Wie wil testritje met mijn moto doen?
Moderator: GVN
Hey Kurt,
Proficiat met je aankoop!
Heb zelf een 1150RT van 2003, en ben er héééél content van.
Fox zal dit wel beamen.
De mijne staat momenteel ook te koop, maar blijkbaar zijn er teveel te koop, want ik krijg nauwelijks reactie. Die van mij heeft 54000 km.
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=13087
Is mijn prijs normaal? Of zou die te hoog zijn?
Greetz,
Stelo

Proficiat met je aankoop!
Heb zelf een 1150RT van 2003, en ben er héééél content van.
Fox zal dit wel beamen.
De mijne staat momenteel ook te koop, maar blijkbaar zijn er teveel te koop, want ik krijg nauwelijks reactie. Die van mij heeft 54000 km.
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=13087
Is mijn prijs normaal? Of zou die te hoog zijn?
Greetz,
Stelo
R1200RT

Tja, wat is normaal. Er zijn er inderdaad veel te koop.
De prijs is uiteraard afhankelijk van de markt, en wordt bepaald door vraag en aanbod.
De prijs is normaal, maar niet scherp (gezien het aantal km's).
Het hangt er van af hoeveel geduld je hebt.

De prijs is uiteraard afhankelijk van de markt, en wordt bepaald door vraag en aanbod.
De prijs is normaal, maar niet scherp (gezien het aantal km's).
Het hangt er van af hoeveel geduld je hebt.
"The problem with the French is that they dont have a word for entrepreneur."
George W. Bush

George W. Bush
- 
				Iron Gonzo

proficiat met de 1150 en niet vergeten foto te posten hé  

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit

TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
't Ja nog nooit een slecht woord over horen zeggen voor jij je verhaal begonkurt1973 schreef:Chapeau wel voor de service van CENMOTO
'k Ben daar erg blij om, want ik ga daar ook op onderhoud
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

- 
				Ed Vollegaas
 - Contacteer:

Ge zegt daar al zoietsEd Vollegaas schreef:Is het bij deze aangeraden om bij vermelde dealer even geen R1150RT van 2001 of zoiets te kopen???
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Awel bigfoot46, ik dacht eerst dat het inderdaad die motor was, want de gegevens komen overeen met degene die ik heb gekocht, er hangt een tanktas op ook.  De mijne heeft echter koffers in koetswerkkleur gespoten, en dat heeft die op de foto niet.  Tevens staat op de mijne (ik mag dat zeggen, want verkoop is al overeengekomen  
 ) een topkoffer, ook in koetswerkkleur.  Het is dus niet echt duidelijk.
Enne, naftje, jaloers

Enne, naftje, jaloers
To moto or not to moto...
To moto dus
F800r

To moto dus
F800r
Inderdaad, vind 1150RT een prachtig machien, wel een heel apart gevoel door boxermotor, maar daar moet je blijkbaar aan wennen.kurt1973 schreef:...Enne, naftje, jaloers
Na veel wikken en wegen heb ik besloten mij er toch ooit één aan te schaffen, maar voor 't ogenblik moet ik wat geduld hebben wegens gestarte verbouwingen, en heb nog geen idee wat dat grapke uiteindelijk zal gaan kosten (zal afhangen van madam haar goestingeskes
Vandaar dus jaloers
Greetz, J-P
Misschien een domme vraag van een leek...IRON GONZO schreef:volgens de technicus van de garage kwam dit omdat het achterwiel soms blokkeert door het integraal remsysteem, en als je dan net de koppeling intrekt, valt hij stil.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
rare technicus als je het mij vraagt.
is hij nog in garantie
steek eens andere bobijnen of hallgever
en doe dan eens de test
hebben ze hem uitgelezen???
anders eens naar andere dealer gaan en probleem uitleggen
maar wat zijn "hallgevers"?
- 
				Synchro Bob
 - Contacteer:

Geen domme vraag maar al oneindig vaak besproken op dit forum. Hallgevers zijn de elektronische versie van de contactpunten; vis platinées in 't goe Vloms.Koert schreef:[Misschien een domme vraag van een leek...
maar wat zijn "hallgevers"?
Voor verdere uitleg gebruik
Nu, die wijze raad om "ze eens te vervangen" is onrealistisch. Die kosten bij BMW al gauw boven de 150 euro en ze bij een maat gaan lenen is niet simpel. Zitten achter de poulie van krukas (of ergen in die buurt...) Een bobijn van moto verwisselen is doenbaar...
De werking van de bobijn en de Hallgevers is niet uitleesbaar op de computer.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19

"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
- 
				Iron Gonzo

langs hier begint het te regenen  

en ik vertrek over een 1 uurtje naar begijnendijk begod

en ik vertrek over een 1 uurtje naar begijnendijk begod
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE

TRIUMPH TROPHY SE
Hopla, ik ben er, enne, gene testrit, ik vond het nog niet warm genoeg, kben wat gaan fitnessen  

Ok, de nieuwe moto. Rijdt zuiverder dan de oude, dat is al goed. Maare, ondertussen staat er nen r1200r in de garage.......
Curieus

Ok, what hapenned?
Eerstes, mijn vorige motor was nen trein, niet van zijn spoor te krijgen, den deze rijdt precies op fietsbandjes, en als ik nen bocht neem dan moet ik het stuur tegenhouden, of het komt tegen mijn tank. Volgens de garage zijn het de zeer harde banden (Metzelers, al veel over gelezen)
Tweedes, bij het doortrekken in de toeren houdt hij merkbaar in, volgens de dealer was hij van een oude(re) mens, die zeer kalm reed, en moet hij nog wat losgereden worden (zou kunnen, heb ik nog al gehoord, maar kvind het niet grappig dat het de mijne is)
Derdes, en piece de resistance (kheb een qwerty toetsenbord, ik weet de accentjes niet staan
 ), dat lelijk mormel valt stil.  Voor ge u afvraagt "kan die gast wel rijden, twee rt's en stilvallen", deze keer heeft de garage het ook gezien, en het probleem erkend.  Wat gebeurt er?  Ik sta stil, en het toerental schommelt tussen de 7 of 800 en de 1100.  Tijdens het korte ritje naar Lier ne keer of twee stilgevallen.  Eerst wilde de mechanieker mij niet geloven, (twee rt's en twee keer stilvallen, scheelt waarschijnlijk iets met zijn oog-hand coordinatie), maar toen ik hem liet draaien, zag hij de schommelingen ook.  Toen hij ook nog de rem indrukte, viel hij gewoon stil, of toch bijna.  Voila, geloofwaardigheid terug 

Wat gebeurt er nu? R1200R in garage, rt bij cenmoto, en diagnose van probleem, banden van mijnen oude rt (Bridgestone) worden op mijne nieuwe gelegd, hopelijk rijdt hij dan terug stabieler.
Voila, that's it
Comments welkom

Kurt

Ok, de nieuwe moto. Rijdt zuiverder dan de oude, dat is al goed. Maare, ondertussen staat er nen r1200r in de garage.......
Curieus
Ok, what hapenned?
Eerstes, mijn vorige motor was nen trein, niet van zijn spoor te krijgen, den deze rijdt precies op fietsbandjes, en als ik nen bocht neem dan moet ik het stuur tegenhouden, of het komt tegen mijn tank. Volgens de garage zijn het de zeer harde banden (Metzelers, al veel over gelezen)
Tweedes, bij het doortrekken in de toeren houdt hij merkbaar in, volgens de dealer was hij van een oude(re) mens, die zeer kalm reed, en moet hij nog wat losgereden worden (zou kunnen, heb ik nog al gehoord, maar kvind het niet grappig dat het de mijne is)
Derdes, en piece de resistance (kheb een qwerty toetsenbord, ik weet de accentjes niet staan
Wat gebeurt er nu? R1200R in garage, rt bij cenmoto, en diagnose van probleem, banden van mijnen oude rt (Bridgestone) worden op mijne nieuwe gelegd, hopelijk rijdt hij dan terug stabieler.
Voila, that's it
Comments welkom
Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus
F800r

To moto dus
F800r
testrit
awel werkelijk niet veel geluk met je RT. Betreft die banden was de bandenspanning wel goed , heb ook eens gehad dat ik het stuur moest tegenhouden en bij nazicht was de bandenspanning te laag , banden bijgepomt en weg probleem.

- 
				Ed Vollegaas
 - Contacteer:

ppfff ik weet het ni zene, maar volgens mij trekt gij het noodlot aan... 

Ge tankt er toch naft en gene diesel in zeker

Allee Kurt ik wens je toch veel succes en hoop dat ze het daar in orde krijgen bij Cenmoto, ikzelf ben daar ook kliënt en heb tot op heden geen klagen, en ervaring hebben ze daar zeker genoeg.
Grtz Ed.

Ge tankt er toch naft en gene diesel in zeker
Allee Kurt ik wens je toch veel succes en hoop dat ze het daar in orde krijgen bij Cenmoto, ikzelf ben daar ook kliënt en heb tot op heden geen klagen, en ervaring hebben ze daar zeker genoeg.
Grtz Ed.
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...

Back to basics...