domme vragen bestaan niet ...
Moderator: GVN
-
indian summer
domme vragen bestaan niet ...
op onze 2de hands 1200GS stond (staat) een komplete remus uitlaat op.
één van de verschillen met een originele uitlaat, is dat er geen verbindingsbuis is tussen de twee bochten vooraan.
weet er iemand wat dat uitmaakt ?
nie dat het belangrijk is, maar 'k leer graag iets bij ........
groetjes,
rudi
één van de verschillen met een originele uitlaat, is dat er geen verbindingsbuis is tussen de twee bochten vooraan.
weet er iemand wat dat uitmaakt ?
nie dat het belangrijk is, maar 'k leer graag iets bij ........
groetjes,
rudi
' 04 R1200GS blauw
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Als je idd een complete Remus lijn hebt, heb je dus geen catalysator meer.
Er zijn verschillende meningen omtrent de balanspijp, origineel BMW zit ze erop, bij de Remus dan weer niet meer.
Ik heb voor Stoffel een Remus stuk nagebouwd in roestvast staal, zonder catalysator, maar dan wel mét balanspijp.
Ik had de indruk dat hij daardoor tov de Remus collector iets meer power onderin krijgt, aan Stoffel om me tegen te spreken
Verder is het bij BMW meestal de hoge pk modellen die geen balanspijp meer krijgen.
Voorbeeld : R1150R / GS (ja) R1150RT / RS (neen)
Bij de 1200 modellen zijn ze dan weer overal aanwezig...
Er zijn verschillende meningen omtrent de balanspijp, origineel BMW zit ze erop, bij de Remus dan weer niet meer.
Ik heb voor Stoffel een Remus stuk nagebouwd in roestvast staal, zonder catalysator, maar dan wel mét balanspijp.
Ik had de indruk dat hij daardoor tov de Remus collector iets meer power onderin krijgt, aan Stoffel om me tegen te spreken
Verder is het bij BMW meestal de hoge pk modellen die geen balanspijp meer krijgen.
Voorbeeld : R1150R / GS (ja) R1150RT / RS (neen)
Bij de 1200 modellen zijn ze dan weer overal aanwezig...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
de vlieger
- Contacteer:
een standaard R100GS P/D verbruikt een liter meer op 100 km zonder die balanspijp ertussen + vermogensverlies!!! maar..... volledige uitlaatsystemen zoals bvb http://www.bmwboxersupplies.com/images/ ... 60x120.png
heeft ook geen balanspijp en geeft vermogenswinst
deze uitlaten zijn zo berekend blijkbaar 
heeft ook geen balanspijp en geeft vermogenswinst
Pindanootjes zijn erg lekker!!!
De balanspijp zorgt ervoor dat de cylinders van elkaars onderdruk gebruik maken om de uitlaatgassen beter te evacueren uit de cylinder.
Wat ik vermoed is dat dit nodig is met een kat. Eens de kat eruit is de uitlaat vrijer, en is de invoed van een balanspijp geringer.
ErikD.
Wat ik vermoed is dat dit nodig is met een kat. Eens de kat eruit is de uitlaat vrijer, en is de invoed van een balanspijp geringer.
ErikD.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
Husqvarna WR 250 - 1988
Balanspijp
Als men twee verschillende lengten van uitlaatbocht heeft, dan steekt men een balanspijp om de druk gelijk te verdelen !!!!!
Dacht ik .
Grtz Rudi
Dacht ik .
Grtz Rudi
R1150GS "mandarin"
Schotland 2006
Schotland 2006
-
indian summer
Neen ,zoals gezegd hierboven.In principe zou de balansbuis om dienen profiterend van het uitstromende gas van de ene cylinder ,een zuigeffect te krijgen naar de inlaat voor de andere cylinder.Betere doorstroming ,betere vulling,beter vermogen.Vooral onderin,laag toerental.Als men twee verschillende lengten van uitlaatbocht heeft, dan steekt men een balanspijp om de druk gelijk te verdelen !!!!!
Ongelijke uitlaatlengte wordt zoveel mogelijk vermeden.Vandaar de soms rare kronkels in de uitlaatbochten om tot naar de eindedemper/collector een even lange uitlaat te hebben voor ELKE cylinder.Dit doen ze niet voor het uitzicht.Het is duurder te maken ,maar moet eigenlijk.
BMW had op een R-model (R?) even een ongelijke uitlaatlengte,voor de design.Klote ,liep nooit goed/evenwichtig synchroon in ELK toerental.Oplossing:gelijke bochten plaatsen van ander/vorig model.