Vibraties in handvaten.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Teuniz
Contacteer:

Vibraties in handvaten.

Bericht door Teuniz »

Mijn R1100R is helemaal nagekeken en gesynchroniseerd. Tot ca. 4000 rpm rijdt hij zeer gladjes,
daarboven (ca. 120 Km/h) treedt er een sterke vibratie op in de handvaten. Volgens de dealer
schijnt dit normaal te zijn bij de roadster vanwege de starre bevestiging van het stuur.

Weet iemand of er oplossingen bestaan voor de R1100R om de bevestiging van het stuur te
wijzigen, b.v. iets met rubber er tussen?

Grtz,

Teunis
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

en vanaf welk toerental boven de 4000 stopppen de vibs dan terug :?:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Teuniz
Contacteer:

Bericht door Teuniz »

en vanaf welk toerental boven de 4000 stopppen de vibs dan terug?
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Afgezien van het risico op een bekeuring vanwege
te hard rijden, moet ik nog even rustig aan doen. Er zitten net twee nieuwe nokkenassen
plus drijfstanglagers in... (er staat 133K op de klok).

In het verleden was het zo dat de vibraties het sterkst waren rond de 110 Km/h (in de
hoogste versnelling). Bij 130 a 140 Km/h reed ie altijd op z'n lekkerst (ik heb een
groot windscherm :wink: ).
bompa

Bericht door bompa »

ik heb daar toch geen last van met mijn r1100r ...banden al nagekeken ?
succes ermee
bompa
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Ik vrees dat de banden er niets mee te maken hebben. Ik had die vibraties ook bij mijn R850R. Begon in 5de aan 110 Km/u en verergerde tot 160 Km/u. Rond de 180 was het weer beter :wink:

Als ik aan 160 ontkoppelde waren alle vibraties weg. Dus niks met banden en wielen te maken. Geen enkele oplossing gevonden. Ik heb de Roadster ingeruild tegen een 1150GS. Probleem opgelost !

Maar het idee om het stuur flexibel te maken lijkt mij een economisch verantwoord alternatief. De K-mannen kunnen misschien helpen...

Good luck,
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

bdemeyer schreef:Ik vrees dat de banden er niets mee te maken hebben. Ik had die vibraties ook bij mijn R850R. Begon in 5de aan 110 Km/u en verergerde tot 160 Km/u. Rond de 180 was het weer beter :wink:

Als ik aan 160 ontkoppelde waren alle vibraties weg. Dus niks met banden en wielen te maken. Geen enkele oplossing gevonden. Ik heb de Roadster ingeruild tegen een 1150GS. Probleem opgelost !

Maar het idee om het stuur flexibel te maken lijkt mij een economisch verantwoord alternatief. De K-mannen kunnen misschien helpen...

Good luck,
mijn RS zit het stuur ook bevestigd tussen rubbers

je kan altijd eens proberen om er een stuk rubber tussen te steken en kijken wat het geeft
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Makky

trillingen

Bericht door Makky »

Trillingen vanaf 4000 tot 5000/5300 toeren zijn helemaal normaal in 5de vesnelling :wink:
Maar je maar geen zorgen.
Had de mijnen ook, de R850R heeft dat niet.
Maar eens boven de 5000 begint dat weer te minderen. :P
Zonder windscherm een hele belefenis zo'n 160 en meer.
Gelukkig had ik een hoog BMW windscherm :wink:

Nog veel rijplezier met de RR
Trotse eigenaar van een R1100RT na een positieve BMW ervaring model R1100R
Plaats reactie