KLIK
Anakee versus Tourance...
Moderator: GVN
FWIW:
Net terug van een weekje nat Schotland en ik ben heel blij dat ik de Tourances heb vervangen door Anakees. In de regen geven ze veel meer vertrouwen. Tourance zijn over het algemeen wel beter in het droge. Sturen ook iets korter en gaan langer mee. Ik kan de sporen van een weekje bochtenslingeren maar al te goed zien op die Anakees
Cheers
Demito
Net terug van een weekje nat Schotland en ik ben heel blij dat ik de Tourances heb vervangen door Anakees. In de regen geven ze veel meer vertrouwen. Tourance zijn over het algemeen wel beter in het droge. Sturen ook iets korter en gaan langer mee. Ik kan de sporen van een weekje bochtenslingeren maar al te goed zien op die Anakees
Cheers
Demito
Anakee best !
De Michelin Anakee is de beste band, zowel op droog als op nat : uitstekend vertrouwen. Wat mij betreft is de stand steeds als volgt : Anakee - Tourance 1 - 0 of 2 - 1 of 3 - 2 ... . Of nu thuis of op verplaatsing, maakt nie uit !
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
anakee's
Pas setje Anakee's laten plaatsen bij banden Ronny in Ham. 215 eurokes geplaatst en gebalanceerd op mijn motor. Kreeg de Metzlers Tourance voor dezelfde prijs. Heb voor de Michelins gekozen. Liggen er pas op maar verbazen mij aangenaam! Volgende week maandag vertrek ik voor 6 dagen naar Frankrijk. Ik ben benieuwd!
Alain, zonet een hatrick (3-0) gescoord met mijn Tourancekes
Nu reeds 19.500 km trouwe dienst en ik kan je verzekeren meer in de regen dan bij droog weer. Ze geven gewoon geen krimp. Wou ze vervangen vóór ik met de Coconutters vertrok en heb er dit weekend eveneens een watterig weekendje Normandië opzitten. Maar wat ben ik blij dat ik ze niet heb vervangen. Ze gaan zeker en vast nog een 3.000 meegaan. Tourance 4 ever voor mij althans.
Laatst gewijzigd door Stoffel op 20 jun 2007, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelfde verhaal hier. Tourance en niks anders voor mij! Zowel in de regen als op droog asfalt superprestaties. Tijdens de reis van de Coconuts hebben deze banden nog maar eens bewezen hoe veelzijdig ze zijn. Voor mij ie er dus geen discussie. FYI, ik heb mijn setje tourance + remblokken achteraan laten leggen op mijn 1150 GS bij Banden Ronnie voor 240 euro, all in 
Groetjes,
Pete
Groetjes,
Pete
Laatst gewijzigd door Pete op 20 jun 2007, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
1150 GS (bj 2000)
Sans Souci Member
Sans Souci Member
-
rob_beemer
Hierbij mijn ervaringen betreffende Tourance en Anakee,
Na 140.000km op de tourance gereden te hebben en er zeer tevreden van geweest (wat een verbetering, zeker op nat wegdek, met de T66 die er origineel oplag) heb ik nu 2 setjes anakee's opgereden.
Tourance 20.000km
Anakee 9000km voor de 2setjes
er wel bij zeggen dat ik nu wel meer op ruwer asfalt rij.
Tourance bij droog super en bij nat ook goed, nooit géén problemen mee gehad maar ik hou van mooie lijnen rijden.
Anakee bij droog en nat super, je rijd automatisch iets "brutter"
MAAR: anakee bij grove gravel snel beschadiging van de band en bij duogebruik(meest van de tijd en allebij géén lichtgewichten) zet de achterband héél snel een serieuze stap opzij, ik denk dat de band iets te zacht is voor duo en bagage.
Nu ben ik aan het wachten op de tourance exp als die zijn beloftes waarmaakt is dit de ideale band voor mij.
-stevig karkas voor duo an bagage
-levensduur goed voor de portefuille
-betere grip bij nat weer dan zijn voorganger.
De reden dat ik kies voor een "allroad"-band en niet voor een wegband is dat ik veel op vuile wegen rij, steenslag, vooral in de bochten, aarde etc...
en mijn ervaring daarin is dat je daar met een grof profiel minder last van hebt, je schuift minder ver door dan met een wegband.
Alsook dat ik veel in hevige regenval rij en dat die banden dan ook voor een betere afwatering zorgen.
P.S. eigenlijk zijn wij zeer verwent op het gebied van banden de laatste jaren
groeten,
Jacinto
Na 140.000km op de tourance gereden te hebben en er zeer tevreden van geweest (wat een verbetering, zeker op nat wegdek, met de T66 die er origineel oplag) heb ik nu 2 setjes anakee's opgereden.
Tourance 20.000km
Anakee 9000km voor de 2setjes
er wel bij zeggen dat ik nu wel meer op ruwer asfalt rij.
Tourance bij droog super en bij nat ook goed, nooit géén problemen mee gehad maar ik hou van mooie lijnen rijden.
Anakee bij droog en nat super, je rijd automatisch iets "brutter"
MAAR: anakee bij grove gravel snel beschadiging van de band en bij duogebruik(meest van de tijd en allebij géén lichtgewichten) zet de achterband héél snel een serieuze stap opzij, ik denk dat de band iets te zacht is voor duo en bagage.
Nu ben ik aan het wachten op de tourance exp als die zijn beloftes waarmaakt is dit de ideale band voor mij.
-stevig karkas voor duo an bagage
-levensduur goed voor de portefuille
-betere grip bij nat weer dan zijn voorganger.
De reden dat ik kies voor een "allroad"-band en niet voor een wegband is dat ik veel op vuile wegen rij, steenslag, vooral in de bochten, aarde etc...
en mijn ervaring daarin is dat je daar met een grof profiel minder last van hebt, je schuift minder ver door dan met een wegband.
Alsook dat ik veel in hevige regenval rij en dat die banden dan ook voor een betere afwatering zorgen.
P.S. eigenlijk zijn wij zeer verwent op het gebied van banden de laatste jaren
groeten,
Jacinto
I broke up with Anakee !
In ieder geval herzie ik m'n mening omtrent de Anakee, waar ik zo in geloofde. Ik kan niet vergelijken met Tourancekes, want ik heb ze d' er nooit op gehad, maar ben wel sterk geneigd om te geloven dat ze overall beter zullen zijn dan de Anakees, zo te lezen.Stoffel schreef:Alain, zonet een hatrick (3-0) gescoord met mijn TourancekesNu reeds 19.500 km trouwe dienst en ik kan je verzekeren meer in de regen dan bij droog weer. Ze geven gewoon geen krimp. Wou ze vervangen vóór ik met de Coconutters vertrok en heb er dit weekend eveneens een watterig weekendje Normandië opzitten. Maar wat ben ik blij dat ik ze niet heb vervangen. Ze gaan zeker en vast nog een 3.000 meegaan. Tourance 4 ever voor mij althans.
Maar ondertussen heb ik de Anakees afgezworen voor wat betreft mijn gebruik van de GS (d.w.z. : géén offroad !). Er liggen nu vooraan nog een PR1 op en achteraan een PR2. Deze laatste is een echte alleskunner op asfalt (< Promotietrip La Clusaz 2007), zowel in de stromende regen als op 't droog. Ik voelde me zo opgezwollen als Bibendum van zelfvertrouwen
In Motorrad 11 van 11.5.2007 is de PR2 er als beste band uitgekomen (testsieger). Nu nog wachten op de 19" versie voor vooraan ... .
(Stout nu) Ja, we leven in een tijdperk waar banden langer meegaan dan remblokjes ...
)
YOO
Alain, waarom herzie je je mening? Gewoon uit nieuwsgierigheid zulle, maar 'k vind 't raar dat je dat zegt, en er dan ook bijzegt dat je met de Tourance geen ervaring hebt, op wat basseer je je dan?
Grtz, Philip!
Alain, waarom herzie je je mening? Gewoon uit nieuwsgierigheid zulle, maar 'k vind 't raar dat je dat zegt, en er dan ook bijzegt dat je met de Tourance geen ervaring hebt, op wat basseer je je dan?
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Louter afgaan op ... .
Nee, Philip, louter afgaand op hetgeen ik op het forum al gelezen heb, maak ik hieruit op dat de Tourance wel eens dé all-round betere band zou moeten zijn, en dan bedoel ik "zo objectief mogelijk bekeken" met de langere levensduur en goede eigenschappen in de regen als basisfactoren.
Om het nu eigenlijk voor mezelf eens zeker te zijn moet ik zowel de Tourances als de BW 501 en BW 502 ne keer testen, maar ik wil ze daarom niet per sé op míjne GS-velgen liggen hebben hoor ! Want als ik er dan toch niet zó happy mee zou zijn, moet ik ze dan eerst maar verslijten alvorens mijn favorites er weer kunnen op gemonteerd worden.
Vandaar, zie je ... .
Om het nu eigenlijk voor mezelf eens zeker te zijn moet ik zowel de Tourances als de BW 501 en BW 502 ne keer testen, maar ik wil ze daarom niet per sé op míjne GS-velgen liggen hebben hoor ! Want als ik er dan toch niet zó happy mee zou zijn, moet ik ze dan eerst maar verslijten alvorens mijn favorites er weer kunnen op gemonteerd worden.
Vandaar, zie je ... .
)