Hallo,
Vorig jaar kocht ik mij een RT1200 met speciaal daarvoor aangeboden intercom van Baehr. Mijn motor beschikt over een radio/cd en is dus zoals beschreven in de meegeleverde handleiding aangesloten op de intercom. Echter één probleem, na het inbouwen van de intercom valt de radio volledig uit. Om hem opnieuw te laten spelen moet ik de motor stilleggen en herstarten. Na nazicht door een BMW garage werd mij vertelt dat de intercom de oorzaak is van dit euvel ! Er zou blijkbaar te veel stroom genomen worden met als gevolg dat de CAN-bus de radio uitschakelt. Ik stel ook vast dat het volume van mijn GPS aangesloten op een van de beschikbare ingangen niet voldoende hoog is. Ook wanneer ik aan de potentiometer draai geeft dit geen enkele wijziging in het niveau van het volume. Voor een intercom die 1000€ heeft gekost is dit een ontgoochelende ervaring. Heeft iemand gelijkaardige ervaringen?
Bedankt voor de reactie !
Peter
Baehr op RT1200
Moderator: GVN
-
hla
- Contacteer:
Zoals reeds vroeger gemeld, het ik dus ook nog wel wat probleempjes.
Alles werkt perfect, tot op het ogenblik dat hij dat niet meer doet.
Reden
Geen idee.
Maar aangezien het niet continu is, is er van zoeken naar een oplossing geen sprake.
T'is eerder prutsen en testen en hopen dat het weggaat
En voor iets van 1000€ in combinatie met een fiets van 18000€, daar zou je wel wat betere kwaliteit van verwachten
Is dus niet het geval
Maar wat doe je eraan

Alles werkt perfect, tot op het ogenblik dat hij dat niet meer doet.
Reden
Maar aangezien het niet continu is, is er van zoeken naar een oplossing geen sprake.
T'is eerder prutsen en testen en hopen dat het weggaat
En voor iets van 1000€ in combinatie met een fiets van 18000€, daar zou je wel wat betere kwaliteit van verwachten
Maar wat doe je eraan
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
Hallo,
Wij hebben vorig jaar zelf onze BAEHR intercom 1200RT ingebouwd volgens de bijgeleverde handleiding, dus achteraan in het kontje bij het achterlicht. Ook de GPS (2610) en radio CD zijn aangesloten; tot nu toe werkt alles prima! Heb wel al gehoord dat inbouw onder het zadel (dicht bij de batterij) problemen kan opleveren.
Grtz
Ed
Wij hebben vorig jaar zelf onze BAEHR intercom 1200RT ingebouwd volgens de bijgeleverde handleiding, dus achteraan in het kontje bij het achterlicht. Ook de GPS (2610) en radio CD zijn aangesloten; tot nu toe werkt alles prima! Heb wel al gehoord dat inbouw onder het zadel (dicht bij de batterij) problemen kan opleveren.
Grtz
Ed
Hello guys,
Heb mail gezonden naar Baehr fabricant in Duitsland en hobbyist maar nog geen reactie gehad ! Zal volgend WE nog eens bedrading naar radio nazien. Van storigen en ruis hoor je mij niet klagen, behalve het uitvallen van de radio werkt de intercom perfect. En, zoals in de installatiemanual is hij in het kontje van mijn motor ingebouwd.
Greetz,
peter
Heb mail gezonden naar Baehr fabricant in Duitsland en hobbyist maar nog geen reactie gehad ! Zal volgend WE nog eens bedrading naar radio nazien. Van storigen en ruis hoor je mij niet klagen, behalve het uitvallen van de radio werkt de intercom perfect. En, zoals in de installatiemanual is hij in het kontje van mijn motor ingebouwd.
Greetz,
peter
-
hla
- Contacteer:
De mijne zit, nu, ook achteraan.
En volgens mij heb ik problemen door vocht.
Niet een korte plens, maar echt vochtig weer en dan in de regen rijden.
Dan hoor ik mijn passagier niet meer en hoor ik voortdurend luide krakingen in de luidsprekers, zoals heel zware storingen die alle geluid overstemmen.
Aangezien dit niet altijd voorkomt valt het niet op te sporen door metingen! Dus vrees ik dat ik het zal moeten verdragen totdat iets het volledig laat afweten.
Maar buiten dat, werkt hij echt prachtig
En volgens mij heb ik problemen door vocht.
Niet een korte plens, maar echt vochtig weer en dan in de regen rijden.
Dan hoor ik mijn passagier niet meer en hoor ik voortdurend luide krakingen in de luidsprekers, zoals heel zware storingen die alle geluid overstemmen.
Aangezien dit niet altijd voorkomt valt het niet op te sporen door metingen! Dus vrees ik dat ik het zal moeten verdragen totdat iets het volledig laat afweten.
Maar buiten dat, werkt hij echt prachtig
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
R1200RT