Wie wil testritje met mijn moto doen?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Fox30

Bericht door Fox30 »

Kurt,
hadden ze daar dan zelf geen testrit mee gedaan vooraleer je hem aan jou afleverde? Dat zou ik nu toch wel eens willen weten.
Groeten,
Fox30
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Eu, ja, zo had ik het toch begrepen, maar die is gebeurd bij het binnenpakken van de moto (februari), en ik heb hem gekocht in juni, dus heeft hij blijkbaar een drietal maanden stilgestaan (wat eigenlijk ook geen ramp mag zijn). Dus weer die vraag, wat is er nu eigenlijk gebeurd met die moto? Ik heb gesproken met de eigenaar ervan (geen oude mens dus :twisted: ), en die zei mij dat hij perfect reed toen hij hem wegdeed, dus hoe komt het dat hij nu ineens stilvalt? Stephen King kan er mss eens een boek over schrijven... :roll:
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Stelo

Bericht door Stelo »

Hoi Kurt,

Had ik niet gelezen dat je vorige week een testrit maakte met die motorfiets?
Of had ik dit verkeerd voor?

Zou het kunnen liggen aan de benzine die 4 maanden stilstond? ('k weet het niet, ben eigenlijk ook maar een leek).

Greetz,

Stelo
R1200RT
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Stelo schreef:Hoi Kurt,

Had ik niet gelezen dat je vorige week een testrit maakte met die motorfiets?
Of had ik dit verkeerd voor?

Zou het kunnen liggen aan de benzine die 4 maanden stilstond? ('k weet het niet, ben eigenlijk ook maar een leek).

Greetz,

Stelo
Ik denk dat dit de gouden tip is. :idea:
Heb me ooit eens laten wijsmaken dar de ongelode benzines zeer vlug hun octaangetal of -gehalte (weet het niet juist meer) verliezen.
Misschien weet iemand hier meer over?
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Eu, neen, tot mijn schande moet ik bekennen dat ik met deze geen testrit heb gedaan :oops: , lomp, ik weet het, of goedgelovig, noem het maar zoals je wilt :)

Wat de benzine betreft, ik heb geen idee, de vorige eigenaar vertelde mij dat hij altijd 98 tankte, en de kilometerstand is nog ongeveer dezelfde als toen hij hem verkocht, nu is de vraag, kan benzine vervuild raken door drie maanden stil te staan? Ik betwijfel het, maar eerlijkheidshalve, dit is enkel een gevoel, ik kan het niet staven. Feit is wel, dat het probleem zich vooral voordoet bij het indrukkan van de rem, dus rara, wat zal het toch weeral zijn. Ik kan misschien een poll starten of zoiets :roll:

Kurt
To moto dus

F800r
Luc RT

Bericht door Luc RT »

kurt1973 schreef:Ik sta stil, en het toerental schommelt tussen de 7 of 800 en de 1100.
Kurt,

Dat vind ik wel raar. Toen ik eigenaar van je motor was, lag het stationair toerental eerder rond de 950-1000 toeren. Ik heb het nooit zien zakken tot 700 of 800 toeren (want dat is wel echt te weinig), laat staan dat hij bij het remmen stil viel :shock: ...

Bij mijn weten is het enige verband tussen de remmen en de motor het elektrische circuit. Dan lijkt het erop dat de rembekrachtigers zodanig veel stroom zouden afnemen dat er te weinig voor de elektronische injectie overblijft om een mooi stationair toerental te halen ??? Ik vind het weinig waarschijnlijk, maar dit is misschien een vraag voor de meer technisch onderlegde forumleden.
Ik kan je wel zeggen dat de batterij op moment van overname volgens mij in goede staat was, want ik had (en heb) de gewoonte om de motor regelmatig aan de druppellader te hangen (een Optimate). Ook Cenmoto heeft toen de batterij getest en goed bevonden ...
kurt1973 schreef:Volgens de garage zijn het de zeer harde banden (Metzelers, al veel over gelezen)
Kan wel zijn : op mijn 1200RT liggen Bridgestone BT-20's, en die voelen inderdaad een pak zachter aan dan de Metzeler Roadtec Z6. Goeie band, maar wel wat aan de harde kant.

Ik vind het echt jammer voor je dat je opnieuw in de problemen zit, en dan nog met mijn vorige moto :( ... vind ik helemaal niet leuk ...
Ik hoop dan ook dat Cenmoto de oorzaak van dit euvel snel kan vinden en oplossen. Zij hebben trouwens altijd ingestaan voor het onderhoud, en ik kan je wel zeggen dat ik daar tot nu toe tevreden over ben.

Mvg,

Luc.
naftje

Bericht door naftje »

Benzine, da's mijne rayon.
Idd, loodvrije benzine verliest vrij snel van zijn kracht, in tegenstelling tot de vroegere loodhoudende. Sommige motoren zijn daar zeer gevoelig voor, en kunnen er dan ook last van ondervinden.
Zou dus een eventuele oorzaak kunnen zijn.
Greetz, J-P
Vanguard

Bericht door Vanguard »

naftje schreef:Benzine, da's mijne rayon.
Idd, loodvrije benzine verliest vrij snel van zijn kracht, in tegenstelling tot de vroegere loodhoudende. Sommige motoren zijn daar zeer gevoelig voor, en kunnen er dan ook last van ondervinden.
Zou dus een eventuele oorzaak kunnen zijn.
Greetz, J-P
Mijne R850R liet ik in de winter ook al eens een 2 à 3 maand stilstaan. Draaide de eerste keer dat ik hem startte zeer onregelmatig, na een tankbeurt liep ie terug als een zwitserse klok.
Met mijne rt heb ik geen ervaring, betere bescherming in de winter dus wekelijks word er mee gereden.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Hm, merci allemaal voor de comments, kheb vanmiddag mijne moto laten ophalen door nen kameraad, ik was zelf een beetje bezet.

Ik heb er net een testritje mee gedaan, en kan het volgende zeggen:

instabiliteit: Mijnen trein is terug, het lag blijkbaar toch aan de banden. Voor mij geen Metzelers meer, ik weet niet hoe anderen hierover denken, maar ik kan daar echt niet serieus mee rijden.

stilvallen: gedaan, ik heb een naaimachien teruggekregen :P Ook het inhouden bij het doortrekken in de toeren is gedaan, alle paardjes trekken nu lekker mee aan het zeel, zalig gevoel

Volgens de garage lag het aan (vergeef het mij als ik het niet exact kan reproduceren) de bobijnstift die bij warme motor veel te warm werd, waarbij een van de bougies er de geest aan gaf. Ik ken er de b*llen van, misschien kunnen de meer technisch aangelegde leden er meer over zeggen. Feit is wel dat ik nu de motor heb die ik al van in het begin wou, een zalig rijdende RT 8) Welcome back voor mezelf zou ik zeggen, en het eerste rondje op het BMW treffen is voor mij :wink:

Kurt
To moto dus

F800r
TonTon

Bericht door TonTon »

eind goed alles goed en hopelijk blijft ge nu verder gespaard van problemen en kun je ten volle genieten van toch wel een héél fijne motor om mee te rijden , we hebben er zelf zo ene :wink:
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Amen to that :lol:

Kurt
To moto dus

F800r
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Na ons verlof in de 7 continenten zal ik Metzeler NOOIT of te NOOIT nog verloochenen. Ze doen hun werk uitstekend zowel in natte, zeer natte en zeer droge omstandigheden. Zo zie je maar dat bandenkeuze gewoon tss je oren zit. Mijn Tourancekes zitten er nu al meer dan 17.000 km op en hebben nog profiel voor een paar duizend. Volgend weekend Normandië onveilig maken 8)

Maar ben blij dat je probs achter de rug zijn!
Afbeelding
Luc RT

Bericht door Luc RT »

kurt1973 schreef:ik heb een naaimachien teruggekregen :P
En daar ben jij blij mee ? Een moto bij de dealer binnenbrengen en met een naaimachien terug thuis komen :shock: !
(da was maar in te koppen he :wink: )

Nee, alle gekheid op een stokje : ben uiteraard ook tevreden dat alles in orde gekomen is en dat je eindelijk kan genieten van dat prachtig machien. Ik heb er zelf een kleine 20.000 km mee gereden en er volop van genoten, nu is het uw beurt !!
rob_beemer

Bericht door rob_beemer »

Na ons verlof in de 7 continenten zal ik Metzeler NOOIT of te NOOIT nog verloochenen. Ze doen hun werk uitstekend zowel in natte, zeer natte en zeer droge omstandigheden. Zo zie je maar dat bandenkeuze gewoon tss je oren zit. Mijn Tourancekes zitten er nu al meer dan 17.000 km op en hebben nog profiel voor een paar duizend.
Dat hoor ik graag! Ik heb net een set besteld... Ze zullen volgende week binnen zijn.

Groeten!
Fox30

Bericht door Fox30 »

Hoi Kurt,

'k ben blij dat alles in orde is gekomen.
Veel beemergenot met de RT.

Fox30
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Spijtig genoeg weet ik niet meer welke Metzelers het waren, maar als ik bijvoorbeeld mij laat uitrollen naar het rode licht, kan ik met de Bridgestones die er nu op liggen makkelijk tot stilstand komen, en dan pas voeten op de grond zetten, met de metzelers was ik een stuk daarvoor al aan het balanceren geslagen, ik denk niet dat het tussen de oren zit, maar gewoon in de hardheid van het rubber. Of anders heeft de garage nog iets hersteld wat de stabiliteit beïnvloedde, en hier niks van tegen mij gezegd. Alleszins, hij rijdt terug stabiel, ikke content dus.

Kurt
To moto dus

F800r
Luc RT

Bericht door Luc RT »

kurt1973 schreef:Spijtig genoeg weet ik niet meer welke Metzelers het waren
Op moment van overname lagen er Metzeler Roadtec Z6 banden op ...
naftje

Bericht door naftje »

Hey Kurt,
'k Ben content dat ge nu met een naaimachientje rijdt.
Veel veilige en probleemloze km ermee, en tot in den draai.
Greetz, J-P
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Cheers, enne, zeker tot in den draai, en anders wel tot in dat cafe in Brasschaat.
Cya

Kurt.
To moto dus

F800r
Plaats reactie