Eerste BMW & Scarver vragen
Moderator: GVN
Eerste BMW & Scarver vragen
Daar gaan we dan:
- Wie kent goede BMW dealers om 't onderhoud te laten doen? Ik woon in Dilbeek, net ten westen van Brussel. Ik zal er maar direct bijzeggen dat ik liever uit Brussel zelf wegblijf, en dat m'n ervaring me een indruk geeft van "hoe groter de garage, hoe slechter de service" (en dat zowel voor auto- als motorfietsgarages). Op http://www.bmw-motorrad.be (b)lijken er maar zeer weinig officiële dealers te zijn; in Vlaams-Brabant bv. slechts één!?
- Heeft iemand goede of slechte ervaringen met die hardcase voor op de neptank van de Scarver? Is dat handig en degelijk?
- En die originele BMW topcase: interessant of toch maar beter een Givi of zo nemen?
- Wie kent goede BMW dealers om 't onderhoud te laten doen? Ik woon in Dilbeek, net ten westen van Brussel. Ik zal er maar direct bijzeggen dat ik liever uit Brussel zelf wegblijf, en dat m'n ervaring me een indruk geeft van "hoe groter de garage, hoe slechter de service" (en dat zowel voor auto- als motorfietsgarages). Op http://www.bmw-motorrad.be (b)lijken er maar zeer weinig officiële dealers te zijn; in Vlaams-Brabant bv. slechts één!?
- Heeft iemand goede of slechte ervaringen met die hardcase voor op de neptank van de Scarver? Is dat handig en degelijk?
- En die originele BMW topcase: interessant of toch maar beter een Givi of zo nemen?
(Transalp 600... Sprint 900... Bulldog 1100... XT600) Sprint 955i RS & Scarver & XT660Z Ténéré
Re: Eerste BMW & Scarver vragen
rsl schreef:Daar gaan we dan:
Ik heb de mijne aangekocht in Oost-Vlaanderen: bij Van Mol , laatste tijd meer en meer Bmw aan het doen, en ben tot nu toe ferm content.
Het zegt me weinig die hardcase. Ik heb wel de afsluitplaat voor die tankbay. Van Bmw zelf, de plaat van Wunderlich moest je apart slot bij bestellen enz en dan kwam het bijna even duur uit als die van Bmw met slot in (en die was voorradig) Let wel, Het sluit niet waterdicht af maar ik gebruik het voor mijn slot in op te bergen.
De handvaten voor passagier heb ik er laten opstaan om die lelijke gaten niet teveel te laten zien.
De helmspin is als je geen topkoffer hebt ook wel leuk in de zomer.
Hier hangt er een Givi plaat op en een grote topkoffer (al is het in het begin even wennen als je een 48L koffer op zo'n Scarver ziet staan)
Ik rijd wel liefst zonder koffer rond.
Prijsverschil Givi en Bmw koffer was aan nieuwprijs wel enorm.
In
Na hier wat rondgeneusd te hebben denk ik ofwel naar Cenmoto in Lier (vroeger Selbach) ofwel naar Otto in Brussel te gaan. Otto zou voor mij natuurlijk veel dichter zijn (ik woon in Dilbeek), maar ik wil daar eerst eens langs gaan om te zien of dat mij aanstaat.vozmed schreef: Ik heb de mijne aangekocht in Oost-Vlaanderen: bij Van Mol , laatste tijd meer en meer Bmw aan het doen, en ben tot nu toe ferm content.
Die helmspin en het rugzakje hebben we er ook bijgekregen.vozmed schreef: Het zegt me weinig die hardcase. Ik heb wel de afsluitplaat voor die tankbay. Van Bmw zelf, de plaat van Wunderlich moest je apart slot bij bestellen enz en dan kwam het bijna even duur uit als die van Bmw met slot in (en die was voorradig) Let wel, Het sluit niet waterdicht af maar ik gebruik het voor mijn slot in op te bergen.
De handvaten voor passagier heb ik er laten opstaan om die lelijke gaten niet teveel te laten zien.
De helmspin is als je geen topkoffer hebt ook wel leuk in de zomer.
Hier hangt er een Givi plaat op en een grote topkoffer (al is het in het begin even wennen als je een 48L koffer op zo'n Scarver ziet staan)
Ik rijd wel liefst zonder koffer rond.
Prijsverschil Givi en Bmw koffer was aan nieuwprijs wel enorm.
Maar zo'n plaat in combinatie met een topcase lijkt mij uiteindelijk ook de interessantste optie. Ik zou dan wel een kleinere nemen, zo'n 30 liter denk ik, zoals die van BMW dus.
Weet je nog wat jouw bevestigingsplaat van Givi kostte?
De BMW topcase inclusief alle bevestigingsmateriaal zou volgens Cenmoto bijna 300 euro kosten. En wetende dat Givi's toch ook niet echt goedkoop zijn: was het verschil in prijs dan zo groot?
(Transalp 600... Sprint 900... Bulldog 1100... XT600) Sprint 955i RS & Scarver & XT660Z Ténéré
De kleine topkoffer van BMW kost in nederland rond de €200,- incl. slot.Die helmspin en het rugzakje hebben we er ook bijgekregen.
Maar zo'n plaat in combinatie met een topcase lijkt mij uiteindelijk ook de interessantste optie. Ik zou dan wel een kleinere nemen, zo'n 30 liter denk ik, zoals die van BMW dus.
Weet je nog wat jouw bevestigingsplaat van Givi kostte?
De BMW topcase inclusief alle bevestigingsmateriaal zou volgens Cenmoto bijna 300 euro kosten. En wetende dat Givi's toch ook niet echt goedkoop zijn: was het verschil in prijs dan zo groot?
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Is de "kleine" die van 31 liter zoals deze? En is dat dan met alle montagespullen erbij?Charles schreef:De kleine topkoffer van BMW kost in nederland rond de €200,- incl. slot.
Ik heb nl. al bij twee BMW dealers gevraagd, en die komen allebei op een totaal van bijna 300 euro.
Wat ik wel goed vind aan die BMW-koffer, is dat je ze dan kan openen met de sleutel van de moto zelf. Groot voordeel vind ik dat.
Hoi,rsl schreef:Is de "kleine" die van 31 liter zoals deze? En is dat dan met alle montagespullen erbij?Charles schreef:De kleine topkoffer van BMW kost in nederland rond de €200,- incl. slot.
Ik heb nl. al bij twee BMW dealers gevraagd, en die komen allebei op een totaal van bijna 300 euro.
Wat ik wel goed vind aan die BMW-koffer, is dat je ze dan kan openen met de sleutel van de moto zelf. Groot voordeel vind ik dat.
Ja dat is m.
Heb hier twee weken geleden telefonisch naar gevraagd bij BMW dealer Gerjo de Jong in Alphen aan den Rijn en hij gaf dit aan, is incl. bevestigingsmateriaal, maar het slot waar dus ook je startsleutel op moet passen kwam daar dan nog bij.
Inderdaad, makkelijk hoor een en dezelfde sleutel voor alles
Charles
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
-
janneman
- Contacteer:
hey rsl,
ik ga voor mijn onderhoud naar Cenmoto in Lier (voordien Selbach). Ik vind het goeie service daar en de beste dat ik tot nu toe kreeg bij een BMW garage. En ik heb op mijn +15 jaar motorrijden en verhuizen, er al 4 verschillende officiële gehad (ook geen officiële), dus ...
alhoewel MABBE vond ik ook zeer ok, maar ja, Wielsbeke zal wel te ver zijn voor jou hé
Conclusie: CENMOTO is zeer zeker ok !
hasta la pasta
j.
ik ga voor mijn onderhoud naar Cenmoto in Lier (voordien Selbach). Ik vind het goeie service daar en de beste dat ik tot nu toe kreeg bij een BMW garage. En ik heb op mijn +15 jaar motorrijden en verhuizen, er al 4 verschillende officiële gehad (ook geen officiële), dus ...
alhoewel MABBE vond ik ook zeer ok, maar ja, Wielsbeke zal wel te ver zijn voor jou hé
hasta la pasta
j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Ja ben onlangs bij Cenmoto geweest, en dat stond me wel aan. Heel veel kans dat ik daar naartoe ga. Heb daar vroeger ook al een paar dingen gekocht (toen nog Selbach), maar nooit onderhoud laten doen.
Wel beetje jammer dat het niet echt bij mijn deur is, maar ja, zo dikwijls zal ik daar toch niet naartoe moeten waarschijnlijk.
Ben ook eens bij Otto in Brussel geweest, maar da's niet mijn ding: te groot, te Franstalig, te Brussels quoi.
Wel beetje jammer dat het niet echt bij mijn deur is, maar ja, zo dikwijls zal ik daar toch niet naartoe moeten waarschijnlijk.
Ben ook eens bij Otto in Brussel geweest, maar da's niet mijn ding: te groot, te Franstalig, te Brussels quoi.
janneman schreef:hey rsl,
hasta la pasta
j.
[quote="rsl"]Ja ben onlangs bij Cenmoto geweest, en dat stond me wel aan. Conclusie: CENMOTO is zeer zeker ok !
Cenmoto is zeker geen slechte keuze.
Ikzelf ben van Hoeilaart, dus ook voor mij niet bij de deur,en ik ga ook voor alles naar daar tegenwoordig.
Nog veel geluk met de nieuwe aankoop trouwens.
Cenmoto is zeker geen slechte keuze.
Ikzelf ben van Hoeilaart, dus ook voor mij niet bij de deur,en ik ga ook voor alles naar daar tegenwoordig.
Nog veel geluk met de nieuwe aankoop trouwens.
Ook nog even iets over Cenmoto...
Ik heb mijn F650 GS sinds 1 juni, een occasie van 2004 met 6600 km op de teller, en 1 jaar garantie. Na een paar dagen merk ik dat het 'neutraal'lampje te pas en te onpas brandt, nog een week later begint het olielampje te branden. Telefoontje met Cenmoto, resultaat : ze zijn de moto komen afhalen (ik woon in Landen, Lier Landen = 95 km), en hebben hem ASAP gerepareerd, 2 dagen later kon ik mijn speelgoed al terug afhalen.
Als dat geen service is...
Ik heb mijn F650 GS sinds 1 juni, een occasie van 2004 met 6600 km op de teller, en 1 jaar garantie. Na een paar dagen merk ik dat het 'neutraal'lampje te pas en te onpas brandt, nog een week later begint het olielampje te branden. Telefoontje met Cenmoto, resultaat : ze zijn de moto komen afhalen (ik woon in Landen, Lier Landen = 95 km), en hebben hem ASAP gerepareerd, 2 dagen later kon ik mijn speelgoed al terug afhalen.
Als dat geen service is...