bescherming op de GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Denzel

bescherming op de GS

Bericht door Denzel »

Geachte Beemers,

Ik ben nieuw op het forum. Ik rij voorlopig nog suzuki (gsxf) maar ben van plan om over te schakelen naar BMW. Mijn voorkeur gaat uit naar een rt. Nu wil het toeval dat ik gisteren met collega's een toertje gedaan heb en er zat een GS bij. Ik moet zeggen dat dit ook wel een knappe moto is. De nieuwe, tweedehands, BMW moet dienen om naar mijn werk te bollen, zo'n 40km heen en terug. Nadeel is een beetje dat je op GS nogal bloot zit in vergelijking met de RT.
Of heb ik dit mis ?
De GS heeft wel een beetje een stoerder uiterlijk en vooral de sound is de max !
Kan iemand zijn ervaringen met de delen in verband met de bescherming op de moto tegen slecht weer ? (hierbij zal de kledij ongetwijfeld wel een grote rol spelen)
hoe bevalt het rijden met de GS met een duo-zitter ?

Grtn Denzel
Life is a lesson, you'll learn it when your through.
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Welkom Denzel op de Beemerkermis, je geeft het zelf al aan; je zit idd
nogal bloot op een GS tov een RT.
Op een RT heb je enkel last van vochtige ellebogen bij een onweer, op die blote
zal uw Goretexplunje tot het uiterste getest worden, maar daarvoor is de GS ook gemaakt .
Mijn duo-zit zat/zit liever op de GS ondanks het slijk aan haar onderstel,
het fungehalte zekers ?
Succes met uw keuze 8)
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Ga voor wat je mooi vindt , en jezelf goed bijvoelt.

Woon-werkverkeer MET degelijke kledij is een must.

en dan wordt het kiezen. Wat vochtigheid en vlot ter plaatse heen en terug of fileleed en overkoken van stress en hitte.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Shulty

Bericht door Shulty »

Testrit maken, dat is het enige dat telt!!!

Het zijn totaal verschillende moto's :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Denzel

Bericht door Denzel »

JH. schreef:Ga voor wat je mooi vindt , en jezelf goed bijvoelt.

Woon-werkverkeer MET degelijke kledij is een must.

en dan wordt het kiezen. Wat vochtigheid en vlot ter plaatse heen en terug of fileleed en overkoken van stress en hitte.
Bedoel je daarmee dat je met de rt minder vlot doorheen de files kan (wegens breder dan GS) flaneren dan met de GS wel of haal je het verschil tussen auto en moto aan ?
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Neen net niet...

Gelijk welke beemer je onder je gat neemt zal je filePLEZIER geven...
en dan moet je wat regen erbij nemen... op elke tweewieler.

Daartegenover staat koken in de auto en de file ondergaan tot ze zichzelf oplost.

Om rechtstreeks op je vaststelling te antwoorden;

de rt MET koffers is stukken breder dan de gs... maar zal je evenveel fileplezier geven...
(je kan ook de koffers thuislaten natuurlijk :idea: )
Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

Nat wordt je toch hoor als je bvb file rijd ook met een RT.

Je zal inderdaad een testrit moeten maken. Weinig personen kunnen kiezen in jouw plaats. Ga naar een BMW garage of maak een afspraak via het internet voor een proefrit in bornem bij de hoofdverdeler.

Naast de GS heb je nog de GSA die is breder dus je knieën zitten wat meer beschermd en ook de ruit is breder en hoger.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

..... en dan heb je natuurlijk nog de Gt... Lt...

oesje... wat is het toch moeilijk een beemer te kiezen hé :!:
Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

En de C1 qua besherming is deze toch het knapste he? zeg nu zelf?
Afbeelding

je zal dan wel moeten zoeken op de tweedehandsmartk, want bij bmw maken ze deze niet meer.

J
Laatst gewijzigd door J op 17 jun 2007, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Rakthi

Bericht door Rakthi »

:grin: :grin: :grin:
Laatst gewijzigd door Rakthi op 23 mar 2011, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ja wist ik, maar ik had niet gedacht dat er zo nauw zou gekeken worden.

Ik heb het dan maar veranderd, maar nu is het zonder model. Voila.

BTW uw link klopt ook niet volgens mij.

J
Denzel

tis moeilijk kiezen

Bericht door Denzel »

Heh,

Op de C1 zal ik inderdaad niet nat worden maar qua motorgehalte heb ik persoonlijk toch mijn twijfels over.

enfin.

Ik twijfel enkel tussen GS en RT omdat deze twee motoren mij het meeste aanspreken.
Ik heb wel de indruk dat de GS meer aanbod heeft en iets goedkoper is in aankoop.(ik ben nog een beetje beperkt in eurootjes, heb ook net een huisje gekocht...ge kent dat é)

Ah we zien wel, morgen is een andere dag...
Grtn Denzel
Shulty

Bericht door Shulty »

R1150GSA '04
R1200GSA '10
b@RT
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Denzel ik heb nog een RT van 2001 die ik weg doe voor ne goeie prijs. Als je interesse hebt stuur maar pm.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
J
Contacteer:

Bericht door J »

B@rt Misschien niet voor hier, maar wat een knappe reisfoto's heb jij. Als ik keek naar die van Bretagne, heb ik zo weer goesting om te vertrekken.
Ik ben daar al versch keren geweest.

Nog 5 weken wachten voor het verlof is :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wachten wachten wachten, ik krijg er de seskjes van..... :evil:

J
Denzel

Fingers crossed !!

Bericht door Denzel »

Dag bovenste beste beemerskens,

Vandaag is er iemand komen kijken voor mijn soesje. Hij had wel interesse. Morgen komt hij een testritje maken. Hopelijk kan ik morgen (toch met een beetje pijn in het hart) mijn soes verkopen en dat begint de zoektocht.

Ik wou dit gewoon ff laten weten. Suggesties zijn altijd welkom.

Grtn Denzel
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hi denzel,

Zoals je zelf al aangaf heb je de zoektocht naar de woon-werkmoto reeds vereenvoudigd tot boxer GS of boxer RT. Dat is al een goed begin.
Laat ik dus bij deze mijn gedachten eens de vrije loop, in de hoop dat de keuze makkelijker wordt.

Mijn ervaringen op de GS zijn beperkt tot een kleine uitlening van ludo vp's GS1150 en Peters GSA1200 (van Motorrad Latem). Wat mij betreft is de GS de absolute motor waar je al van heel goeden huize mag komen om de limieten te bereiken. Net zoals op de RT zijn de remmen, het rijwielgedeelte, het verbruik en de ergonomie topklasse. De bescherming tegenover de RT (rij zelf een 1150) is een pak minder, al is de bescherming van de GSA1200 verre van te onderschatten.

De vakantietripjes van de afgelopen jaren met de Alplutsers 2006 en de Coconuts 2007 hebben de GS heel erg hoog op de lijst der Ultieme Machien geplaatst. Moest budget de grootste rol spelen dan ging ik meteen voor een GS1150. Een topfiets en nu in okkazie veel waar voor je geld. Op vakantie is een GS een garantie voor massa's plezier.

Je zal weinig woonwerkers horen klagen over hun RT. 1100, 1150 of 1200: het zijn dé machines voor de long haul. Op onze Diegem Connection bijeenkomsten zijn de RT's trouwens telkens in de ruime meerderheid. Niet voor niks zijn de meeste dagelijkse rijders.
Zelf rij ik woon-werk met een RT1150. Dagelijks 140km. Regen deert niet, met de verhoogde ruit van Cee Baileys rij ik urenlang probleemloos in de gietende regen. Voor de zichtbaarheid in de file en het rijden bij nacht installeerde ik een xenon. Sinds dit weekend staan er 90.000 kms op de teller en het ding blijft maar gaan. Heb nog geen seconde spijt gehad, zeker niet als ik de honderden uren tel tussen de filles vanaf Erpe-Mere...

Het enige wat ik niet tof vindt op de RT zijn de dure spiegels die je bij een valpartij meteen 279€ armer maken. Ook het gewicht van RT tegenover een GS is aanzienlijk groter. Het gooien en smijten is wat minder al blijft het erg goed te noemen voor een moto met dergelijke omvang. In het stadsverkeer opmerkelijk en reuzegoed zelf!

Op beide types zijn de bagagemogelijkheden ruim toereikend. Voor files moet je niet bang zijn. De breedste moet een GS1200 zijn met uitgerekte koffers zijn. Lukt echter ook zoals de Stoffel hier kan getuigen.
Laatst gewijzigd door Wingman X op 06 mar 2017, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Denzel

cool

Bericht door Denzel »

Hey Wingman X

Bedankt voor je uitleg en de foto's

Ik denk dat ik de beslissing al gemaakt heb en dat ik voor de GS ga wegens een toch wat stoerder uiterlijk en de hogere funfactor. Ik vind hem net dat ietsje meer hebben dan de RT.

Ik heb wat rondgesurft en wat me opvalt is dat op de Duitse markt de prijzen toch gevoelig lager liggen.

Wat vinden jullie van deze :

BMW R1100GS Catégorie: Enduro/Enduro de voyage

EUR 4.900

Données:
occasion, 49.000 km, 1085 ccm,
57 kW (77 PS), Essence, Boîte de vitesses manuelle, Date de première mise en circulation: 08/96, Contrôle technique: 06/09, Test d'émissions: 06/09, blau/weiß, arbre de transmission à cardan,

Suppléments:
ABS, Convertisseur catalytique, Démarreur électrique, Lanceur au pied (kick-starter), Manuel d'entretien

Description:
Speziallackierung blau/weiß, Koffer, Topcase, Heizgriffe, FID, Sturzbügel, Wunderlich Sitzbank, Einschlüsselsystem, Tankrucksack, Handschutzprotektoren u.s.w.

Annonceur (privé):
D-66399 Mandelbachtal
1.Tél.: +49 - (0)6893 / 6828
2.Tél.: +49 - (0)6893 / 3776

Ik wilde eigenlijk een linkje zetten naar de bewuste pagina maar lukt me niet. Jammer dat ik de foto niet mee gekopiëerd krijg. Ik vind de kleurencombinatie blauw/wit bijzonder mooi. Als ik me niet vergis is dit een jubileumversie niet ?

Grtn Denzel

Tips en tricks zijn meer dan welkom.
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Hawel Denzel,
Ik heb ook nog maar pas een GS gekocht maar heb bewust geopteerd voor de 1150 ipv de 1100.
Zoals hier op andere plaatsen op het forum al aangehaald is de 1150 een doorontwikkeling van de 1100 en zijn de grootste fouten er uitgehaald.

De prijzen liggen nog wel iets hoger voor een 1150 dan een 1100 maar als je een tijdje bewust uitkijkt (en naar ettelijke motors daadwerkelijk gaat kijken) kan je wel eens een goede koop doen.

Veel succes met je zoektocht en laat je niet verleiden tot een impulsaankoop, mijn zoektocht heeft ook een tijdje geduurd. :wink:
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Phaedrus schreef:Hawel Denzel,
Ik heb ook nog maar pas een GS gekocht maar heb bewust geopteerd voor de 1150 ipv de 1100.
Zoals hier op andere plaatsen op het forum al aangehaald is de 1150 een doorontwikkeling van de 1100 en zijn de grootste fouten er uitgehaald.

De prijzen liggen nog wel iets hoger voor een 1150 dan een 1100 maar als je een tijdje bewust uitkijkt (en naar ettelijke motors daadwerkelijk gaat kijken) kan je wel eens een goede koop doen.

Veel succes met je zoektocht en laat je niet verleiden tot een impulsaankoop, mijn zoektocht heeft ook een tijdje geduurd. :wink:
Ik kan mij ook vinden in deze stelling,
laat u niet verleiden naar een bepaalde kleurstelling, geef de voorkeur aan een 1150 en vooral neem genoeg tijd voor uw zoektocht !
Greetz :grin:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Wie zoekt die vindt!!!
Op http://www.mobile.de staan er verschillende voor redelijke prijzen.
Elke dag Kapaza en 2de hands.be afschuimen geeft ook resultaten op.
[imhttp://www.2dehands.be/bmw-r-1150-gs-25721259. ... iek=motorg]
Of deze

[imhttp://www.2dehands.be/bmw-r1150gs-25535986.ht ... iek=motorg]

[imhttp://www.2dehands.be/bmw-r1150-gs-25305058.h ... start=100g]

(Verdorie ik dacht dat héél die advertentie hier nu zou staan,maar blijkbaar lukt het niet,dus je zal zelf ééns moeten gaan kijken!!)

Dit zijn er volgens mij exemplaren voor een redelijke prijs,heb mijn GS 1150 nog goedkoper gevonden,één van 2002 maar zonder ABS en met wat optische kosten(valschade)zodoende heb ik er nog een 1500€ kosten aan gedaan(andere tank,volledige herschildering van mat grafiet naar zwart,Remus uitlaat en Y pijp,witte pinkerglaasjes,logo's,oliekoelergril,kleppendeksel,plastic valbeschermer,setje nieuwe banden,nieuwe gel batterij,lagertje vervangen tussen cardan en pont,remblokken achteraan,en nog wat"prularia"zoals inox vijsjes enz)en zit ik op het nivo van bovenstaande prijzen.
Maar het resultaat mag gezien worden,denk ik!

Afbeelding

Suc6 in Uw zoektocht!
Frank :-)
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Het is een misverstand te denken dat in duitsland alle moto's goedkoper zijn. Er zitten er goedkopere tussen en er is meer aanbod, maar ne 1100GS van 96 vind je bij ons ook voor rond de 4000 euro zenne. En voor ne GS1150 heb ik al prijzen gezien van rond de 5-6000 euro in Belgie.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J
Contacteer:

Bericht door J »

Dirk Pauwels schreef:En voor ne GS1150 heb ik al prijzen gezien van rond de 5-6000 euro in Belgie.
Asl jer er eentje ziet met twinspark in die prijscategorie, zeker laten weten. Wij zijn op zoek.

J
Denzel

tis zover

Bericht door Denzel »

Volia,

Het is zover. Mijn soes is verkocht. Morgen gaat hij de deur uit. Momenteel dus motorloos. Nu ga ik op zoek.
Mijn budget is nu 5000 euro dus ik denk dat het wel een 1100 zal worden. Een 1150, daar zal mijn portefeuille jammer genoeg niet tegen kunnen denk ik. Ik denk dat ik daarvoor wel een mooi exemplaar vind van rond 1997, 1998.

Mochten jullie iets tegen kom voor mij, aarzel niet om het me te laten weten.

Veel groeten
Denzel

PS spannend é ...
Dusoif
Contacteer:

Bericht door Dusoif »

Het is natuurlijk ook mogelijk om een beetje door te sparen en een recenter model te kopen.
Ik heb een paar maand terug ook een 1150 GS gekocht en heb er voor gekozen om mezelf een klein beetje financieel te pijnigen. Het resultaat is wel dat het er een is van bj 2003 en voor de rest full option.

Veel succes nog
Plaats reactie