen zijn van twee jaar terug.
[url] http://home.hetnet.nl/~meijerink.ln/index.htm [url] >>sleutelen>>Accessoires
Het grote voordeel van Sony is de joystick RM-X4S waarmee alle functies van de radio-cd aan het stuur bediend kunnen worden. De joystick is d.m.v. een draad en een 3,5mm plug verbonden met de radio. Bijna alle andere verkrijgbare afstandsbedieningen (infra-rood) werken niet wanneer het vakje waarin de radio is ingebouwd afgesloten is.
De Autoshop (De Tunnel te Nijmegen) waar ik de radio heb gekocht adviseerde om een Sony niet vertikaal in te bouwen. Omdat ik via Mototronix wist dat er een behoorlijke kans van slagen was heb ik toch een Sony radio-cd-speler op mijn motor laten bouwen. Een radio-casette zou duurder zijn geweest (omdat het een model moest zijn waarop de joystick aangesloten kon worden) dan mijn huidige radio-cd. Ik vond het de gok waard.
Ik heb de Sony 3350 radio-cd/mp3 speler op mijn BMW K1100LT laten monteren. In 45 minuten zat de radio erin. Kwestie van draden doorknippen en aansluiten. Alles past er nog gemakkelijker in dan bij de originele Clarion BMW-radio.
Plaatsen joystick
Het plaatsen van de joystick is meer werk geweest, reken op een halve dag. Deze heb ik zelf gemonteerd en wel op de plaats van de standaard stuurbediening van de Clarion BMW-radio. (foto 3) Hiertoe zijn de originele knoppen en plaatje verwijderd, afgevlakt en een aluminium plaatje (dik kunststof zou ook kunnen) gemonteerd waarop de joystick bevestigd kan worden.
Onder de Joystick is een gat geboord van 10 mm waardoor de 3,5mm stekker en de draad getrokken kunnen worden zodat deze niet zichtbaar zijn.
Kosten
De totale kosten zijn € 205,-- te weten:
Sony 3350 radio-cd/mp3 € 139,--
montage radio € 36,--
joystick € 30,--
Resultaat
Deze autoradio heeft veel meer mogelijkheden (voorkeurkeuzezenders , geluidsinstellingen, RDS en dergelijke) dan een Clarion-BMW-radio en een betere ontvangst.
CD-speler:
Deze doet het gemiddeld goed op een enkele overslag na bij een steile drempel of flinke richel in een betonnen snelweg. Gemiddeld goed bruikbaar.
Op een klinkerweg is het niet echt een succes.
Mocht je op een klinkerweg zitten dan kun je met de joystick snel omschakelen naar de radio. Alles is te bedienen met de joystick, ideaal.
Joystick:
De joystick werkt perfect. Voor de radio hoef je zelfs het vakje niet meer open te maken om hem aan of uit te zetten.
gr. Hans
Onderstaand type en prijzen zijn van twee jaar terug.
[url] http://home.hetnet.nl/~meijerink.ln/index.htm [url] >>sleutelen>>Accessoires
Het grote voordeel van Sony is de joystick RM-X4S waarmee alle functies van de radio-cd aan het stuur bediend kunnen worden. De joystick is d.m.v. een draad en een 3,5mm plug verbonden met de radio. Bijna alle andere verkrijgbare afstandsbedieningen (infra-rood) werken niet wanneer het vakje waarin de radio is ingebouwd afgesloten is.
De Autoshop (De Tunnel te Nijmegen) waar ik de radio heb gekocht adviseerde om een Sony niet vertikaal in te bouwen. Omdat ik via Mototronix wist dat er een behoorlijke kans van slagen was heb ik toch een Sony radio-cd-speler op mijn motor laten bouwen. Een radio-casette zou duurder zijn geweest (omdat het een model moest zijn waarop de joystick aangesloten kon worden) dan mijn huidige radio-cd. Ik vond het de gok waard.
Ik heb de Sony 3350 radio-cd/mp3 speler op mijn BMW K1100LT laten monteren. In 45 minuten zat de radio erin. Kwestie van draden doorknippen en aansluiten. Alles past er nog gemakkelijker in dan bij de originele Clarion BMW-radio.
Plaatsen joystick
Het plaatsen van de joystick is meer werk geweest, reken op een halve dag. Deze heb ik zelf gemonteerd en wel op de plaats van de standaard stuurbediening van de Clarion BMW-radio. (foto 3) Hiertoe zijn de originele knoppen en plaatje verwijderd, afgevlakt en een aluminium plaatje (dik kunststof zou ook kunnen) gemonteerd waarop de joystick bevestigd kan worden.
Onder de Joystick is een gat geboord van 10 mm waardoor de 3,5mm stekker en de draad getrokken kunnen worden zodat deze niet zichtbaar zijn.
Kosten
De totale kosten zijn € 205,-- te weten:
Sony 3350 radio-cd/mp3 € 139,--
montage radio € 36,--
joystick € 30,--
Resultaat
Deze autoradio heeft veel meer mogelijkheden (voorkeurkeuzezenders , geluidsinstellingen, RDS en dergelijke) dan een Clarion-BMW-radio en een betere ontvangst.
CD-speler:
Deze doet het gemiddeld goed op een enkele overslag na bij een steile drempel of flinke richel in een betonnen snelweg. Gemiddeld goed bruikbaar.
Op een klinkerweg is het niet echt een succes.
Mocht je op een klinkerweg zitten dan kun je met de joystick snel omschakelen naar de radio. Alles is te bedienen met de joystick, ideaal.
Joystick:
De joystick werkt perfect. Voor de radio hoef je zelfs het vakje niet meer open te maken om hem aan of uit te zetten.
gr. Hans
K1200gt 2003 titansilber
OK, bedankt voor alle info. Het zal een Sony met joystick worden denk ik, lijkt me een mooie oplossing en 't past ook beter in het budget...
FYI 't Is toch even wennen geweest aan de Boxer de voorbije weken, en zeker aan de nieuwe manier van remmen, maar 't was toch een goed idee, die RT...
Gaz
FYI 't Is toch even wennen geweest aan de Boxer de voorbije weken, en zeker aan de nieuwe manier van remmen, maar 't was toch een goed idee, die RT...
Gaz
R 1150 RT 2004
-
Dirk_1150rt
-
Fox30
De originele BMW radio heeft wel het voordeel dat je in je dashboard het radiodisplay kan ibouwen en kan zien welek post je beluistert, wat je volume, bass, treble, fader doet.
Ik heb hier ook eens op het forum een foto gezien van iemand die de afneembare front van een of andere radio gewoon op zijn dashboard had gemonteerd.
Ik heb hier ook eens op het forum een foto gezien van iemand die de afneembare front van een of andere radio gewoon op zijn dashboard had gemonteerd.
Idd, want ik heb uw idee indertijd ingepikt, remember HaraldHarald schreef:BiemeRT schreef:TIP: ge kunt dat altijd oplossen met een Sony-radio + joystick op het stuur
Klopt, is een foto van mijn RTke.
Ik heb niet alleen velcro op diezelfde plaats, maar ook op die trillingsvrije plaat van mijn GPS. Zo staat dat stikkie nog beter uit de regen

Laatst gewijzigd door WimLT op 05 jun 2007, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
Dirk_1150rt
-
Iron Gonzo
de betere naai en snit winkel (kleef velcro) of in de euroshop hier in Maldegem 
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Ik heb wel een stukske liggen, waar woon je ergensDirk_1150rt schreef:nog een laatste vraagje in dit toppic, Waar vind ik van die stevige velcro? Ik ken dat alleen van de kleding, en die lijkt me toch niet te voldoen aan de gestelde eisen. Ik heb gezien dat mijne intercom er mee aan het chassis hangt, en dat is idd stevig spul, maar waar vind ik zo'n stukje?
Dirk
Mocht er nog iemand iets dergelijks zoeken: ik heb ook nog zo'n Sony radio/cd met joystick in de kast liggen. Die mag weg voor een zacht prijsje want mijn auto en die van mijn madam hebben nu een ingebouwde radio met aparte display.De sony als reserve houden, heeft daarom geen zin.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Kan me wel interesseren. Stuur je jouw vraagprijs en ophaaladres eens door naar Johan@DesmetEurope.com ?poestexas schreef:Mocht er nog iemand iets dergelijks zoeken: ik heb ook nog zo'n Sony radio/cd met joystick in de kast liggen. Die mag weg voor een zacht prijsje want mijn auto en die van mijn madam hebben nu een ingebouwde radio met aparte display.De sony als reserve houden, heeft daarom geen zin.
Ikzelf woon in Spa maar ben toch altijd op den dweil
Thx
R 1150 RT 2004
-
Dirk_1150rt
[quote="Harald
Ik heb wel een stukske liggen, waar woon je ergens
[/quote]
Ik woon in het verre Limburg, dicht bij Hasselt, het centrum van de wereld...
neen serieus, het blijkt dat het gewone velcro is van in de stoffenwinkel, dat zal hier ook wel te vinden zijn. Of je moest echt in de buurt wonen, maar dat betwijfel ik.
Wat betreft die radio van poestexas, als die nog ter beschikking is... laat maar iets weten.
mvg
Dirk
Ik heb wel een stukske liggen, waar woon je ergens
Ik woon in het verre Limburg, dicht bij Hasselt, het centrum van de wereld...
neen serieus, het blijkt dat het gewone velcro is van in de stoffenwinkel, dat zal hier ook wel te vinden zijn. Of je moest echt in de buurt wonen, maar dat betwijfel ik.
Wat betreft die radio van poestexas, als die nog ter beschikking is... laat maar iets weten.
mvg
Dirk
-
Sven 12RT
Bwa, ik gebruik de gewone shit en dat komt ook niet los, zenne 

-
Sven 12RT
Dat topic vind je onder deze linkFox30 schreef:Ik heb hier ook eens op het forum een foto gezien van iemand die de afneembare front van een of andere radio gewoon op zijn dashboard had gemonteerd.