Topcase GROOT Topcase Klein

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BMWF800R

Topcase GROOT Topcase Klein

Bericht door BMWF800R »

Hallo allemaal,

In een BMW folder zie ik toevallig dat op een K1200GT een grote of kleine topcase kan geplaatst worden.

Aangezien de kleine topcase dezelfde is die aangeboden wordt bij de F800ST denk ik dat de grote topcase hier ook past.

Dus is mijn vraag: Kan er dit iemand bevestigen? Past er op de F800S ook een grote topcase.

De volgende link (kleine pdf file) toont twee foto's van het bagageprogramma.

http://www.duursma-bmw.nl/pages/sub_dow ... -%20OK.pdf

[/img]

Ik hoop dat er iemand is die dit weet of die het wil proberen.

In ieder geval bedankt.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Welkom.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Gewoon even passen bij de dealer. Doorgaans heeft een dealer wel de grote topcase op een showroommodel.

Bedenk wel dat de grote topcase door z'n gewicht (eigen gewicht + belading) en plaatsing (hoog en achter het achterwiel) van invloed is op de wegligging en de handelbaarheid van de motor. Bij een K1200GT (leeggewicht, volgetankt is 282 kg; wielbasis 1572 mm) is dat al merkbaar (vgl. F800ST: leeggewicht, volgetankt 209 kg; wielbasis 1466 mm).
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
BMWF800R

Bericht door BMWF800R »

Ik stel deze vraag omdat ik lees dat de meesten die met een F800ST rijden toch voor een grotere topcase kiezen, vb een GIVI of andere. dan de kleine originele van 28 liter.

Dus dacht ik: waarom aanpassingen doen aan de drager van de moto als er een originele grote BMW topcase bestaat. :?

Nu ben ik in afwachting van een F800S met tourer pakket.

Misschien kan ik even afspreken met de dealer dat ik ze allebei eens kan testrijden.

Maar als ik het op voorhand weet dan zou ik misschien naar Nederland gaan om de topcase te kopen omdat de prijzen daar toch gevoelig lager zijn. Zeker voor de grote topcase.
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Maar als ik het op voorhand weet dan zou ik misschien naar Nederland gaan om de topcase te kopen omdat de prijzen daar toch gevoelig lager zijn. Zeker voor de grote topcase.
NL (Duursma): 522 Euro; Belgie: 556 Euro; Duitsland 493 Euro (volgens BMW-motorrad.de) Als je de benzine kosten meerekent, valt dat voordeel wel mee. Als je echt goedkoop af wil zijn en niet te veraf woont: BMW KOHL in Aken, met je clublidkaart :lol:
Jaap2005

Topkoffer groot/klein

Bericht door Jaap2005 »

De in de folder vermelde kleine (28ltr) en grote (49ltr ) topkoffer passen allebei op de K1200GT. Ik gebruik ze afhankelijk van de toepassing allebei.

Dus als de kleine er bij jou op past, past de grote ook.

Afbeelding
Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

K1200GT schreef:
NL (Duursma): 522 Euro; Belgie: 556 Euro; Duitsland 493 Euro (volgens BMW-motorrad.de) Als je de benzine kosten meerekent, valt dat voordeel wel mee. Als je echt goedkoop af wil zijn en niet te veraf woont: BMW KOHL in Aken, met je clublidkaart :lol:
Enig idee hoeveel zo'n grote topcase na vertoon van de clublidkaart nog netto zou kosten bij Kohl ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
K1200GT

Bericht door K1200GT »

p a t r i c k schreef: Enig idee hoeveel zo'n grote topcase na vertoon van de clublidkaart nog netto zou kosten bij Kohl ?
Enkele jaren geleden kon je bij grotere aankopen 8 à 10% krijgen (bij betaling in cash welteverstaan).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
p@rick

Bericht door p@rick »

K1200GT schreef:
p a t r i c k schreef: Enig idee hoeveel zo'n grote topcase na vertoon van de clublidkaart nog netto zou kosten bij Kohl ?
Enkele jaren geleden kon je bij grotere aankopen 8 à 10% krijgen (bij betaling in cash welteverstaan).
Valt dan natuurlijk ook nog te bezien of ze topcase + binnentas + tanktas als 'n "grotere aankoop" beschouwen.

Zou de fiscus er eigenlijk een probleem van maken als je 'n buitenlandse factuur (bv. van Kohl) zou inbrengen bij je bewezen onkosten voor woon/werk-verkeer ?
Greetz,

P@trick
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Heb de kleine gehad op de R1200ST. Sommige helmen passen er moeilijk in, is wel praktisch als je niet al te veel moet meenemen. Daarna even gaan kijken bij de alternatieve oplossingen. Uiteindelijk de BMW koffer verkocht aan een tevreden R1200RT rijder en zelf een GIVI 46 liter gekocht. Een pak goedkoper, meer praktisch en lichter van gewicht. Kan nu meer meenemen en twee helmen vlot bergen... De BMW koffer is wel mooier afgewerkt en je hebt het voordeel van het éénsleutelsysteem. Maar de miserie begint pas als je de koffer verkoopt. De koper moet een nieuw slot laten monteren.
Pirre

Grote topcase

Bericht door Pirre »

Heb pas ST 1200 gekocht standaard staat daar een kleine topcase op maar heb er een grote voor gekocht heb wel de standaard bagadrager moeten aanpassen dwz beetje moeten afvijlen om lippen goed te laten sluiten.
Maar alles werkt prima en vriendin zit prima nu.
spoorman

Bericht door spoorman »

K1200GT schreef:
Kan er mij iemand de juiste rijweg geven hoe ik naar KOHL in aken moet rijden,ik woon te Mechelen.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
KOHL Motorrad
Neuenhofstraße 160
D-52078 Aachen

Volg de E314 richting Genk - Maasmechelen
dit gaat over op de A76 richting Heerlen (NL)
de A76 gaat in (D) over naar de A4 en overgaan naar de A44 richting Verviers - Luik
1ste Afrit Aachen-Brand
Aan de afrit de baan rechtdoor oversteken Debaystrasse
3de straat Links en dan aan de linkerkant

OPENINGSUREN
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
p@rick

Bericht door p@rick »

spoorman schreef:
K1200GT schreef:
Kan er mij iemand de juiste rijweg geven hoe ik naar KOHL in aken moet rijden,ik woon te Mechelen.
Kan je eigenlijk die factuur inbrengen voor woon/werkverkeer als je zo'n topcase in Duitsland gekocht hebt ?
Greetz,

P@trick
LOMAX

Bericht door LOMAX »

p@rick schreef:Kan je eigenlijk die factuur inbrengen voor woon/werkverkeer als je zo'n topcase in Duitsland gekocht hebt ?
Ja hoor, maar zorg dan voor officieel factuur op naam van degene die de belastingaangifte doet. Een naamloos kasticket zou normaalgezien ook moeten aanvaard worden, maar je kan die discussies met Meneer Fiscus missen :wink:
p@rick

Bericht door p@rick »

LOMAX schreef:
p@rick schreef:Kan je eigenlijk die factuur inbrengen voor woon/werkverkeer als je zo'n topcase in Duitsland gekocht hebt ?
Ja hoor, maar zorg dan voor officieel factuur op naam van degene die de belastingaangifte doet. Een naamloos kasticket zou normaalgezien ook moeten aanvaard worden, maar je kan die discussies met Meneer Fiscus missen :wink:
Bij mij is't Mevrouw Fiscale, maar ik snap perfect wat je bedoelt :wink:

Was trouwens louter uit interesse dat ik die vraag stelde, maar wellicht is dat antwoord ook voor anderen (en misschien ook voor mezelf bij eventuele andere toekomstige duurdere aankopen) interessant. Ik heb mijn topcase gewoon bij mijn dealer besteld, kwestie van zelf niet te moeten gaan knosselen om het slot aan te passen teneinde tot een volledig eensleutelsysteem te komen.
Greetz,

P@trick
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Voor wat korting en Kohl betreft: was er nog een drietal weken geleden: 7% met clublidkaart; wel even moeten aandringen want de eerste verkoper had er nog niet van gehoord.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

pvdk schreef:Maar de miserie begint pas als je de koffer verkoopt. De koper moet een nieuw slot laten monteren.
Nee hoor... Ik heb een paar maanden geleden een grote 2ehands topkoffer gekocht en heb het slot zelf aangepast aan mijn sleutel. Er staat hiervoor een keurige handleiding van LOMAX op het forum:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ht=#137779
Je bent wel 1 tot 2 uur zoet, maar er zijn vervelender klusjes.

Als je een goede relatie met je dealer hebt doet hij het trouwens ook voor je (gratis). Ik moest er wel een afspraak voor maken en had daar geen zin in. Dus toch maar zelf gedaan... 8-)
Don't fix it if it ain't broken...
sman

Bericht door sman »

gisteren (donderdag) naar Aken bij Kohl Motorrad voor topcase,
korting met BMW lidkaart = 7% zonder problemen.
ik betaalde voor de grote topcase + beschermings-stikkers 464,06 euro's, mijn reserveslotje (gratis geleverd met de GT) werd gratis gemonteerd.
echt wel een goeie ervaring
helaas... mijn vrouwke was meegereden en we waren met de blikkedoos,
het uitgespaarde geld werd ruimschoots opgedaan aan een etentje en de vele winkeltjes aldaar.

moraal: om geld te sparen mag je wel ver gaan, maar...
Plaats reactie