Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.
Pascal,
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar info@meccatune.nl
Hopelijk komt alles nu in orde, zodat ik dit topic hier mag afsluiten met een positieve
Sorry ironjakke, maar ik kan het niet laten om te vermelden dat ik maandag een nieuwe xenonlamp heb ontvangen van Pascal.
Daarmee zijn alle twijfels verdwenen over de firma "Meccatune"
"EIND GOED, AL GOED"
(Hiermee is het nogmaals bewezen welk nut een forum heeft)
Die van mij doet 't nog steeds, van de eerste lichting, geen klagen over
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Mijne, vorig jaar mei geïnstalleerd door Danny, gaf het na 6 maanden op. De lamp werkte nog , dus de omvormer was de boosdoener.Ganse set netjes verpakt teruggestuurd. Opnieuw geïnstalleerd door Danny vorige week. Resultaat ...lamp brandt niet, blijkbaar weer zelfde probleem. De garantieperiode loopt nu wel ten einde...
Even vraagje, gisteren gemerkt dat m'n Xenon niet meer brand. Zekering lijkt ok. Hoe kan je weten of het de omvormer of de lamp is die stuk is?
Bedankt,
Philippe
Probleem opgelost lag aan de bedrading, wellicht slecht contact.
Nog even een nabrander. Welke set van Meccatune is het best passend in een R1100RT ??? Maakt het nog uit hoeveel K de lamp is (mogelijk te heet worden of zoiets)
gr
Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.
Johannetje schreef:
Nog even een nabrander. Welke set van Meccatune is het best passend in een R1100RT ??? Maakt het nog uit hoeveel K de lamp is (mogelijk te heet worden of zoiets)
Welke fitting een 1100RT heeft weet ik niet, staat alleszins in je boekje.
Een xenon lamp wordt minder warm dan een gloeilamp.
De "K" waarde van de lamp geeft de kleur weer.
4000K is wit-wit
6000K is wat wit-blauwig
8000K is blauw
10000K is paars
Johannetje schreef:
Welke fitting een 1100RT heeft weet ik niet, staat alleszins in je boekje.
Een xenon lamp wordt minder warm dan een gloeilamp.
De "K" waarde van de lamp geeft de kleur weer.
4000K is wit-wit
6000K is wat wit-blauwig
8000K is blauw
10000K is paars
Dank je Sven voor de toelichting....
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.
Voor mij zit dat in de ballast. Bij opstarten geeft hij een hogere spanning om de lamp in gang te krijgen. Eens de lamp haar temperatuur heeft valt de ballast terug op normale spanning. En ik denk dat er daar dan iets fout gaat. Dus Pascal even op de hoogte brengen lijkt mij de beste oplossing.
Ik heb vandaag bericht gekregen van de brave mens die mijn R 1150 Rt heeft overgekocht dat de lamp het ook begeven heeft.
Aan het grote aantal defecten te lezen lijkt met de kwaliteit van die dingen toch niet 100 procent te zijn.
Ik begin er in ieder geval niet meer aan. Zolang ik het niet af fabriek kan kopen blijven mijn gewone lampen in mijn 1200 zitten.
Eén van de grote deugden van een forum: kunnen genieten van de ervaring van de anderen.
Dank zij jullie heb ik veel leed en zorgen gespaard.
Dus meteen dank u.