Zithoogte/zadel van R1150R is die/dat aan te passen?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
KlaasJan

Zithoogte/zadel van R1150R is die/dat aan te passen?

Bericht door KlaasJan »

Ik schreef al in ander onderwerp (1200R snel ingeruild) dat ik nog een vraag had:

Ik heb vandaag even "proefgezeten"op een mooie R1150R (2004). Ik ben zelf 1.74 m en vindt dat ik niet genoeg "voeling"met de grond heb. Het schijnt dat het zadel niet lager kan. Wie heeft een tip of idee, want als ik echt niet lekker zit, zou dat toch een reden zijn om de aankoop niet door te laten gaan. Is de zithoogte nog aan te passen , hoeveel en wat kost dat?
Ik ben (weer) benieuwd.

Vast hartelijk dank.

Jan
Spencer

Bericht door Spencer »

Op de R1150R had je drie zadels: standaard, laag en hoog. De meeste motoren zijn uitgerust met een standaard zadel. Een foto van het zadel dat jij gereden hebt zou mij kunnen vertellen welk type het was.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

DAS STRAF :shock:

Hebben ze die 1150 dan zoveel hoger gemaakt dan die 1100, want ik meet ook 1,74 m en op de Roadster was ik 'ne grote meneer'. Zadel op de hoogste stand en nog plat op de grond 8)

Op de RT is dat andere koek :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
bougimain
Contacteer:

Re: Zithoogte/zadel van R1150R is die/dat aan te passen?

Bericht door bougimain »

Klaasjan ik heb ook een R1150R roadster van 2004 en had hetzelfde probleem als jij als ik met het standaart zadel erop zat kwam ik met de tippen op grond en ik heb het geluk gehad van 2 dagen later hier op het forum een verlaagd zadel te vinden en nu is het perfect en ik ben 1,86 groot nochtans dus zoeken zou ik zeggen achter een verlaagd zadel.
Mar ik heb ergens gelezen dat als je bij wunderlich http://www.wunderlich.de/ een verlaagd zadel koopt en ge geeft u zadel aan hun dan betaal je een stuk goedkoper.

KlaasJan schreef:Ik schreef al in ander onderwerp (1200R snel ingeruild) dat ik nog een vraag had:

Ik heb vandaag even "proefgezeten"op een mooie R1150R (2004). Ik ben zelf 1.74 m en vindt dat ik niet genoeg "voeling"met de grond heb. Het schijnt dat het zadel niet lager kan. Wie heeft een tip of idee, want als ik echt niet lekker zit, zou dat toch een reden zijn om de aankoop niet door te laten gaan. Is de zithoogte nog aan te passen , hoeveel en wat kost dat?
Ik ben (weer) benieuwd.

Vast hartelijk dank.

Jan
Afbeelding
Spencer

Bericht door Spencer »

bougimain schreef:Klaasjan ik heb ook een R1150R roadster van 2004 en had hetzelfde probleem als jij als ik met het standaart zadel erop zat kwam ik met de tippen op grond en ik heb het geluk gehad van 2 dagen later hier op het forum een verlaagd zadel te vinden en nu is het perfect en ik ben 1,86 groot nochtans dus zoeken zou ik zeggen achter een verlaagd zadel.
Nu snap ik iets niet: ik ben 1m82 en had op mijn R1150R een hoog zadel, met beide voeten aan de grond. Iets met beenlengte zeker ?
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Da's mogelijk maar ik heb wel een gewone struktuur niet te kort en niet te lange benen, ik snap het ook niet :?: :?: :?: :?:
Nu snap ik iets niet: ik ben 1m82 en had op mijn R1150R een hoog zadel, met beide voeten aan de grond. Iets met beenlengte zeker ?
Afbeelding
Plaats reactie