Touratech splash guard achteraan

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nepal

Touratech splash guard achteraan

Bericht door Nepal »

Beste,

Bij mijn 1000 km beurt liet ik een splash guard (beschermd de achterste shock en vermindert het opspatten van water en vuil bij regen) monteren op mijn GSA.
8000 km later (enkel goede wegen) is het geval afgebroken.
Het betreft item 44-0595 van touratech.
Heeft iemand al dezelfde ervaringen gehad ?

Is ook te zien in volgende pdf-kataloog :test.archkitchen.com/common/dw_folders/pdf/BMW%20R1200GS.pdf pagina 247.

Gtz
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Dat is dus een bekend probleem ook bij TT en ze hebben dan ook (al maanden geleden) een terugroepactie gehad. De importeur voor België is volgens mij RAD stuur ze een mailtje over het retourneren en je krijgt netjes je centjes terug. Een mailtje aan barry.maas@touratech.de kan ook. (dit antwoord geldt ook voor je tweede bericht :lol: )
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ik hoor veel geruchten hier op het forum van touratech. Ik zou net enkele zaken bestellen. Is de kwaliteit dan zo slecht?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Nepal

Bericht door Nepal »

Nee de kwaliteit is over het algemeen opperbest.
Ben zeer tevreden over hetgeen ik totnogtoe aankocht, alleen dit ene item valt tot dusver tegen.
Obiwan

Bericht door Obiwan »

TT, voor intimi ook wel Touratroep.
Ziet er allemaal gelikt uit en sommige zaken deugen ook wel.
Pasvorm en kwaliteit vind ik echter bedroevend.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
one-one

Bericht door one-one »

J schreef:Ik hoor veel geruchten hier op het forum van touratech. Ik zou net enkele zaken bestellen. Is de kwaliteit dan zo slecht?

J
neen de kwaliteit is goed evenals de service...
ride with pride
one-one
gsa 1150
geebee

Bericht door geebee »

oow?? ik heb mijne gs 2dehands gekocht en dacht dat het origineel was.. dus normaal zit er niks tussen de schokdemper en de band?
J
Contacteer:

Bericht door J »

En bestellen? Is het gewoon via de website van RAD? Of moet je even langsgaan in een verkooppunt?

J
UpJohn

Bericht door UpJohn »

Je kan enkel bestellen via internet of kontakt nemen met Ilse bij RAD. Zij is kontaktpersoon voor Touratech daar.
Ik stond net ook op aankoop "splash guard " van Touratech. (100 €)Volgens mij heeft dit item een kwaliteitsprobleem. Je kan er bijna 3 kopen voor een "splash guard" van andere leverancier. Dit wel in "carbon"
Te overwegen dan wat te doen !! Aan jou de keuze !!
Rik'sGS

Bericht door Rik'sGS »

Hallo,

Indien je de mogelijkheid hebt, kan je eens naar Motorrad Köhl in Aken gaan. Zij zijn sedert vorig jaar verdeler van Touratech. De meeste zaken hebben ze ginder in voorraad liggen, zodat je ze kan zien. En het scheelt in de aankoopprijs tov. hier.

Groetjes
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
J
Contacteer:

Bericht door J »

Dat van Aken zint me wel.
Ik zal het eens opzoeken en volgende week een tripke naar Aken doen.

J
Gorky-GSA
Contacteer:

Re: Touratech splash guard achteraan

Bericht door Gorky-GSA »

Nepal schreef:Beste,

Bij mijn 1000 km beurt liet ik een splash guard (beschermd de achterste shock en vermindert het opspatten van water en vuil bij regen) monteren op mijn GSA.
8000 km later (enkel goede wegen) is het geval afgebroken.
Het betreft item 44-0595 van touratech.
Heeft iemand al dezelfde ervaringen gehad ?

Is ook te zien in volgende pdf-kataloog :test.archkitchen.com/common/dw_folders/pdf/BMW%20R1200GS.pdf pagina 247.

Gtz
Het artikel is niet meer te vinden om hun site,waarschijnlijk uit produktie :-? ,ik ben ook op zoek naar iets om het opspattend vuil te verminderen, want de laatste tijd kom ik altijd terug alsof ik naast de baan heb gereden 8-)
http://gorky.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GSmotards Gen-307D Lid BMW MC Vlaanderen
R1250RT
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Net gelezen op het UKGS forum
Great day at NEC yesterday with one notable exception - Touratech.

Walked on to their stand in good mood and saw Nick Plumb and the other guy that runs company with him. Explained that I had obtained the part number for the fuel pipe adapter I need for the 41 lt tank. At Princetown, they had been spectacularly unhelpful and denied all knowledge of this part as it was not shown in their catalogue. I showed them a print out of the page from the American Touratech website and asked if they could get it for me (cos of course, USA will not post to me!). "Phone us next week" was reply. "Couldn't you just take this printout and see for me next week if you can get it and the price". "No, we're just giving out catalogues here, not doing any business".

Second issue was locking oil filler cap which had spewed oil out from key hole. I explained that this was obviously faulty and would they consider replacing it. "No, you've put glue over the hole". "Yes, I had to do that to stop the oil pissing out!" replied me. I asked if he would take it and see if they could get any response from factory. "Just post it to us next week". "Why can't I just leave it with you now?" "We're too busy this week so we can't take it!"

Third issue was hard parts for front forks. Rubber lock stops had perished and broken off rendering the part useless. Similar response, didn't want to know.

My son turned around to me and said "Wow! that guy was incredibly unhelpful!"

Just as I was walking off stand, a german touratech official asked if I wanted one of their many thousands of catalogues. Whilst I was sorely tempted to tell him exactly how to roll up his catalogue for easier insertion , I showed him the two offending broken items. His response was "They look like they have been used!". I explained that I only buy Touratech items to "use", I do not buy them only to be bolt on bling as some might do. His reaction was that if you use the products then you must expect them to break in service!

At this point my 18 year-old son started to drag me away from the stand as he could tell that my blood pressure was reaching danger level.

I will never, ever buy anything from Touratech again under any circumstances.

Even in comparison to BT, "3" mobile phones etc, Touratech stand out for having total contempt for their customers ie the very people that pay their wages.

The worst customer service of any company in the know universe!
Ik heb diverse Touratech spulletjes op mijn motor:

> Mistlampen ; 1 schakelaar afgebroken
> Led achterlicht: Defecte constructie al 2x vervangen, 3e wil men niet meer, want de garantieperiode (van de eerste!!!) was immers verlopen
> Desierto kuip.. Ok; die zit er op
> Koplamp beschermer: Pootje afgebroken tijdens off road rit.

Ik heb dus zo mijn bedenkingen met dit merk en de service.
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Anders de "Innenkotflügel" van Wunderlich.
Is een nieuw product, en 'k ben d'er wel content van.
Is gemaakt van plastiek en 't is poepsimpel om te installeren.
Voordeel is ook dat de schokdemper volledig is afgeschermd en dus minder snel vuil wordt, wat nog altijd wel het geval is met de splash guard.
Bestelnr: 8160545

Of anders zelf maken...
ergens op het net heb ik eens zo'n tekeningen gezien die je kon uitprinten, kleven op wat rubber en uitknippen en daarna bevestigen
Handige harry dat ik ben heb ik toch maar het W-product aangeschaft... :roll:
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Erik GS
Contacteer:

splash...

Bericht door Erik GS »

ik zou zelf ook voor de innenkotflugel gaan van Wunderlich
er bestaan ook zijvleugels, maar die geven iets minder splash bescherming voor de demper
en die goedkoope versie : hier is een draadje...
geen meccanodoos van de sint dit jaar, maar een goeie schaar en een stevig stuk rubber...
de draad : http://www.r1200gs.info/howto/mudflap.html
veel plezier !
en btw, goed om te weten en te zien da 'k ni alleen de winter door blijf rijden
;-)
1100R '97
1200GS '07 & zumo
Provence - Alpen - Vogezen - Zw Woud - Schotland - Slovenië
www.tigos.be
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Ik heb al heel wat besteld bij touratech en nog nooit problemen mee gehad. En ik kan je vertellen dat dat materiaal afziet hoor...

-1 set Ohlins veren
-bescherming tegen stuuruitslag
-middenbok beschermplaat
-1 set cilinderkopbeschermers
-1gps mount met sleutel
-koplampbescherming
-oliekoeler beschermer
-keramische koppelingsplaat
-verstelbare versnellingshandle
-verlaagde voetsteunen
-fototanktas
-alu bakken
-allerlei kampeeraccessoires

Van het eerste tot het laatste item hebben zij allemaal grondig (ge)(mis)bruik doorstaan. :thumright:
Stellen dat Touratech brol fabriceert zou ik dus niet echt durven veralgemenen.

Zonder te veralgemenen maar de minicompressor die ik bij Wunderlich bestelde was wel na twee weken naar de filistijnen... :roll:

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
grandru
Contacteer:

Bericht door grandru »

@ demito,

sorry dat ik op dit draadje kom binnenvallen.

Maar mijn vraag betreffende de keramische koppeling, ben je er tevreden van, pakt die niet te brut op (alles of niets), kan je nog goed met de koppeling spelen bij stapvoetse manouevers?

groeten,

Jacinto
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

grandru schreef:@ demito,

sorry dat ik op dit draadje kom binnenvallen.

Maar mijn vraag betreffende de keramische koppeling, ben je er tevreden van, pakt die niet te brut op (alles of niets), kan je nog goed met de koppeling spelen bij stapvoetse manouevers?

groeten,

Jacinto
Hi grandru,

mijn commentaar op de keramische koppeling vind je hier:

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... gesinterde

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Voor 129 euro + verzending (+/- 12euro?) kun je veel rubberen matten kopen zenne....2 stukken tegen de zijkant en 1 stuk voor het achterwiel en de ammortisseur en je moto en je benen zullen al een heel stuk properder blijven. en omdat het zwart is valt het ook niet op.
Ik heb een spatbordje en zijpaneeltjes omdat ik dat mooier vond, maar de rubber mat oplossing is veel praktischer en goedkoper.

Wat TT betreft: ik koop er niets meer, hun houding (dikke nekken....) en de beslissing om enkel nog via dealers te verkopen en niet meer online via de site was er teveel aan, bij de dealer zijn hun stukken veel te duur. Koop enkel nog Ebay of bij andere sites die gelijkaardige stukken aanbieden. Wunderlich daarentegen vind ik heel goed, goeie service maar soms een beetje duur
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

Oók ik heb bij TT al heel wat gekocht(in 't verleden én onlangs )...geen problemen met de kwaliteit :!:
Bestellen en leveren gaat ook via RAD (momenteel is de verzending gratis :grin: ),wel klein beetje duurder (btw 21% ipv 19%)... :-(

Back on topic:achterwielbeschermer...ik kocht bij Hörnig 'n hugger...ik geloof zo'n€ 210 + verzending .http://www.motorradzubehoer-hornig.de/d ... ugger.html
Bij TT zou die uit de cataloog genomen zijn omwille van 'technische problemen' maar wie contact met hen opneemt (of RAD indien via hen gekocht) zou zijn zuurverdiende pleuro's terugkrijgen :-)
De hugger van Wunderlich zou serieus wat vertraging opgelopen hebben...vraag groter dan fabricagepotentieel...2 à 3 maand wachten :cry: dat is toch wat men mij daar ter plaatse wist te vertellen op 10 november
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

Mijn Helga is voorzien van aardig wat Touratech en heb geen klachten over kwaliteit, leveringen of zaken die niet passen. Ik bestelde alles rechtstreeks bij een van hun medewerkers via zijn email en kreeg , na verlies van een slecht teruggeplaatst zijdeksel na onderhoud bij BMW, zelfs een nieuw toegestuurd om het ontbrekende te vervangen, gratis! Hoe vind je dit als nazorg? Let wel, kan ondertussen wel al veel veranderd zijn, dat weet ik niet, maar om te stellen dat ze slecht materiaal hebben? Al eens bekeken bij die andere leveranciers, hoeveel stukken ook zij verkopen van Touratech? En met brol deelnemen aan woestijnraids lijkt me ook sterk, eerlijk gezegd. Maar zoals ze ook zelf stellen, bij gebruik kan er al eens iets kapotgaan, maar dat is ook zo voor originele onderdelen. Probeer jullie brommers maar eens tegen de grond te leggen zonder er een geplooid stuur aan over te houden of om het even welke schade eigenlijk. Je zal zien, ook dat materiaal gaat eraan moeten geloven dan! Benieuwd eigenlijk of de meesten dan bij BMW ook zo gaan klagen over de kwaliteit. Laat ons eerlijk zijn, sinds de introductie van de vierklepsboxer heeft BMW al heel veel van zijn pluimen verloren. BMW behoort oerdegelijk en weldoordacht te zijn, zonder al teveel ruimte voor fouten. Daar betalen we uiteindelijk zoveel voor.
Grtz Kurt
Plaats reactie