Wellicht de stomste vraag ooit op het R-forum!!
Moderator: GVN
Wellicht de stomste vraag ooit op het R-forum!!
Stel dat je niet zo gelukkig bent met de kleur van je R1150RT...
Kan je de kleur veranderen door enkel de tupperware te vervangen? Zijn er andere onderdelen die ook gespoten zijn?
En ook niet onbelangrijk, wat zou die grap kosten?
Kan je de kleur veranderen door enkel de tupperware te vervangen? Zijn er andere onderdelen die ook gespoten zijn?
En ook niet onbelangrijk, wat zou die grap kosten?
-
Iron Gonzo
je kan de kleur veranderen door enkel de tupperware
maar de tank zal ook een kleurtje moeten krijgen
nu, die is ook van plastiek en uitwisselbaar met eventueel een kandidaat kleurmoeheid
maar de tank zal ook een kleurtje moeten krijgen
nu, die is ook van plastiek en uitwisselbaar met eventueel een kandidaat kleurmoeheid
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Tank, tank? Bij de RT is dat een grijs plastic gedrocht, bedekt met een deel van de tupperware, en een los stuk tupperware erbovenop, allemaal met vijsjes los te maken.
Als je de kleur beu bent, zijn er drie opties:
1. een andere kopen,
2. losse tupperware kopen of ruilen met een andere RT,
3. alle plastic losvijzen, nog geen half uurtje werk, en herspuiten.
Dat laatste is zo duur als je zelf wil: alles uitgeven of zelf mat schuren en in grondverf zetten, de rest door vakman laten doen of door een na-de-uren carrossier. En dan nog de herverkoopwaarde in rekening brengen: als het goed gedaan is, en in een originele BMW-kleur (liefst zilvermetalic), dan krijg je er een betere prijs voor dan als je hem paars/groen gestreept laat spuiten.
Poets hem gewoon eens lekker op, en je zal hem weer mooi vinden
1. een andere kopen,
Dat laatste is zo duur als je zelf wil: alles uitgeven of zelf mat schuren en in grondverf zetten, de rest door vakman laten doen of door een na-de-uren carrossier. En dan nog de herverkoopwaarde in rekening brengen: als het goed gedaan is, en in een originele BMW-kleur (liefst zilvermetalic), dan krijg je er een betere prijs voor dan als je hem paars/groen gestreept laat spuiten.
-
Iron Gonzo
inderdaad heb verwart met mijn RSLOMAX schreef:Tank, tank? Bij de RT is dat een grijs plastic gedrocht, bedekt met een deel van de tupperware, en een los stuk tupperware erbovenop, allemaal met vijsjes los te maken.
1. een andere kopen,
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
@Duveltje,
Zeker geen domme vraag.
Je bent niet de éérste en zeker niet de laatste die met het
Idée zit om zijn RT te herspuiten.
Ik heb ooit mijn K100LT helemaal uit mekaar gehaald
en herspoten.
Vorig jaar liep ik ook nog met het idée om mijn huidige RT1150 te herspuiten.
Heb hem nieuw gekocht en nooit graag gezien
Het moeilijkste om uit mekaar te halen is de kop.
Het windscherm mechanisme en de koplamp zitten er in verwerkt.
Ook de spiegels verwijderen uit de behuizing heeft wat handigheid nodig.
Maar ik blijf erbij, zie jij liever een kleur die niet in het BMW gamma is opgenomen,
dan blijft er maar één oplossing, herspuiten.
Je gaat uwe moto ook personaliseren op deze manier, het zal UW prokstuk zijn.
Wat de anderen ook lullen, doe wat je moet doen.
Oja, die restwaard bij verkoop.
Iemand die zijn moto herspuit is niet geneigd zijn motor snel van de hand te doen hé
Zeker geen domme vraag.
Je bent niet de éérste en zeker niet de laatste die met het
Idée zit om zijn RT te herspuiten.
Ik heb ooit mijn K100LT helemaal uit mekaar gehaald
en herspoten.
Vorig jaar liep ik ook nog met het idée om mijn huidige RT1150 te herspuiten.
Heb hem nieuw gekocht en nooit graag gezien
Het moeilijkste om uit mekaar te halen is de kop.
Het windscherm mechanisme en de koplamp zitten er in verwerkt.
Ook de spiegels verwijderen uit de behuizing heeft wat handigheid nodig.
Maar ik blijf erbij, zie jij liever een kleur die niet in het BMW gamma is opgenomen,
dan blijft er maar één oplossing, herspuiten.
Je gaat uwe moto ook personaliseren op deze manier, het zal UW prokstuk zijn.
Wat de anderen ook lullen, doe wat je moet doen.
Oja, die restwaard bij verkoop.
Iemand die zijn moto herspuit is niet geneigd zijn motor snel van de hand te doen hé
Vind ik ook niet echt een domme vraag. Ik heb dit ook onlangs gedaan. Alle tupperware eraf, alles deftig opschuren en dan binnensteken om te laten spuiten. Heeft mij 500 euro gekost. Het schuren heb ik zelf gedaan, carrossier moest wel nog hier en daar krassen wegwerken en zelfs een hoekje opnieuw doen, daarna gespoten. Verf koste iets van een 120 euro als ik mij niet vergis, de rest zat em in de werkuren. Je kan wel eens kijken of je het nergens in't zwart kan doen, bespaart je 21% btw.
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
Voor de tank kan je misschien een tanktas geven als in interese in een tanktas hebt. Voor mooi spuitwerk ging ik vroeger naar stekene carrosie guido geloof ik. Hij kan zelf stikkers en dergelijke maken. Ik heb zo mijn tundercat laten spuiten als een R1 na een ongelukje. Mooi werk, in de zon blauw in de schaduw paars.
Bart
Bart
Bedankt voor de reacties!
't Is nu niet dat ik écht zo een groot probleem heb met dat zilver, maar iedere keer als ik nen blauwe zie denk ik toch "toemmetedju"...
Ergens in mijn ruime vriendenkring zit een carrosier, ik zal die eerstdaags eens op een onverwachte pint trakteren vooraleer naar de prijs te informeren
En eerlijk gezegd, ik vind dat wit/blauw van de politie toch zo knap he! Maar da mag nie zeker?
't Is nu niet dat ik écht zo een groot probleem heb met dat zilver, maar iedere keer als ik nen blauwe zie denk ik toch "toemmetedju"...
Ergens in mijn ruime vriendenkring zit een carrosier, ik zal die eerstdaags eens op een onverwachte pint trakteren vooraleer naar de prijs te informeren
En eerlijk gezegd, ik vind dat wit/blauw van de politie toch zo knap he! Maar da mag nie zeker?
Is idd geen domme vraag zoals hierboven gezegd. Als ik me niet vergis was er in de Oase onlangs een RT1150 die in een vorig leven in het zeldzame rood was gespoten. Zou herspoten zijn omdat je een rode RT niet aan de straatstenen kwijtraakt...
Wat je ook kan doen is de tupperware kopen via 't internet. Ebay staat vol en alles blijft origineel. Je eigen stukken bied je eveneens te koop aan.
Wat je ook kan doen is de tupperware kopen via 't internet. Ebay staat vol en alles blijft origineel. Je eigen stukken bied je eveneens te koop aan.