UITLAAT POETSEN
Moderator: GVN
-
Lex
- Contacteer:
UITLAAT POETSEN
Hoe en met welk product kan ik de uitlaat proper houden zonder dat die geel verkleurd?????Alvast bedankt aan ieder die antwoord.
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Verkleuring laat ik toe, is toch niets tegen te beginnen, wel zet ik 'm regelmatig in de was, waardoor hij toch iets beter beschermd is tegen vocht, en uiteraard bij een Roadster kan je er makkelijk aan.. 
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
Francis
- Contacteer:
..zien dat ge em proper houd en het zout niet te zeer kan inbijten in dit seizoen, voor de rest is der weinig of niks aan te doen.
Hoort gewoon bij een beemer.
BTW way back (begin jaren 80) zijn der een serie met zwart gelakte uitlaten geweest, maar dat afbladeren was daarmee nog erger als ik me goed herinner...
Toedeloe de bikers,
Francis
Hoort gewoon bij een beemer.
BTW way back (begin jaren 80) zijn der een serie met zwart gelakte uitlaten geweest, maar dat afbladeren was daarmee nog erger als ik me goed herinner...
Toedeloe de bikers,
Francis
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
My answer is NO !
-
Francis
- Contacteer:
... denk niet dat chromeren iets zal uithalen zenne, ... tzal misschienst iets langer duren voort verkleurt, maar verkleuren doetem toch zenne....
De enige remedie is een dubbele pijp, mor da kost solle en is moeilijk te fabriceren ... (als der iemand hier wil op inpikken, graag
)
Groetjes de manne,
Francis
De enige remedie is een dubbele pijp, mor da kost solle en is moeilijk te fabriceren ... (als der iemand hier wil op inpikken, graag
Groetjes de manne,
Francis
Francis, r12rt
My answer is NO !
My answer is NO !
-
herbertroelandt
verchroomde uitlaat
Hallo,
1 week geleden mochten wij onze nieuwe 1200RT in ontvangst nemen, men had ons de optie verchroomde uitlaatcollector aangeraden. Maar na 2 km gereden te hebben tot aan het eerste benzinestation stelde wij vast dat onze uitlaat ook verkleurd was. Dus verchromen blijkt geen oplossing te bieden.
1 week geleden mochten wij onze nieuwe 1200RT in ontvangst nemen, men had ons de optie verchroomde uitlaatcollector aangeraden. Maar na 2 km gereden te hebben tot aan het eerste benzinestation stelde wij vast dat onze uitlaat ook verkleurd was. Dus verchromen blijkt geen oplossing te bieden.
uitlaat poetsen
herbertroelandt,
Ik ben de Autosol Edel gaan halen en heb het geprobeerd.
Ik heb het gebruikt met een droge doek en niet met een schuursponsje.
Ik heb mijn probleem NIET kunnen verwijderen.
Volgens de specs van het produkt gaat het hier volgens mij over een klassiek reinigingsprodukt voor chroom.
Oppervlakkige matte plekjes worden verwijderd, maar de blauw-gele kleur gaat absoluut niet weg.
In deze blauw-gele omgeving heb ik ook nog veel vlekken.
Ik vermoed dat dit vettige vinderafdrukken zijn van tijdens het monteren.
Volgens andere denk ik ook "met leren leven"
Ik ben de Autosol Edel gaan halen en heb het geprobeerd.
Ik heb het gebruikt met een droge doek en niet met een schuursponsje.
Ik heb mijn probleem NIET kunnen verwijderen.
Volgens de specs van het produkt gaat het hier volgens mij over een klassiek reinigingsprodukt voor chroom.
Oppervlakkige matte plekjes worden verwijderd, maar de blauw-gele kleur gaat absoluut niet weg.
In deze blauw-gele omgeving heb ik ook nog veel vlekken.
Ik vermoed dat dit vettige vinderafdrukken zijn van tijdens het monteren.
Volgens andere denk ik ook "met leren leven"
Blijkbaar heeft BMW nog niet de moeite getroost om de uitlaatcolectoren in dubbelwandige buis uit te voeren. De Jappekes doen dit reeds gruime tijd en hun pijpjes blijven ongekleurd. Waarom de Germans dit niet toepassen is mij een raadsel. Zij preken toch steeds "De bekende Duitse grondigheid". Spijtig heeft de vorige eigenaar van mijn RS weinig aan de uitlaatbochten gepoetst met als resultaat dat ik na diverse keren met allerhande producten de boel niet meet netjes krijg. Uren heb ik daaraan besteed, niks meer aan te doen.l Iets wat schril afsteekt met de rest van de motor. Een spatbordverlengstuk had hier zeker veel onheil kunnen voorkomen en het motorblok zou dan ook langer mooi blijven. Eigenlijk weer zo'n lacune van onze oosterburen. De wondersteen is een puik product en ook goedkoop. Heb deze in the past met succes benuttigd.
Bikeron
4 Wheels are 2 to many
R1100RS Metallic Black '94
4 Wheels are 2 to many
R1100RS Metallic Black '94
Toevallig heb ik me onlangs ook ne pot Wondersteen aangeschaft uit nieuwsgierigheid. (bij ERX in Wondelgem, Honda garagist) Heb deze avond mijn demper gekuist en 't is inderdaad verre van slecht. Ik moet zeggen dat mijn uitlaat gepolijst is en dat dat dus vaak poetsen vraagt, maar het is wel mooi gelukt. Het zal natuurlijk niet helpen tegen de verkleuring van de bochten maar de rest kan je er wel mee doen.
Xavier
Xavier