uitlaat
Moderator: GVN
Motorwereld deed een knappe test met hun 'redaction bike'. Ze plaatste een vervanguitlaat en het resultaat was dat hij minder vermogen had dan met originele. Met een uitlaat alleen koop je niet veel. Het gas volledig opendraaien scheelt een pak in snelheid!
Hennie
Hennie
Its not the speed that kills, its the sudden stop!
ik heb sinds een 3 tal maanden een leovinci uitlaat op mijne gs staan . Of ik nu echt meer vermogen heb is moeilijk invoelbaar. Door dat de katalysater er tussenuit verdwijnd verlies je wel een aantal kilo's aan gewicht .Deze kilo's heb je minder mee te sleuren maar doet uiteraard geen wonderen .
Door de grote geluidsverandering als je optrekt lijkt de snelheid ook anders ( klinkt mischien raar maar hopenlijk begrijp je me wel ). Het grootste voordeel is het geluid waardoor je motor vettiger klinkt -ik vind dat de look van de gs dit vraagt - en hierdoor val je stukken beter op in het verkeer. Een inhaalmaneuver zal nog enkel de jonnies met luide bassen verrassen
. laten we zeggen dat je iets meer vermogen krijgt met een sportiever geluid waardoor je mogelijks veiliger in het verkeer zit . Uiteindelijk word er meermaals beweerd dat ongelukken met motors meestal het gevolg zijn van het niet op tijd gezien worden ,dan moeten we ons maar beter laten horen .
Ik heb er nog geen spijt van , het is de investering waard
( was tweedehands een 230 euro dacht ik )
je kan hem altijd eens komen beluisteren als je wil , geen probleem
groeten Tom
Door de grote geluidsverandering als je optrekt lijkt de snelheid ook anders ( klinkt mischien raar maar hopenlijk begrijp je me wel ). Het grootste voordeel is het geluid waardoor je motor vettiger klinkt -ik vind dat de look van de gs dit vraagt - en hierdoor val je stukken beter op in het verkeer. Een inhaalmaneuver zal nog enkel de jonnies met luide bassen verrassen
groeten Tom
-
WALTER GSAdventure
Veel vermogenwinst zit er niet in maar wel, zoals reeds gezegd, je hebt de indruk dat hij sneller gaat gewoon doordat het geluid nogal agressief klinkt. Ikzelf reed een paar maand met een laser rond en haalde 'm er nadien terug af. Mijn probleem was dat het geluid me aanzette tot sneller rijden en tegenwoordig ......... kan dat geld kosten. De originele uitlaat was even wennen in 't begin (wegens plots te braaf) maar daar wen je aan. Dus mijn raad: laat alles zoals het is, eventueel een Y-stuk plaatsen maar voor het vermogen hoef je het niet te doen . Om vermogenswinst te maken moet je ook de inlaat en de chip aanpassen. En of je die paar pk's echt voelt ??????? Aan de cafétoog wel, in het zadel ?????
Maar die stelling dat een open uitlaat je tegen aanrijdingen zou beschermijn geloof ik niet echt in daat het meeste geluid zich toch achter de motor bevindt. Het enige wat ik echt met een open uitlaat zou verkrijgen is wat kwade blikken, als ik 's morgens vroeg of 's avonds laat met mijn GS thuis kom of er mee door kleine dorpjes rijd. Ik vind het wel mooi staan en het klink zoveel beter maar niet iedereen is ermee opgezet. Daarom rijd ik nog steed met die logge, standaard uitlaat.Tom S. schreef:ik heb sinds een 3 tal maanden een leovinci uitlaat op mijne gs staan . Of ik nu echt meer vermogen heb is moeilijk invoelbaar. Door dat de katalysater er tussenuit verdwijnd verlies je wel een aantal kilo's aan gewicht .Deze kilo's heb je minder mee te sleuren maar doet uiteraard geen wonderen .
Door de grote geluidsverandering als je optrekt lijkt de snelheid ook anders ( klinkt mischien raar maar hopenlijk begrijp je me wel ). Het grootste voordeel is het geluid waardoor je motor vettiger klinkt -ik vind dat de look van de gs dit vraagt - en hierdoor val je stukken beter op in het verkeer. Een inhaalmaneuver zal nog enkel de jonnies met luide bassen verrassen. laten we zeggen dat je iets meer vermogen krijgt met een sportiever geluid waardoor je mogelijks veiliger in het verkeer zit . Uiteindelijk word er meermaals beweerd dat ongelukken met motors meestal het gevolg zijn van het niet op tijd gezien worden ,dan moeten we ons maar beter laten horen .
groeten Tom
Hennie
Dat is volgens mij ook nogal dikwijls ht geval. Toffe opmerking, had ik nog niett gehoord.animal schreef:Veel vermogenwinst zit er niet in maar wel, zoals reeds gezegd, je hebt de indruk dat hij sneller gaat gewoon doordat het geluid nogal agressief klinkt. Ikzelf reed een paar maand met een laser rond en haalde 'm er nadien terug af. Mijn probleem was dat het geluid me aanzette tot sneller rijden en tegenwoordig ......... kan dat geld kosten. De originele uitlaat was even wennen in 't begin (wegens plots te braaf) maar daar wen je aan. Dus mijn raad: laat alles zoals het is, eventueel een Y-stuk plaatsen maar voor het vermogen hoef je het niet te doen . Om vermogenswinst te maken moet je ook de inlaat en de chip aanpassen. En of je die paar pk's echt voelt ??????? Aan de cafétoog wel, in het zadel ?????
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
GSPeP
- Contacteer:
Wie heeft U dat wijsgemaaktJ schreef:Ja en uw kleppen opsmoren omdag er geen tegendruk meer is.
Ik rijd zelf al 30.000 Km zonder problemen rond met een kort pijpje op de katalysator. Er zijn er zelfs die zo al meer dan 100.000 Km afgelegd hebben. Nog nooit van opgesmoorde kleppen gehoord.
Laat U niet bang maken.
Ik heb dat gehad met mijn kawa chopper vroeger. Demper eraf, en na enkele duizend km, kleppen verbrand. Kleppen vervangen en demper er terug op.GSPeP schreef:Wie heeft U dat wijsgemaaktJ schreef:Ja en uw kleppen opsmoren omdag er geen tegendruk meer is.
Ik rijd zelf al 30.000 Km zonder problemen rond met een kort pijpje op de katalysator. Er zijn er zelfs die zo al meer dan 100.000 Km afgelegd hebben. Nog nooit van opgesmoorde kleppen gehoord.
Laat U niet bang maken.
J
J schreef:Ik heb dat gehad met mijn kawa chopper vroeger. Demper eraf, en na enkele duizend km, kleppen verbrand. Kleppen vervangen en demper er terug op.GSPeP schreef:Wie heeft U dat wijsgemaaktJ schreef:Ja en uw kleppen opsmoren omdag er geen tegendruk meer is.
Laat U niet bang maken.
Ik heb al mijn 3de Harley met Screaming Eagle uitlaten en nog nooit van 'gesmoorde' kleppen gehoord. Maar ja, het is ook gene Kawa maar nen echte moto. Kawasaki, das goed voor een grasmachine maar er zit geen hart in die motor, hoe kan je dat dan laten slaan?
H
J
Re: uitlaat
Ik weet dat je die nieuw kan kopen voor rond de 250€. Ze zijn echt goedkoop.manu schreef:hallo heeft er soms iemand ervaring met een uitlaat van leovinci
op zyn gs 1150
mvg
H
-
Dirk Pauwels
Da snap ik niet goed, je hebt een screamin eagle uitlaat op je Harley, maar een sportpijp op je BMW da zie je nie zitten????Die Harley maakt geen lawaai dan of wat? Ik was onlangs in Breda, was net een treffen of zoiets van Harley's. Nu zie ik da wel eens graag af, nen Harley heeft wel iets vind ik, maar na 120 Harleys door het centrum met open pijpen was mijn goesting over zenne....Dan maakt nen BMW toch heel wat minder lawaai.Harley schreef:Maar die stelling dat een open uitlaat je tegen aanrijdingen zou beschermijn geloof ik niet echt in daat het meeste geluid zich toch achter de motor bevindt. Het enige wat ik echt met een open uitlaat zou verkrijgen is wat kwade blikken, als ik 's morgens vroeg of 's avonds laat met mijn GS thuis kom of er mee door kleine dorpjes rijd. Ik vind het wel mooi staan en het klink zoveel beter maar niet iedereen is ermee opgezet. Daarom rijd ik nog steed met die logge, standaard uitlaat.Tom S. schreef:ik heb sinds een 3 tal maanden een leovinci uitlaat op mijne gs staan . Of ik nu echt meer vermogen heb is moeilijk invoelbaar. Door dat de katalysater er tussenuit verdwijnd verlies je wel een aantal kilo's aan gewicht .Deze kilo's heb je minder mee te sleuren maar doet uiteraard geen wonderen .
Door de grote geluidsverandering als je optrekt lijkt de snelheid ook anders ( klinkt mischien raar maar hopenlijk begrijp je me wel ). Het grootste voordeel is het geluid waardoor je motor vettiger klinkt -ik vind dat de look van de gs dit vraagt - en hierdoor val je stukken beter op in het verkeer. Een inhaalmaneuver zal nog enkel de jonnies met luide bassen verrassen. laten we zeggen dat je iets meer vermogen krijgt met een sportiever geluid waardoor je mogelijks veiliger in het verkeer zit . Uiteindelijk word er meermaals beweerd dat ongelukken met motors meestal het gevolg zijn van het niet op tijd gezien worden ,dan moeten we ons maar beter laten horen .
groeten Tom
Hennie
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Als ik daar een hele namiddag rondloop heb ik er ook genoeg van. Vooral mijn gezicht doet dan pijn van de hele tijd stoer te moeten kijken!Dirk Pauwels schreef:Da snap ik niet goed, je hebt een screamin eagle uitlaat op je Harley, maar een sportpijp op je BMW da zie je nie zitten????Die Harley maakt geen lawaai dan of wat? Ik was onlangs in Breda, was net een treffen of zoiets van Harley's. Nu zie ik da wel eens graag af, nen Harley heeft wel iets vind ik, maar na 120 Harleys door het centrum met open pijpen was mijn goesting over zenne....Dan maakt nen BMW toch heel wat minder lawaai.Harley schreef:Maar die stelling dat een open uitlaat je tegen aanrijdingen zou beschermijn geloof ik niet echt in daat het meeste geluid zich toch achter de motor bevindt. Het enige wat ik echt met een open uitlaat zou verkrijgen is wat kwade blikken, als ik 's morgens vroeg of 's avonds laat met mijn GS thuis kom of er mee door kleine dorpjes rijd. Ik vind het wel mooi staan en het klink zoveel beter maar niet iedereen is ermee opgezet. Daarom rijd ik nog steed met die logge, standaard uitlaat.Tom S. schreef:ik heb sinds een 3 tal maanden een leovinci uitlaat op mijne gs staan . Of ik nu echt meer vermogen heb is moeilijk invoelbaar. Door dat de katalysater er tussenuit verdwijnd verlies je wel een aantal kilo's aan gewicht .Deze kilo's heb je minder mee te sleuren maar doet uiteraard geen wonderen .
groeten Tom
Hennie
Mijn HD maakt inderdaad wel wat lawaai (echte niet overdreven) en dat beperkt mij in mijn doen en laten. Na 21U haal ik hem niet meer uit en aan een terrasje start ik en ben weg. Ik heb een tijdje terug met de originele uitlaten gereden maar dat is net als een bodybuilder die met zijn poedeltje gaat wandelen.
H
-
Kurt Steyaert
leovinci en indianenverhalen
Wat een hoop gelul lees ik hier toch allemaal?
Mijn 1150Adventure is getuned (90-95pk,110-115Nm volgens setup,238kg rijklaar) en rij nu al 55000km met leovinci, powerchip, geometrie gewijzigd, verbeterde aanzuig , geoptimaliseerde flow voor uitlaatgassen en nog meer van die leuke gadgets! Het doel van deze upgrade is om een zo'n vlak en sterk mogelijke koppelkromme te verkrijgen, de hogere pk's zijn welkome extra's . Heb al meermaals met 1200 gs getest en ondanks voldoende pk's toch saaie brommer die traag en loom op het gas reageert!
Buiten het uitslijten van het rechter gasklephuis en een dichting van de cardan, heeft m'n brommerke nog geen mallemoer gemankeerd en ik ga er echt niet zuinig mee om. Zelden warm ik't blok op. Ik wil vooral zien hoelang zo'n blok dit uithoud. Olieverbruik: 0.1 liter per duizend kilometer. Heb zelf een demper ontwikkeld voor de Leovinci, waarmee ik ongeveer 20% demp. Wat het resultaat hiervan is? Met demper, 10km/u trager, maar vlotter onderin. Zonder demper, veel lekkerder doorjagen in toeren, maar rotherrie. Max toerental nu voorlopig 8100tr/min, zodra blok eens open mag voor reparatie worden verdere tuningwerken uitgevoerd. Op de linker kettingspanner na is't blok zelf nog origineel.
De originele verenset begint te slijten, maar is nog op te vangen voorlopig met de veervoorspanning hoger te zetten. Twijfel tussen Ohlins en White Power. Leovinci met y-stuk is dik ok, de lengte van het uitlaatsysteem zorgt voor voldoende tegendruk. De originele BMW setup is om te voldoen aan de emisienormen en smoren dat oersterke, machtige blok enorm. Je herkent je motor niet meer na een upgrade en het rijplezier stijgt naar ongekend niveau! Hoop ooit nog eens een 1200 blok onder handen te nemen, maar het tupperware uiterlijk van die nieuwste GSen schrikt me enorm af. Fuggly Bikes!
Foto's van Helga zijn op dit forum weer te vinden bij toon uw GS.
Grtz Kurt
Mijn 1150Adventure is getuned (90-95pk,110-115Nm volgens setup,238kg rijklaar) en rij nu al 55000km met leovinci, powerchip, geometrie gewijzigd, verbeterde aanzuig , geoptimaliseerde flow voor uitlaatgassen en nog meer van die leuke gadgets! Het doel van deze upgrade is om een zo'n vlak en sterk mogelijke koppelkromme te verkrijgen, de hogere pk's zijn welkome extra's . Heb al meermaals met 1200 gs getest en ondanks voldoende pk's toch saaie brommer die traag en loom op het gas reageert!
Buiten het uitslijten van het rechter gasklephuis en een dichting van de cardan, heeft m'n brommerke nog geen mallemoer gemankeerd en ik ga er echt niet zuinig mee om. Zelden warm ik't blok op. Ik wil vooral zien hoelang zo'n blok dit uithoud. Olieverbruik: 0.1 liter per duizend kilometer. Heb zelf een demper ontwikkeld voor de Leovinci, waarmee ik ongeveer 20% demp. Wat het resultaat hiervan is? Met demper, 10km/u trager, maar vlotter onderin. Zonder demper, veel lekkerder doorjagen in toeren, maar rotherrie. Max toerental nu voorlopig 8100tr/min, zodra blok eens open mag voor reparatie worden verdere tuningwerken uitgevoerd. Op de linker kettingspanner na is't blok zelf nog origineel.
De originele verenset begint te slijten, maar is nog op te vangen voorlopig met de veervoorspanning hoger te zetten. Twijfel tussen Ohlins en White Power. Leovinci met y-stuk is dik ok, de lengte van het uitlaatsysteem zorgt voor voldoende tegendruk. De originele BMW setup is om te voldoen aan de emisienormen en smoren dat oersterke, machtige blok enorm. Je herkent je motor niet meer na een upgrade en het rijplezier stijgt naar ongekend niveau! Hoop ooit nog eens een 1200 blok onder handen te nemen, maar het tupperware uiterlijk van die nieuwste GSen schrikt me enorm af. Fuggly Bikes!
Foto's van Helga zijn op dit forum weer te vinden bij toon uw GS.
Grtz Kurt
-
DJAIRO
uitlaat
Hoi,
Heb zelf een Remus met Y pijp steken op m'n GS,waarom?
Mooier uitzicht
Lekker gegrom(let wel ik probeer niet de"hooligan" uit te hangen,maar geef toe dat het veslavend werkt,als je versnelt geeft dat een diepe donkerbruine bastoon,bij constante snelheid merk ik niet veel verschil met originele uitlaat,is niet zoals op vele nep choppers en Harley's dat het constant herrie is!!!En geef toe,een GS klinkt met een Remus zoals een Ferrari en een Porche moeten klinken,dwz.mooi!!!!)
Ik geloof ook in de stelling,ze zien mij afkomen en ze horen me afkomen
in de Kennedytunnel,kan enkel een dove zeggen dat hij het niet gehoord heeft!!!
Ik vindt de combinatie op m'n GS qua geluid nog best te doen,vraag maar aan Peter(GSPeP)die heeft hem gisteren gehoord en gezien
Gewichtvoordeel,laat het dan zijn dat het geen of weinig vermogenwinst geeft,hoe minder gewicht per PK is een stelling die niet onderuit te halen valt,en ik win zeker een Kg of 8!!!
De uitlaat plus Y pijp is de basis voor verdere motortuning,plus chip grotere inlaatkanalen en luchthapper zou je wel effectief tot een vermogenwinst komen en de koppelcurve wordt ook breder dwz.max. koppel houdt langer aan breekt niet zo snel af aan bv.6000t/min, en ik opteer zéker voor koppelwinst ten laste van een iets lagere top snelheid,want dat heb je dan wel,dit heb ik vernomen van ervaringsdeskundige,Robby van Raf's motorshop in Hamme.Ook een goede vriend die met een getunde GS 1200 rijdt bevestigd dat
Ieder moet het voor zichzelf uitmaken,maar probeer zo min mogelijk overlast te bezorgen,en zelfs met een Remus lukt dat,geef géén onnodig gas in bebouwde kom,en let op voor ruiters dat de verkeerde paardjes niet steigeren
Frank
Mooier uitzicht
Lekker gegrom(let wel ik probeer niet de"hooligan" uit te hangen,maar geef toe dat het veslavend werkt,als je versnelt geeft dat een diepe donkerbruine bastoon,bij constante snelheid merk ik niet veel verschil met originele uitlaat,is niet zoals op vele nep choppers en Harley's dat het constant herrie is!!!En geef toe,een GS klinkt met een Remus zoals een Ferrari en een Porche moeten klinken,dwz.mooi!!!!)
Ik vindt de combinatie op m'n GS qua geluid nog best te doen,vraag maar aan Peter(GSPeP)die heeft hem gisteren gehoord en gezien
Gewichtvoordeel,laat het dan zijn dat het geen of weinig vermogenwinst geeft,hoe minder gewicht per PK is een stelling die niet onderuit te halen valt,en ik win zeker een Kg of 8!!!
De uitlaat plus Y pijp is de basis voor verdere motortuning,plus chip grotere inlaatkanalen en luchthapper zou je wel effectief tot een vermogenwinst komen en de koppelcurve wordt ook breder dwz.max. koppel houdt langer aan breekt niet zo snel af aan bv.6000t/min, en ik opteer zéker voor koppelwinst ten laste van een iets lagere top snelheid,want dat heb je dan wel,dit heb ik vernomen van ervaringsdeskundige,Robby van Raf's motorshop in Hamme.Ook een goede vriend die met een getunde GS 1200 rijdt bevestigd dat
Ieder moet het voor zichzelf uitmaken,maar probeer zo min mogelijk overlast te bezorgen,en zelfs met een Remus lukt dat,geef géén onnodig gas in bebouwde kom,en let op voor ruiters dat de verkeerde paardjes niet steigeren
Frank
DJAIRO schreef:Hoi,
Mooier uitzicht
Ieder moet het voor zichzelf uitmaken,maar probeer zo min mogelijk overlast te bezorgen,en zelfs met een Remus lukt dat,geef géén onnodig gas in bebouwde kom,en let op voor ruiters dat de verkeerde paardjes niet steigeren![]()
![]()
Frank
DIRT IS FOR RACING
ASPHALT IS FOR SISSIES
ASPHALT IS FOR SISSIES
waar zou ik da best zoekenDJAIRO schreef:Hoi,
Heb Y pijp en Remus 2de hands gekocht,dus wat dat nieuw kost,kan ik je niet zeggen.
Maar 2de hands moet het mogelijk zijn mits wat zoeken om voor 300 a 400€ gesreld te zijn.
Frank
DIRT IS FOR RACING
ASPHALT IS FOR SISSIES
ASPHALT IS FOR SISSIES
-
DJAIRO
Hier op het forum bij onderdelen te koop ééns rondneuzen,of bij gevraagd een zoekertje plaatsen.thijs schreef:waar zou ik da best zoekenDJAIRO schreef:Hoi,
Heb Y pijp en Remus 2de hands gekocht,dus wat dat nieuw kost,kan ik je niet zeggen.
Maar 2de hands moet het mogelijk zijn mits wat zoeken om voor 300 a 400€ gesreld te zijn.
Frank
Heb mijn Y pijp gevonden op marktplaats.nl,en m'n Remus komt van Peter Perdaen hier van het forum.
Op marktplaats nl vindt je veel 2de hands BMW onderdelen.
Frank
Hier heb ik eentje gevonden,
Het is een remus titanium.
http://www.kapaza.be/Motoren/Onderdelen ... 200GS.html
J
Het is een remus titanium.
http://www.kapaza.be/Motoren/Onderdelen ... 200GS.html
J