La Route des Grandes Alpes, Rome, Corsica, Marseille...

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
ghoorens

La Route des Grandes Alpes, Rome, Corsica, Marseille...

Bericht door ghoorens »

Ello iedereen,

Vorig jaar rond mei 2006 stond ik klaar voor een tripje door het beste van het gekende van Europa. Daarna val met moto, krukken, titanium buis in been en een koppel nieuwe tanden, etc... heb niet veel zin om verhaal te herhalen.

Een aantal van jullie hebben mij toen, what can I say, bemoedigende woorden toegesproken over "volgend jaar beter..." , en ziehier: ik heb geluisterd... en dank aan jullie allen "out there" voor bemoedigende woorden die ik nog graag eens herlees.

Dus na revalidatie "on the road again". Wij vertrekken 25/08 vanuit Brugge richting Thonon-les-Bains voor start doorheen Alpen, richting Menton. Daarna en route naar Vinci (Leonardo je weet wel...), Firenze, Sienna, Rome om vervolgens de veerboot te nemen naar Corsica. Even rond het eiland, en dan bootje varen naar Marseille om terugtocht aan te vatten richting "BRUHHU" thuishaven van dezen coureur zonder epo.

Tips vnl. campingadresjes, routes, overnachtingen, ferry boot info e.d. zijn meer dan welkom. Ik haal de schade in van vorig jaar gemiste TRIP en maak er het beste van.

A PROPOS: mijn vrouwken gaat mee op haar eigenste R650GS Funduro, en ik ga er ook plezier aan beleven, niewaar???

THX en tot later
Whenever there is a doubt, there is no doubt.
Empty what is full, fill what is empty... and scratch where it itches!
TonTon

Bericht door TonTon »

Geert , Je hebt mail :wink:
Frans

Bericht door Frans »

Doorbijten en door rijden tot Napels en daar de nacht boot naar Sardinie nemen (Cagliari) zo ziet ge Pompei,Erculano de Vesuvius ,de spectaculaire Amalfiaanse kust en de Camora :lol: ook eens
In Zuid Sardinie midden door rijden tot Abratax en dan de Costa Smeralda daarna oversteken naar Corsica en de cirkel is rond :wink:
In Italie als ge Rome doet om rijden langs Perugia, Assisi en het LagoTrasimeno, zodat ge later geen spijt hebt het niet gezien te hebben.
Succesvolle reis gewenst
ghoorens

Bericht door ghoorens »

Ja, ik heb Corsica al één keer gedaan, Sardinië niet. Maar... tijd is schaars, verdorie. Eigenlijk ben ik niet zo gezet op de grote steden, Rome, Napels, etc... Daar hoor ik van dat je er even snel UIT wil als je er IN gekomen bent omwille van de drukte, het lawaai, de prijzen...

dank voor jullie reacties
danielGS

Bericht door danielGS »

Geraldinho schreef:Daar hoor ik van dat je er even snel UIT wil als je er IN gekomen bent omwille van de drukte, het lawaai, de prijzen...
En dan zit jij op zaterdag in volle drukte op het strand aan de Belgishe kust :lol: :lol:
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
ghoorens

Bericht door ghoorens »

AHA, de TV-kijkers
Ja 't was voor de VTM, een straaltje zon aan zee en 't was van dadde
Vandaag regent het alweer dus geen telefoontjes van VRT of VTM oef...
ghoorens

Bericht door ghoorens »

Heeft iemand nog een goed adresje voor camping omgeving Mercantour. De eerste overnachtingen in Les Gets en Valloire voor Route des Grandes Alpes zijn al geboekt. Nu nog kampeerplaatsje...

dankuwel
Plaats reactie