Toon je GS !
Moderator: GVN
Oh ja dit nog even, Mijn GSA is geleverd met Battle wing banden. Dat zijn nu eens echte baanbanden. Ik ben vandaag al even door wat grindweggetjes gereden, dat ging nog. Ik vrees een beetje voor de zaak in Oostenrijk.
Zou Anakee toch niet beter zijn? heeft er iemand al gereden met zowel Battle wing als Anakee???
J
Zou Anakee toch niet beter zijn? heeft er iemand al gereden met zowel Battle wing als Anakee???
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
YOO
You rang M'Lord
Ja, heb zowel ervaring met Battlewing als met Anakee, en zelfs een heel klein beetje op onverhard ook.
't Ding is dat het éne percentje dat de Anakee misschien beter is op onverhard hij terug moet afgeven tov. de Bridgestone op asfalt.
Daarentegen, ze slijten beiden redelijk snel, zijn beiden op asfalt héél goed in 't nat, wel heeft de Michelin een nogal zwak karkas, bij volgepakte en met duo uitgeruste GS'en zwalpt de achterband soms nogal, omdat 't karkas moeite heeft met 't gewicht.
Als ge dus alleen gaat rijden, en ge plant redelijk wat off-road baantjes te doen, dan zou 'k waarshcijnlijk ook naar de Michelin gaan, ipv. de Bridgestone.
Maar, al is gedacht aan de Tourance?
Minstens even goed op onverhard als de Michelin, mischien zelfs ietkse beter, alhoewel dat 't ook geen grote verschillen gaan zijn, en mits z'n rubber iets harder is gaat hij én langer mee, én is hij beter bestand tegen scherpe stenen etc. die je in de Alpen wel kan tegenkomen indien men onverhard gaat.
Heb trouwens de Rusor op Alplutserscongé zien gaaaaas geven in de bochten met die Tourance's, 't beste bewijs dat 't gewoon in 't koppeke zit, in ideale omstandigheden even goed op asfalt als de Japanner en de Fransman
Ik ga in augustus off-roaden in de Frans/Italiaanse alpen, en m'n achterste Battlewing zal tegen dan zeker z'n beste tijd wel gehad hebben, ga er gewoon een Tourance opleggen, haal ik misschien nog is de 10K km met een achterband, alhoewel
...
Grtz, Philip!
You rang M'Lord
Ja, heb zowel ervaring met Battlewing als met Anakee, en zelfs een heel klein beetje op onverhard ook.
't Ding is dat het éne percentje dat de Anakee misschien beter is op onverhard hij terug moet afgeven tov. de Bridgestone op asfalt.
Daarentegen, ze slijten beiden redelijk snel, zijn beiden op asfalt héél goed in 't nat, wel heeft de Michelin een nogal zwak karkas, bij volgepakte en met duo uitgeruste GS'en zwalpt de achterband soms nogal, omdat 't karkas moeite heeft met 't gewicht.
Als ge dus alleen gaat rijden, en ge plant redelijk wat off-road baantjes te doen, dan zou 'k waarshcijnlijk ook naar de Michelin gaan, ipv. de Bridgestone.
Minstens even goed op onverhard als de Michelin, mischien zelfs ietkse beter, alhoewel dat 't ook geen grote verschillen gaan zijn, en mits z'n rubber iets harder is gaat hij én langer mee, én is hij beter bestand tegen scherpe stenen etc. die je in de Alpen wel kan tegenkomen indien men onverhard gaat.
Heb trouwens de Rusor op Alplutserscongé zien gaaaaas geven in de bochten met die Tourance's, 't beste bewijs dat 't gewoon in 't koppeke zit, in ideale omstandigheden even goed op asfalt als de Japanner en de Fransman
Ik ga in augustus off-roaden in de Frans/Italiaanse alpen, en m'n achterste Battlewing zal tegen dan zeker z'n beste tijd wel gehad hebben, ga er gewoon een Tourance opleggen, haal ik misschien nog is de 10K km met een achterband, alhoewel
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
-
noppenrijder
Naar het schijnt is er een 'nieuwe' Tourance in de maak? (ofwel wordt het oude wijn in nieuwe zakken, om niet te veel verkopen te verliezen op de BW en Conti Track Attack)
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
-
noppenrijder
Naar het schijnt is er een 'nieuwe' Tourance in de maak? (ofwel wordt het oude wijn in nieuwe zakken, om niet te veel terrein te verliezen op de recentere BW en Conti Track Attack)
Two valve or not two valve, that's tthe question !
Thanks Koppel, alleen spijtig dat het zo veel geld kost, anders kan je wat experimenteren met banden. Ik moet wel zeggen dat de battle wings goed plakken, ook bij regen.Koppel!! schreef:YOO
You rang M'Lord![]()
Heb trouwens de Rusor op Alplutserscongé zien gaaaaas geven in de bochten met die Tourance's, 't beste bewijs dat 't gewoon in 't koppeke zit, in ideale omstandigheden even goed op asfalt als de Japanner en de Fransman![]()
Ik ga in augustus off-roaden in de Frans/Italiaanse alpen, en m'n achterste Battlewing zal tegen dan zeker z'n beste tijd wel gehad hebben, ga er gewoon een Tourance opleggen, haal ik misschien nog is de 10K km met een achterband, alhoewel...
Grtz, Philip!
Ik hou je advies zeker bij. Nu zal de reis zeker met de battle wings zijn, nadien wilik wel iets anders. (proberen he)
J
-
indenhemel
-
DJAIRO
-
indenhemel
dankje.
Enne dat zijn endurobanden, voor de zwaardere reisenduro's.
Met name Mefo Stonemaster (achter) en de Mefo enduromaster (voor).
Deze banden gebruik ik als ik er vrij zwaar terein mee in ga. Tijdens de all-road reizen rijd ik meestal op Karoo's, maar die maken zo'n lawaai dat asfalt rijden zonder oordoppen niet aan te raden is (toch rijd ik het meest op deze banden) .... daarom heb ik ook nog een setje tourances liggen (die worden gebruikt voor de lange asfalt ritten (meer dan 1 dag).
En nee, ik heb toch geen extra set velgen en ook geen banden apparaat. Enkel een flesje dreft, bandenlichters, een pint bier en het nodige zweet... +/-45 min en beide banden zijn gewisseld. 'k Heb ook steeds extra dikke binnenbanden erop liggen ipv tubeless
Enne dat zijn endurobanden, voor de zwaardere reisenduro's.
Met name Mefo Stonemaster (achter) en de Mefo enduromaster (voor).
Deze banden gebruik ik als ik er vrij zwaar terein mee in ga. Tijdens de all-road reizen rijd ik meestal op Karoo's, maar die maken zo'n lawaai dat asfalt rijden zonder oordoppen niet aan te raden is (toch rijd ik het meest op deze banden) .... daarom heb ik ook nog een setje tourances liggen (die worden gebruikt voor de lange asfalt ritten (meer dan 1 dag).
En nee, ik heb toch geen extra set velgen en ook geen banden apparaat. Enkel een flesje dreft, bandenlichters, een pint bier en het nodige zweet... +/-45 min en beide banden zijn gewisseld. 'k Heb ook steeds extra dikke binnenbanden erop liggen ipv tubeless
-
indenhemel
6 juli vertrek ik voor 16 dagen naar roemenië. Ik kom daar meermaals en ik ken daar ne rijke Griek met zo'n 400ha prive eigedom... allemaal bos !
Op de karoo's naar ginder, maar die mefo's gaan mee achterop. In baia mare effe wisselen en bij nen belg die daar woont worden ze in bewaring gehouden. Dan gaan we een rondje roemenië maken waarvan toch minstens den helft off road (dat is daar gemakkelijk te vinden... de off road wegen).
Op de terugweg springen we terug binnen bij onze bandenbewaarder en rijden we terug naar huis. Die mefo's gaan dan trouwens tot op den draad versleten zijn !
Van dusseldorf tot wenen (en nadien terug) nemen we trouwens de trein, dan moeten we tenminste niet heen en terug door duitsland (scheelt 2 dagen, want we nemen steeds 's nachts de trein !)
PS: we = mijne maat (africa twin rijder) en ikke
Op de karoo's naar ginder, maar die mefo's gaan mee achterop. In baia mare effe wisselen en bij nen belg die daar woont worden ze in bewaring gehouden. Dan gaan we een rondje roemenië maken waarvan toch minstens den helft off road (dat is daar gemakkelijk te vinden... de off road wegen).
Op de terugweg springen we terug binnen bij onze bandenbewaarder en rijden we terug naar huis. Die mefo's gaan dan trouwens tot op den draad versleten zijn !
Van dusseldorf tot wenen (en nadien terug) nemen we trouwens de trein, dan moeten we tenminste niet heen en terug door duitsland (scheelt 2 dagen, want we nemen steeds 's nachts de trein !)
PS: we = mijne maat (africa twin rijder) en ikke
YOO
Damn, hoe meer ik die 1150Adv's zie, hoe mooier ik ze vind, ik ben 't mij al een tijdje aan 't beklagen dat ik indertijd niet voor de wit/blauwe jubileum 1150Adv. heb gekozen ipv m'n huidige 1200
Ferme bandjes trouwens, is daar nog deftig (lees sportief) mee op 't asfalt te rijden, of is dat eerder weggelegd voor oa. een TKC80?
Grtz, Philip!
Damn, hoe meer ik die 1150Adv's zie, hoe mooier ik ze vind, ik ben 't mij al een tijdje aan 't beklagen dat ik indertijd niet voor de wit/blauwe jubileum 1150Adv. heb gekozen ipv m'n huidige 1200
Ferme bandjes trouwens, is daar nog deftig (lees sportief) mee op 't asfalt te rijden, of is dat eerder weggelegd voor oa. een TKC80?
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
DJAIRO
JAAAUW....JOENGE...Er is"pertang"iemand op het Nederlands GS forum die je een ruil voorsteldKoppel!! schreef:YOO
Damn, hoe meer ik die 1150Adv's zie, hoe mooier ik ze vind, ik ben 't mij al een tijdje aan 't beklagen dat ik indertijd niet voor de wit/blauwe jubileum 1150Adv. heb gekozen ipv m'n huidige 1200![]()
Grtz, Philip!
Frank
-
indenhemel
Met deze mefo's is bij droog weer best goed mee te rijden, sportief... ligt er al aan, als je een beetje de drift onder controle houd... dan wel. Alleen de noppen op de voorkant maakt het lastig sturen. Echter bij nat weer is het zéér goed uitkijken. Dit zijn echte off road banden waar je ook mee op de weg kan... bij de TKC is het net andersom.
den deen vat ik nie goe!indenhemel schreef:Met deze mefo's is bij droog weer best goed mee te rijden, sportief... ligt er al aan, als je een beetje de drift onder controle houd... dan wel. Alleen de noppen op de voorkant maakt het lastig sturen. Echter bij nat weer is het zéér goed uitkijken. Dit zijn echte off road banden waar je ook mee op de weg kan... bij de TKC is het net andersom.
ik ben nu twee maand eigenaar van een 1150GS, heb al 5000km asfalt afgebold en 300km morewegen. wat zijn dan mijn volgende banden?
Nu heb ik Tourance opliggen en als ik off road ga (met 125cc echte enduro's) dan zwem ik als het ware in de modder!
aan de ene kant= heb ik nog 0,5 cm over aan het voorwiel dat nog niet bereden is op asfalt! aan de andere kant vind ik het zalig om eens wegeltjes te nemen in modder dat zelf de tetten van de motor blijven slepen..
heb nu al veel banden bekeken maar welke moet ik nu steken?
ben trouwens van Zwevegem en als er iemand de steek een beetje kent en ook als er iemand wat knepen van enduro-rijden kent graag tips en trics.
alvast bedankt
greetz Sleetie
-
DJAIRO
Hiermee bedoel ik,dat op de batlle Wings geen uitgesproken terreinprofiel staat, eerder een iets dieper uitgesneden wegprofiel!J schreef:Ah ja nog dit: Djaro wrote:Ben jij tevreden van jouw batltl wings? Met wat rij jij van bike?Daarbij vergeleken zijn mijn Battle Wings net slicks
J
Buiten een zandbaantje bij droog weer ziet mijn GS weinig modder,ben meer een wegrijder,en daarop zijn de Batlle Wings fenomenaal,reed ze na de éérste dag vanachter al van rand tot rand!!
Als ge meer onverhard gaat rijden denk ik dat ge beter bent met Anakees van Michelin of Tourance van Metzeller,t'is een keuze die ge moet maken ideaal op de weg en tevens in terein en vice verca moet nog uitgevonden worden denk ik!!!
Frank
-
indenhemel
Bij deze post ik ook een foto van mijn nieuwe aanwinst.
De 15 de vertrekken we naar Duitsland - Oostenrijk. Ik heb er dit w-e iets meer dan 700 km mee gereden voor mijn onderhoud van 1000 te kunnen hebben voor het vertrek.
Het was vermoeiend, maar prachtig. Ik heb een aantal toeren gemaakt in de Vlaamse ardennen. Prachtige baantjes.
Tegen zondagavond 700Km en veel regen gehad. (Battle wings doen het overgins uitstekend!!!).
Hier een fotooke, het is natuurlijk weer eens een foto van een GSA zoals ze iedereen ze wel kent.

J
De 15 de vertrekken we naar Duitsland - Oostenrijk. Ik heb er dit w-e iets meer dan 700 km mee gereden voor mijn onderhoud van 1000 te kunnen hebben voor het vertrek.
Het was vermoeiend, maar prachtig. Ik heb een aantal toeren gemaakt in de Vlaamse ardennen. Prachtige baantjes.
Tegen zondagavond 700Km en veel regen gehad. (Battle wings doen het overgins uitstekend!!!).
Hier een fotooke, het is natuurlijk weer eens een foto van een GSA zoals ze iedereen ze wel kent.

J
-
DJAIRO
J schreef:Bij deze post ik ook een foto van mijn nieuwe aanwinst.
Mooi man,veel prachtige en veilige kilometers toegewenst![]()
Frank![]()
J
Oef eindelijk eens genoeg tijd en goesting gehad om heel dat foto plak gedoe eens te bekijken.
Ik volg het forum al enkele jaren en ben in september vorig jaar onderstaande wezen (GS 1200 juli 2005)
oppikken in de buurt van Hannover. Ik gebruik hem bijna uitsluitend voor het woonwerk verkeer.

Er zaten al enkele opties van touratech op. Daar zijn sinds kort een
" PIAA extreme white" koplamp,een paar ver-stralers van PIAA op een beugel van MIGSEL en een klakson van STEBEL
(met dank aan Bougimain voor de info.
) bijgekomen.

Eén minpuntje van mijn gs vindt ik de actieradius. Maar ik tank gewoon niet graag.
Voor de rest is het een beestige machine met een enorme wegligging en soepelheid van besturen.
Ik volg het forum al enkele jaren en ben in september vorig jaar onderstaande wezen (GS 1200 juli 2005)
oppikken in de buurt van Hannover. Ik gebruik hem bijna uitsluitend voor het woonwerk verkeer.

Er zaten al enkele opties van touratech op. Daar zijn sinds kort een
" PIAA extreme white" koplamp,een paar ver-stralers van PIAA op een beugel van MIGSEL en een klakson van STEBEL
(met dank aan Bougimain voor de info.

Eén minpuntje van mijn gs vindt ik de actieradius. Maar ik tank gewoon niet graag.
Voor de rest is het een beestige machine met een enorme wegligging en soepelheid van besturen.
Op de reis van het leven telt niet het doel maar wel de weg er naar toe. GS 1200
-
Dirk Pauwels
Ik heb er nu ook Battle wings opliggen, daarvoor met trailwings en tourances gereden. Laten verleiden om Battle wings te steken, leken mij in eerste instantie ook hele goede banden. eerste ritje woon-werk verkeer tot op het randje en heel makkelijk sturen. Ging altijd maar beter, ook in de regen. Begon ze al heel goed te vinden, 3de dag vd passenparade (net in italie) zonder enige reden voorwiel onderuit in rechtse bocht ....droog, niet te warm, niet te koud, geen mazout of olie, goeie lijn gekozen, niet onderuitgeremd, zelfs niet echt aan het vlammen....blijkbaar te plat, band was op? 1 ding weet ik zeker, er gaan terug tourances op zodra het budget het toelaat, want deze krengen betrouw ik niet meer. Er waren trouwens nog andere rijders op de passenparade die kloegen over de Battlewings. En Michelin is precies ook gene vetten, nen anakee die op is na 7000km, rodage inbegrepen??? Leve de Tourance.....DJAIRO schreef:Hiermee bedoel ik,dat op de batlle Wings geen uitgesproken terreinprofiel staat, eerder een iets dieper uitgesneden wegprofiel!J schreef:Ah ja nog dit: Djaro wrote:Ben jij tevreden van jouw batltl wings? Met wat rij jij van bike?Daarbij vergeleken zijn mijn Battle Wings net slicks
J
Buiten een zandbaantje bij droog weer ziet mijn GS weinig modder,ben meer een wegrijder,en daarop zijn de Batlle Wings fenomenaal,reed ze na de éérste dag vanachter al van rand tot rand!!
Als ge meer onverhard gaat rijden denk ik dat ge beter bent met Anakees van Michelin of Tourance van Metzeller,t'is een keuze die ge moet maken ideaal op de weg en tevens in terein en vice verca moet nog uitgevonden worden denk ik!!!
Frank
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project