Friesland -- ervaringen?
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Friesland -- ervaringen?
Volgende maand trekken we voor 4 dagen met de motor naar Friesland.
Iemand ervaring met deze omgeving? ...bezienswaardigheden, GPS-routes....
Er wordt via Friesland.nl heel veel publiciteit gemaakt rond De elfstedentocht die je kan doen met de auto/moto.
Alvast dank voor de reacties...
Johnny.
Er wordt via Friesland.nl heel veel publiciteit gemaakt rond De elfstedentocht die je kan doen met de auto/moto.
Johnny.
Greetz,
Johnny -CajeRT-

Johnny -CajeRT-

Re: Friesland -- ervaringen?
Zeker eens op bezoek gaan bij de zeehondjes in PieterburenCaje RT schreef:Volgende maand trekken we voor 4 dagen met de motor naar Friesland.
Johnny.

Heb zelf vorige maand een driedaagse uitstap gedaan, waarin ik een aangepaste versie van de Elfstedentocht opgenomen had. Als je me (via pm) je e-mail adres stuurt, dan zal ik je mijn gps-tracks doormailen.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
-
- Contacteer:
E-mail vind je via zijn persoonlijke site.p a t r i c k schreef: Zeker eens op bezoek gaan bij de zeehondjes in Pieterburen![]()
Heb zelf vorige maand een driedaagse uitstap gedaan, waarin ik een aangepaste versie van de Elfstedentocht opgenomen had. Als je me (via pm) je e-mail adres stuurt, dan zal ik je mijn gps-tracks doormailen.

Die Elfstedentocht moet je zeker doen. Echt de moeite 
En Friesland en de Friesen en het Friesch ..... TOTAAAAAL anders dan de rest van Nederland, wat ze trouwens zélf ook beweren. Een land in een land. Nu ik door dit topic in memory lane verzeild ben, zou ik zelf ook nog wel eens terug willen gaan
Wat mij vooral is bijgebleven is dat je zo diep in de botencultus wordt gedompeld dat je er op de duur zelf ook eentje wilt. Gelukkig rijzen de prijzen de pan uit of ik had het zitten

En Friesland en de Friesen en het Friesch ..... TOTAAAAAL anders dan de rest van Nederland, wat ze trouwens zélf ook beweren. Een land in een land. Nu ik door dit topic in memory lane verzeild ben, zou ik zelf ook nog wel eens terug willen gaan

Wat mij vooral is bijgebleven is dat je zo diep in de botencultus wordt gedompeld dat je er op de duur zelf ook eentje wilt. Gelukkig rijzen de prijzen de pan uit of ik had het zitten

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

@patrick : je hebt mailp a t r i c k schreef:[ Als je me (via pm) je e-mail adres stuurt, dan zal ik je mijn gps-tracks doormailen.

Je hebt in Friesland ook enkele bewegwijzerde routes.
De Havenstedenroute
De Friese Meren-route
Veen en Wouden-route
Terpêlanroute
en de Lauwerslandroute.
Zelf heb ik enkele jaren geleden de Havenstedenroute gereden.
Je moet wel opletten want soms aan die dijken ziet het zwart van de muggen.
Die routes staan in het autorouteboek Nederland van de ANWB:
https://webwinkel.anwb.nl/published/web ... ek.nl.html
De Havenstedenroute
De Friese Meren-route
Veen en Wouden-route
Terpêlanroute
en de Lauwerslandroute.
Zelf heb ik enkele jaren geleden de Havenstedenroute gereden.
Je moet wel opletten want soms aan die dijken ziet het zwart van de muggen.
Die routes staan in het autorouteboek Nederland van de ANWB:
https://webwinkel.anwb.nl/published/web ... ek.nl.html
Geef me nog een paar dagen tijd, ben nu volop in de tuin bezig, normaal gezien zal ik je tijdens het weekend mijn tracks ook doormailen.Caje RT schreef:Alvast bedankt voor de vele nuttige reacties.
Had eerst wat twijfels over de bestemming, maar blijkt toch wel de moeite. En waar rijdt een mens op den duur nog naartoe niwaar...
Groeten
Johnny -CajeRT-
Greetz,
P@trick
P@trick