HELP HELP Alarm probleem !!!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Bij mij staat het zoals gezegd dus mooi in't midden :wink:

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

BiemeRT schreef:Bij mij staat het zoals gezegd dus mooi in't midden :wink:

Afbeelding
wat staat er daar juist boven Uw ledje ( tekst ) ?
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Arnold schreef:wat staat er daar juist boven Uw ledje ( tekst ) ?
"Check engine oil regularly"

Stond er al en heeft er dus niks mee te maken, maar kan vervangen worden door bijv.: "Alarm LED" wat dan weer afschrikkend zou kunnen werken :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

BiemeRT schreef: Wat betreft de gevoeligheid afstellen van het alarm:

*druk zolang en constant op de alarm aanzet-knop (grote toets bovenaan) tot de pinkers constant blijven branden.

*druk dan op het toetsje met het bliksempje om het programma van 1 tot 5 te doorlopen. Je hoort aan het aantal piepjes op welke stand je bent: 1 piep = stand 1; 2 piepjes = stand 2; enz ... tot stand 5 die het gevoeligst is.
en hoe activeer je dan de gekozen gevoeligheid ? na te hebben gekozen via het bliksempje terug op de grote bovenaan ?
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Arnold schreef:en hoe activeer je dan de gekozen gevoeligheid ? na te hebben gekozen via het bliksempje terug op de grote bovenaan ?
Als je de gevoeligheidsgraad hebt bereikt die je wil, druk je idd terug op Arm (grote knop boven) of op Disarm (links = open hangslot) om af te sluiten :idea:

Dat was ik er idd vergeten bij te zeggen, maar het staat wel zo in de gebruiksaanwijzing van Bougimain helemaal aan het begin van dit topic :P

Afbeelding

Heb vandaag trouwens de gevoeligheid terug op 5 gezet omdat ik vond dat er toch iets te veel duwwerk voor nodig was om het te activeren nu het vastgeplakt zit in het kontje. Vooral als de motor opgebokt staat. Nu ja, mocht blijken dat het iets minder moet ..... no problemo. Kan gewoon onderweg 8)

Ik heb ook eindelijk de tekst kunnen ontcijferen die uit de speaker komt :oops: :
"Don't touch the motorcycle, it's been protected by an alarm" :mrgreen:

WIE VERZINT HET, Hé !!! :lol: :lol: :lol:

BTW: dit hebben wij toch ook niet hé :?: :?
Eddy-K12 schreef:Ik verplaats de microwave-sensor naar voor zodat hij reageerd bij beweging rond het concactslot en het stuur,nu zit hij onder het zadel .(de reikwijdte is instelbaar met een regel schroefje en reageerd pas na verscheidene bewegingen, als er iemand gewoon eens komt kijken gaat het alarm niet te snel af .
'k Heb dat zien werken bij Eddy en dat was ook wel de max 8) , hoewel het zijn nadelen heeft als je nogal dicht bij elkaar moet parkeren :P
Nu ja, een mens kan niet alles hebben voor die prijs, hé :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Arnold schreef:wat staat er daar juist boven Uw ledje ( tekst ) ?
Das beter, hé :wink:

Afbeelding

Gemaakt met een Dymo, hoewel ik het liever witte letters op een doorschijnende tape wou maar die was niet direct voorradig :cry:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ge ziet hee nekeer ne zekere leeftijd moet ge al opschrijven wat het is of ge zou het nog vergeten waarom dat ledje brand en dan terug niet brand enz... :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Gemaakt met een Dymo, hoewel ik het liever witte letters op een doorschijnende tape wou maar die was niet direct voorradig :cry:
Afbeelding
AGM RT
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2007, 19:06
Locatie: Wevelgem W-Vl

Bericht door AGM RT »

Heb vandaag trouwens de gevoeligheid terug op 5 gezet omdat ik vond dat er toch iets te veel duwwerk voor nodig was om het te activeren nu het vastgeplakt zit in het kontje. Vooral als de motor opgebokt staat. Nu ja, mocht blijken dat het iets minder moet ..... no problemo. Kan gewoon onderweg
Ik heb daar ook een bedenking bij : als je een 'djoef' op het stuur geeft dan reageert het alarm direct, als je daarentegen wat weg en weer schudt met de moto op zijn middenbok (zodat de kont toch redelijk weg en weer wiegt) dan reageert het niet.
Zou dit te maken hebben met de manier van installeren ? 't Is te zeggen : de alarmunit liggend of rechtop plaatsen ( zal toch een invloed hebben op de trillingssensor) .
Iemand die het rechtop geinstalleerd heeft ?
__________________________

Vroeger K100 RS nu R 1150 RT
B61
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 jan 2005, 10:44
Locatie: Bredene

Bericht door B61 »

Alles gemonteerd...
alarm gaat aan en af, spreekt, sireent, flikkert........maar de beemer start niet meer als ik het alarm afzet.
even aan het meten geweest en de relay die ik plaatste geeft geen stroom door.
Omdat er van de bruine lange draad die vanuit het alarm komt geen stroom komt....met mijn beperkte electriciteitkennis dacht ik dat daar 12 volt op moest zitten? iemand een idee?
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Kan ik niet mee helpen.
Ik heb die bruine draad helemaal niet gebruikt zelfs :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
B61
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 jan 2005, 10:44
Locatie: Bredene

Bericht door B61 »

heb relais er tussenuit gehaald en grijze en roze draad aangesloten op kabels vanuit zekeringenkast en nu werkt alles !! OEF
blijkbaar zijn er 2 soorten alarmen in omgang: met en zonder aparte relais.
Laatst gewijzigd door B61 op 28 jun 2007, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

2 soorten alarmen

Bericht door Johannetje »

B61 schreef:heb relais er tussenuit gehaald en blauwe en roze draad aangesloten op kabels vanuit zekeringenkast en nu werkt alles !! OEF
blijkbaar zijn er 2 soorten alarmen in omgang: met en zonder aparte relais.
Even voor mijn beeldvorming. Wat voor soort kleur ledje zat er bij jouw alarm en wat voor soort afstandbediening.
Waarom ik dat vraag is dat je daar kennelijk aan kunt zien of je het "oude' Model of nieuwe model hebt.
Overigens is de ene niet beter dan de andere, maar de nieuwe (die met het blauwe led) is wat compacter, lichter en luxer dan de oude. Dit wil niet zeggen dat hij er beter op geworden is, want dat weet ik nog niet.

groetjes


Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
B61
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 jan 2005, 10:44
Locatie: Bredene

Bericht door B61 »

inbouw blauw ledje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

beeld afstandbediening
Afbeelding
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

Bericht door Johannetje »

B61 schreef:inbouw blauw ledje[

beeld afstandbediening
Afbeelding
Je hebt wel degelijk het nieuwste model.
Heel vreemd dat de modellen van mij (ons) zo afwijken van die van jou.
Volgens het stroomschema zit er wel iets van een relais in, maar die zit in het apparaat.
Misschien verschil van herkomst, bv. USA en Europa ?
Ik geef het op.

Mooie detail foto's trouwens...
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
AGM RT
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2007, 19:06
Locatie: Wevelgem W-Vl

Bericht door AGM RT »

Ik geef het op.
Zeker niet doen Johan!

B61 heeft net hetzelfde alarm als wij, maar had er zelf een relais bijgezet, wat dus niet nodig bleek.
Maar als we toch nog extra info van de leverancier zouden kunnen krijgen (principeschema, meer uitleg over blauwe, bruine draad, en mogelijkheden) zou het mij wel interesseren. Ik hou er eigenlijk niet van om veel ongebruikte draden over te hebben.

Grtz, Geert
__________________________

Vroeger K100 RS nu R 1150 RT
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door edargpu »

Alarm probleemke.

Gisteren ook begonnen met de installatie v/h alarm.
Maar wat mij verontrust is wanneer je je op de baan bent met de motor en toevallig tegen het knopje zou aanduwen vb; dat de afstandbediening in de binnenzak van je jas zou zitten en er zo zou tegen duwen....je het alarm kan activeren tijdens het rijden met de gevolgen nadien :?
Normaal gezien( bij mijn wagen toch) kan je het alarm niet activeren van zodra de wagen is gestart en dit om veiligheidsredenen.
Heb ik iets verkeerd gedaan of is dit bij iedereen die het alarm heeft aangeschaft?
Ik hoor het graag :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

Bericht door Johannetje »

edargpu3 schreef:Alarm probleemke.

Gisteren ook begonnen met de installatie v/h alarm.
Maar wat mij verontrust is wanneer je je op de baan bent met de motor en toevallig tegen het knopje zou aanduwen vb; dat de afstandbediening in de binnenzak van je jas zou zitten en er zo zou tegen duwen....je het alarm kan activeren tijdens het rijden met de gevolgen nadien :?
Normaal gezien( bij mijn wagen toch) kan je het alarm niet activeren van zodra de wagen is gestart en dit om veiligheidsredenen.
Heb ik iets verkeerd gedaan of is dit bij iedereen die het alarm heeft aangeschaft?
Ik hoor het graag :wink:
Volgens mij moeten anderen die hem ingebouwd hebben dat ook proberen, dan weten we het snel genoeg.
Zou inderdaad vreemd zijn als dat kon...
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ja da's normaal kijk in het begin van deze topic naar mijn gescande handleiding (nr.6) en daar zul je lezen dat het wel kan.
Indien er iemand met u beemer toch wegrijdt kun je hem doen stoppen, en ik begrijp u het is gevaarlijk indien je al rijdent ertegen komt met de gevolgen vandien.
Maar wat mij verontrust is wanneer je je op de baan bent met de motor en toevallig tegen het knopje zou aanduwen vb; dat de afstandbediening in de binnenzak van je jas zou zitten en er zo zou tegen duwen....je het alarm kan activeren tijdens het rijden met de gevolgen nadien :?
Afbeelding
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

Bericht door Johannetje »

bougimain schreef:Ja da's normaal kijk in het begin van deze topic naar mijn gescande handleiding (nr.6) en daar zul je lezen dat het wel kan.
Indien er iemand met u beemer toch wegrijdt kun je hem doen stoppen, en ik begrijp u het is gevaarlijk indien je al rijdent ertegen komt met de gevolgen vandien.
Maar wat mij verontrust is wanneer je je op de baan bent met de motor en toevallig tegen het knopje zou aanduwen vb; dat de afstandbediening in de binnenzak van je jas zou zitten en er zo zou tegen duwen....je het alarm kan activeren tijdens het rijden met de gevolgen nadien :?
Beste allemaal, ondanks de zeer uitgebreide ondersteuning van Danny, heb ik vandaag een mail gestuurd naar Andreas van Blust. Deze levert deze alarmen, ik hem gevraagd om een uitgebreidere en specifiekere handleiding voor installatie. Mogelijk kent hij een van de importeurs of zo...
To be continued....
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

Bericht door Johannetje »

Johannetje schreef:
bougimain schreef:Ja da's normaal kijk in het begin van deze topic naar mijn gescande handleiding (nr.6) en daar zul je lezen dat het wel kan.
Indien er iemand met u beemer toch wegrijdt kun je hem doen stoppen, en ik begrijp u het is gevaarlijk indien je al rijdent ertegen komt met de gevolgen vandien.
Maar wat mij verontrust is wanneer je je op de baan bent met de motor en toevallig tegen het knopje zou aanduwen vb; dat de afstandbediening in de binnenzak van je jas zou zitten en er zo zou tegen duwen....je het alarm kan activeren tijdens het rijden met de gevolgen nadien :?
Beste allemaal, ondanks de zeer uitgebreide ondersteuning van Danny, heb ik vandaag een mail gestuurd naar Andreas van Blust. Deze levert deze alarmen, ik hem gevraagd om een uitgebreidere en specifiekere handleiding voor installatie. Mogelijk kent hij een van de importeurs of zo...
To be continued....
Voor diegenen die zijn geintereerd,

Ik heb voorlopig al een uitgebreidere handleiding binnen die met name ingaat op de gebruikte kleuren van het alarm en de aansluiting van andere merken. BMW staat er wel niet bij, maar ik zie al wel dat je hier al meer mee uit de voeten kan.

Diegene die hem wilt, kan me mailen op mijn prive-email als je die weet of even een PM sturen

De leverancier heb ik ook gesproken, daar hoor ik nog meer van..

Tot jullie dienst tot zover...

gr

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Neem mij echt niet kwalijk, maar ik kan nu toch efkes niet meer volgen met jullie uitleg over jullie alarm.
Ik ben potverdorie een DIKKE NULL in electronika en buiten de draden die mijn motor op afstand starten die ik niet heb aangekoppeld werkt bij mij mijn alarm perfect en zoals het hoort, jullie vragen nog een andere handleiding en nog en nog uitleg enz.... Dit gaat mijn petje te boven Sorry
Dit is veeeeel te straffe toebak voor mijn klein brein :wink:
Beste allemaal, ondanks de zeer uitgebreide ondersteuning van Danny, heb ik vandaag een mail gestuurd naar Andreas van Blust. Deze levert deze alarmen, ik hem gevraagd om een uitgebreidere en specifiekere handleiding voor installatie. Mogelijk kent hij een van de importeurs of zo...
To be continued....
Afbeelding
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

Bericht door Johannetje »

[quote="bougimain"]Neem mij echt niet kwalijk, maar ik kan nu toch efkes niet meer volgen met jullie uitleg over jullie alarm.
Ik ben potverdorie een DIKKE NULL in electronika en buiten de draden die mijn motor op afstand starten die ik niet heb aangekoppeld werkt bij mij mijn alarm perfect en zoals het hoort, jullie vragen nog een andere handleiding en nog en nog uitleg enz.... Dit gaat mijn petje te boven Sorry
Dit is veeeeel te straffe toebak voor mijn klein brein :wink:

[quote]

Dag Danny,

Hahahahahaha straffen toebak.....,

Dat is alleen maar mooi. Ik ben geen dikke nul in electronica, maar je hebt het als nul wel goed uitgelegd op dit forum, maar kennelijk zijn er nog steeds mensen die er moeite mee hebben. Die wil ik graag helpen...kleine moeite groot plezier, toch ??
Al lezende merk ik dat met name de kleuren van draden problemen geven en verder hebben de oudere BMW's (ook die van mij) niet de bewuste alarmstekker en zijn sommige kleuren e.d. niet aanwezig.
Maar ja, ik ben nog gewoon te lui aan de installatie te beginnen...

Enne...hoe meer handleidingen/uitleggen hoe beter, toch ??

Groetjes

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ja da's nu wel waar ge hebt nooit genoeg info, en ja blijkt dat iedere beemer verschilt van kleur en de eene heeft deze fameuze stekker en andere niet ik ook niet onderandere (spijtig) maar ja mijn alarm werkt dat telt.

En nu allemaal slaapwel, ik kruip onder de wol :wink: :wink:
Dag Danny,
Hahahahahaha straffen toebak.....,

Dat is alleen maar mooi. Ik ben geen dikke nul in electronica, maar je hebt het als nul wel goed uitgelegd op dit forum, maar kennelijk zijn er nog steeds mensen die er moeite mee hebben. Die wil ik graag helpen...kleine moeite groot plezier, toch ??
Al lezende merk ik dat met name de kleuren van draden problemen geven en verder hebben de oudere BMW's (ook die van mij) niet de bewuste alarmstekker en zijn sommige kleuren e.d. niet aanwezig.
Maar ja, ik ben nog gewoon te lui aan de installatie te beginnen...

Enne...hoe meer handleidingen/uitleggen hoe beter, toch ??

Groetjes

Johan
Afbeelding
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

Bericht door Johannetje »

bougimain schreef:Ja da's nu wel waar ge hebt nooit genoeg info, en ja blijkt dat iedere beemer verschilt van kleur en de eene heeft deze fameuze stekker en andere niet ik ook niet onderandere (spijtig) maar ja mijn alarm werkt dat telt.

En nu allemaal slaapwel, ik kruip onder de wol :wink: :wink:
Dag Danny,
Slaap wel en droom lekker
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
TonTon

Bericht door TonTon »

mijn bescheiden mening : als je een alarm hebt met "anti-motorjacking" knop wil dit zeggen dat je van op afstand je motor kan laten stil vallen.
dus denk ik dat het normaal is dat je dus ook zelf "de motor kan laten stilvallen door "per ongeluk" op het knopje te drukken.
een alarm kan onmogelijk uitmaken of het per ongeluk dan wel over een échte "motor-jacking" gaat...
ik steek als ik rij de afstandsbediening in m'n borstzakje van mijn motorvest en het zal al héél raar moeten vallen als er per ongeluk op het "bliksem" knopje wordt gedrukt.....
je kan natuurlijk niet alles verwachten van een alarm voor die prijs.
ik ben er alvast héél tevreden over....
Plaats reactie